Despre cunostinta


Despre cunostinta

Cunostinta lucrurilor foloseste omului in vreme de ispita si de trandavie. Dar in vreme de rugaciune, il pagubeste (Sf. Marcu Ascetul).

Pe cel ce se mandreste cu cunostinta, judecata cea dreapta il va parasi (Sf. Maxim Marturisitorul).

Definitia cunostintei: a te uita pe tine cand te gandesti la Dumnezeu (Sf. Diadoh al Foticeii).

Calea spre cunostinta este smerenia (Sf. Maxim Marturisitorul).

Necunoasterea este o orbire de bunavointa a sufletului (Sf. Antonie cel Mare).

O buna nestiinta este mai buna decat o rea stiinta (Sf. Ioan Hrisostom).

Cel care crede ca stie tot nu are dragoste (Sf. Maxim Marturisitorul).

Inca nu e sluga credincioasa cel ce se reazema pe simpla cunostinta, ci cel ce crede prin ascultare lui Hristos, care a poruncit (Sf. Marcu Ascetul).

Cunostinta cea buna si lucratoare se naste prin infranare si iubire (Sf. Maxim Marturisitorul).

Raul se naste din nestiinta, iar binele care mantuieste sufletul este cunoasterea lui Dumnezeu (Sf. Antonie cel Mare).

Cu cat se ingrijeste omul mai mult de cunostinta celor vazute numai prin simtire, cu atat isi strange mai tare in jurul sau nestiinta de Dumnezeu (Sf. Maxim Marturisitorul).

Atata timp cat nu ne eliberam de lucrurile din afara de Dumnezeu, nu putem sa primim in noi cunostinta lui Dumnezeu (Sf. Vasile cel Mare).

Cunostinta lui Hristos ne vine prin curatia sufleteasca (Sf. Maxim Marturisitorul).

Daca esti iubitor de invatatura, fa-te iubitor si de osteneala. Caci simpla cunostinta ingamfa pe om (Sf. Marcu Ascetul).

Zidirea ne duce ca de mana la cunoasterea lui Dumnezeu (Sf. Ioan Hrisostom).

Din nestiinta se naste raul, si sufletul, necunoscand pe Dumnezeu si binele, va iubi pacatul si-l va infaptui (Sf. Antonie cel Mare).

Nu te lenevi sa aduni cele folositoare din citit (Sf. Nil Sinaitul).

Bun este numai omul care-L cunoaste pe Dumnezeu (Sf. Antonie cel Mare).

Nu este cu putinta a-L cunoaste pe Dumnezeu fara credinta (Sf. Ioan Hrisostom).

Maracinii rautatii si nestiintei impiedica cunostinta duhovniceasca (Sf. Maxim Marturisitorul).

Viata de aici e un somn adanc al nestiintei (Clement Alexandrinul).

Cunostinta fara faptele care urmeaza din ea nu e singura, chiar daca e adevarata. Caci fapta este intarirea oricarui lucru. Adeseori, din negrija pentru fapte, se intuneca si cunostinta. Caci lucrurile a caror implinire a fost nesocotita, s-au sters in parte si din amintire. Scriptura de aceea ne indeamna sa dobandim cunostinta lui Dumnezeu, ca sa-I slujim Lui cum se cuvine prin fapte (Sf. Marcu Ascetul).