Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #1004  
Vechi 06.06.2011, 11:03:03
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Si, presupunand ca ceea ce se afirma mai sus ar fi adevarat, spuneti-mi va rog, cum se numeste o persoana care nu-si respecta cuvantul dat in cadrul unui Sinod ecumenic ? Se numeste cumva "sfant" ?!!!!

Chiar nu realizati că, din oricare interpretare istorica asupra Sinodului VIII, "sfantul" dumneavoastra iese îngrozitor de șifonat ?
Aceasta e o alta discutie. Unele date despre sfantul Fotie cel Mare ale unor catolici sunt in continuare cele false de dinainte de perioada interbelica. Si bazate pe nimic, doar afirmatii. De multe ori am discutat pe forumul catolic despre sf. Fotie, dar doar cu unii care erau mai inversunati fara sa cunoasca viata sfantului, doar din unele afirmatii gratuite gasite pe net. Viata sfantului Fotie cel Mare, cu multe date si documente, e de exemplu aici (e si pe scribd, dar se vede mai bine aici): http://www.manastirea-sireti.md/uplo...ntinopolei.pdf
Sau mai succinta aici: http://www.scribd.com/doc/48900/A-Ge...asarit-si-Apus
Sfintenia sfantului nu e recunoscuta doar de oameni, pentru ca Dumnezeu i-a dezvalui sfintenia, fiind unul din sfintii cu sfinte moaste. Sfintele moaste ale Sfantului Fotie cel Mare se gasesc o parte la Manastirea Dionisu din muntele Athos.

Vechile pareri catolice despre sfantul Fotie si sinodul din 879 se bazau pe neadevarurile a doi (teologi, nu stiu) catolici Baronius (1538-1607) și Hergenrother (care sunt amintiti si in articolul greco-catolic din perioada interbelica. In urma cercetarilor din perioada interbelica ale istoricilor si teologilor vestici (in acel link greco-catolic sunt amintiti 4-5 cercetatori) adevarul a iesit la iveala si nu a mia putut fi negat. Din cate imi amintesc asa s-a intamplat si cu decretele pseudo-isidoriene. In secolul XV unii catolici au observat anumite anacronisme. Apoi protestantii au evidentiat falsurile. Treptat au trebuit sa fie recunoscute si de teologii catolici, dar abia din sec. XIX nu le-au mai considerat adevarate. http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudo-Isidore.

In cazul Sf. Fotie Francis Dvornik si ceialti sunt cercetatori si teologi catolici.
Citez din link-ul de pe scribd: "Alți istorici contemporani vorbesc și ei despre Fotie într-un mod asemănător celui al lui F. Dvornik. Astfel, în 1939, bizantinologul belgian H. Gregoire a propus la Academia de Arheologie din Atena, Grecia, o reexaminare fundamentală a operei lui Baronius,Annales Ecdesiastici. El a afirmat că Baronius utilizase izvoare eronate cu privire la schismă. Un alt teologși istoric romano-catolic, Yves M. J. Congar, acceptă de asemenea punctul de vedere al lui Dvornik."

Francis Dvornik scrie:
"Din fericire, în ultimii ani s-a adus mai multă lumină în problema istoriei zbuciumatului patriarh. Să reluăm pe scurt doar acele descoperiri care au fost acceptate până în prezent de lumea științifică, în primul rând, s-a dovedit că a doua schismă fotiană nu a existat niciodată. Patriarhul Fotie s-a împăcat pe deplinși în mod sincer cu papa Ioan al VIII- lea, iar sinodul din 879-880 a confirmat oficial această reconciliere. Fotie nu a mai fost niciodată excomunicat de papă. Dimpotrivă, când a fost depus de împăratul Leon al VI-lea din motive politice, papa Ștefan al VI-lea s-a ridicat în apărarea lui,și a intrat în relații cu succesorul acestuia, fratele mai tânăr al împăratului,Ștefan, numai după ce împăratul i-a trimis copia actului prin care Fotie renunța liber la scaunul patriarhal. Când a murit, Fotie se afla în comuniune cu Biserica Romei. S-a stabilit de asemenea că Biserica Romei era foarte conștientă de această reconciliere și că, până la sfârșitul secolului al XI-lea, cancelaria papală recunoștea oficial doar șapte Sinoade Ecumenice, refuzând deci să accepte așa-numitul Sinod al VIII-lea care l-a condamnat public pe Fotie în 869-870. Curia romană nu a uitat că hotărârile acestui sinod au fost anulate în 879-880, când a avut loc reconcilierea lui Fotie cu Roma, că această decizie a fost confirmată de Ioan al VIII-lea, nemaifiind niciodată revocată după aceea de papalitate. Sinodul care l-a condamnat pe Fotie și ale cărui hotărâri cu privire la patriarh au fost anulate zece ani mai târziu de un alt sinod acceptat de papă nu a fost numărat niciodată printre Sinoadele Ecumenice ale Bisericii Răsăritene.Și nu se poate găsi nici o hotărâre oficială a Bisericii Apusene care să dispună includerea acestui sinod printre Sinoadele Ecumenice. Sinodul acesta își datorează cinstea nemeritată de a fi considerat al VIII-lea Sinod Ecumenic unei greșeli ciudate a canoniștilor apuseni din secolul al XI-lea, care au găsit actele sinodului în arhivele de la Lateran și au fost încântați să citească în ele o hotărâre ce le interzicea laicilor să se amestece în alegerea episcopilor. Au fost atât de încântați de descoperire, încât nu numai că au uitat faptul că acest sinod fusese anulat, dar au susținut chiar că a fost unul dintre marile sinoade ale creștinismului, în acel moment, cum era firesc, s-a tras concluzia că întreaga istorie a patriarhului Fotie a fost înțeleasă greșit, în spațiul creștinismului apusean s-a născut o legendă fotiană, susținută de actele unui sinod ecumenic și care, prin urmare, trebuia crezută fără ezitare. Legenda s-a dezvoltat în Evul Mediu și a fost sistematizată în secolul al XVII-lea de primul istoric bisericesc modern, cardinalul Baronius. Acestea sunt noile descoperiri cu privire la istoria patriarhului Fotie acceptate până în prezent într-o anumită măsură de specialiști. Natural, noile puncte de vedere distrug tot ceea ce a creat Evul Mediu. Dacă privim istoria „părintelui schismei” din această perspectivă, firește, clădirea impozantă ridicată de cardinalul Baronius în secolul al XVII-leași refăcută atât de admirabil de cardinalul Hergenrother în secolul al XlX-lea se fisurează și se prăbușește sub ochii noștri. Istoria marelui grec trebuie rescrisă."

Tot el: "Încă o dată vom fi liberi să recunoaștem în Fotie un mare om al Bisericii, un umanist cultivat și un creștin autentic, suficient de generos pentru a-și ierta dușmani iși pentru a face primul pas spre reconciliere. Ca om de litere și erudit, Fotie a fost întotdeauna clasat de specialiștii care i-au studiat opera printre cei dintâi; în această privință numele lui a impus întotdeauna respect, după cum au depus mărturie în unanimitate contemporanii lui, prietenii și dușmanii deopotrivă. Specialiștii familiarizați cu lucrările lui literare nu erau dispuși să creadă toate poveștile invocate de adversari împotriva sa; ei și-au ascultat instinctul de cercetător, care i-a făcut să sesizeze că nu se putea concepe ca un om care își petrecuse cei mai frumoși ani printre cărți, în compania celor mai de seamă reprezentanți ai perioadei clasiceși în contact permanent cu mulți discipoli devotați, să se coboare la o asemenea josnicie și ambiție mărginită, după cum îi imputau adversarii lui; flerul lor i-a determinat să cinstească pe eruditul carea jucat un rol important în transmiterea culturii elenistice către posteritate."

Francis Dvornik a fost un istoric romano-catolic ceh. Cum stim in aceste momente Cehia are printre cele mai mari procente de atei. Oare are legatura si cu dezvaluirile cerecetatorului ceh, legate de eroare facuta de BC atatea secole?