Iubirea exagerata fata de animale

Iubirea exagerata fata de animale Mareste imaginea.

Animalul a ajuns pentru unii dintre noi sa inlocuiasca prietenii sau chiar rudele. Intalnesti persoane care vorbesc despre caini ca fiind copilul lor. Am ramas uimit cand cineva mi-a spus "hai sa-ti arat baiatul meu" si in loc de o fiinta umana, mi-a fost dat sa vad un caine.

Observ ca e la moda terapia cu ajutorul animalelor. Pentru probleme cardiace ai nevoie de un papagal, deprimarea poate fi inlaturata cu ajutorul pisicilor, etc. Nu ar fi exclus ca in cativa ani sa intalnim medici care sa ne prescrie nu doar medicamente, ci si animale de companie.

Si pentru ca mai toata lumea are un caine sau o pisica, s-a trecut la un alt registru: animale exotice: scorpioni, porcusori de Guineea, serpi, iguana, etc. In curand vor aparea si ele in fotografii ca facand parte din familie.

Prospera frizeriile canine. Afli ca nu e vorba de un simplu tuns, ci ca are nevoie de o anumita coafura. Iar in unele frizerii este nevoie de programare.

Nu se mai tine seama de vecini. Unora nu li se pare nefiresc ca un caine sa latre la ora trei dimineata. Si pentru cateva minute bune. Nu avem dreptul sa ne ridicam impotriva acestora, pentru ca suntem catalogati drept "neadaptati". Asa ca trebuie sa ne resemnam si sa ascultam in voie "glasul" de bucurie sau de durere al cainelui. Rezultatul este cutremurator: stapanul prefera sa nu mai vorbeasca cu vecinii, dar sa nu-i ingradeasca "libertatea" cainelui. In astfel de situatii, animalul este mai presus de om.

Pe zi ce trece intalnesti din ce in ce mai multe persoane care nu mai vorbesc de rude sau de prieteni, ci de aventurile fapturilor canine. Sau persoane care cheltuiesc foarte mult pentru hrana animalelor lipsite de stapani.

Unele animale au ajuns sa aiba si pagina personala pe Facebook. Am auzit ca exista un catel din rasa pomeranian, cu numele Boo, care are peste un million de fani. Daca iti doresti si tu unul la fel, trebuie sa platesti in jur de 2.000 de euro.

Nu mai stim ce este important si ce nu. Vedem din ce in ce mai multi tineri care refuza sa aiba un copil, dar isi doresc arzator un animal.

Nu sunt impotriva animalelor, dar trebuie sa intelegem ca oricat de frumoase si inteligente ar fi, ele nu pot suplini o fiinta umana.

Adrian Cocosila
 

02 Aprilie 2012

Vizualizari: 36098

Voteaza:

Iubirea exagerata fata de animale 4.00 / 5 din 4 voturi. 56 review utilizatori.

Comentarii (56)

  • Marinel VASILEPostat la 2015-12-18 01:43

    Cu stimă pentru autorul articolului. Adevarul redat de domnia sa este reflectat de chiar nr. mare de comentarii postate. Tutur, pace în suflet!

  • IONEL ELENAPostat la 2013-09-29 16:26

    A judeca pe ceilalti daca iubesc iubesc animale?Avem acest drept?Dumnezeu ne judeca pe noi la fiecare greseala sau se supara pe noi petru pacatele noastre?Articolul este revoltator!Fiecare sa ne vedem de pacatele noastre,sa ne caim pentru ele!

  • tanase ioanaPostat la 2013-09-12 08:46

    Foarte urat acest articol.Cainele a fost dintodeauna prietenul omului.A fost primul animal imblanzit de om. Toate gospodariile aveau candva pe langa casa un caine si o pisica .dar acum nu ne mai suportam noi oamenii intre noi ,cum sa mai suportam si sa acordam atentie animalelor.Cainele si-a castigat dreptul de a fi cel mai bun prieten al omului,de aia uni oameni iubesc atat de mult aceste animale!si nu cred ca este pacat sa aperi si sa ocrotesti aceste animale care au fost lasate de Dumnezeu in griza noastra

  • Liliana GrosuPostat la 2013-07-23 16:23

    Desi pare ciudat si revoltator pentru multi oameni si mai ales pentru aceia care traiesc numai pentru sufletul lor, iubesc foarte mult animalele si mai ales pisicile, sunt singurii mei prieteni, pentru ca majoritatea oamenilor m-au dezamagit foarte tare cu rautatea si lacomia lor.

  • Liviu-Daniel galatchiPostat la 2013-07-23 05:27

    Nu-mi place articolul. Isi este autosuficient, nedocumentat, exterior, moralizator ex-cathedra. In ce priveste fraza finala "Nu sunt impotriva animalelor, dar trebuie sa intelegem ca oricat de frumoase si inteligente ar fi, ele nu pot suplini o fiinta umana.", acesta nu este altceva decat un stereotip pornit din ignoranta. Il auzim tot timpul de la oameni cu fete intunecate. Invit autorul acestui text sa mearga inapoi la facultate si la duhovnic. Toleranta nu e o optiune pentru crestini, ci o obligatie rezultata dintr-o porunca pe care ne-o asumam. Daca suntem crestini si iubtori...

  • gabriela osiceanuPostat la 2011-11-26 17:58

    Cainii,pisicutele,gainile,si alte animalute...invatam ca traiesc pe LANGA CASA OMULUI si nu in casa! la bloc!asta in cazuri exceptionale cand un om este bolnav si cainele il ajuta cumva,depre maidanezi ar trebui sa li-i se creeze un loc special ...padure ,pe langa orase ca intr-adevar,s-au inmulltit exagerat si unii chiar sunt periculosi...nu-i putem eutanasia.Cu adevarat daca tii o pasare in colivie ,un caine la bloc...samd,le rapesti libertatea,doar pt. placerea ta personala, nu pe aceste animalute le iubesti ci pe tine!.Adrian C. ai mare dreptate frumos articol.!

  • lupu raduPostat la 2011-07-15 15:48

    azi am vazut un pui de pisicuta. slab, muradar, parasit. cand l-am mangait s-a bucurat de atingerea mea. mi s-a rupt suftul si mi-a parut rau ca nu am avut cateva bobite de la pisicile mele sa i le dau lui. nu cred ca e un pacat sa iubesti animalele. desigur, fiinta umana ar trebui sa conteze in primul rand, dar acesta nu e un motiv pentru a nu-ti pasa de un animal. sa nu uitam ca Dumnezeu le-a creat spre a le lasa in grija noastra si ca la judecata ni se va cere socoteala nu numai pentru faptele si cuvintele noastre, ci si pentru cum ne-am purtat fata de intreaga creatie a lui Dumnezeu din care face parte si animalele. desigur, consider un exces sa cresti in casa serpi sau pasari pentru ca locul acestora este in natura, pe cand un caine sau o pisica pot creste langa casa omului. nu sunt de acord cu dichisirea animalului cu tot felul de ornamente sau cu gesturi excentrice ca acela de a lasa animalului mosteniri. trebuie sa ramanem in limita normalului.

