Omul si fiarele strazii

Omul si fiarele strazii Mareste imaginea.

Responsabilitatea niciunei crime nu este doar a faptuitorului. Intr-o oarecare masura, fiecare dintre noi este responsabil pentru orice rau se intampla in jurul nostru. Aceasta pentru ca noi, ca "slugi netrebnice", nu am facut "ceea ce trebuia sa facem". Ar fi trebuit sa-i iubim pe cei din jurul nostru, ar fi trebuit sa implinim cuvintele Mantuitorului: "Asadar, pe toate cate vreti sa vi le faca voua oamenii, intocmai faceti-le si voi lor; ca aceasta este legea si profetii". De fiecare data cand langa noi se petrece o drama, intelegem ca n-am implinit porunca lui Hristos.

De aceea nu exista un singur vinovat in aceasta tragedie cumplita a mortii acelui copil de 4 ani sfasiat de animalele salbatice protejate din Bucuresti. De la primarie si pana la noi, cei care am fi putut sa luam lucrurile in propriile maini, toti suntem vinovati. Nu coltii nostri au muscat din carnea acelui prunc, dar spinii egoismului din sufletele noastre ne-au oprit de la a preveni o asemenea catastrofa.

Dar este momentul ca aceasta stare sa inceteze. In primul rand, in ce ne priveste, este vremea sa nu mai stam indiferenti atunci cand hoardele de invadatori iubitori de animale dar neiubitori de oameni vor sa faca legea intr-o tara crestina careia candva i-a pasat de oameni, nu de fiarele padurii. Este vremea sa ne amintim cine suntem, si sa sustinem raspicat, fara inconjur, ca pentru noi viata unui om este mai pretioasa decat toti cainii lumii si daca ar muri toate fiarele dar s-ar salva un om, ar merita.

Sigur, ideal este ca problema sa se rezolve fara varsare de sange, dar trebuie sa avem dreptul sa protejam oamenii in detrimentul animalelor. Noi nu suntem panteisti: pentru noi este o diferenta fundamentala intre om si animal. Omul este, dupa cum spunea Sfantul Vasile cel Mare, o faptura care a primit porunca sa ajunga dumnezeu; iata cat de adanca este diferenta intre el si animal.

Este de asemenea momentul sa fie demascata si ipocrizia vadita a acestor "iubitori" de animale, care nu manifesta vreo iubire, de exemplu, fata de miile de pui de gaina ucisi sistematic in fiecare zi in fermele din toata tara. Dragostea acestor iubitori este selectiva, ea nu se poate mobiliza similar si pentru porci, vaci, rate, iepuri si toate celelalte animale poate mai putin "dragalase" dar cu siguranta mult mai inofensive. De aceea acestia nu au niciun drept sa vorbeasca despre dragostea de animale. Sa arate mai inainte dragoste de oameni, sa mearga si sa compatimeasca in vreun fel cu acei parinti care au ramas sa traiasca drama plina de deznadejde a mortii unui copil.

Daca noi, crestini fiind, nu luam partea omului in lupta cu animalele strazii, nu suntem vrednici de numele lui Hristos. Cred ca Hristos ne va ierta daca vom ucide cateva zeci de mii de caini pentru a salva viata unor oameni, dar de ce iertare vom fi vrednici daca vom trimite la moarte alti oameni pentru a salva cateva zeci de mii de caini? Sa ne rugam dar ca Mantuitorul sa ne dea si noua si celor ce pot lua decizii intelepciunea de a gasi drumul drept spre rezolvarea acestei probleme. Nepasarea noastra trebuie sa ia sfarsit aici.

Paul Cocei

Despre autor

Paul Cocei Paul Cocei

Colaborator
115 articole postate
Publica din 29 Decembrie 2011

Pe aceeaşi temă

04 Septembrie 2013

Vizualizari: 4606

Voteaza:

Omul si fiarele strazii 5.00 / 5 din 2 voturi. 14 review utilizatori.

