Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  Daniel777
					 
				 
				Cel ce sa impartaseste des sa nu judece pe cei ce se impartasesc rar. 
			
		 | 
	
	
 Sfintii ne vor judeca, dupa cum urmeaza:
1. Canonul 9 apostolic: "Toți credincioșii care intră în biserică și ascultă scripturile, dar nu rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta Împărtășanie, aceia trebuie să se afurisească, ca făcând neorânduială în biserică."
2. Canonul 2 de la Antiohia (local): "Toți cei ce intră în Biserică și ascultă Sfintele Scripturi, dar nu participă la rugăciune împreună cu poporul, sau se feresc de participare la Sfânta Euharistie potrivit oarecărei nerânduieli, aceștia să se lepede din Biserică, până când nu se vor mărturisi și nu vor arăta roduri de pocăință, și atunci rugându-se vor putea primi iertare;"
3. Sfântul Ioan Gură de Aur - Omilia III Efeseni: "in zadar se savarseste  Liturghia in fiecare zi daca nu va impartasiti". "Acestea le spun nu ca  sa va impartasiti oricum, la intamplare, ci ca sa va faceti vrednici."
Tot el ne avertizeaza: "
cel ce nu este vrednic să se  împărtășească în fiecare zi nu este vrednic nici măcar o dată pe an,  pentru că vrednicia nu ține de timpuri (perioade sau soroace)". 
4. Sfântul Vasile cel Mare - Epistola 93 catre patriciana Chesaria: "Impartasirea  zilnica si hotararea de a primi zilnic Sfantul Trup si Sange al Lui Hristos e  un lucru bun si folositor, caci El insusi o spune limpede: "cel ce  mananca Trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica"." "Cu  toate acestea 
noi ne impartasim doar de 4 ori pe saptamana:  duminica, miercurea, vinerea si sambata, precum si in zilele in care se  face pomenirea vreunui sfant)."
Ca o comparatie, in 2010 am ajuns sa reducem frecventa impartasirii la 4 ori pe an sau chiar mai rar, in loc de 4 ori pe saptamana.
5. Sfântul Nicodim Aghioritul: „
Este cu neputință  să ajungă cineva la desăvârșire fără deasa împărtășire cu Sfintele  Taine. Pentru că fără de aceasta, nici dragostea nu o  poate dobândi, fără dragoste nici ascultarea de stă*pâneștile porunci,  iar fără ascultare nici desăvârșirea.De ace*ea, Sfinții  Părinți nu cer desăvârșirea de la cei ce se împăr*tășesc, ci 
îndreptarea  vieții prin pocăință."
6. Sfântul Nicolae Cabasila - cel mai autoritar Sfânt Părinte care a scris despre Sfânta Liturghie: "
Cât timp suntem uniți și păstrăm legătura cu Hristos, trăim viață  sfântă, sorbind izvor de sfințenie prin Sfintele Taine; dar dacă ne  despărțim de Biserică – Trupul tainic al Său –
, în zadar vom  gusta din Sfintele Taine, căci seva de viață nu mai curge prin  mădularele moarte și tăiate. Și cine desparte mădularele de Trup?  „Păcatele voastre stau ca un zid despărțitor între Mine și voi”, zice  Domnul. Dar oare orice păcat ucide pe om? Nicidecum! Ci numai păcatul de  moarte. Tocmai de aceea se și numește de moarte; căci există păcate  care nu sunt spre moarte, spune Sfântul Ioan (I Ioan 5,17). Prin urmare  credincioșii care n‑au săvârșit păcate de moarte nu sunt întru nimic  opriți să se împărtășească cu Sfintele Taine și să devină părtași la  sfințire, ca unii ce sunt încă mădulare vii, pentru că păstrează  unitatea cu Capul (Hristos). Mai mult decât atât, în tratatul său 
Despre viața în Hristos, Nicolae  Cabasila face o afirmație și mai directă spunând: 
pe cât este  de nedrept să te împărtășești din Sfintele Daruri dacă ai săvârșit  păcat de moarte și nu te‑ai spovedit, tot pe atât de mare greșeală ar  fi să fugi de această „
Pâine”
când n‑ai  greșit de moarte!"
Pentru a clarifica și mai mult lucrurile, dorim să arătăm care sunt  aceste păcate de moarte pentru care Sfinții Părinți opresc de la  Împărtășanie.
 Povățuirile de la sfârșitul Liturghierului opresc  de la Împărtășanie pentru următoarele păcate: 
trufia, iubirea de  argint, desfrânarea (sub orice formă: malahie, adulter, sodomie,  gomorie etc.), mânia și răzbunarea, lăcomia, zavistia și lenevirea  spre faptele cele bune. La acestea se adaugă o altă categorie de păcate la fel de grave (sau  chiar mai grave unele dintre ele) și care, de asemenea, opresc automat  de la Împărtășanie. Acestea sunt: 
minciuna și mărturia falsă,  descântecul și vrăjitoria (atât cel care face, cât și cel căruia i se  face), furtul sau orice alt fel de nedreptate socială, bătaia și omorul  (inclusiv avortul), răspândirea sau simpla aderență la o idee sectară  (eretică) sau antieclesială, furtul de cele sfinte și nerespectarea  rânduielilor bisericești (suprimarea samovolnică a posturilor, afară  de motiv de boală; comuniunea euharistică cu eterodocșii; încălcarea  gravă a Canoanelor bisericești etc.), hula împotriva lui Dumnezeu și  negarea existenței Lui, fie prin ateism, fie prin sincretism  (creștinism + yoga, credința în reîncarnare, meditația transcendentală  etc.)
7. Sfântul Simeon Noul Teolog: "Pentru a nu se ajunge la tot felul de excese, pentru ca cineva să se  poată împărtăși, este obligatoriu să  aibă și 
binecuvântarea duhovnicului,  iar dacă, din anumite pricini legate de timp sau distanță, nu se poate  obține binecuvântarea, este important ca respectivul măcar să nu fie  oprit pentru vreo perioadă de la primirea Sfintelor Taine. Dacă nu vor  fi încălcate rânduielile stabilite de Biserică pentru primirea  Împărtășaniei (împăcarea cu toți, spovedania, pravila de rugăciune,  postul etc.), nu se va ajunge la nici o extremă."
IMPORTANT: Cititi neaparat eseul de aici scris de un doctor in teologie, preot-calugar, fost decan al unei Facultati de Teologie Ortodoxa: 
http://www.blog.teologie.net/2010/01...ne-impartasim/ .