DESPRE SEMNELE PRAZNICELOR IMPARATESTI SI ALE NASCATOAREI DE DUMNEZEU SI ALE SFINTILOR

Capitolul 49

DESPRE SEMNELE PRAZNICELOR IMPARATESTI SI ALE NASCATOAREI DE DUMNEZEU SI ALE SFINTILOR

Trebuie sa stim ca Praznicile sunt impartite in Praznice Mari, Mijlocii si Mici. Praznicile Mari sunt ale Domnului Hristos si ale Nascatoarei de Dumnezeu si ale Mergatorului Inainte: Nasterea si Taierea Capului (...) Iar Praznicele Mijlocii ale Sfintilor sunt infatisate in doua feluri: (...) Iar celelalte Praznice au doar o cruce rosie prin care se insemneaza ca nu se face priveghere si la Vecernie se pune Fericit barbatul, prima Slava... Si acum..., la: Doamne strigat-am... punem Stihurile pe sase, iar din voia celui mai mare, pe opt. Si se pun trei Citiri si Stihoavna. Iar la Utrenie se pune Polieleul si Evanghelia. Canonul pe opt. Si Doxologie mare. Si cealalta slujba dupa Tipic. Iar Praznicile cele Mici sunt reprezentate in doua feluri, adica :

(...) (trei puncte rosii inscrise intr-un cerc neinchis rosu) care arata ca la Vecernie se citeste Catisma cea obisnuita. La Doamne strigat-am..., punem Stihirile pe sase. La Utrenie, punem Canonul pe sase si Doxologie mare si cealalta slujba dupa Tipic.

(...) (trei puncte negre inscrise intr-un cerc neinchis negru) care arata ca la: Doamne strigat-am... Stihirile se pun pe sase. La Utrenie Canonul se pune pe sase. La Sfanta Liturghie se pune dupa randuiala Tipicului.

Iar la Sfintii care nu au nici un fel de semn, se pun Stihurile Vecerniei pe trei, iar Canonul la Utrenie pe patru dupa randuiala Tipicului.

 

 

 

 

 

 

 

 

Carti Ortodoxe

Cuprins