Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Credinta crestina - ca marturisire a Revelatiei lui Dumnezeu in Iisus Hristos - se intemeiaza pe unitatea organica dintre Sfanta Scriptura, Traditie si Biserica. Prin cuvintele: Voi sunteti ziditi pe temelia Apostolilor si prorocilor, piatra din capul unghiului fiind insusi Iisus Hristos
Sfanta Cruce si cinstirea sfintei cruci-Crestinul dreptmaritor vede si cinsteste in Sfanta Cruce, deodata: jertfa Fiului lui Dumnezeu Care s-a facut om pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire; lemnul crucii pe care s-a rastignit Domnul, deci altarul Sau de jertfa
Practica rugaciunii este tot atat de intinsa ca si istoria omenirii. Majoritatea Sfintilor Parinti au interpretat ca fiind o autentica rugaciune insasi convorbirea omului cu Dumnezeu in rai. Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos S-a rugat si I-a invatat pe Sf. Apostoli sa se roage. Apoi, daca
Deosebirea radicala si esentiala intre idol si icoana sta in faptul ca idolul e reprezentarea confectionata a fortelor imanente ale naturii. Omul insusi e conceput ca fiind cu totul stapanit de ele sau incadrat in ele, chiar daca sta pe treapta cea mai inalta in cadrul naturii
Prima coordonata, pe care socotim ca o urmareste in ecumenism Biserica Ortodoxa, este unirea tuturor Bisericilor in integritatea invataturii apostolice marturisita in Biserica nedivizata de la inceput. O unitate in care unele Biserici sunt indiferente la o parte din aceasta invatatura
Tema despre Orient si Occident nu are intentia nici de a supraestima, nici de a deprecia cele doua culturi. Fenomenul culturilor va fi un termen de comparatie, un examen al unor structuri culturale, al unor mentalitati deosebite
E un subiect complet nou, si pentru mine, si pentru dumneavoastra. Intrucat Biserica spera sa fie prezenta si sa se implice puternic in viata spirituala a poporului, fara ca prin aceasta sa se considere ca are vreo obedienta de ordin politic, mi-am zis sa incerc ca, la propunerea ascoristilor, sa...
In Biserica lui Hristos, rangul cel mai inalt al ierarhiei, chemat spre a lucra cele sfinte, este cel de episcop, cea mai inalta demnitate liturgica. Aceasta demnitate se dobandeste prin hirotonie, adica prin punerea mainilor de catre ierarhi, insotita de rugaciunea sfintitoare.
Sfanta Liturghie - expresia deplina a iubirii dumnezeiesti, sinteza intregii tensiuni a creatiei spre Creator, dar si a revarsarii milostivirii Lui spre noi, reprezinta in esenta nu altceva decat spatiul privilegiat al prezentei liturgic-sacramentale a Domnului. Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie...
Pentru a intelege procesul de mantuire a omului , trebuie sa intelegi mai intai actul creator al lui dumnezeu si locul omului in acest act. De aceea Pr. David Marian incearca sa ne expuna o parere teologica a relatiei dintre Dumnezeu-Creator si omul-fiinta creata, dar si intre om-fiinta creata si...
Sfanta noastra Biserica Ortodoxa a fost totdeauna conservatoare si fidela traditiilor religioase si practicilor ei de cult provenite de la Mantuitorul si Sfintii Apostoli si ulterior imbogatite si adaptate de Sfintii Parinti spre statornica lor indeplinire, in vederea satisfacerii nevoilor...
Familia si viata sociala 1. Studiul familiei ne poarta mai adanc in problema vietii sociale proprii zise si in formele pe care le imbraca aceasta viata. Origina atat de indepartata si discutata a familiei ne-o arata ca pe o expresie fireasca si necesara convietuirii oamenilor. Ea ramane si sub ochi
Cultura unui popor este intotdeauna tributara, in sens benefic, elementelor fundamentale care ii marcheaza devenirea istorica si de aceea expresia Omul este ceea ce mananca poate fi extrapolata si asupra culturii populare, cu intreaga diversitate a formelor ei de exprimare
Iconomia dumnezeiasca la Sfantul Chiril al Alexandriei Sfantul Chiril al Alexandriei Sfantul Chiril al Alexandriei (+444), s-a nascut in Alexandria pe la anul 370. Primeste o stralucita educatie potrivit timpului si apoi ducand o viata calugareasca severa, la anul 412 a fost ales patriarh al Alexa
Din perspectiva Ierusalimului, relatia istorie - eshatologie, se raporteaza la cele doua dimensiuni pe care Cetatea Sfanta si le-a asumat dintru inceput: Ierusalimul pamantesc, istoric, circumscris unui timp si spatiu si Ierusalimul ceresc, eshatologic si in acelasi timp vesnic. Stim cu totii ca...
Pana in preajma timpurilor noi, o mentalitate mostenita din filozofia greaca reducea realitatea la existenta ca substanta, ca legi generale, impersonale ale acestei substante. Persoanele erau socotite niste fenomene trecatoare, produse de esenta, avand sa se topeasca iarasi in esenta
Hristos nu ramane in starea mortii decat atata cat sa se vada ca El a murit cu adevarat, adica pana a treia zi. Unirea deplina ca om cu Tatal prin jertfa Ii aduce fara intarziere starea de inviere. Aceasta arata ca nu se ajunge la inviere
Autentic martor al lui Hristos, duhovnicesc al epocii noastre, staretul Siluan e si un sfant universal, un "sfant fara frontiere" ca sa reluam expresia parintelui Enzo Bianchi, prior al Comunitatii monastice de la Bose, Italia. Ma voi limita aici sa dau vreo patru exemple ale acestei iradieri...
Cea de-a saptea Adunare a Consiliului Ecumenic al Bisericilor (Canberra, 1991) atingea, in discutia centratii pe lucrarea Duhului Sfant in creatie, in mod serios - din perspectiva crestina - problematicii ecologica, pusa in termenii relatiei dintre om si lume
Noi oamenii, pe tot parcursul vietii pamantesti, trebuie sa traim cu credinta si convingerea ca in Biserica toti suntem tineri, caci una este varsta tineretii – cu aspiratiile si asperitatile ei inerente si firesti – si altceva inseamna a fi tanar si receptiv din punct de vedere spiritual...