Preotia femeii

Preotia femeii Mareste imaginea.

Lipsa preotiei femeii in Biserica Ortodoxa, i-a facut pe unii sa afirme ca femeia este marginalizata, ca nu este tratata intr-un mod egal cu barbatul. Iar aceasta inegalitate este pusa pe seama lui Dumnezeu, pentru ca El i-a ales pe barbati pentru preotia sacerdotala. Asadar, Dumnezeu este cauza tratarii intr-un mod inegal a barbatului si femeii de vreme ce doar barbatii au fost trimisi la vestirea Evangheliei, botezarea neamurilor si numai lor le-a fost data puterea de "a lega si dezlega" pacatele.

Dumnezeu a adus-o la existenta pe Eva din Adam. Nu a creat-o din altceva, ca sa nu se creada ca ii daruieste mai putin decat i-a dat lui Adam.

De aici reiese ca nu doar barbatii sunt accesibili virtutii, ci si femeile. Iar acest lucru se vede cel mai bine in iconografie, unde alaturi de barbati avem zugravite si femei sfinte.

Biserica este inainte de orice un corp organic, cu o varietate de slujiri. Asa cum in trup mana nu poate lua locul ochiului si nici invers, tot astfel nici barbatul nu a fost inzestrat de Dumnezeu sa nasca copii, lucru daruit numai femeilor.

Lupta pentru preotia femeii nu este decat o incercare de evadare din normalitate. Iar cand omul ajunge sa nu mai faca deosebirea dintre randuiala dumnezeiasca si dorinta omeneasca, intre folositor si pagubitor, inceteaza sa mai considere preotia femeii ca fiind nefireasca si cauta sa lupte pentru afirmarea ei. La fel s-a intamplat si cu caderea lui Adam si a Evei. Au cautat sa devina asemeni lui Dumnezeu nu cultivand normalitatea, adica hranindu-se cu El, implinind poruncile Sale, ci prin iesirea din pazirea poruncii de a nu manca din pomul cunostintei binelui si raului. Si dupa cum Adam si Eva nu au imbogatit firea omeneasca prin calcarea poruncii, tot asa nici hirotonia femeii nu o dezvolta prin iesirea din normalitate.

Biserica nu poate fi de acord cu preotia femeii, pentru ca acest lucru ar insemna ca ea sa accepte dorinta unor femei de a fi barbati. Preotia femeii nu inseamna egalitate, ci confuzie, una care duce la anularea deosebirii dintre masculin si feminin.

Adrian Cocosila

.

30 Aprilie 2015

Vizualizari: 3605

Voteaza:

Preotia femeii 4.33 / 5 din 6 voturi. 4 review utilizatori.

Comentarii (4)

  • lazarescu elisabetaPostat la 2015-05-01 02:47

    Daca am citi Scriptura cu atentie am vedea ce spune despre diaconite, dar pesemne ca nu ne preapalce din cauza lipsei de smerenie: diaconitele spalau picioarele sfintilor, nu faceau preotie. Nu este de mirare in aceasta lume care mai are putin de mers pana la purificare, as zice prin focul in care va arde nu nuami pamantul , ci si cerul. Realizam acest lucru? Atunci cum ar trebui noi sa ne sfintima altfel decat prin ascultarea de Cuvant sa ne sfintim inimile, facand tot ce ni se cere prin poruncile lui Dumnezeu. Nu de la femeie a plecat Cuvantul, nu femeia L a vestit, nu barbatul s a lasat amagit de sarpele siret. Femeia adevarat restian isi intelege roulul, ea trebuie sa ajute sotul, maia les daca este preot, fiind un adevarat exemplu de sfintenie si smerenie, dea fapt sfitenia nu exista fara smerenie. Smerenia nu ma impinge pe mine ca femeie sa vreau sa iau locul lasat de Dumnezeu barbatului. Domnul Hristos nu a avut femeie apostolite.

  • George Romeo DiaconuPostat la 2015-05-01 02:34

    Foarte bine spus in articolul D-lui A. Cocosila , incercarile pentru preotia femeii nu sunt decat o evadare din normalitate ; o incercare a unor smintiti de a distruge normalitatea umana , de a distruge Biserica si credinta in Dumnezeu.

  • costel popescu Postat la 2015-04-30 06:22

    Pe langa lucrarea de ajutorare a aproapelui, diaconitele aveau menirea sa catehizeze si sa boteze. Cred ca diaconatul feminin inceteaza din momentul in care nu mai era nevoie de o catehizare si botezare a unui numar insemnat de credinciosi. Ca femeia a facut parte din diaconat e un adevar, dar ea niciodata nu a fost hirotonita preot si cu atat mai mult episcop.

  • Andrei PanaitPostat la 2015-04-30 04:05

    In primele secole au existat diaconitele. Din Constituţiile Apostolice, Codex Barberini gr. 336 sau Codex Bessarion stim ca hirotonia avea loc in fata altarului, dupa o randuiala proprie prin care se confereau si insemnele diaconale: orarul si potirul. Nu stiu care a fost motivul pentru care hirotonia acestora in treapta de diacon a incetat. Au fost discutii in Bisericile Ortodoxe pe tema reintroducerii femeii in treapta de diacon, dar nu s-a stabilit nimic in acest sens. Problema hirotoniei femeilor chiar si numai in treapta de diacon, ramane o problema deschisa, care necesita un raspuns.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE