
12.03.2010, 00:44:22
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
|
|
Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
Trebuie sa le reiau pentru ca nu am primit raspuns, ci numai niste presupuneri fara sens.
Deci repet: care Sfinti Parinti au spus vreodata (clar si limpede) ca preotii si mirenii de capul lor pot primi episcopi eretici prin iconomie? Care canon al carui sinod ortodox a hotarat vreodata asa ceva?
Exemplul cu Sf. Maxim Marturisitorul deocamdata se reduce doar la presupunerile voastre, nu am vazut la nici un Sfant Parinte scris clar ca TOTI episcopii erau schismatici/eretici si ca au fost primiti inapoi prin iconomie de catre Episcopul Nevazut. Daca nu gresesc eu, pe vremea Sf. Maxim Marturisitorul erezia aia nu fusese inca condamnata de nici un Sinod Ecumenic, deci nu vad cum ar fi putut respectivii episcopi sa piarda Harul. Au mai fost sfinti care au marturisit erezii inainte ca acestea sa fi fost condamnate de Sinoadele Ecumenice, si asta nu i-a impiedicat sa ajunga sfinti.
Asa ca arati-mi unde scrie clar si limpede si negru pe alb ca respectivii episcopi erau fara Har si ca au fost primiti inapoi prin iconomie de catre insusi Hristos. As prefera niste citate ale Sfintilor Parinti de prin vremea aia, nu de-ale mateitilor sau florinitilor din ziua de azi, care isi imagineaza ca doar ei mai au Sfinti Parinti.
|
Eu cred ca tocmai comentariile tale sint fara sens, pentru ca ti s-a raspuns la intrebari, dar vad ca vrei neaparat sa ajungi sa fi confundat cu mihailt…
11 postari mai sus (vezi aici) am spus:
Daca acei episcopi au pierdut Harul marturisind pe fata erezii, pocaindu-se si intorcindu-se la Biserica l-au capatat inapoi pentru ca au redevenit icoana Celui Nevazut.
Ca poporul credincios este pazitorul ortodoxiei o recunoaste si Ps. Kalistos Ware, unul de-al vostru si mare ecumenist:
"Episcopul este invatatorul lasat in mod divin, dar pazitoarea credintei nu este numai institutia episcopiei, ci intreg poporul lui Dumnezeu, episcopi, cler si mireni impreuna. Marturisirea adevarului nu este totuna cu posesia adevarului: toti drep – credinciosii au adevarul, dar este sarcina specifica a episcopului sa proclame adevarul. Infailibilitatea apartine intregii Biserici, nu numai cu deosebire institutiei episcopale. Patriarhii ortodocsi au afirmat prin Scrisoarea din 1848 catre Papa Pius al IX-lea: ‘La noi nici patriarhii, nici sinoadele n-ar putea introduce invataturi noi pentru ca pazitorul religiei este chiar trupul Bisericii, laicatul insasi’.
Comentind aceasta afirmatie, Khomiakov scrie: ‘Papa greseste foarte mult presupunind ca noi socotim ierarhia ca fiind pazitoarea dogmei. Situatia este cu totul alta. Constanta absoluta si adevarul perfect al dogmei crestine nu depinde de nici o ordine ierarhica; ele sint mentinute de toti, de intreg poporul Bisericii care este Trupul lui Hristos’."
(The bishop is the divinely appointed teacher of the faith, but the guardian of the faith is not the episcopate alone, but the whole people of God, bishops, clergy, and laity together. The proclamation of the truth is not the same as the possession of the truth: all the people possess the truth, but it is the bishop’s particular office to proclaim it. Infallibility belongs to the whole Church, not just to the episcopate in isolation. As the Orthodox Patriarchs said in their Letter of 1848 to Pope Pius the Ninth: ‘Among us, neither Patriarchs nor Councils could ever introduce new teaching, for the guardian of religion is the very body of the Church, that is, the people (laos) itself.’
Commenting on this statement, Khomiakov wrote: ‘The Pope is greatly mistaken in supposing that we consider the ecclesiastical hierarchy to be the guardian of dogma. The case is quite different. The unvarying constancy and the unerring truth of Christian dogma does not depend upon any hierarchical order; it is guarded by the totality, by the whole people of the Church, which is the Body of Christ’.)
(Kallistos Ware, Orthodox Church, Part II: Faith and Worship, The Church of God , Bishops, Laity, Councils)
Si ce sint Sfintele Canoane? Nu cumva standardele Ortodoxiei, adica tocmai ceea ce poporul este chemat sa apere? De aceea, trupul Bisericii, clerul si mirenii ramasi numai sub pastorirea Episcopului Nevazut au fost perfect indreptatiti sa asculte pocainta episcopilor cazuti in erezie, sa ierte si sa-i primeasca inapoi la Biserica. In acest mod, prin pocainta, marturisire ortodoxa si intoarcere la Biserica acei episcopi au redevenit icoana vie a lui Hristos.
Cu privire la erezia monotelita, te inseli: a fost condamnata la Sinodul Lateran in 649. Sf. Maxim Marturisitorul a fost judecat pentru erezie in 658 si 662, cind toti episcopii de pe Pamint erau cazuti in erezie iar sfintul nu comemora si nici nu se impartasea cu nici unul dintre ei. Pentru conformitate vezi Vietile Sfintilor dupa Sf. Dimitrie al Rostovului (aici si aici).
|