Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Toti crestinii sunt unanimi in recunoasterea adevarului de necontestat, ca Domnul nostru Iisus Hristos a intemeiat o singura Biserica, ca organ de continuare a operei Sale mintuitoare si ca Biserica a luat fiinta in chip vizibil in ziua Cincizecimii
Teologia rasariteana a fost confruntata in decursul primelor veacuri de doua erezii care duceau la dizolvarea comuniunii trinitare. Una din ele punea accentul pe natura divina, in detrimentul persoanelor trinitare, spunand ca natura divina prin acelasi ipostas se manifesta rand pe rand ca Tata, Fiu...
In Paradis, concordanta dintre libertatea umana si har poate arunca o punte luminoasa peste aceasta "distanta nesfarsita" care, dupa Sfantul Ioan Damaschinul, separa creatura de creator. Adam a fost nemijlocit chemat sa se indumnezeiasca
Biserica Ortodoxa crede si ea ca o impartasire in comun a credinciosilor de diferite confesiuni, atata vreme cat ei nu cred si nu marturissc intr-un gand, nu-i poate duce la o unitate adevarata
Sa privim acum icoana zugravita de Sfantul Andrei Rubliov, aflata mult timp la Galeriile Tretiakov din Moscova; o minunata copie a acestei icoane se afla la Manastirea Troite-Serghieva de la Zagorsk. Am ales aceasta icoana pentru ca nenumaratele copii existente
Textul din Luca 1. 26, despre Buna-Vestire a nasterii Mantuitorului si despre vizita Sfintei Fecioare la Elisabeta. desi face parte integranta din Evanghelia a treia, pe drept cuvant ar putea fi intitulat Evanghelia Maicii Domnului
Atat materialismul cat si idealismul sunt vazute in noul context al holismului ca simple unilateralitati. Crestinismul, de fapt ca oricare religie sau filosofie, in sine, nu prezinta decat o reprezentare reductionista a lumii si a vietii
Preotul are de la Dumnezeu marea harisma a vindecarii, de aceea si trebuie sa vindece. Si vindecarea nu consta in faptul de a sterge modelele vicioase ale sufletului numai, ci si de a le inscrie pe cele mai bune
Am in fata mea icoana lui Hristos. Privirea care ma scruteaza poarta un nume inscris in nimbul ei. Eu sunt cel ce sunt! Numele mai presus de orice nume Filip. 2, 9 devine vazut. Acest Eu sunt cel ce sunt
Fericiti cei ce plang, ca aceia se vor mangaia (Mt. 5:4). Iata imi vad inima intr-o lupta: Cum voiu vorbi despre sfantul plans contemporanilor mei? Stiu ca ei vor socoti o rusine ca un om in toata firea sa planga pentru orice pricina.
Felul in care Sfintii Evanghelisti Matei scriu despre Nasterea Mantuitorului Iisus Hristos in Betleem ne arata cat de mult pretuieste Dumnezeu familia. Atotputernicul Dumnezeu, Care a facut cerul si pamantul coboara din cer pe pamant intru smerenia unui Prunc
In general, omul este privit ca punct limita, o convergenta dintre lumea empirica si cea transcendenta, sau a celor vazute si a celor nevazute. Ca o consecinta a conditiei sale de convergenta, de punct in care se intalnesc
Orfeu a ramas o figura controversata in mitologia lumii. A atras poeti, artisti platici, dar si cercetatori, oameni din toate timpurile. Legenda lui Orfeu este la fel de vie si astazi, asa cum a fost si in Antichitate. Mitul este o realitate culturala
Potrivit teoriei evolutiei, omul s-a ridicat din salbaticie, si tocmai de aceea cartile il arata pe omul de Cro-Magnon sau pe omul de Neanderthal foarte salbatici la infatisare
ATACELUL: As vrea sa-mi arati cum intelege Ortodoxia Biserica. PREOTUL: Biserica este asezamant Sfant, intemeiat de Cuvantul cel intrupat al lui Dumnezeu, spre sfintirea si mantuirea oamenilor (cf. Invatatura de credinta crestina ortodoxa, intreb. 259, p. 154). INVATACELUL: Eu vreau sa stiu cum inte
Pregatirea pentru Postul cel Mare corespunde in credinta noastra perioadei de inceput a Triodului, perioada in care crestinii sunt chemati sa dobandeasca acele virtuti care sa ii calauzeasca si sa-i sustina de-a lungul intregii calatorii duhovnicesti spre Invierea Domnului.
Sfinte Dumnezeule, imnul ingeresc, este unul dintre cele mai cunoscute imne din cadrul cultului Bisericii Ortodoxe. Sfinte Dumnezeule sau Trisaghionul este intalnit inca de la sfarsitul secolului al V-lea in randuiala Sfintei Liturghii.
Parintele Episcop Vasile, la pagina 59 a volumului de fata, in capitolul intitulat foarte sugestiv: „Insemnatatea teologica, morala si sociala a rugaciunilor pentru autoritati”, sustine ca prin aceste rugaciuni Biserica continua nu doar abordarea lui Dumnezeu, care poarta de grija de oameni...
Daca scopul vietii religioase este ca, printr-un efort continuu sustinut de harul divin, sa ne faca partasi imparatiei lui Dumnezeu, icoana, in ultima analiza, tinde sa infatiseze tocmai aceasta imparatie, care nu este alta, decat creatia transfigurata prin har si readusa, ca si omul, la...
Nu e de ajuns ca Mosul sa intre pe ho-ho-horn. Nu ajunge masa festiva. Craciunul este in primul rand o sarbatoare a credintei. Ne bucuram de sfaturile arhieresti ale IPS Andrei: „La inceput omul era tanar, frumos, nemuritor. Daca un accident l-a facut sa ajunga batran, urat, bolnav si muritor...