Partea a doua a scrisorii, care a inceput in capitolul intai.

1. Si se afla in arhive cum ca Ieremia proorocul a poruncit celor care erau dusi in robie sa ia foc, precum s-a aratat.
2. Si ca a poruncit proorocul celor care erau dusi in robie, cand le-a dat sulul legii, ca sa nu uite poruncile Domnului si sa nu rataceasca cu cugetele, vazand chipuri de aur si de argint si podoaba cea de primprejurul lor.
3.
Si altele ca acestea zicand, ii indemna sa nu departeze legea de la inima lor.
4. Si era tot in acele scrieri cum ca proorocul, luand porunca de la Domnul, a poruncit ca sa aduca cu sine cortul si chivotul.
5. Si iesind la muntele in care s-a suit Moise si a vazut tara ce i s-a dat ca mostenire, Ieremia a venit acolo si a aflat loc in pestera, si cortul si chivotul si jertfelnicul tamaierii le-a bagat acolo si a astupat usa.
6. Si venind unii din cei care mergeau dupa el, ca sa insemne calea, n-au putut-o gasi.
7. Afland acest lucru, Ieremia i-a infruntat si a zis ca necunoscut va fi locul acela, pana cand va aduna Dumnezeu adunarea poporului si Se va milostivi.
8. Si atunci Domnul va arata acestea, si se va arata slava Domnului si norul, precum s-a aratat si lui Moise, si precum cu slava s-au aratat cand s-a rugat Solomon sa se sfinteasca templul,
9. Si ca un intelept a adus jertfa de sfintirea si de savarsirea templului Domnului;
10. Precum, cand s-a rugat Moise catre Domnul, si s-a coborat foc din cer si a mistuit cele ale jertfei, asa si Solomon s-a rugat, si coborandu-se foc, a ars arderile de tot.
11. Moise a zis: "Fiindca jertfa pentru pacat n-a fost mancata, ca a fost mistuita".
12. Asemenea si Solomon opt zile a praznuit.
13. Si se spuneau nu numai acestea in pomenirile lui Neemia, dar si cum el, intemeind o biblioteca, a adunat cele despre regi si despre prooroci, si ale lui David, si cartile cele trimise de regii persi pentru dari,
14. Asemenea si Iuda, cartile care s-au risipit din pricina razboiului ce s-a facut noua, toate le-a adunat, si sunt la noi.
15. Dintre acestea, de va vor trebui, sa trimiteti oameni care sa vi le aduca.
16. Vrand dar a praznui sarbatoarea curatirii templului, v-am scris voua; drept aceea bine veti face de veti tine zilele acestea.
17. Si Dumnezeu, Cel care a izbavit pe tot poporul Sau a dat tuturor mostenirea si imparatia si preotia si sfintenia.
18. Precum a fagaduit prin lege, sa nadajduim in Dumnezeu, ca in curand ne va milui pe noi si ne va aduna de sub cer la locul cel sfant.
19. Ca din mari rautati ne-a scos si locasul sfant l-a curatit".
20. Despre istoria lui Iuda Macabeul si a fratilor lui, curatirea marelui templu si innoirea altarului,
21. Si razboaiele ce au facut impotriva lui Antioh Epifan si impotriva lui Eupator, fiul lui,
22. Si aratarile cele din cer ce s-au facut celor care vitejeste s-au nevoit pentru iudaism, incat, putini fiind ei, toata tara au cucerit din nou si multime de barbari au izgonit,
23. Si templul cel in toata lumea vestit au zidit, ti cetatea au facut-o sloboda, si legile cele parasite le-au adus la loc, Domnul cu toata bunatatea, milostiv fiindu-le;
24. Aceste toate de catre Iason Cirineanul istorisite in cinci carti vom incerca intr-o carte a le scrie.
25. Ca socotind multimea numerelor si greutatea care este celor care vor sa patrunda cu de-amanuntul povestirile istoriei, din pricina multimii materiei,
26. Am avut grija ca, celor care vor vrea sa citeasca, sa le fie mangaiere sufleteasca; iar celor care se vor nevoi a le tine minte, usurare, si tuturor celor care vor citi, folos.
27. Iar noi, care ne-am apucat a scurta acest lucru, nu de mica osteneala, ci de lucru plin de priveghere ne-am apucat,
28. Lucru nu de mai putina indemanare decat a celui care gateste ospat si cauta folosul altora. Desi lucrul nu este usor, pentru multumirea celor multi vom suferi bucurosi patimirea aceasta.
29. A alege cu amanuntul adevarul fiecarui lucru, lasam celui care a scris; iar aici mai mult ne ostenim, ca sa ne tinem de regulile prescurtarii.
30. Ca precum mesterul casei celei noi se cade sa poarte grija de toata asezarea, iar cel care se apuca a o infrumuseta si a o zugravi trebuie sa caute cele ce sunt spre podoaba, asa trebuie a socoti si despre noi.
31. Ca a cauta si a culege multe cu amanuntul, si a vorbi despre toate, este de datoria celui care scrie istoria;
32. Iar a urmari scurtarea povestirii si a lasa cercetarea lucrarii este in voia celui care face prescurtarea.
33. De aici dar vom incepe istorisirea, la cele de mai sus atata adaugand, ca neintelept lucru ar fi in precuvantare a inmulti cuvintele si istoria a o scurta.
.

12 Februarie 2009

Vizualizari: 131

Voteaza:

Partea a doua a scrisorii, care a inceput in capitolul intai. 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE