View Single Post
  #381  
Vechi 11.05.2009, 13:24:51
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
"Interpretarile" sunt din contexte unde era vorba despre botez. In plus, ar trebui sa fiti de acord ca exista o stransa legatura intre propovaduirea Evangheliei si botez (dvs. le separati).
Crestinismul ortodox nu le separa, ci le uneste.
Neoprotestantismul le separa introducand un al treilea element care conditioneaza botezul desi nu exista in Sf. Scriptura: varsta minima a botezului.

Citat:
"Duceti-va in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit."(Marcu 16:15,16) Sunt cuvintele Mantuitorului. Observati legatura dintre propovaduirea Evangheliei, credinta si botez?
In primul rand, dupa cum observati, Sf. Scriptura spune clar: "la orice faptura". Nu exista o varsta minima.

Pe urma, intentionat ciuntiti Sf. Scriptura.
Daca ati fi omis un verset, v-as fi inteles.
Dar dvs. omiteti o parte foarte importanta din verset: "iar cel ce nu va crede se va osândi".

Unde se incadreaza copii aici?
In aceasta lume nu vin fara pacat si desi responsabilitatea lor fata de pacat creste gradual, pacatuiesc ca orice adult si sunt supusi consecintei pacatului.

Fara indoiala ca e greu de vorbit de o "osandire" a copiilor pentru ca responsabilitatea lor este limitata, insa asta arata ca versetul dat de dvs. mai sus, in care botezul este precedat de necesitatea credintei se refera la adulti.


Incercati sa sustineti ca botezul - ca lucrare a lui Dumnezeu le poate afecta negativ viata spirituala, mantuirea, capacitatea de a alege intre bine si rau?
Sau nu reusiti sa mai vedeti lucrarea lui Dumnezeu in actul botezului?

Care, este adevarat si fara nici o indoiala, lucreaza diferit in cazul unui copil fata de adult, in cazul din urma fiind nevoie de o participare personala, pe care un copil nu o poate oferi in mod vizibil.

Si care de altfel nici nu ii este ceruta atunci cand de exemplu i se administreaza o educatie pe care de multe ori el poate sa nu o gaseasca pe gusturile lui (fa aia, aia nu fa, daca faci aia este pedepsit..etc).

Sfanta Scriptura ne arata nu o data, cum copiii participa la cele spirituale indiferent de varsta si nu trebuie tinuti departe de Dumnezeu si viata crestina, in toate aspectele sale.

Ioan Botezatorul, a saltat in pantecele mamei sale la auzul salutului Maicii Domnului.
Vi se pare acest lucru putin?

Cum puteti sustine ca un copil sa fie tinut de ceea ce in definitiv inseamna pentru un crestin "nasterea din nou" din apa si (mai ales) din Duh?
Dar probabil, asa cum spuneam si mai sus, exista niste diferente de perceptie vizavi de botez pentru care dvs. tratati atat de usor necesitatea lui.