View Single Post
  #1227  
Vechi 19.01.2010, 12:54:09
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 168. Pucioșii confundă grav Scripturile

168. Pucioșii confundă grav Scripturile

Infatuarea și prea multa părere bună de sine au ajuns să le joace feste liderilor pucioși, care brodesc noi “Cuvinte din cer” bazându-se pe amintiri legate de unele texte biblice pe care se vede că nu le-au mai citit de mult. Ultima apariție “pe sticlă” din sit-ul oficial al pucioșilor arată că ei sunt într-o confuzie uriașă privind două evenimente distincte. Este vorba de “Tăierea împrejur” și “Întâmpinarea Domnului”, pe care liderii pucioși le consideră concomitente. După părerea lor, cităm: “în ziua aceea” în care a avut loc tăierea împrejur în trup a Pruncului Iisus, a avut loc și întâmpinarea Pruncului, adică momentul când dreptul Simeon l-a luat pe Prunc în brațe pentru a împlini o proorocie care-l împiedicase până atunci să guste moartea. Iată textul pucios, reprodus întocmai, care dezvăluie această confuzie:

“Am în coborârea Mea de azi pe marele ierarh Vasile, și am încă în amintire ziua când părinții Mei M-au dus la opt zile după nașterea Mea să fiu tăiat împrejur în trup, după datina legii, și Mi-au pus numele Iisus, așa cum îngerul M-a numit prin vestirea lui, și a văzut bătrânul Simeon în ziua aceea mângâierea lui Israel, după cum Duhul îi vestise lui că nu va gusta moartea până ce nu va vedea pe Unsul Domnului, și M-a luat el în brațe și M-a binecuvântat și Mi-a zis: "Cu ochii mei văd mântuirea Ta, gătită înaintea popoarelor spre luminarea lor, iar acum, Stăpâne, slobozește pe robul Tău în pace, după cuvântul Tău".(Citat din “Cuvântul de la Pucioasa” din 14-01-2010)

Ce spune Biblia despre aceste două evenimente? Iată ce spune în Evanghelia după Luca, la capitolul 2:

21 Și când s-au împlinit opt zile, ca să-L taie împrejur, I-au pus numele Iisus, cum a fost numit de înger, mai înainte de a se zămisli în pântece.
22 Și când s-au împlinit zilele curățirii lor, după legea lui Moise, L-au adus pe Prunc la Ierusalim, ca să-L pună înaintea Domnului.
23 Precum este scris în Legea Domnului, că orice întâi-născut de parte bărbătească să fie închinat Domnului.
24 Și să dea jertfă, precum s-a zis în Legea Domnului, o pereche de turturele sau doi pui de porumbel.
25 Și iată era un om în Ierusalim, cu numele Simeon; și omul acesta era drept și temător de Dumnezeu, așteptând mângâierea lui Israel, și Duhul Sfânt era asupra lui.
26 Și lui i se vestise de către Duhul Sfânt că nu va vedea moartea până ce nu va vedea pe Hristosul Domnului.
27 Și din îndemnul Duhului a venit la templu; și când părinții au adus înăuntru pe Pruncul Iisus, ca să facă pentru El după obiceiul Legii,
28 El L-a primit în brațele sale și a binecuvântat pe Dumnezeu și a zis:
29 Acum slobozește pe robul Tău, după cuvântul Tău, în pace,
30 Că ochii mei văzură mântuirea Ta,
31 Pe care ai gătit-o înaintea feței tuturor popoarelor,
32 Lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău Israel.

Versetele 21 și 22 arată limpede că este vorba de două evenimente distincte: unul a avut loc în Betleem, iar al doilea în Ierusalim, pentru fiecare dintre ele făcându-se câte o introducere separată în curgerea timpului, prin aceeași sintagmă: “Și când...”. Cu toate acestea, liderii pucioși au impresia din amintiri că ar fi vorba de aceeași zi! Ei bine, Vechiul Testament lămurește și mai bine lucrurile, vorbind limpede de două obligații distincte ale părinților care se învredniceau de darul unui prunc de parte bărbătească:
- prima, la opt zile, denumită “tăierea împrejur”, descrisă la Levitic, cap. 12:

2 "Grăiește fiilor lui Israel și le zi: Dacă femeia va zămisli și va naște prunc de parte bărbătească, necurată va fi șapte zile, cum e necurată și în zilele regulei ei.
3 Iar în ziua a opta se va tăia pruncul împrejur.

- a doua, la 7+33=40 de zile, denumită „întâmpinarea”sau “înfățișarea” sau “închinarea”, descrisă tot în Levitic, cap.12:

4 Femeia să mai șadă treizeci și trei de zile și să se curățe de sângele său; de nimic sfânt să nu se atingă, și la locașul sfânt să nu meargă, până se vor împlini zilele curățirii ei.
5 Iar de va naște fată, necurată va fi două săptămâni, ca și în timpul regulei ei; apoi să mai stea șaizeci și șase de zile pentru a se curăți de sângele său.
6 După ce se vor împlini zilele curățirii ei pentru fiu sau pentru fiică, să aducă preotului la ușa cortului un miel de un an ardere de tot și un pui de porumbel sau o turturică, jertfă pentru păcat;
7 Preotul va înfățișa acestea înaintea Domnului și o va curăți și curată va fi de curgerea sângelui ei. Aceasta e rânduiala pentru ceea ce a născut prunc de parte bărbătească sau de parte femeiască.
8 Iar de nu-i va da mâna să aducă un miel, să ia două turturele sau doi pui de porumbel, unul pentru ardere de tot și altul jertfă pentru păcat, și o va curăți preotul și curată va fi".

Este limpede (v. Luca 2, 22-25) că dreptul Simeon l-a întâmpinat pe Prunc abia atunci când s-au împlinit zilele curățirii mamei (la 40 de zile de la naștere), prilej cu care părinții săraci ai lui Iisus veneau la templu cu cele două turturele de jertfă.
Dacă aceste predici, ticluite cu dichis de către cei ce se dau drept „învățători”și „veghetori” peste „Noul Israel” (este vorba de cei doi lideri pucioși) și denumite de ei apoi „Cuvânt din cer”, ar fi într-adevăr Cuvântul lui Dumnezeu, ele ar fi cu desăvârșire lipsite de asemenea grave neconcordanțe cu Cuvântul Scripturii.

Iar cei ce au veleități și se vor a fi „învățători” peste alții, n-ar strica să mai pună din când în când mâna pe Carte.