  • craciun ionel-iulianPostat la 2011-05-23 07:56

    Nu mi se pare normal sa iubim animalele mai mult decat fiinta umana, doar pentru simplu motiv ca acesta nu ne jigneste, ne este fidel si il putem manipula cum vrem. In toata biblia nu am gasit un citat in care sa fie pus animalul mai presus decat omul.Din cei pe care eu ii cunosc, prefera sa plimbe cainele Duminica decat sa mearga la biserica, iar si atunci cand il plimba si isi face necesitatile in poarta casei mele sau a altuia, nu are farasul la el sise bucura ca nu mai trebuie sa-l miroase acasa in apartament. Autorul articolului a sesizat aceasta problema grava cu care se confrunta oamenii care au caini in gospodariile lor, in curtile lor nu in camerele lor, respirand acelasi aer.

  • Draghici Antonia Postat la 2011-05-22 11:54

    Adrian Eu,am un motto:cine nu iubeste animalele nu-i iubeste nici pe semeni! Unii dintre noi ,au ajuns sa iubesca ,animalele,cu precadere ciinii,pentru simplul motiv ca acestia,ciinii,nu tradeaza,asa cum fac,in marea lor majoritate ,oamenii.Ba mai mult ,iti aduc alinare,in necazuri...Am avut un boxer care a muscat,din greseala, pe cineva drag,si ,in secunda 2,dindu-si seama ce a facut,a lins ,interminabil,mina aceluia pe care-l muscase,si avea tistete amestecata cu nedumerire pe chip. Am adoptat un ciine (solicitasem si adoptia unui copil,intr-o vreme,cind n-aveam copii,si cite DEMERSURI n-am facut!!!...,dar autoritatile preferau sa -i dea spre adoptie in alte ZONE- nu dezvoltam-)si,intr-o vreme,bolnava fiind ,f grav,paralizata(un an si jumatate),catelusa venea la patul meu de suferinata, punea capul pe mine si statea nemiscata,cu ochii tristi,nu facea niciun zgomot si nici o miscare brusca,nu latra,si nu face absolut nici un gest care sa deranjeze.Mincare nu-i trebuia.Scotea doar ,din cind in cind,cite un suspin.Plingea impreuna cu mine,cu alte cuvinte,suferea impreuna cu mine... Iubesc ciinii,si caii,cu precadere,si-mi plac animalele.Ele sint lasate de catre Dumnezeu,spre folosul nostru.Este stiut ca tot ceea ce se face in exces nu-i deloc in regula.Oamenii insa au frustrari,datorate multor cauze.Daca vecinii mei nu-mi vorbesc,dar in schimb cresc un ciine,personal ,nu ma deranjeaza.Dimpotriva.Eu ,salut intotdeauna prima,si niciodata nu astept raspuns.Mila Domnului cu fiecare! Romanul nu iubeste prea mult animalul.Oamenii de la oras,au uitat ca au crescut,cindva,cu lapte de vaca,cu brinza de capra,si ca au avut foc in soba,datorita calului care a fost inhamat la caru'-cu-lemne.Copii nostri,unii dintre ei ,nici macar nu stiu cum arata o vaca .Ei stiu doar de MILKA.La cutie!!!..Ei habar n-au cite eforturi se depun de catre cei mari,pentru ca ei ,copii,sa se poata infrupta din continutul MILKAI.Nimanui,nu i-ar placea sa devina azi vacar.Sa pasca vacile..Toti vrem X5-iuri.Sa ne falosim cu ele ,pe bulevarde ,turind ,la maxim ,motoarele.Si...toti vrem sa devenim patroni.Devenind patroni ,multi dintre noi,uitam de unde-am plecat.Uitam sa iubim(?)... Iubim animalele? Personal,in locul autoturismului,mi-as cumpara un cal,cu care sa defilez seara(daca-as avea CAL si dac-as avea timp!!) pe calea Victoriei,chiar de m-ar trece vecinii ,la...incurabili.Ca sa nu zic ca mi-ar suride extrem sa ma duc la o intilnire de afaceri cu un falnic cal putere in locul celor 2000!!,dar...sa revenim. E foarte important sa iubim animalele,dar sa nu uitam niciodata de iubirea de semeni,care este TESTAMENTUL MINTUITORULUI HRISTOS!Si,fiecare dintre noi,sa faca in fiecare zi,un mic gest,fata de LAZARUL pe care Dumnezeu ni l-a sos in cale,spre folosul lui si ...al nostru!Sa-i iubim ,asadar,cit mai avem vreme!Si semeni! Cu dragoste, Antonia antoradoi@yahoo.com

  • sonia andronic Postat la 2011-05-22 11:39

    Tema articolului este de actualitate, dar poate ar trebui sa vedem si cealalta fata a realitatii: cum sunt chinuite si ucise de multe ori animalele la noi in tara. M-a impresionat comentariul d-nei Papas Carmen. Si eu cred ca e datoria omului sa aiba grija de animale, asa cum i-a poruncit Dumnezeu lui Adam in Rai. Cine nu iubeste animalele, nu iubeste nici oamenii. Iar iubirea implica si grija pt.viata acestor fiinte care nu-si pot purta singure de grija, asa cum bine a spus cineva aici.

  • Mihaela NistorPostat la 2011-05-21 19:14

    Daca citim Biblia capitolul 1 vedem ca: Si l-a facut Dumnezeu pe om dupa chipul Sau;....SiDumnezeu i-a binecuvantat,zicand:"Cresteti si inmultiti-va si umpleti pamantul si supuneti-l!;si stapaniti peste pestii marii, peste pasarile cerului, peste toate dobitoacele si peste tot pamantul, peste toate vietatile ce se tarasc pe pamant!" Deci daca vrem sa respectam porunca Lui Dumnezeu trebuie sa iubim toate vietatile dar sa nu le punem mai presus decat pe om.Cati dintre cei care aveti animale de companie dati mancare unui caine maidanez?,cati v-ati ridicat impotriva celor care omoara caii salbatici din padutea Letea?(singurele exemplare din toata europa)cati dati importanta animalelor salbatice care ies din padure dupa hrana? Si o alta problema:nu va ganditi ca animalul tinut in casa este chinuit?(Se bucura de libertate cand vreti sau aveti timp. Mananca ce vreti si cand vreti dumneavoastra.)Si intrebarea mea este "Dumneavoastra le aratati cat de iubitori sunteti sau cat de egoisti?"Aceasta intrebare este strict pentru cei care au animale in apartament.

  • GAVRILA BOBI Postat la 2011-05-21 08:13

    Lumea a ajuns de s-a gandeasca si sa simta cu fundu-n sus!?sunt"semeni"care si-ar da viata pt o pisica sau un caine-dar sa de-a o paine unui sarac niciodata.zilnic "oameni elevati"ce-i care au studii,lucreaza la birouri,.....cumpara zilnic mancare pt animale care o lasa la coltul strazii,dar nu ar dona 2 euro pt spitale unde nou nascutii au probleme,Diavolul Ii lucreaza pe astia fara sa-si de-a seama,ei zic ca fac o fapta buna,animalele au "suflet".Dumnezeu a pus suflet numai in oameni,In animale exista suflare.DOMNUL IISUS NU A ZIS IUBESTE-TI ANIMALUL CA PE TINE INSU-ti,a spus ...IUBESTE-TI APROAPELE CA PE TINE INSU-TI.si mai am una:UNDE ESTE INIMA TA ACOLO E SI SUFLETUL TAU-scuzedar sufletul meu nu vreau sa fie in cotet.Deci acest segment de oameni sunt dusi irecuperabili,nu ai sa vezi un paranoia-zoo sa mearga regulat la sf biserica,ar fi multe de spus dar sa ne de-a Domnul intelepciune sa nu ajungem ca ei.EU AM AVUT UN CAINE DUPA CARE AM PLANS CAND ERAM COPIL,MI-A FOST INPUSCAT,ASA CA NU VREAU SA FIU CATALOGAT CA....ALTFEL.

  • Ecaterina Ioana CogeascaPostat la 2011-05-20 10:11

    Interesanta dezbatere...In spiritul acestui articol si al celor de acord cu el, sa ma ierte Dumnezeu, insa iata ca aflu ca sfantul Dimitrie Basarabov a iubit exagerat animalele ,din moment ce trei ani si-a pedepsit piciorul cu care calcase ,fara sa stie, pe un cuib cu puisori, omorandu-i...Ce e de condamnat cu adevarat este dragostea patologica,aceea care produce neajunsuri atat oamenilr, cat si animalelor...insa ce-i asa pacat sa iubesti firesc animalele?Vi se pare ca sunt inferioare oamenilor?Daca Dumnezeu le-a creat, inseamna ca sunt vrednice de dragoste si respect,nu le mai tratati cu dispret,singurul in masura sa judece este Dumnezeu.Noi, oamenii, suntem datori sa Ii respectam creatia,asa ca deschideti-va inimile si gandirea.

  • Valentina MarinPostat la 2011-05-20 07:57

    http://www.descopera.ro/natura/7247848-oameni-salvati-de-animale-zoo-altruismul. Domnule Cocosila, n-ar fi fost mai bine sa propuneti autoritatilor, sa selectioneze din rindul maidanezilor exemplarele care ar putea fi dresate pentru a-i ajuta pe nevazatori, pe cei cu handicap locomotor...etc. Exista la americani programe de dresaj a cainilor, facut cu ajutorul puscariasilor, sub atenta supraveghere a a unor dresori experimentati. Oricum avem puscariile pline si ar fi un program bun pe termen lung si o meserie buna pentru cei care ar dori sa faca parte din program plus o terapie excelenta pentru cei inchisi. Referitor la terapia cu animale va transcriu doar 2 exemple -"Andreea (10 ani) are nevoie de gimnastică medicală ca să poată face primii paşi din viaţa ei dar şi ca să poată mişca scaunul cu rotile în care este pironită şi care în mod evident este prea mare pentru ea. Problema este că oboseşte foarte repede şi nu poate face multe mişcări. Labradorii lui Andrei fac minuni cu ea. Pentru că îi place să se joace cu ei, Andreea uită pur şi simplu de efort şi reuşeşte să facă mişcarea de care are atât de multă nevoie. “Ai văzut?”, mă întrebă Andrei. „Nu mai putea să mişte căruciorul şi i-am aruncat mingea câinelui. Andreea s-a concentrat să vadă cum se joacă Don şi a dus căruciorul până acolo unde se afla câinele”.Zooterapia -un fel de joacă strict direcţionată în funcţie de scopurile pe care şi le propune terapeutul. După 5 luni de „terapie cu câini“, un tânăr cu tetrapareză a reuşit să-şi folosească mâinile.Animalele pe care le iubim si care ne rasplatesc, la randul lor, cu o dragoste curata, totala si neconditionata pot influenta prin prezenta lor starea noastra de sanatate. Sunt cunoscute cazurile de caini care detecteaza aparitia unor chisturi cancerigene, avertizeaza la vreme asupra iminentei unui atac cerebral sau a unei crize de epilepsie, intamplarile uimitoare cu delfini care ii fac sa vorbeasca pe copii autisti sau situatiile in care unele pisici au vindecat depresia si schizofrenia. Receptivi la aceste manifestari, medicii si psihologii occidentali au efectuat o serie de experimente ale caror rezultate uimitoare au condus la cercetari menite sa transforme prezenta animalelor intr-o terapie stiintifica. Tastati "Terapia cu animale" si dupa ce cititi si va documentati, va rog sa ne scrieti daca socotiti ca animalul trebuie sa stea pe lant sa astepte firimiturile de la masa stapinilor sau este mai bine sa redea zimbetul copiilor napastuiti si a parintilor lor. Eu sper, sa va ajute Dumnezeu, sa descoperiti partea buna a lucrurilor de aici si de peste ocean si sa nu mai priviti in curtea vecinului bogat ca sa-l judecati ce face cu banii lui.Mii de maidanezi asteapta o sansa ca sa arate cit de folositori pot fi, poate ca a venit timpul sa facem si ceva bun pentru ei.

  • Stefanel Radu Postat la 2011-05-20 02:30

    Am ajuns sa iubim unele animale (cu precadere pisici si caini) pentru ca nu ne mai iubim unii pe altii. Autorul articolului (domnul Cocosila) a subliniat in trecut intr-o nota a sa ca singuratatea este o problema din ce in ce mai marcanta a vietii in ziua de azi (articolul este pe acest site la http://www.crestinortodox.ro/editoriale/singuratatea-121428.html ) Dupa cum stim, toti avem nevoie de iubire: sa o primim si sa o daruim. Si intr-adevar, dupa Dumnezeu, omul este capabil sa iubeasca cel mai mult. Totusi, noi nu numai ca nu ne iubim semenii tot timpul, dar nu rareori le facem de fapt rau, si chiar mult rau. In lipsa iubirii naturale de la semenul lui, omul isi cauta sursa de iubire unde o mai poate gasi. Un pisioi simte de exemplu cand trecem printr-un moment de jale si vine sa ne tina de urat - noi simtindu-i prezenta nevinovata si percepandu-i afectiunea lui, care desi limitata ne sprijina sufleteste. In schimb o fiinta umana care simte si mai mult decat o pisica starea de jale prin care treci, in loc sa te aline, decide sa-ti spuna ca ti-ai pierdut sotia din cauza starii tale de pacat. Imaginati-va mai mult ca aceste vorbe vin de la un "prieten" care a mancat ani la rand painea ta atunci cand el si familia lui erau flamanzi. Spuneti sincer, ce ati prefera sa aveti langa dumneavoastra: un pisoi care se gudura langa tine cand te simte trist sau o sluga vicleana care te sfasie sufleteste atunci cand jelesti? Sigur, trebuie sa-l urmam pe Hristos si sa ne iubim vrajmasii. Dar cand nu facem acest lucru, preferam sa ne impartasim iubirea noastra acelor fiinte din jurul nostru care mai sunt dispuse sa o primeasca si sa o daruiasca inapoi. Cand aceste fiinte sunt doar pisicile si cainii din jurul nostru, nu inseamna neaparat ca exageram fata de animale ci cu precadere ca s-a racit total iubirea dintre noi oamenii. Aceasta racire este motivul pentru care animalele devin preferate, caci desi nu au ratiunea noastra si nu pot citi scripturile, ele indelung rabda, sunt binevoitoare, nu pizmuiesc, nu se lauda, nu se trufesc (fata de noi), nu gandesc raul, nu se bucura de nedreptate, toate le sufera, toate le cred, toate le rabda... Noi suntem dispusi sa-L rastignim pe Cel ce ne rascumpara pe noi in timp ce animalele (boii, vacile, oile) ii tin de cald la nastere in iesle la Bethleem. Daca un papagal poate ajuta la vindecarea depresiei care la randul ei este produsa de semenii nostri, de ce sa nu investim in crestera acelor pasari, caci noi desi suntem foarte priceputi in a ne rani unii pe altii (producand depresie in semenii nostrii) nu putem sa vindecam aceasta boala. Animalele isi au locul lor in creatie, stim asta foarte bine. Totusi, noi ne putem considera deasupra lor numai atunci cand facem voia lui Dumnezeu (traim in Hristos) caci numai atunci ordinea fireasca de la Creatie (unde omul stapaneste universul creat) este restaurata. In absenta trairii autentice in Hristos, nu suntem de mare folos celor din jur, iar semenii nostrii isi vor cauta sursa de afectiune acolo unde o mai gasesc, inclusiv in animale.

  • Irina TrutescuPostat la 2011-05-19 15:25

    Vizitez acest site de aproape 2 ani, dar cu prilejul acestui articol, mi-am creat si un cont ca sa imi pot exprima parerea. Am doi copii, Bruno este cocker si l-am adoptat in urma cu 6 ani, si Alia, fetita mea de numai 4 luni! Pe Bruno l-am crescut ca pe un bebel, cu dragoste si rabdare, cu intelegere, el de asemenea a crescut foarte frumos si iubitor, devotat si dependent. De cand il am, mi-am schimbat total stilul de viata si obiceiurile, ca si atunci cand ai un copil. Pai ai avea cum sa lasi un copil singur in casa peste noapte, ca el sa planga dupa parinti? Sunt convinsa ca vecinii s-ar autosesiza la fel ca atunci cand plange un caine. Nu il duc la salon, ci in tund sigura, nu investesc in el mai mult de mancarea speciala, dar ii ofera foarte multa dragoste, iar el imi raspunde. Oare sunt exagerata?! Numai Bunul Dumnezeu stie. Cu respect, Irina T

  • Vasa NastaPostat la 2011-05-18 15:51

    Hristos a Inviat ! Personal opinez pentru a da respectul cuvenit fiintei umane iar animalele sa traiasca in curte nu in casa/imobil/, nu in apartament, iar hrana sa le fie oferita din resturile ramase de la masa servita de catre stapan ! Asa am fost educata si astfel inteleg sa ma comport cu animalele !

  • IULIAN VASILE IUGAPostat la 2011-05-18 13:45

    Hristos a înviat! Articolul de mai sus ne îndeamnă să nu ridicăm animalele pe acelaşi podium cu semenii noştri. E drept că semenii noştri, uneori ne tratează mai rău ca pe nişte animale (cât adevăr în versurile cântecului "Din bucata mea de paine/ am crescut un om si-un caine"). Iubesc animalele, atât cele domestice, cât şi cele sălbatice, dar nu m-ar tenta vreodată să ţin vreunul în casă cu mine, să-l duc la coafor etc. Mă rezum la a-i da hrana zilnică, a-l mângâia, a mă bucura la vederea lui, a mă îngriji de starea sănătăţii lui. Sunt total împotriva celor care din animale fac nişte sclavi. E drept şi cum spunea Ion Creangă:"... dacă-i copil, să se joace, dacă-i cal, să tragă...", însă asta nu înseamnă că trebuie să pui un cal sau un bou să tragă peste puterile sale. Nu îi iert verbal pe muncitorii forestieri întâlniţi care-şi bat crunt caii care nu pot să tragă o sarcină de lemne "de tractor". După cum nu iert nici braconierul care ucide pentru carne sau din vanitate, cu arma sau cu laţul... Ar fi de discutat ore în şir pe marginea acestui articol. Trebuie să reţinem de aici faptul că toate sunt bune dacă sunt făcute cu măsură; întotdeauna ceea ce este în exces dăunează.

  • Deanna NPostat la 2011-05-18 12:55

    Alexandru Alex are dreptate. Cel putin ii impartasesc ideea si-l inteleg ce doreste sa spuna. Nu este normal nimic din ceea ce este exagerat ...

  • Dinu Georgiana Postat la 2011-05-18 12:17

    Si ce sa facem cu animalele?Nu sunt si ele niste suflete,tot Dumnezeu l-ea lasat pe pamant.......Nu crezi?Mie una mi-se rupe sufletul de ele.

  • Nicu Dan Florin PetrescuPostat la 2011-05-18 11:51

    In pilda cu femeia cananianca Iisus ii spune ca a venit pentru poporul lui Israel si in consecinta..nu este bine sa dai cainilor painea de la gura copiilor..In credinta ei puternica fata de Mantuitor, femeia ii raspunde ca totusi cainilor li-se dau frimiturile de la masa stapanilor..Eu concluzionez ca oamenii care sunt copiii si creatiile lui Domnezeu trebuiesc sa fie pusi in prim plan...iar cainilor sa li-se dea resturile de la masa care sunt de aruncat

  • Irina DragomirPostat la 2011-05-18 11:40

    Am ajuns din intamplare sa citesc acest articol, urmand firul evenimentelor cu posibila masacrare a cailor din Delta Dunarii. Sunt putin uimita ca iubirea exagerata pentru animale se traduce pentru unii in grija fireasca pentru un suflet care traieste langa tine. Sa il duci la veterinar, sa ii dai de mancare, sa ii arati un pic de afectiune, arata ca suntem capabili si de sentimente frumoase, nu numai de ura, nervi, etc. Si mi se pare fascinant cum sunt atiatia si atatia care ridica problema cainilor vagabonzi ca fiind un pericol pentru copii. Sunt de acord, exista si cazuri in care lucrurile nu au stat tocmai bine, dar ma intreb eu, parintii care isi trimit copii la scoala cu cheia de gat, nu isi pun problema ca poate copilul nu ii mai ajunge acasa ca un nebun l-a luat pe sus si l-a facut tocanita, sau ca cine stie ce obsedat si-a batut joc de el si l-a tarat pe viata, sau ca acel copil cade intr-un anturaj nefast si se apuca de droguri? In opinia mea, un parinte responsabil are cat mai mare grija sa nu isi expuna copilul la nici un fel de riscuri. Eu am crescut cu destui catei vagabonzi pe langa bloc, care obisnuiau sa ne astepte pe noi copii in statia de autobuz si sa ne duca pana la usa blocului. In concluzie, eu mi-as pune problema iubirii exagerate pentru om, sau mai exact pentru omul care face rau. In loc sa primeasca pedeapsa pe viata sau chiar injectia letala (asa cum animalele care nu fac nici un rau teoretic o primesc - de fapt in cel mai bun caz primesc un glont in cap si se duc fara sa sufere), violatorii, criminalii, pedofilii sunt eliberati si dupa 4-5 ani si nu ii mai monitorizeaza nimeni, astfel incat o pot lua linistiti de la capat. Eu nu doresc decat sa ne dea Dumnezeu minte si discernamant, pentru ca legea firii zice "dupa fapta si rasplata".

  • dianda diandraPostat la 2011-05-18 11:40

    Ps. Nu vreau sa par rautacioasa dar si habotnicismul fata de biserica e tot atat de daunator pt libertatea de constiinta. In numele religiei au murit oameni, s-au destramat familii si copii mutilati spiritual.Deci sa nu exageram!

  • dianda diandraPostat la 2011-05-18 11:29

    E interesant de reflectat asupra acestui articol. De cand ma stiu am avut pisici, iubesc aceste animalute tandre si delicate.Aata nu inseamna ca trebuie sa-mi fac idol din pisica mea , care trebuie sa recunosc e f desteapta si ne incanta cu inteligenta ei pisiceasca .Dar atat, o hranesc si o protejez in limita statutului ei de animal. Cei care cheltuiesc bani grei " pe fite" pt animale sunt deja " dusi cu sorcova" , e prea mult.

  • aurora sabauPostat la 2011-05-18 08:17

    aurora am avut fericita ocazie sa am si eu un catelus timp de 9 ani. mia murit de cateva zile , nu l-am aruncat nu ne-am batut joc de el l-am asezat intr-un loc minunat unde nu mai este nici durere nici suspinare . a fost si el fericit dar pot sa spun ca si noi am fost fericiti nu nea gresit cu nimic a fos alaturi de noi si la bine si la greu fiindca ei isi simt stapanii cad au ceva probleme chiar si de sanatate, stiu sa te faca sa treci mai usor de greutati.si aici am observat ca sunt pareri pro si conta nu suntem noi judecatori sa ne pronuntam ce e bine si ce nu dar eu am ajuns sa cred ca BUNUL DUMNEZEU nea last aceste suflete ca sa invatam sa iubim neconditinat aproapele nostru.ei stau in fata noasra fara sa ne poate raspunde in vorbe numai in gesturi .de aici incepe ascultarea pe care trebuie sa o facem si noi pe acet pamant. oamenii nu se vad pe ei cand cineva ii supara sunt in stare de orce vorbesc urat fac crime. asa ca oameni buni sa nu judecam nici pe aproapele nici pe cei care ingrijesc animale ca ei sunt fericiti daca vret sa fiti fericiti luativa un animalut si nu veti regreta. cine iubeste animalele iubeste si florile si oamenii iubeste tot ce nea dat bunul DUMNEZEU.

  • silviu milasan Postat la 2011-05-18 06:16

    Mda, nici eu nu am nimic împotriva animalelor, mai ales asupra acelora care au stat la baza clădirii civilizaţiei europene, cum sunt vaca, oaia, calul, capra şi altele. Să nu uităm că printre altele le-am consumat şi le consumăm încă carnea. Iar rasa europeană este în proporţie de 90 la sută tolerantă la lactoză. Asta a rezultat din selecţia naturală a zeci de generaţii de oameni care au consumat lapte. Nu am nimic nici împotriva animalelor de companie, au şi ele menirea lor (deşi să nu uităm că de exemplu câinele era considerat animal necurat la evrei, cine se atingea de el era necurat până seara, şi de cele mai multe ori termenul "câine" e folosit cu înţeles extrem de peiorativ in Biblie- 2 Petru 2.22, Apoc.22.15.) Atunci când vorbim despre ataşamentul exagerat al omului contemporan faţă de animalul de companie trebuie să de referim la ceea ce a cauzat un astfel de comportament. Adică la lipsurile omului modern la nevoia acestuia de a fi iubit şi de a primi afecţiune necondiţionat, lucru care animalul il ofera din plin. Acesta este destinul amului din civilizatia post-moderna si post-crestină. Emigrantii arabi sau de culoare din Europa occidentala nu isi pun nici problema casatoriilor intre homosexuali, nici nu militeaza pt avort, nici nu ies in strada pt drempurile animalelor. In schmb fac copii, iar viitorul e al lor. Omul european "civilizat" isi "exploreaza sexualitatea " de timpuriu, face si creste un copil de obicei, un singur copil căruia ii ofera totul material si mai nimic spiritual, iar cosecintele sunt dupa Scripturi "...Sufletul care pacatuieste acela va muri" (Iezechiel 18.4) Si sa nu uitam ca Biblia nu ne vorbeste de la un capat la altul despre mântuirea animalului, ci despre cea a omului. Fireste felul in care ne raportam la toata creatia, poate fi un indice al valorii fiecaruia ca om.

  • Veronica RaileanuPostat la 2011-05-18 05:51

    De acord cu dna Mariana Paraoanu. Daca urmarim modelul americam denaturat, o sa ne inchinam creatiei si nu creatorului, si ajungem la idolatrie.

  • Tudor StefanPostat la 2011-05-18 05:34

    Felicitări! Este o temă deosebit de interesantă. Constat că se folosesc în mod greşit pildele Mântuitorului. 1. "Să ne bucurăm că putem dărui nu că există fiinţe care au nevoie." spunea cineva în comentariile de mai jos. Avem pilda bogatului care nu poate renunţa la averea sa pentru (atenţie!) desăvârşire, pentru împărăţia cerurilor, pentru a fi împreună cu Dumnezeu; deci acesta trebuie să renunţe la averea sa (prin a o oferi necondiţionat săracilor - act care se aseamănă milosteniei-). Deci nu este orice fel de dăruire (doar pentru că putem dărui). 2. Spunea cineva că trebuie să ne iubim animalele ca parte a creaţiei. Ori ştim că omul a fost creat şi i s-a dat întreaga creaţie spre stăpânire. Deci raportul om-creaţie nu este de egalitate între om şi restul creaţiei. 3. Măsura iubirii este jertfa. Jertfa supremă (propria viaţă) fiind acceptată de Dumnezeu doar pentru mărturisirea credinţei (mucenicia) în rest fiind sinucidere. 4 Spunea cineva că trebuie să ne iubim animalele ca pe aproapele, deci ca pe noi înşine. Să vedem cine poate fi aproapele. Din pilda bunului samarinean aproapele este cel care face milostenie cu omul aproape mort. Finalul pildei ne arată cum putem transforma oamenii din jurul nostru în aproapele nostru, respectiv, făcând milostenie cu aceştia. De aceea finalul pildei se încheie cu îndemnul, dacă nu chiar porunca, de a face şi noi asemeni bunului samarinean. Ca întotdeauna, important este să nu depăşim limita firescului. Animalele nu pot fi niciodată mai presus decât oamenii. Într-un singur loc am găsit mustrarea omului de către Mântuitor pentru faptul că animalele L-au recunoscut în timp ce oamenii nu.

  • Rodica EnePostat la 2011-05-18 05:30

    M-a surprins usor neplcut acest articol; iubirea nu poate fi cintarita, sau masurata.Ea are alte calitati!Deci, si iubirea fata de animale, este neconditionata, si nevinovata; ca mai sint unele personaje grotesti, care lasa "averi", ciinilor lor, ma rog, astea sint lucruri aiurea, si nu animalul este de vina!Mai repede as fi scris despre acceptarea lesbienelor si a homosexualilor prntre noi; sint medic uman, si mi se par anormale aceste"versiuni" ale iubirii!Mai bine am discuta despre asta!Animalele nu au facut vreun rau, ba dimpotriva, ajuta de multe ori omul, in prostia lui imensa! Nu degeaba le-a pus Noe in arca lui, ca sa le salveze de potop! Sper sa fi fost intelese cum trebuie, cuvintele mele!

  • Carmen VasilescuPostat la 2011-05-18 05:17

    Oamenii isi pot purta singuri de grija, animalele nu. Cainii maidanezi, atat de blamati si ucisi cu ura nedemna de ceea ce numim "om" au ajuns maidanezi din cauza oamenilor care i-au aruncat pe strazi. A da de mancare unor caini maidanezi e un gest de bun crestin. De copii sa aibe grija parintii lor, ca de aceea i-au facut. Statul ar fi trebuit sa dea amenzi cumplite celor ce arunca caini si pisici pe strazi si ne-am numara si noi printre statele "civilizate" ale lumii... Statul si oamenii care il reprezinta fac insa afaceri pe seama bietelor animale nevinovate. Am citit aici de faptul ca unii dintre noi vorbim de animalele de companie ca si cum ne-ar fi copii. Am vazut copii care si-au ucis parintii, am vazut parinti care si-au ucis copiii... Nu prea am auzit de animale care sa isi ucida stapanii... Oamenii stiu sa urasca, animalele nu. Animalele sunt nobile si drepte... oamenii nu. Multi cand se cearta isi spun "animalule"... Nu o consider insulta... Insulta e sa ii spui unui caine "omule"... Asta e adevarata insulta. Animalele sunt creatia lui Dumnezeu, ne-au fost date noua in grija... si noi ne batem joc de ele, pentru ca am fost in stare sa ne batem joc in primul rand de noi, prin protoparintii nostri, Adam si Eva... Ce sa mai ceri de la progeniturile lor? Animalele au ramas asa cum le-a creat Dumnezeu, nu au cazut in pacat asa cum am facut-o noi. Eu nu o sa inteleg niciodata cum poate un om sa urasca un biet animal. Romanii au demonstrat de-a lungul anilor ca sunt barbari si necivilizati. Ucid animalele din placere sadica. Nu am auzit de vreun roman care sa isi iubeasca mai mult animalele decat propria familie... Am auzit doar de caini batuti si ucisi in mod bestial, de pisici ucise fiind minge de fotbal pana in clipa in care nu au mai putut misca... Am vazut cai batuti, cai ucisi in chinuri cumplite, cai lipsiti de mancare, vite lasate flamande... A iubi un animal nu inseamna ca il transformi in idol, daca este dus la veterinar pentru ca e bolnav nu consider ca e o fapta rea... Cele doua pisici ale mele sunt unica mea familie, toti au murit, ele sunt unica mea companie, eu sunt infirma... Cele doua pisici ma iubesc cu aceeasi iubire pe care mi-o aratau pe vremea cand inca mai aveam doua picioare, oamenii m-au uitat, putini mai sunt cei ce imi trec pragul casei. Cele doua pisici ma vad asa cum ma vedeau si inainte de accident. Oamenii nu. Rareori, cand sunt nevoita sa ies pe strada, oamenii imi spun simplu "daca as fi ajuns in situatia ta, m-as fi aruncat in Dunare"... Culmea ea ca eu ca sa ajung asa cum sunt m-am luptat sa ies din Dunarea in care masina care m-a lovit m-a aruncat.

  • Daniel SabauPostat la 2011-05-18 04:34

    Iubirea pentru animale este grija omului față de creație. E o recuperare a poziției edenice a omului. Desigur că orice ajunge în mîinile omului căzut, poate fi transformat cu ușurință în păcat. Pentru că nici noi, nici autorul articolului nu lucrăm în noi ceea ce Sf. Macarie cel Mare numește "maica virtuților" adică discernămîntul. Iubirea față de animale poate fi indicatorul iubirii față de semeni. Dacă nu poți îngriji un biet animal, care nu te contrazice, nu se pune de-a curmezișul, cum poți îngriji un om? Dar totul trebuie făcut sub puterea deosebirii duhurilor. Chiar și rugăciunea poate fi pierzătoare în duh nepotrivit - spune Sf. Macarie cel Mare.

  • simona nedelcuPostat la 2011-05-18 04:27

    Există oare un punct dincolo de care vorbim de iubire exagerată faţă de animale?oare din iubire prea mare sunt abandonate, maltratate sau ucise? Iubirea exagerată faţă de animale ne este privită ca o formă a nebuniei? Dar legalizarea prostituţiei şi căsătoriile intre homosexuali,concursurile de frumuseţe ale homosexualilor sau transsexualilor este o normalitate şi o necesitate? Să ştiţi că există oameni care şi-au dat viaţa ca să-şi scape din foc animalele. Cati dintre noi suntem in stare de un asemenea sacrificiu?

  • ileana cretuPostat la 2011-05-18 04:18

    buna, ma bucur ca am ocazia sa imi spun parerea si in acelasi timp sa-mi marturisesc dragostea fata de tot ce a creeat Dumnezeu. Am trei pisoi, nu am copii si numai faptul ca sunt constienta de marea responsabilitate pe care o reprezinta un copil m-a impiedicat sa infiez unul. Asta nu ma impidica sa daruiesc atunci can am si semenilor necajiti si animalutelor parasite. Important cred ca este sa ne bucuram ca putem darui nu ca exista fiinte care au nevoie.

  • Violeta MutuPostat la 2011-05-18 03:58

    Iubesc animalele foarte mult, dar nu le-am pus niciodata mai presus de fiinta umana. Ma ingrozesc cei care au grija de animalele fara stapan crescute pe langa blocuri, dar nu se gandesc la siguranta copiilor. Sunt sute de cazuri de copii agresati de cainii vagabonzi. Un pericol pe care nimeni nu-l baga in seama este cel microbiologic si parazitar. Pe copii cine ii protejeaza? Cei care nu indraznesc sa iubeasca o fiinta umana ar trebui sa se gandeasca ca poate sunt ei de vina daca nu se inteleg cu nimeni. Ar trebui sa caute in sufletul lor iubirea fata de semeni si sa-i protejeze in primul rand pe acestia.

  • Bajureanu DorinaPostat la 2011-05-18 03:42

    Nu cred ca este pacat sa iubesti animalele si sa le tratezi civilizat. Atunci cind ai mila , dragoste , intelegere pentru un OM o ai si pentru vietatile lasate tot de Dumnezei, indiferent ca este catel ,pisica, cal, vaca, etc. Sa nu confundam si sa nu tratam acest subiect preferential.Mai ales ca suntem pe un site crestin. Si asa este DESTULA polemica in tara pentru aceste animale care sufera fara nici o vina ca sunt abandonate tot de OM pe strada si in alte locuri.

  • Renate Claudia FilipPostat la 2011-05-18 03:29

    sa lasam exagerarile si sa nu uitam ca primua porunca este dragostea fata de aproapele si de cele mai multe ori din aproapele fac parte si animalele si daca vezi un animal infometat si ai posibilitatea sa-l hranesti eu cred ca e un pacat daca nu o faci animalele sunt in stare sa-si dea viata pentru stapan exista atate povesti adevarate cu animale pentru un blid de mancare animalul are recunostiinta ptr cel care-l hraneste eu personal am animale caini pisici perusi porumbei si am de multi ani si am observat ca daca le studiezi ai multe de invatat un mic exemplu ar fi si acela cand certi un caine in 5 minute vine si se gudura si isi cere iertare parca si cauta sa te inveseleasca apoi canarul cand mai tip pe ai mei incepe sa cante si de multe ori incep sa rad si uite asa imi trece supararea vreau sa spun ca nu tine suparare si manie cum tin oamenii ptr fleacuri cateodata si sa nu uitam ca un copil care e violent cu animalele va fi violent si cu oamenii cum am mai spus nu sunt de acord cu exagerarile dar dragostea fata de animale trebuie sa o avem o zi buna tuturor

  • Adi IonescuPostat la 2011-05-18 02:54

    Cei care spun ca sunt mari iubitori de animale, poate strangeti si excrementele lasate de ”odraslele” voastre prin parcuri sau pe trotuare, ptr. ca e plin de asa ceva si sunt o sursa de infectie ptr. copiii nostri. si sa nu spuneti ca sunt de la maidanezi, ptr ca nu e adevarat...un copil de la orfelinat nu ati lua sa-l ingrijiti sau sa-l cresteti dar luati pisici si caini...oameni cu mintile ratacite...

  • luminita sPostat la 2011-05-18 02:35

    Doamna Mariana Paraoanu,foarte frumos ati spus..sunt intru totul de acord...Sanatate de la Domnul

  • luminita sPostat la 2011-05-18 02:33

    cred ca multi din cei ce au citit articolul nu l-au inteles pe deplin.Nicaieri nu scrie sa nu iubim animalele,ci sa le dam locul cuvenit,care nu trebuie sa fie mai presus de cel corespunzator unei fiinte umane.Daca Dumnezeu ar fi vrut ca animalele sa fie egale cu omul le-ar fi conceput in felul acesta.Animalele trebuiesc iubite ca sunt fiinte nevinovate, insa nu mai presus de om.Nu mi se pare normal, sanatos sa lasi unui animal 12 milioane de dolari , asa cum a spus D-nul Alexandru Alex, va dati seama cate guri ar fi hranit cu banii astia, cate suflete ar putea fi salvate? Omul e lasat de Dumnezeu sa stapaneasca peste toate pe pamant,sa iubeasca si sa ingrijeasca pe cei mai mici decat el.Doamne ajuta!

  • Mariana Paraoanu Postat la 2011-05-18 02:17

    Subiect foarte bun de meditatie la viata noastra viitoare. Articolul ne aduce aminte ca am uitat de cununa creatiei lui Dumnezeu - omul. Cum bine spune Sfantul Nicolae Velimirovici, omul modern in loc sa se uite catre cer "sa studieze" cum sa se apropie mai mult de Domnul, priveste sub microscop animale, insecte...indobitocindu-ne...devenind din ce in ce mai mult asemanatori cu cele studiate, mai mult, idolatrizate. Blestemul asupra oricarui popor crestin ortodox vine din aceasta uitare de sine, uitarea de a redeveni ceea ce am pierdut prin departarea de Dumnezeu, prin nerespectarea legilor Lui. Omul a ajuns sa se inchine creatiei....ne desconsideram puterea pe care ne-a dat-o Iisus Hristos prin jertfa si invierea Sa, aceea de a deveni asemenea Lui, spre bucuria vesnica. Ne lipsim de bucuria de a da viata, de a naste prunci, pentru ca marele pacat al modernitatii cum spune Sfantul Ignatie Briancianinov, "lipsa responsabilitatii", sa duca la aducerea de blesteme asupra poporului nostru. In vietile sfintilor nu am citit de jertfa adusa animalelor...pentru ca iubirea exagerata este ca o jertfa adusa creatiei. Sa nu ne mai mire ceea ce ni se intampla, am devenit precum paganii, iar pentru un popor crestin ortodox, pedeapsa e mai grea, pentru ca incalcam legile lui Dumnezeu.

  • CONDRUZ NICOLETAPostat la 2011-05-18 02:13

    Animalele nu te pot trada niciodata, sunt oameni pe care-i ajuti si raman nerecunoscatori chiar te jignesc ca nu sunt ajutati asa cum ar dori ei,sunt de acord cu d-l simon otnasin tot ce a afirmat,nu sunt de acord cu ajutor cersetorilor, de multe ori am ajutat fam. nevoiase cu haine ,diverse lucruri,dar bani niciodata ca ei nu vor fi multumiti,te injura ca de ce le dai atat de putin,am salvat multe animale si nu-mi pare rau deloc

  • DUMITRU ALBUPostat la 2011-05-18 02:05

    iubirea fata de animale este fireasca; dar exacerbarea ei ne conduce la o stare de idolatrizare a unui animal. Asta reiese din ceea ce scrieti, dar si din realitatea de zi cu zi.

  • Vasile BrandusoiuPostat la 2011-05-18 01:51

    "Respectul animalelor de către om favorizează respectul oamenilor între ei". Din Carta Drepturilor Animalelor

  • Desanca TismanarPostat la 2011-05-18 01:49

    Să nu uităm că Dumnezeu a pus lucrurile cu exactitate acolo unde le e locul.Nu putem noi schimba importanţa creaţiei.Tot ce e exagerat nu face bine.Înţelepciunea să ne călăuzească minţile.

  • Marian TATARUSPostat la 2011-05-18 01:47

    Imi pare rau pentru optiunile din acest articol dar sunt cel putin deplasate. Nu exista asemanare intre cele doua stari sufletesti, plecand de la iubirea fata de animale si fata de oameni. Din experianta, de cate ori iti oferi sufletul unui om, cel putin in Romania si de cele mai multe ori, pierzi pentru ca esti considerat prost sau fraier sau oricum altceva rau si creezi posibilitatea sa ajungi o bataie de joc. In fata unui animal nu vei pierde niciodata daca faci acest lucru dimpotriva, daca va putea va sari in fata glontului sau masinii sa moara el ca sa te apere. Biserica ortodoxa draga, adapteaza-te la ce se intampla, nu mai folosi litere din texte vechi, pentru ca morala s-a schimbat si valorile nu mai sunt cele de acum cateva sute ani. De ce ne faci sa gresim? Fiecare lucru are valoarea lui si nu se poate impune cuiva, cat sa tina si la cine! nu credeti? Restul e tacere...

  • lucia wernerPostat la 2011-05-18 01:07

    Acest articol isi ARE ROSTUL si in mod sigur a fost scris la indemnul lui Dumnezeu care s-a folosit de pana acestui domn pentru a transmite o atentionare in depasirea pietrelor de poticnire ale umanitatii in demersul pentru obtinerea mantuirii. Dincolo de toate exista Cuvantul lui Dumnezeu fata de care nu trebuie sa ne abatem, el este scris in Biblie sau Sfanta Scriptura dupa cum o cunosc unii sau altii. Nicaieri in acesta dumnezeiasca Carte nu este trecut animalul mai presus de preocuparile fiecaruia in impartirea iubirii catre aproapele, toti cei care simt un nefiresc atasament catre necuvantatoare trebuie sa isi clarifice motivatia acestui sentiment prin revederea valorilor crestine in care cred si asta nu prin luarea in considerare a indemnurilor psihologului, ci prin vindecatoarea acceptare a Adevarului relevat. Cereti ajutor duhovnicesc si conectati-va la postul de televiziune alfaomega.tv.

  • Adina-Lucia Ionescu Postat la 2011-05-17 15:56

    Cred ca trebuie sa aratam respect fata de animale, sunt si ele fiinte ca si noi. Da parerea mea e ca o cale de mijloc e cea mai buna. Sunt consternata sa vad ca Biserica Ortdoxa sau sa zic anumiti membri adopta o atitudine care seamana tot mai mult cu cea a celor din tarilor fundamentaliste. Sunt chiar deceptionata. Si nu ma mir ca in afara de ortodoxie cautam si alte credinte, nu ne simtit impliniti.

