View Single Post
  #76  
Vechi 24.12.2009, 04:41:43
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de generalulmaximus Vezi mesajul
Botezul adevarat , din cate am citit , la ortodocsi trebuie facut prin cufundare si nu prin stropire sau turnare ( lucru pe care preotii pe stil vechi il condamna pentru ca a devenit o practica obisnuita pentru BOR , mai ales in Ardeal.)
Eu am fost botezat pe stil nou prin cufundare totala in cristelnita si totusi acest botez nu este considerat ca fiind valid de preotii pe stil vechi.De ce trebuie sa mi se citeasca iarasi dezlegarile si refacuta taina mirungerii?Cine o considera pe cea facuta corect , zic eu, de preoti atunci la botez ca fiind necompleta?Mirul din BOR nu este bun?????????
Stiu despre faptul ca tot de la Ierusalim il cumpara si unii si altii , chiar de pe "piata neagra"(sigur si unii si altii).
Disputa despre calendar o vad ca fiind o remiza , atat unii cat si altii au argumentele lor.
Dar practica asta "neprimitoare" ,dupa parerea mea, derulata de preotii pe stil vechi mi se pare putin deplasata.
Daca mergi la o biserica pe stil nou primesti de la duhovnicul pe stil vechi canon , pe cand am vorbit cu preoti pe stil nou care nu dau ca fiind pacat sa mergi la bisericile pe stil vechi.
Nici un preot pe stil vechi nu spovedeste sau impartaseste pe un om pe stil nou , desi acest lucru se intampla la Ierusalim si Muntele Athos , biserici care nici ele nu au schimbat calendarul iulian.
De ce atata izolare?
Se poate lua modelul de la cele doua biserici si pune in practica de biserica pe stil vechi?
Atat deocamdata.Astept un raspuns si dupa accea mai pun cateva intrebari.
Acestea sunt intrebari care ma vizeaza direct , iar in polemica calendarului inca nu intru.
Biserica Ortodoxa (de Stil Vechi) considera Biserica Stilului Nou ca Biserica cazuta in erezie. (Biserica Stilului Nou socoteste Biserica de Stil Vechi ca fiind schismatica, din cauza ca nu da ascultare episcopilor de Stil Nou).

Canoanele Bisericii Ortodoxe interzic rugaciunea si comuniunea euharistica cu ereticii. Mai jos o sa gasesti canoane si citate din Sfinti ai Bisericii cu privire la botezul primit de la eretici, ceea ce ar trebuie sa-ti explice comportamentul pe care l-ai observat, al preotilor “de stil vechi” (de fapt stilul vechi este ortodoxia cea din totdeauna) fata de cei care urmeaza stilul nou:

“Episcopul sau presbiterul dacă ar boteza din nou pe cel ce are botezul cu adevărat sau dacă nu ar boteza pe cel spurcat de către eretici (cei fără credință adevărată) să se caterisească, ca unul care ia în râs crucea și moartea Domnului și nu deosebește preoții adevărați de preoții mincinoși.”

(Canonul XLVII Apostolic)


“In mod asemanator, in cazul in care un episcop sau un preot ar refuza sa boteze cu botezul Bisericii Sobornicesti pe acela care a fost spurcat, prin aceasta intelegindu-se persoana care a fost botezata de catre cei care sint lipsiti de credinta dreapta, sau, in limbaj direct de catre eretici, acel cleric sa fie caterisit pentru ca isi bate joc si ride pe seama crucii si a mortii Domnului socotind in mod gresit botezul fara curatenie si dezgustator al ereticilor ca o forma similara a crucii si a mortii Domnului, dar care cu siguranta nu este asa, si care astfel il accepta si il considera egal botezului crestinilor ortodocsi; si mai mult, in completare, pentru ca nu deosebeste un preot adevarat de-al ortodocsilor de preotii falsi ai ereticilor si ii accepta pe toti ca fiind egali si adevarati. Dupa cum spune Canonul LXVIII Apostolic botezul abominabil al ereticilor nu poate face crestini adevarati si nici hirotonisirile lor nu fac preoti adevarati.”

(Comentariu in Pidalion la Canonul XLVII Apostolic)


“Dacă vreun episcop, sau presbiter, sau diacon, va primi a doua hirotonie de la altcineva, să se caterisească și el, și cel ce l-a hirotonit, afară de cazul că ar dovedi că are hirotonia (întâia) de la eretici. Căci cei ce sunt botezați sau hirotoniți de unii ca aceștia nu este cu putință să fie nici credincioși, nici clerici.”

(Canonul LXVIII Apostolic)



“Ci voi sinteti ingusti, eretici si in neputinta de a primi Duhul Sfint.”

(Sf. Ilarie de Poitiers in “Despre Trinitate”, Cartea 9, Capitolul 35)


“[Duhul Sfint] nu poate fi primit de le eretici, dar poate fi obtinut de la preotii catolici [ortodocsi]”

(Papa Leo cel Mare in Scrisoarea 159)


“8. Despre botezul ereticilor
Ci aceia care au primit botezul de la eretici, nefiind botezati mai inainte, sa fie confirmati prin punerea miinilor numai cu invocarea Sfintului Duh din cauza ca aceia au primit o forma de botez incompleta, fara putere de sfintire.”

(Papa Leo cel Mare in Scrisoarea 159)


“Intrebarea 18 – Cu privire la cei care vin din Africa sau Mauritania si nu stiu in care secta au fost botezati, ce se cuvine facut in situatia lor?

Raspuns – Acele persoane nu au indoieli in ceea ce priveste botezul lor, dar manifesta ignoranta cu privire la credinta celor care i-au botezat. De aceea si din cauza ca au primit forma de botez intr-un fel sau altul, nu trebuie botezati, ci sa fie adaugati catolicilor [ortodocsilor] prin punerea miinilor dupa invocarea puterii Sfintului Duh, ceea ce ei n-au putut primi de la eretici.”

(Papa Leo cel Mare in Scrisoarea 167)


“Si cum am putea spune ca botezul primit de la ei [eretici] nu este complet nefolositor si fara sens?”

(Sf. Vicentiu de Lerins in “Al 3-lea discurs impotriva ereticilor”)



Subiectul se discuta pe mai multe threaduri. Daca te intereseaza, in afara de acesta, iti mai recomand:

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=6272, Ecumenismul si consecintele sale

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=7256, Botezul in BOR

De asemenea, poti gasi o multime de informatie si pe alte threaduri mai vechi.
Reply With Quote