Comentarii (14)

  • Alexandru MarinescuPostat la 2013-09-17 12:23

    Domnule Paul Cocei, cu tot respectul va spun ca NU SUNTETI UN CRESTIN AUTENTIC! Dumnezeu nu l-a pus stapan pe om peste creatia Sa ci numai gestionar. Adevaratul stapan este numai Dumnezeu si EL este singurul care are drept de viata si de moarte. Adevaratii crestini ocrotesc animalele, nu se gandesc sa le omoare. Articolul dovedeste REA CREDINTA de la inceput pana la sfarsit! PE VIITOR VOI AVEA GRIJA SA NU MAI CITESC ARTICOLELE SEMNATE DE PAUL COCEI, CRESTIN DOAR CU NUMELE, NU SI IN FAPTA!

  • Cristina OnetePostat la 2013-09-09 10:47

    Si eu subscriu celor care sunt de parere ca acest articol nu vorbeste in spiritul dragostei pe care o pomeneste. Daca, pe de o parte, inteleg punctul de vedere ca ar trebui ca orice cetatean sa se simta in siguranta pe strada in orasul sau, nu sunt deloc de acord ca, in spiritul "omul deasupra animalelor" ar trebui sa-i omoram pe toti. La Geneza omului, el a fost pus stapan peste restul creatiei. Ori, un stapan bun nu abandoneaza animalele (care apoi se salbaticesc), nu-si bate supusii care sunt mai slabi decat el, si nu transforma acele animale, peste care a fost pus stapan si domn, intr-un soi de industrie sau, alternativ, intr-o problema. Mai tin minte cand eram copil ca au fost zile intregi in care in oras se auzeau impuscaturi peste tot: se omorau ciorile, saracele, pentru ca stricau imaginea orasului! Oare peste ce vom fi domni cand ne vom satura de omorat animale: peste un desert?

  • adriana gheorghePostat la 2013-09-09 09:24

    Ar trebui adunati de pe strazi si toti cersetorii nu numai cainii.Unde este grija fata de om care de multe ori se comporta mai rau ca un anumal!De ce oare?...............

  • Cristian PaulisPostat la 2013-09-07 00:17

    Articolul este scris cu rea-vointa, si nu si-ar avea locul pe un site crestin. Subscriu celor scrise de doamna Felicia Dragusin, iar pe langa cele scrise de dansa vreau sa adaug ca daca un caine a fost violent si a atacat un copil nu inseamna ca toti sunt asa si trebuie sa-i omoram pe toti. La mine in cartier sunt multi caini, de regula au fiecare blocul lor, nu fac rau la nimeni, copiii se joaca cu ei, si n-am auzit ca ei sa fi atacat pe cineva. Acum am auzit de un caine care a atacat un copil si vrem sa-i omoram pe toti. Dar in fiecare zi auzim de oameni violenti care fac cele mai infioratoare lucruri. Sa-i omoram pe toti oamenii????? Dupa logica cu eutanasierea cainilor, asa ar fi corect, sa-i omoram pe toti oamenii, pentru ca printre oameni sunt mult mai multi indivizi violenti decat printre caini. Mai ganditi-va la acest lucru, cei care vreti sa-i omorati pe caini, pentru ca unul a fost violent.

  • CORINA GEORGIUPostat la 2013-09-07 00:11

    Da, parerile sunt impartite dar, constat cu mare bucurie ca cei mai multi vad EUTANASIEREA ca unica solutie (din pacate) ptr. a scapa de acesti caini care sunt un pericol imminent! Toti acesti "iubitori de animale" n-au niciun argument, dimpotriva: ultimele zile nici nu I-am vazut, nu I-am auzit CUM & IN CE FEL apara cauza acestor caini! Cert este faptul ca acestia, nu doar ne ucid dar, au reusit sa ne invrajbeasca!!!! Unde e spiritual nostrum crestinesc?