  • Ana-Maria LupuPostat la 2011-05-17 13:14

    asa este,iubesc animalele,am avut si eu un motan,dar nu l-am pus mai presus de un om.Si animalele au suflet si trebuie ingrijite,hranite,iubite,dar nu mai presus de copiii proprii sau alti oameni.Parintele Arsenie Boca spune "cresteti copii,nu caini" ceea ce se poate intelege si ca trebuie sa alegi sa nasti copil,nu sa iti cumperi caine,si totodata se poate interpreta ca trebuie sa cresti,sa educi copilul spre a deveni unealta Domnului ,ci nu o fiara care sa raneasca.

  • Constantin Bogdan Petrescu Postat la 2011-05-17 12:45

    In primul si in primul rand, sa NU mai existe caini vagabonzi (sau, mai modern, comunitari) in marile orase! Nu sunt impotriva animalelor , iubesc natura (flora, fauna etc.) dar nu este normal sa iesi pe strada si sa fii atacat (in unele cazuri mancat la propriu) de caini turbati sau aciuati pe vreun maidan. Constat cu stupoare ca pana si pe acest website, unde se perinda multi crestini, citind anumite comentarii de mai sus, unele reactii impotriva articolului. Spunea cineva ca treci pe strada cu burta plina de bunatati si vai, vai te uiti in ochii unui caine pierdut: v-as ruga foarte mult atunci sa luati acel caine acasa si sa-l cresteti, decat sa va lamentati in modul acesta. Daca nu puteti, atunci nu-i dati hrana si lasati oamenii normali sa nu si-i doreasca in preajma copiilor lor. Ca sa nu mai zic de toti "iubitorii" posesori de animale care vin fara punga dupa ei, si-si lasa "odraslele" sa urineze si defecheze in parcuri unde se joaca copiii! Acestia ar trebuia amendati usturatori, sau chiar munca in folosul comunitatii, cum era candva (ma refer la perioada interbelica, nu la comunism) Toate bune si mai multa minte, suntem oameni in orase, si nu primitivi in padure, pana la urma.

  • liliana liliana Postat la 2011-05-17 10:16

    In fiecare zi va citesc articolele, cu mare placere, dar astazi m-am ingrozit. Eu consider ca tot "blestemul" poporul roman sta in felul in care noi tratam pe "cei mai mici" decat noi. Toata tortura aplicata cainilor/pisicilor in Romania se intoarce asupra soartei populatie. Tortura, chinul animalelor pluteste in aer si paralizeaza orice induhovnicire a poporului. Cum este posibil ca se se tina caini intr-un metru de lant pentru toata viata lor? Iar stapani stau lejer la masa cu friptura si alte bunatati. Tot acest chin se intoarce pe copii, nepotii si stranepotii neamului. Nu este vorba sa idolatrizam animalele dar ce oferim aceea primim. Cum este posibil sa treci pe strada cu burta plina de bunatati si sa vezi ochii rugatori ai unui caine parasit care nu a mancat de mult timp. Eu cred ca Dumnezeu ne-a daruit caini/pisicile sa vada cum noi le tratam asa vom fi si noi tratati de El.

  • Marioara MihelePostat la 2011-05-17 09:59

    Am o buna cunostinta sau mai bine zis a fost care iubeste cini si pisicile la modul inexplicabil pentru mine ,poate pentru alti da . Nu vreau sa se creada ca nu iubesc animalele sau ca am ceva impotriva lor absolut deloc ,si fica mea are 7 cini in curte si-i hranesc si fac curat dupa ei dar atit . Am vrut sa fac aceasta paranteza cu cunostinta despre care vorbeam ,venea des la magazin si cumpara bobite pentru pisicile de prin zona si dadea in fiecare a doua zi 20 lei .Intr-o zi i-am zis mai bine de pe bani astea ai cumpara mincare pentru amariti care nu au ce baga in gura ,atit ea trebuit am fost facuta in tot felul . Deci numai la sugestia de a da mincare la cei care nu au a fost parca electrocutata !!! daca ar fi si trebuit sa faca acest gest . Iacata ca de multe ori ajungem ca aproapele nostru sa fie dat la o parte din cauza animalelor si nu stiu daca este bine . Dumnezeu nu spune sa nu iubim animalele dar de la a le iubi pina la idolizare este cale lunga .Aici ar trebui tras un semnal de alarma ..

  • matei teodoraPostat la 2011-05-17 07:10

    Sunt de acord cu cel care a spus ca un astfel de articol nu isi are rostul. Ar trebui sa ne preocupe lipsa iubirii fata de animale la majoritatea romanilor. Indiferenta fata de animale a dus la inmultirea cainilor fara stapan. As dori sa vad articole in care oamenii sunt indemnati sa isi sterilizeze animalele din curte. Articole in care taranii nostri sa fie educati si in privinta cresterii cainilor. mi-as dori sa citesc articole despre cum sunt tinuti cainii din gospodariile taranilor in lant aproape toata viata lor. Oamenilor care isi iau animale de companie, fie ele broaste sau tarantule, le este pur si simplu dor de ..natura. S-au saturat de betoane, apartamente inghesuite in care sunt obligati sa isi duca tot restul vietii.

  • DANIELA JILAVEANUPostat la 2011-05-17 05:30

    Am trei ciini care imi sunt dragi ,dar atit cit trebuie.Cu parere de rau trebuie sa recunosc ca intradevar ciini sunt mult mai devotati si sinceri decit OMUL care a devenit mai animal decit multe animale salbatice,ce spuneti despre cum isi apara animalele puii vizavi de femeile care ii arunca la ghena.

  • costel popescu Postat la 2011-05-17 04:04

    Domnule Simon, e posibil ca un om sa gaseasca alinare intr-un animal, dar s-a ajuns sa se creada ca doar el aduce alinare. Sunt unii care se uita la el ca la o icoana. Iar faptul ca avem parte de zgomot al masinilor, al manelelor nu inseamna ca trebuie sa avem parte de mai mult zgomot.

  • simon otnasPostat la 2011-05-17 03:00

    Eu sincer cred cva acest articol nu-si are rostul . Inteleg "isteria" de tip beverly hills ...fata de animale...dar nu trebuie uitat ca de multe ori oameni singuri gasesc alinare intr-un suflet patruped, de multe ori oamenii sunt mai cainosi decat cainii de ex. Cainele latra la ore nepotrivite?Dar masinile care trec non stop sau manelele vecinilor sau lista poate continua.Eu cred ca totul tine de bun simt si educatie. In Romania de azi ar fi mai degraba de vorbit despre cruzimea fata de animale...decat despre iubirea lor exagerata. cu drag...

  • Radu AlexandruPostat la 2011-05-17 02:26

    In SUA este deja o moda in randul milionarilor sa lase mostenire animalelor lor de companie. Anul trecut, in presa intenrnationala a facut senzatie o stire legata de acest subiect. O milionara avea sa lase mostenire celor trei caini ai sai o avere de 12 milioane de dolari, in timp ce fiului ei, 900 de mii. Cred ca aceasta nici nu mai poate fi numita iubire fata de animale, ci o forma denaturata si decazuta a ei. Trebuie sa iubim curat animalele, dar sa pastram limitele, proportiile. Altfel, ne putem face cu usurinta din animalul de companie, un idol, precum in paganism.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE