Despre cele de dupa inviere


CARTEA A PATRA

CAPITOLUL I

Despre cele de dupa inviere

Dupa invierea din morti a lepadat toate afectele, adica coruptibilitatea, foamea si setea, somnul si oboseala si cele asemenea. Caci chiar daca a gustat din mancare dupa inviere (Luca XXIV, 41-43.), totusi nu in virtutea unei legi a firii - caci n-a flamanzit - ci in virtutea intruparii Sale, ca sa invedereze adevarul invierii, anume ca este insusi trupul Lui, care a suferit si a inviat. N-a lepadat nici una din partile firii, nici corpul, nici sufletul, ci avea si corpul si sufletul rational si ganditor, volitional si activ si astfel se aseaza in dreapta Tatalui (Marcu XVI, 19; Romani VIII, 34; Efeseni I, 20; Coloseni; III, 1; Evrei XIII, 2; I Petru III, 32.), voind dumnezeieste si omeneste mantuirea noastra si lucrand, pe de o parte dumnezeieste, purtarea de grija, conservarea si conducerea tuturora, iar pe de alta parte omeneste, amintindu-si de vietuirea Sa de pe pamant, vazand si cunoscand ca este adorat de toata faptura rationala. Sfantul Lui suflet cunoaste ca este unit dupa ipostasa cu Dumnezeu Cuvantul si ca este impreuna adorat ca suflet al lui Dumnezeu si nu ca simplu suflet, inaltarea de la pamant la cer si coborarea Lui iarasi sunt activitati ale unui corp circumscris: "Caci va veni iarasi, spune Sfanta Scriptura, catre voi asa precum l-ati vazut mergand la cer" (Fapte I, 11.).

Carti Ortodoxe

Cuprins