View Single Post
  #1150  
Vechi 28.05.2011, 10:39:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Acum spune-mi, de ce m-ar interesa părerea ta dacă nu vii cu citate din Sfinții Părinți referitoare la textul comentat mai sus? :) Vezi, cu toții avem păreri, convingeri proprii, cu toții căutăm și într-o zi Dumnezeu ne va da okayul să înțelegem în Adevăr ceea ce dorim. Asta dacă și noi căutăm cu inimă bună.

Să revenim dar la Fapte 10. Părerea mea versus părerea ta. :)

Pe românește, să gîndim logic: Au primit acei păgîni dintre neamuri pe Duhul Sfînt înainte de a fi botezați, adică înainte de a fi primiți în Biserică? E limpede că da, scrie negru pe alb în Biblie. Cum ar fi posibil ca Duhul Sfînt să cadă peste ei fără ca harul să le fie accesibil? Nu văd cum. Arată-mi tu cum și eu te cred, dacă îmi argumentezi simplu și logic. Dar nu uita să te referi la situația de față, nu la Sfinții Apostoli sau la alte cazuri
Aici ai perfecta dreptate, asa ca am urmat sfatul dat de mine si am cautat explicatia la Sf. Ioan Gura de Aur, stiam ca are omilii la Fapte.
Am o veste buna, am gasit ce cautam, iar sfantul explica exact acest pasaj. http://www.newadvent.org/fathers/210124.htm
E in engleza, nu am gasit in romana.
"Observe God's providential management. He does not suffer the speech to be finished, nor the baptism to take place upon a command of Peter, but, when He has made it evident how admirable their state of mind is, and a beginning is made of the work of teaching, and they have believed that assuredly baptism is the remission of sins, then immediately comes the Spirit upon them."

Sfantul spune ca ei au crezut ce a spus Sf. Petru si au crezut in botezul spre iertarea pacatelor, Duhul S-a coborat peste ei. Deci un fel de botez al dorintei, de care aminteam.
E perfect adevarat, Sf. Petru spusese aceste cuvinte inainte de a veni harul:
"43.Despre Acesta mărturisesc toți proorocii, că tot cel ce crede în El va primi iertarea păcatelor, prin numele Lui."
Vedem si cum interpreteaza sfintii "prin numele Lui", nu doar credinta in Iisus, ci faptele, adica urmarea celor lasate de El. In cazul de fata iertarea pacatelor prin Botezul in numele Lui.

Observam ca interpretarea sfantului este (ca intotdeauna) corecta, in concordanta si cu un pasaj dinainte de acest eveniment.
Inainte sa-L cheme pe Sf. Petru, sutasul Cornelui este vizitat de un inger care ii spune:
"30.Corneliu a zis: Acum patru zile eram postind până la ceasul acesta și mă rugam în casa mea, în ceasul al nouălea, și iată un bărbat în haină strălucitoare a stat în fața mea.
31.Și el a zis: Corneliu, a fost ascultată rugăciunea ta și milosteniile tale au fost pomenite înaintea lui Dumnezeu.
32.Trimite, deci, la Iope și cheamă pe Simon, cel ce se numește Petru; el este găzduit în casa lui Simon, tăbăcarul, lângă mare."

Ce citim aici? Ca sutasul Corneliu se ruga, facea milostenie si fapte bune, dar nu avea parte de har, l-a primit abia cand a venit Sf. Petru.
Al doilea lucru pe care il vedem e ca bunul Dumnezeu se uita la faptele bune si pe acestia ii cheama la mantuire, ajungand in Biserica Sa.
Adadar sa ne bucuram ca Biserica si sfintii nu se insala, doar noi ne putem insela.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Cătălin, evident că trebuie să-mi folosesc rațiunea prin care Dumnezeu m-a făcut după modelul Lui. Credința mea nu vreau să fie oarbă, ci bazată pe dovezi scripturale și din Tradiția noastră ortodoxă. Hristos Însuși ne îndeamnă să cercetăm Scripturile ca să aflăm, nu ne spune nicăieri să credem fără să cercetăm. E clar că nu sîntem noi în măsură să înțelegem lucrurile subtile din Scripturi, dar pe cele de bun-simț ar trebui să le putem înțelege și singuri. Altfel cine și în ce moment al vieții sale ar fi capabil să priceapă dogmele și propria credință dacă măcar fundamentul credinței nu ne-ar fi accesibil direct din Biblie?
Desigur ca trebuie sa cercetam, dar sa nu talcuim dupa cum ne gandim noi, ci sa citim si ce spune Biserica si sfintii, ca sa ne facem o parere obiectiva, nu subiectiva (depinzand de intelegerea noastra). Sfanta Scriptura e speciala, unele pasaje nu le pot intelge toti.
Iata ce spune in catehism:
"Numai Biserica poate sa talcuiasca fara greseala Sfanta Scriptura, pentru ca numai Biserica este pazitoarea, talcuitoarea si propovaduitoarea fara gres a Descoperirii dumnezeiesti."
"Oricine poate sa citeasca Sfanta Scriptura, insa nu si s-o talcuiasca (s-o explice) si nici sa invete pe altii. Caci zice insusi cuvantul Scripturii: "Aceasta trebuie s-o stiti mai intai de toate, ca nici o proorocie (invatatura) a Scripturii nu se talcuieste dupa bunul plac al fiecaruia" (2 Petru 1, 20); "Oare toti sunt Apostoli? Sau toti prooroci? Sau toti invatatori?"
Reply With Quote