  • Andreea AsPostat la 2013-09-06 21:55

    Noi NU avem niciun drept atat asupra vietii oamenilor, cat si a animalelor! Cel care le-a dat suflet, doar El poate sa l-il ia, cand decide El. Da, este adevarat ca trebuie sa iubim mai mult oamenii decat animalele, dar Sfanta Scriptura spune ca un crestin adevarat manifesta mila fata de animale : "Cel neprihanit se indura de vite, dar inima celui rau este fara mila" (Proverbele, 12 cu 10). Dumnezeu sa ne ajute sa ne pocaim cu adevarat de pacatele noastre si sa acceptam prin credinta si har, jertfa Sa si pe El sa locuiasca in inimile noastre!

  • NUTA CIUFLEAPostat la 2013-09-06 14:11

    in nici un caz nu sunt de acord cu eutanisierea cainilor.Si ei iubesc si ei se bucura si ei sufera. Solutia este simpla si sta la indemana autoritatilor;construirea de adaposturi civilizate si alocarea unor fonduri exclusiv pentru ei,nu pentru buzunarele mai marilor.Daca vom omora atatia caini vom raspunde in fata lui Dumnezeu noi ca si natiune

  • ionel nicu raduPostat la 2013-09-06 11:41

    Pentru Adriana Pacurar: raspunsul la intrebare este ca Dumnezeu vrea ca sa ne mantuim, noi nu putem spune ca le dorim cainilor acelasi lucru. Dumnezeu ne-a dat animalele ca sa ne serveasca. Omul este pus de Dumnezeu stapan peste ele si nu invers. In conditiile in care avem azile de batrani si orfelinate de copii care au nevoie de ajutor, este gresit sa cheltuim energie, material si timpul nostru pentru animalele strazii. A sacrifica omul in avantajul animalelor strazii nu este iubire pentru animale ci doar Cinism. Daca ii iubim in continuare pe acei caini care ne omoara copii, mai mult decat pe copii, atunci ne-am facut ucigasi de oameni.

  • Arsenia BarangerPostat la 2013-09-06 10:38

    In Cartea Facerea, Capitolul I, Facerea Lumii sta scris: <26. Si a zis Dumnezeu: “Sa facem om dupa chipul si dupa asemanarea Noastra, ca sa stapaneasca pestii marii, pasarile cerului, animalele domestice, toate vietatile ce se tarasc pe pamant si tot pamantul!”> Din pacate, s-a ajuns ca oamenii sa fie stapaniti de caini!

  • Felicia DragusinPostat la 2013-09-06 10:27

    Adanci si sincere condoleante parintilor si rudelor baietelului de 4 ani ani, plecat dinte noi atat de tragic. Sa privim indurerati spre aceasta tragedie cumplita si in acelasi timp sa ne pastram uzul ratiunii. Sa ne amintim mai intai faptele: 1. Baietelul a fost omorat de caini aflati pe o proprietate privata, cainii aveau stapan. Erau de rasa comuna, dar erau in grija cuiva, si asa cum spune legea, trebuiau sa fie deja sterilizati, vaccinati impotriva turbarii si ingraditi. Era o zi lucratoare, cainii trebuiau sa fie legati, gardul trebuia sa fie reparat astfel incat nimeni neautorizat sa nu intre pe proprietate. 2. Bunica care era cu copiii in acea zi trebuia sa nu ii lase nesupravegheati, copiii disparusera de 20 de minute si femeia i-a asteptat sa se intoarca in loc sa ii caute, sa alerteze si alti cetateni din parc care sa ajute la cautarea lor. 3. Vinovati de tragedie sunt si persoanele autorizate si bine platite inca de acum 20 de ani ca sa sterilizeze animalele de pe strazi dar au facut o treaba superficiala, au sterilizat poate 5-10% dintre caini si au bagat diferenta de bani in buzunarul propriu. Inca de acum cel putin 10 ani nu am mai fi avut animale pe strazi daca sterilizarea se facea serios. Cand se intampla ceva rau unui inocent, unui copil, sufletul nostru plange, se revolta. Lucruri rele se intampla in fiecare zi, sunt copii ucisi de parintii lor, sunt copii abuzati, infometati, lasati sa moara de frig si foame. Sunt copii molestati sexual de parinti sau alte rude. Ce facem cu acestia? Care este datoria societatii fata de ei? Care este sentimentul vostru de revolta in fata acestor atrocitati savarsite asupra copiilor? Omaram cainii, ii omoram si pe monstrii umani care chinuie copiii? Pornim o cruciada sangeroasa in numele lui Hristos sau apelam la ratiune, cautam solutii demne de oameni civilizati, protejam cu fapte nu cu vorbe copiii? Militam pentru legi mai aspre impotriva abuzului fata de copii sau ne revarsam toata mania asupra cainilor si iesim in strada cu rangile asa cum propun "iubitorii de oameni"? Dle Paul Colcei, sunt cateva idei necrestine, necivilizate in articolul dvs. Iubitor de animale nu este egal cu urator de oameni. Sa indemnati la ura in numele lui Hristos este cel mai mare deserviciu pe care il puteti face si propriei constiinte, si cititorilor, si Bisericii. Aveti dreptate ca nu mai trebuie sa lasam sa se intample o astfel de tragedie, cainii sa fie adunati de pe strazi, dar de aici si pana la a indemna la un razboi "sfant" impotriva altor fapturi ale Domnului e un drum lung. Sunteti dvs sigur ca "Hristos ne va ierta daca vom ucide cateva zeci de mii de caini pentru a salva viata unor oameni"? Garantati dvs? Nu credeti ca putem apara viata oamenilor fara sa ne transformam cu totii in ucigasi, chiar si de caini? Uciderea e ucidere, oricum ai cosmetiza-o. Razboaiele religioase si terorismul au aparut atunci cand cineva si-a legitimat fricile si dorintele pretinzand ca face voia divinitatii. Atentie, caci aceasta e o prapastie foarte adanca! Va doresc intelepciune!

  • Aurel Matei Postat la 2013-09-06 09:31

    Doamne, primeste jertfa lui Ionut Cosmin pentru noi, cei care nu stim sa ne purtam cu natura! Mantuitorul Hristos are un cuvant edificator in privinta prioritatilor: Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul? Sau ce ar putea să dea omul, în schimb, pentru sufletul său? (Marcu 8, 36-37). Doamne, ajuta!

  • Mihai Eduard TeodorescuPostat la 2013-09-06 08:37

    Dumnezeu a randuit in timp ca omul sa stea intr-o casa iar animalul in padure sau intr-un spatiu amenajat.Omul sa creasca inspre Dumnezeu iar animalul sa-i fie supus.Cand omul se duce pe terenul animalului (in padure,in savana,in preerie,etc) ajunge sa fie mancat de animal.Cand animalul ajunge pe terenul omului se intampla invers.E bine sa ne vedem fiecare locul si menireasi acum sa punem pe fiecare la locul lui.Sa ne amintim de ceea ca facea Dumnezeuprin mesagerii Lui cand lucrurile pe pamant treceau dincolo de normal,sunt multe exemplecare ne ajuta sa luam decizia corecta.Cainii nu au ce cauta pe strazi,am ajuns sa platim mai mult pe intretinerea lor decat alocatia unui copil.Si cine are oare binecuvantarea lui Dumnezeu la Dreapta Judecata-copilul sau cainele(animalul)?

  • adriana pacurarPostat la 2013-09-05 22:46

    Buna, va rog sa ma iertati dar eu nu cred ca aici se pune problema de a alege intre oameni si caini, ci problema este ca trebuie facut ceva cu acesti caini., EUTANASIEREA nu este o solutie., stiti doar ca acest lucru s-a mai intamplat acum cativa ani, rezultatul il stim deja ..... nu stiu cum iubesc anumiti oameni animalele dar eu am inteles ca Dumnezeu ne-a lasat pe noi sa ne purtam cu ele ca si cand noi am fii Dumnezeul lor. Oare noi cum ne dorim sa fie Dumnezeu cu noi....

  • Dragos CristianPostat la 2013-09-04 17:46

    Ma rog la Bunul Dumnezeu sa il odihneasca in pace pe baietel si sa ii intareasca pe greu incercatii parinti .

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE