View Single Post
  #425  
Vechi 06.10.2009, 20:31:00
Iustin32 Iustin32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.05.2008
Mesaje: 814
Implicit

Citat:
În prealabil postat de condor Vezi mesajul
Nu. Ma pot lauda ca ma incred in toate invataturile Sfintei Scripturi. In rest, totul se verifica cu Scriptura (inclusiv scrierile Ellenei White - simpatia dvs.).






Biserica noastra se bazeaza pe tot ceea ce spune Cuvantul lui Dumnezeu (invataturile proorocilor, invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Sai Apostoli).




De la Dumnezeu. Cuvantul lui Dumnezeu nu este proprietatea vre-unei biserici.

In prima viziune spune că a văzut "un copac cu un trunchi pe ambele maluri ale raului, amandouă din aur pur, transparent" (Scrieri timpurii, ediția 1907, p. 17). ,,Apoi am văzut două bețe lungi de care atarnau sarme de argint, iar pe sarme erau niște struguri minunați. " Imaginați-vă un pom de aur, cu sarme de argint cu struguri! O idee ce nu poate ieși decat din mintea unui copil.
Apoi adauga: "Toti ingerii au un bilet de aur pe care trebuie s-o prezinte la poarta orasului sfant pentru a intra si iesi." (p. 39). (Scrieri timpurii, ediția 1907,
Fiecare sunt din milioanele de mantuiti nestiuti are o coroană de aur. Ea spune: "Isus ni le-a pus pe cap chiar cu mainile Lui" (p. 16). Pentru ca insusi Isus sa faca asta pentru miriade de rascumparati, e nevoie de sute de ani. Apoi vede "o masa din argint curat, lunga de mai multe mile si pe care totusi ochii nostri o puteau vedea" (p. 19). Toti sfintii au case de argint; in fiecare casa exista un raft de aur. Sfintii isi scot coroanele de aur, le pun pe raft si merg la lucru la camp. (p. 18).
Vede copilasi "folosindu-se de aripioare ca să ajunga in varful muntilor " (p. 19). Apoi: "Sfintii isi foloseau aripile si urcau in varful zidului" (p. 53). Unde sunt pasajele din scriptura pentru această invatatura?
Pretinde că l-a văzut de aproape pe Satan; i-a văzut silueta, forma capului, ochii etc. Ea spune: "Avea o silueta mare, dar carnea ii atarna pe maini si pe fata. Uitandu-ma la el, stătea cu barbia in mana stanga " (p. 152).
Observati vederile ei extreme si materialiste; totul e văzut din perspectiva unui copil cu imaginatie si gandire simpla; ceea ce era ea atunci. In scrierile de mai tarziu, cand s-a făcut mai inteligenta si mai citita, dispar aceste idei grosolane. Ideile ei despre căderea lui Satan, caderea omului si pierderea Edenului par de parc-ar fi scoase din ,,Paradisul pierdut,, al lui Milton, cu siguranta nu din Biblie.
Observati parerile ei referitoare la distrugerea celor rai. Sune ca unii erau consumati ,,repede,,. ,, Unii se consumau de mai multe zile si cata vreme mai exista ceva din ei neconsumat, ramanea sentimentul suferintei. " (p. 294; vechea editie p. 154). Asa ca daca mai ramanea doar femurul după ce se consumau creierul si nervii, acel os putea să gandeasca, sa simta si sa inteleaga si sa sufere fara cap sau creier! E ceva demn de Infernul lui Dante, sau de vechea idee medievala de tortura in focul literal. Ar trebui ca Dumnezeu sa faca o minune in fiecare individ pentru ca să tortureze astfel oamenii.
Cat timp Dr. Kellogg era in gratiile ei, doamna White a folosit termenii cei mai extravaganti pentru a-l lauda. Iată un exemplu: Dr. Kellogg "a luat cazurile cele mai dificile in care daca bisturiul ar fi alunecat catusi de putin, l-ar fi costat pe pacient viata. Dumnezeu i-a stat alături si mana unui inger era pe mana lui, conducandu-l in operatii. " (Buletinul conferintei generale 1901, p. 203).
Daca un inger putea face asta pentru Dr. Kellogg, alti ingeri puteau acelasi lucru pentru orice medic devotat sau chiar pentru o persoana care nu studiase niciodata chirurgia. Aceasta e o ilustratie a imaginatiei ei fertile nestavilite din toate scrierile ei.
In 1901 l-a numit pe Dr. Kellogg "medicul numit de Dumnezeu." Putin mai tarziu (23 iulie 1904) l-a numit unealta diavolului si a spus ca fusese "invatat de stapanul sofismelor" ("Marturii Speciale" Seria B, p. 43).



Se verifica cu Biblia??!!
__________________
Om rational este cel ce ingaduie sa fie indreptat. Iar cel ce nu ingaduie sa fie indreptat e neom caci s-a pogorat pe sine in randul dobitoacelor. (Sf. Antonie cel Mare)