Subiect: Iad sau rai?
View Single Post
  #70  
Vechi 24.05.2013, 12:59:48
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Nu am scris că e bine să-L înțelegem pe Dumnezeu potrivit imaginației noastre (Doamne ferește!), ci am constatat că, uneori, avem această tendință și mă refeream, în contextul discuției de pe topic-ul acesta, la ideea potrivit căreia doar noi, ortodocșii, ne vom mântui, iar ceilalți vor merge în... iad. Această idee, după înțelegerea mea, este omenească și reflectă modul în care noi Îl înțelegem pe Dumnezeu: nu așa cum este El în adevăr (milostiv, iubitor, însetat de mântuirea întregii omeniri), ci așa cum ne comportăm noi, oamenii, unii față de alții. N-am susținut relativismul confesional, ci am mărturisit bunătatea lui Dumnezeu, iubirea Sa "cea mai presus de cunoștință" și atotputernicia Lui de a-i mântui pe toți cei care-L iubesc, chiar dacă, din diverse motive, au ajuns să adopte și anumite învățături inexacte în materie de credință și/ sau morală.
Tocmai acestea sunt parerile tale, care tin de intelegerea ta si nu de invatatura revelata. De exemplu Iisus spune ca cine nu se va boteza cu apa si duh si cine nu va manca Trupul si Sangele Lui nu va ajunge in Imparatie. Cine are intelegerea oameneasca, tu sau Iisus? Toti sfintii si catehismul spun ca nu exista mantuire in afara Bisericii, crezi ca s-au inselat?
Eu pana acum ti-am scris multe mesaje in care ti-am explicat ca in unele locuri gresesti si nu sunt conceptii ortodoxe, ci preluate din ecumensim. Inteleg ca ai avut rude catolice, este extraordinar ca tu esti ortodoxa. Si eu am rude care sunt atee, chiar si catolice, dar nu le pot spune ca si ateismul e bun sau ca exista raiul ateilor, doar pentru ca sunt apropiate si se supara. Trebuie sa facem ceva cat sunt pe pamant, sa ii ajutam, dupa ce mor nu prea mai pot face ceva, nu-i ajuta cu nimic ca ii bagam noi in Rai dupa intelegerea noastra. Ba chiar vom neglija sa ne rugam pentru ei, ca vom crede ca oricum a ajuns si ei tot acolo.
Dar nu sunt conceptiile tale, asta tot incerc eu sa spun pe forum, sunt propagate de ecumensim si unii credinciosi si le-au insusit crezand ca sunt ortodoxe.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Îi voi învăța, de asemenea, să fie iubitori și toleranți față de toți semenii, indiferent de credința lor și, în relația cu cei de alte credințe, să fie promotori și misionari ai lui Hristos, apărători ai libertății și bucuriei spirituale specifice creștinismului. Cât privește relația lor cu creștinii din celelalte confesiuni, îi voi sfătui să aibă permanent în vedere faptul că aceia sunt creștini ca și noi, credincioși ai lui Hristos și că nimănui nu-i putem contesta noi demnitatea de fiu al lui Dumnezeu prin har și - Dumnezeu știe - probabil viitor cetățean al Împărăției.
E bine si asa trebuie sa-i iubim pe toti cei ce nu sunt ortodocsi, chiar daca sunt pagani, eretici sau atei. Dar in partea a doua nu mai e corect, tu spui ca si cei din alte culte sunt la fel, acele culte sunt la fel de bune ca ortodoxia (sau ca ortodoxia e putin mai buna). Daca ei au credinta, au si har si se si mantuiesc ce rost mai are sa spunem ca ortodoxia e mai buna, doar ca sa ne mandrim. Toata invatatura si toata nevointa are un singur scop: mantuirea. De aceea noi spunem de ortodoxie, iar sfintii au luptat impotriva ereziilor, pentru ca doar asa exista mantuirea. Daca un neoprotestant sau chiar un pagan se mantuieste la fel ca cei din Biserica ce rost mai are sa vorbim noi de ortodoxie, fiecare cu credinta lui si tot acolo se ajunge. Ce rost mai au credinta dreapta, Sfintele Sinoade, Biserica, Botezul, Impartasania, preotii, Sfanta Liturghie?
Laura, pana acum ti-am scris multe mesaje pe tema asta, cum mentionam si pe celalalt topic, din cate imi dau seama, tu crezi ca ecumenismul ar insemna doar un sincretism, o amestecare a invataturii, dar poate doar la inceput s-au gandit si la asta, acum este unitate in diversitate. Adica fiecare cult sa isi pastreze invatatura, dar toate sunt la fel de bune. Sau un ecumenism mai moderat, ca ortodoxia e cea mai buna, dar si celelelalte sunt bune, chiar daca nu la fel ca ortodoxia. La aceste conceptii ma refer cand spun de ecumensim.
Nu sunt conceptiile tale, sunt propagate de ecumenism si unii credinciosi le-au adoptat pentru ca li s-au parut mai apropae de intelegerea omeneasca. Si e firesc, epntru ca tin de umanismul protestant, preluate la randul lor din umanismul ateu.
Nu conteaza doar credinta in Iisus, in Sfanta Scriptura o sa vezi ca nu doar credeau, intotdeauna exista si urmatorul pas, Sfantul Botez, adica intrarea in Safnta Biserica. Chiar si schismaticii, care nu au erezii, sunt considerati in afara Bisericii si rupti de har, asa cum ne arata Sfantul Vasile cel Mare. Botezul si Sfintele taine sunt motivul intruparii Mantuitorului, pentur ca cei din Vechiul Testament chiar daca aveau si credinta dreapta si fapte nu se puteau amntui din cauza pacatului stramosesc, sters prin Botez (de fapt consecintele pacatului stramosesc). Doar asa se poate primi harul Mantuitor.
Sfintele Taine sunt doar in Biserica Ortodoxa, de aceea cei din afara ei nici macar nu sunt botezati. Deci nu pot avea harul pe langa asta au si erezii, care sunt considerate hule, cel mai mare pacat. Chiar daca ei cred ca e bine ce cred, pagani sunt cei ce se inchina la un alt zeu, chair daca ei nu stiu ca nu e bine tot pagani sunt.
Reply With Quote