Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Cum intreaga viata si activitate a Mantuitorului avea in sine un scop soteriologic, era firesc ca, de-a lungul veacurilor, si Biserica sa raporteze toate dogmele sale spre acest ultim tel - mantuirea omului. In aceste imprejurari si disputele hristologice chiar au inceput sa fie privite
Crucea, care până la Hristos a fost unealtă de tortură, stârnind groază şi silă, după moartea lui Hristos pe Cruce a devenit arma şi semnul mântuirii noastre. Prin ea, Hristos l-a sfărâmat pe diavol, de pe ea S-a coborât la iad şi slobozindu-i de acolo pe cei ce se chinuiau, i-a adus...
Crucea și Învierea, urmate de Pogorârea Duhului Sfânt, semnele împăcării cu Tatăl. Jertfa pe Cruce a însemnat pentru Hristos renunţarea la slava Sa, însă această renunţare e însoţită de o chenoză a Duhului Sfânt, Ce odihneşte asupra Lui.
Obiectul acestui studiu nu este de a face istoricul crucii ca semn in general, sau al reprezentarilor sale, si nici de a lamuri posibilele semnificatii ale acestui simbol. Scopul nostru este mult mai modest, anume de a pune la indemana credinciosilor
Ca armă a mântuirii noastre, Crucea Domnului a început să fie cinstită de creştini încă din vremurile apostolice. Insă, în timpul prigoanei creştinilor, ea putea fi cinstită numai pe ascuns. Hristos Cel Răstignit era sminteală pentru iudei şi nebunie pentru păgâni. De aceea, cre...
Evanghelia care se citeste in Duminica a IX-a dupa Rusalii este plina de intelesuri duhovnicesti. Ea priveste nu numai pe Sfantul Apostol Petru si pe ceilalti ucenici din corabia aflata in primejdie de scufundare, ci, profetic, ea priveste Biserica intreaga si pe fiecare crestin in parte.
Texte filocalice care se impun atentiei de la prima lectura Stimati ascultatori, ieri seara am spus ca pentru seara de acum, pentru intalnirea din seara aceasta, ne vom intretine in legatura cu textele filocalice care se impun atentiei de la prima lectura. Se stie ca citind o carte, oricare ar fi e
Vechiul Testament ne prezinta nenumarate semne, figuri sau tipuri prin care sunt prefigurate persoana Mantuitorului Hristos, jertfa Lui si Crucea, altarul acestei jertfe, precum si alte semnificatii ale Crucii
Cu rare exceptii, apostolicitatea crestinismului romanesc a fost abordata pana de curand doar in legatura cu propovaduirea Cuvantului Evangheliei in Dobrogea (Scitia Mica) de catre Sfantul Andrei. In legatura cu aceasta
Sfanta Scriptura este strabatuta de la un capat la altul de elemente ale eshatologiei. Nu putem atribui eshatologia in exclusivitate doar anumitor carti (Daniel, Apocalipsa). In acest sens are dreptate Jurgen Moltmann cand afirma: Nu numai in epilog, ci de la inceput pana la sfarsit, crestinismul...
Existenta omenirii este marcata si caracterizata de legatura profunda dintre experienta si exprimare; omul se raporteaza permanent la realitatea inconjuratoare sau la cea imaginara
Crestinatatea apuseana pune accentul in opera de mantuire a Domnului pe moartea Lui. Domnul ne-a mantuit, dupa ea, pentru ca a platit, prin moarte, pretul de rascumparare pentru pacatele noastre. Noi suntem mantuiti pentru moartea Lui.
Traducerea românească a eseului despre cruce a lui Vintilă Horia este o surpriză de trei ori plăcută. Inainte de toate, aşa cum suntem obişnuiţi la acest autor de excepţie, avem în faţa ochilor nu atât un exerciţiu de erudiţie, ceea ce nu exclude o impresionantă incursiune cultural...
Intre cartile cu cea mai mare raspandire este si Biblia. Si lucrul este explicabil. Venerata, o parte din ea, si cea mai mare parte din ea, Vechiul Testament, de o religie straveche - cea mozaica, si, in totalitatea ei, Vechiul si Noul Testament, de religia crestina
Despre Revelaţia Dumnezeiască între posibilitate, realitate, existenţă, lucrare şi istoricitate…
Câteva aprecieri generale şi introducere
Termenul de revelaţie provine din limba latină de la verbul reveleo, revelare care în traducere înseamnă: a descoperi, descoperire.
Pent...
Sf. Grigorie dezvolta o hristologie a tipului "Cuvant-Om" si defineste moartea omului ca o separare dintre trup si suflet. El afirma moartea lui Hristos pe Cruce si invierea Sa ca o unire constanta a dumnezeirii cu fiecare din partile separate ale naturii umane
Iubirea lui Dumnezeu si nemarginita Lui milostivire care s-a aratat fata de om pana la jertfa pe cruce a binevoit, chiar si in acest an, sa indrume pasii mei – cu toate ca sunt pentru totdeauna un om nevrednic si nemernic – sa fiu langa voi cu sentimente de dragoste parinteasca
Sufletul este luat fie de ingeri, fie de diavoli, adica de cei de cu care s-a inrudit prin viata sa. Exista insa texte patristice care ne infatiseaza in chip amanuntit calatoria sufletului spre cer printre multimile de duhuri
Suntem inclinati sa reprezentam in chip perceptibil sau sub forme vazute pe cele nevazute, sau lucrurile care nu cad sub controlul simturilor. Dorinta de a avea in fata ochilor o icoana decurge din caracterul concret al sentimentului
Sfintii Mari Mucenici Eustratie, Auxentie, Evghenie, Mardarie si Orest Pe vremea imparatiei lui Diocletian si Maximian, toata stapanirea romana era plina de nedumnezeiasca intelepciune idoleasca si toti oamenii, ravnind unul altuia, ca niste turbati se sarguiau in acea paganatate. Mai ales cand se