Subiect: Maica Heruvima
View Single Post
  #5  
Vechi 13.06.2010, 12:47:07
idealist
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Poza era din perioada de studentie, ea a fost iradiata cand s-a dus la doctorat.
În cimitirul Mănăstirii Petru Vodă se odihnește de mai bine de 5 ani de zile monahia Heruvima, pe care ca mireancă a chemat-o Svetlana Mihaela Tanasă. Maica Heruvima a terminat facultatea de limbi clasice la Iași și în 1995 a primit o bursă de la Fundația Söröș pentru un masterat în istorie medievală la CEU, Budapesta. Lucrarea sa de masterat a constat în cercetarea unui manuscris al Tîlcuirii la Facere scrisă de Sfîntul Ioan Gură de Aur, și dovedea în această lucrare că textul tipărit de iezuiți și preluat de J.P. Migne în Patrologia Graeca are numeroase interpolări și modificări față de manuscrisul cercetat, în care se regăsea un text cu adevărat hrisostomic, plin de duh. Concluzia era că la o ulterioară ediție critică a Tîlcuirii la Facere se va descoperi balastul introdus cu reavoință de iezuiți (de altfel, apropo de asta, dar din neștiință de data aceasta, și pr. Dumitru Fecioru a făcut același lucru cu traducerea în rumînește, pentru că a luat textul tradus la Neamțu și care se găsește într-un uriaș manuscris de la Academia Română, și l-a prelucrat după cel tipărit în PG; o altă observație pe care aș vrea să o fac ar fi aceea că părinții nemțeni de acum 200 de ani nu au tradus nici un singur cuvințel după edițiile apusene ale Sfinților Părinți, ci doar după manuscrisele din spațiul ortodox).

Profesorii ei i-au apreciat munca și i-au propus să se înscrie la doctorat. Lucrarea sa de doctorat era axată tot pe tîlcuirea la cartea Facerii: trebuia să dovedească faptul că Sfinții Părinți l-au urmat în tîlcuirea lor la Facere pe ereticul Orighen. Svetlana s-a apucat de lucru cu încredere, neștiind ce i s-a cerut, de fapt. Dar, pe măsură ce mai citea din Sfinții Părinți cu pricina, realiza hula ce i se cerea să o dovedească. Am aici, rămase de la ea, Tîlcuirea la Facere a Fericitului Augustin (în latină), cea a lui Orighen (în greacă), cea a Fericitului Theodorit al Kirului (în greacă), și cea a Sfîntului Efrem Sirul (în engleză), ba chiar și comentariul filosofului evreu Filon din Alexandria (în greacă), lucrări pe care le citise acolo la Budapesta, în original. Cu cît citea mai mult, cu atît înțelegea că nu numai că Sfinții Părinți nu l-au urmat pe ereticul Orighen în lucrările lor, ci unul din motivele pentru care au întocmit aceste lucrări a fost acela de a-l combate pe eretic, și se vedea asta din felul în care abordau fiecare chestiune în parte.

S-a întîmplat ca fiind acolo să-și pună cîteva întrebări despre profesorii săi și să afle că majoritatea sînt evrei, și să vadă disprețul lor pentru Ortodoxie și pentru Tradiție, cu toate studiile lor universitare. Iar cînd le-a comunicat concluzia de mai sus cu privire la Sfinții Părinți, ei i-au spus: „Nu, nu e așa. Mai citește-i o dată. Mai gîndește-te. Noi te plătim ca tu să demonstrezi ceva, iar tu trebuie să o faci”.

Au urmat mai multe zile de certuri și argumentări.

Venind în țară pentru a-și mai aduce niște lucruri, s-a simțit rău și s-a dus la medic să-și facă un control. Așa a aflat că are un cancer al pielii cu o evoluție rapidă, în zona omoplatului stîng. Explicația era una singură: fusese iradiată. Doctorul i-a zis că mai are doar cîteva luni de trăit. S-a întors la Budapesta să-și ia bagajele. S-a certat cu toată lumea, care îi spunea: „De ce pleci? Avem soluții pentru boala ta. Nu e nimic grav, noi putem să-ți oferim vindecarea. Fii ascultătoare și vei scăpa cu viață.” (se pare că aveau dreptate, căci medicii au confirmat că se practică o metodă de inducere a cancerului care se poate vindeca dacă nu se zăbovește, dar cu niște costuri medicale uriașe). A refuzat să se lepede de Sfinții lui Dumnezeu, și astfel n-a părăsit-o Dumnezeiescul har care a întărit-o pînă la capăt. A luat tot ce a putut (deși mare parte din cărți i-au rămas acolo) și a venit în țară. A venit la Părintele Iustin și i-a povestit toată tărășenia, iar Părintele i-a spus să rămînă la noi în mănăstire (aceasta se întîmpla în august 1997).

Iata mai jos poza ei, in ultimele momente ale vietii, cand era si calugarita.
@andreicozia, nu esti respectuos fata de persoana sfintei, si prea filocatolic. (Daca durata expunerii a fost suficienta, nu mai era nevoie sa ramana sursa radiatie in corpul sfintiei sale).
Reply With Quote