View Single Post
  #31  
Vechi 30.05.2012, 17:30:33
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
De asemenea, s-ar cuveni ca partea ortodoxă să nu-L priveze pe Fiul de purcederea Duhului pentru că altfel L-ar decade pe Cristos din dumnezeirea Sa.
Daca Fiul ar fi cauza de purcederea a Sfantului Duh, atunci nu ar mai fi Fiu, ar deveni Tata. Fiecare persoana din Sfanta Treime are o insusire personala ce nu se comunica de la una la cealalta: Tatalui ii este specifica nenasterea, Fiului nasterea si Sfantului Duh purcederea. A nu mai tine seama de aceste lucruri, inseamna a ne indrepta cu pasi repezi spre rataciri.

Discutia despre "ei si ce daca si Fiul Il purcede pe Sfantul Duh", imi aminteste de parintii de la sinodul I ecumenic care au luptat aprig pentru o litera. Ei vorbeau despre omoousios (de o fiinta), iar altii propuneau omoiousius (asemanator dupa fiinta). Se vede clar cata diferenta este intre acesti termeni.

Last edited by costel; 30.05.2012 at 17:42:06.
Reply With Quote