Citat:
În prealabil postat de Demetrius
De asemenea, s-ar cuveni ca partea ortodoxă să nu-L priveze pe Fiul de purcederea Duhului pentru că altfel L-ar decade pe Cristos din dumnezeirea Sa.
|
Daca Fiul ar fi cauza de purcederea a Sfantului Duh, atunci nu ar mai fi Fiu, ar deveni Tata. Fiecare persoana din Sfanta Treime are o insusire personala ce nu se comunica de la una la cealalta: Tatalui ii este specifica nenasterea, Fiului nasterea si Sfantului Duh purcederea. A nu mai tine seama de aceste lucruri, inseamna a ne indrepta cu pasi repezi spre rataciri.
Discutia despre "ei si ce daca si Fiul Il purcede pe Sfantul Duh", imi aminteste de parintii de la sinodul I ecumenic care au luptat aprig pentru o litera. Ei vorbeau despre omoousios (de o fiinta), iar altii propuneau omoiousius (asemanator dupa fiinta). Se vede clar cata diferenta este intre acesti termeni.