Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Minuni ale Ortodoxiei > Mari Duhovnici si predicile lor
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.01.2008, 13:56:28
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 642
Implicit

-de Párintele Cleopa Ilie (de la Sihastria)-
Cum inseala diavolul pe om.

Era un calugar pustnic, mare sihastru in pustie, in partile Alexandriei, cu numele Ilarion. Avea aproape o suta de ani. El s-a rugat lui |Dumnezeu cativa ani de zile: “Doamne arata-mi mie cum inseala diavolul pe oameni, ca eu, cand vin oamenii aici sa le spun: <Oameni buni, paziti-va, uita asa, asa> Care-I mestesugul lor si metoda de a-I intoarce pe oameni de la calea cea buna si de a –I face robi pacatului si a-I duce in iad? Cum castiga ei mai multe suflete pentru iad, decat ingerii pázitori pentru Imparatia Cerului? S-a rugat parintele un an, doi, trei si nu i-a raspuns Dumnezeu.
Intr-o noapte, stand el la rugaciune, in putera noptii fiind, afara era luna ca ziua, s-a deschis usa singura si a intrat ingerul Domnului. Un tánar, frumos foarte. Cu o cununa pe cap si avea o tichie de aur la frunte. Cu toiag de aur in mana si cu vesminte ca fulgerul pe el.
Si a intrebat: “Párinte, ce te rogi mata?” “Sa-ti spun drept, eu ma rog la Mantuitorul sa-mi arate cum ii inseala dracul pe oameni si-i duce la iad”.
“Uite, parinte, ia Sfanta Cruce in mana, ia toiagul tau, fa semnul Sfintei Cruci, iesi din chilie si mergi pana in poiana, stai langa un copac, acolo. Dar sa nu te temi de ce vei vedea! Eu sunt cu mata si ce-I vedea noaptea asta in poiana si ce vei auzi, ai sa scrii, ca sa ramana la neamurile din urma, ca sa stie cum inseala diavolul pe oameni. Sa nu te temi, ca ai sa vezi lucruri infricosatoare”. Si ingerul a disparut.
El, cand a auzit ca l-a invatat sa se inarmeze cu semnul Sfintei Cruci, a cunoscut ca este de la Dumnezeu chemarea si s-a dus,zicand in minte rugaciuni, si a ajuns in poiana. Era liniste mare; nu batea vantul in noaptea aceea. Numai luna si stelele se vedeau. S-a dus batranul langa un copac si statea luand aminte.
Deodata vede ca in mijlocul poienii apare un jiltz, un tron imparatesc. Parca era de fulgere, ca para focului. Intai scaunul a aparut si s-a minunat. Dupa aceea vede ca vine satana si se aseaza pe scaun. Avea umerii ca nicovala. Pielea lui era ca cerneala, cu peri ca de urs, cu gheare puternice. Cu patru perechi de coarne, un codarlau de vre-o 70 de metri. Ochii ca luceferii, din gura lui iesea o para de foc de un metru. Avea o coroana facuta numai din serpi si tinea in mana un toiag in chip de balaur.
Cand l-a vazut batranul s-a insemnat cu semnul |Sfintei Cruci. Satana s-a asezat pe scaunul acela si a batut de trei ori din palme. Cand a batut, s-a umplut vazduhul de cete dracesti. Au aparut milioane de detasamente, regimente batalioane de draci. Erau pe deasupra padurii pana la cer, poiana plina. Langa dansul erau niste generali mari, cu cate trei perechi de coarne, cu o spinare lata de doi-trei metri, cum n-a mai vazut nimeni.
Cand a vazut calugarul atat amar de iad acolo si atatia diavoli, si-a adus aminte de cuvanul ingerului care i-a zis “san u te temi”, s-a inarmat cu semnul Sfintei Cruci si statea atent.
Atunci, dupa ce s-au adunat cat nisipul marii, in toate partile nu se vedeau decat cete de diavoli, s-a sculat satana in picioare si a zis:
-Atentiune, draci, v-am adunat aici in miez de noapte, ca vreau sa fac un examen cu voi. Trebuie sa dati un examen greu. Stiti voi de ce v-am chemat?Si a zis unul: -Stapane, nu stim!
-Iata de ce v-am chemat aici. Sa iasa la raport fiecare din voi: care stie cel mai bun mestesug de a insela oamenii si a-I aduce la imparatia mea? Si sa-mi arate cum inseala el lumea si cum il prosteste pe om si-l inseala de-l aduce la munca cea vesnica si la imparatia noastra. Care-I metoda, care-I mestesugul vostru, ca voi in toata lumea, acesta treaba aveti, sa inselati sufletele oamenilor. Sa va vad cat de iscusiti sunteti voi in a insela sufletele oamenilor!
Cel ce ma loveste in gandire, daca are sa-mi spuna un sfat cum inseala lumea asa cum gandesc eu, iata ii voi da sa conduca trei minute in locul meu, si-l voi face si mare sef peste ceilalti.
Toti tremurau, erau urati groaznic. Stateau si tremurau inaintea lui si prin vazduh si pe jos. Atunci a iesit unul slabutz, cu o barba sura, doua cornite ca la capriorul cel din padure. Ochii holbati, nas carligat ca un sarpe.
-Sa traiesti intunecimea ta.
-Cum te cheama, baiete?
-Aghiutza ma cheama.
-Mai aghiutza cum inseli tu pe oameni si ii duci la iad?
-Intunecimea ta, eu ii spun omului asa: Mai, omule, mai hai si la biserica, mai hai si la manastire, mai si posteste, dar nici cu dracul nu te strica, mai hai si la nunti cu lautari, mai hai si la meciuri, hai la baluri, hai la buffet, hai la crásma, hai la televizor, o tigara, trebuie sa mai fumezi, mai fa cutare. Esti om, mái, trebuie sa traiesti viatza asta. Mai fa si ale lui Dumnezeu, dar nici cu dracul nu te strica. Cu acesta metoda am inselat pe foarte multi. Led au in gand, ca alta putere nu am! Din iad alta putere nu ni s-a dat noua. Ingerii din Rai au putere de la Dumnezeu numai sa-i dea in gand omului sa faca bine. Noi avem putere numai sa-i dam in gand omului sa faca rau. Dar ca sa-l silim, nu putem, ca omul are de sine stapanirea lui data de Dumnezeu. Nu putem cu dea sila sa-l facem sa pacatuiasca; numai daca e prost si ne asculta ce-i dam in gand. Si asa am amagit pe foarte multi. Cand ies de la biserica, unii se opresc la carciuma. Acolo fiecare se intalneste cu neamuri, cu prieteni. Iar eu ii dau in gand omului si el crede ca e gandul lui: “Sa mai iau o bere, sa mai iau o tzuica”. Unul mai ia o tigara, mai vine un lautar cu scripca sa-I cante “hai noroc cumetre! Haida ba, da-l pe gat cu noroc!”Din cauza asta omul s-a impiedicat, nu i-a folosit mai nimic ca a fost dimineata la biserica, caci seara s-a intors la slujba noastra. Si tot asa fac cu fiecare.
Si a intrebat satana: - Pe multi ai inselat?
-Sa traiesti intunecimea ta, pe multi!
-Ai inselat pe cei mai prosti decat tine, dar n-ai facut nici o isprava.
-De ce, intunecimea ta?
-Tu ii spui omului sa mai mearga si la biserica, sa mai mearga si la carciuma, sa merga si la petreceri, sa merga si la locuri sfinte, sa mai citeasca, sa se mai roage, pe urma sa merga la distractiile noastre dracesti, dar Hristos ii spune in Evanghelie: Nimeni nu poate sluji la doi domni! Sau de unul vei griji si de altul te vei lepada. Sau de unul vei asculta si de altul te vei lepada.
L-ai indemnat tu, poate omul n-a fost pregatit sufleteste si se duce de cateva ori, dar dupa o vreme vine ingerul si-i da in gand: “Mái omule, nu poti umbla pe doua carari; ori cu dracul ori cu Dumnezeu”. Si omul fiind certat de frica lui Dumnezeu, se lasa. “-Mái, ma tin numai de una, ca nu este mantuire umland pe doua cái!” Merge el oleaca asa, dar …Gata, nu mai bea la crasma, se duce, se spovedeste la popa. Si n-ai castigat multe, nu mi-ai facut mare isprava.
-Ai patzit asa?
-Am patzit si asa!
-Vezi! Ti-am spus eu ca tu ai inselat pe cei mai prosti ca tine. Deci sa stii ca n-ai raspuns bine.
Si i-a spus la unul cu spinarea lata, ca era unul cu spinarea lata de 3-4metri, cu patru perechi de coarne si acela: “I-al in spinare”. Altul cu o jarpa de foc: “Da-i, da-i si trimite-l in gheena”. Gheena este un potop de foc negru, de miliarde de ori mai fierbinte decat focul de pe pamant. I-o dat si bataie si l-o trimis si in gheena. L-a batut in loc sa-i multumesca! Nu i-a placut sfatul lui. Cauta altul mai bun. Acum tremurau ceilalti.
-Altul, bá, sa iasa la raport, sa spuie cum inseala.
Iese unul carunt, cu doua perechi de coarne, uracios si acela, cu urechile ca la magar, picioarele strambe, cu un codarlau…..Iese inaintea lui si da raportul:
-Sa traiesti intuncimea ta!
-Cum te cheama, musule/
-Scárábutzá ma cheama.
-Mái, scárábutza, cum inseli tu pe oameni?
-Iata cum, intunecimea ta. Eu ii spun omului asa: Mái omule, nu este Dumnezeu, nu este drac, nu este inger, nu este iad, nu este iad, nu este rai, nu este munca vesnica, nu este slava vesnica, totul este aici in lumea asta! Daca ai ce manca si ce bea si ai bani multi, daca ai cinste de la oameni, casa si bogatii multe, aici este raiul. Deci atata-i tot, cat ii pe lumea asta.
-Si te-or ascultat multi?
-Foate multi.
-Mái tampitule, prostule, mai prost decat cel dintai. Si tu ai inselat pe cei mai prosti decat tine. Stiu eu ca ai inselat, dar pe cei prosti, ca pe cei ce stiu Scripturile nu poti sa-I inseli. Pentu ca Sfanta Scriptura ii spune omului ca este Dumnezeu, ca este drac, ca este inger, este rai, ca este munca vesnica, este slava vesnica, este pedeapsa pt pacat, este rasplata in ceruri pt fapta buna. Ce sa-I spui tu? Cand toate scripturile spun, si apostolii si proorocii, poti tu sa-l inseli pe om sis a-I spui nebunii de ale tale ca nu-I Dumnezeu, ca nu-I drac?
Scriptura e plina de acest fel de invatzaturi si cei care o citesc, nu te cred pe tine. Ba si mai mult. Dumnezeu cand l-a sadit pe om a pus in sufletul si trupul lui simtirea de Dumnezeu. Cat de pagan ar fi cineva, simte ca este o putere nevazuta in sufletul lui si aceasta este constiintza. Constiintza il mustra cand face rau si-l bucura cand face bine. Si glasul constiintei nu poate fi un reflex al materiei, ceva material, ca-I de natura divina, nevazuta.
Constiinta este glasul lui Dumnezeu in om si, indata ce a gresit, il mustra: “De ce ai facut asa?” Poate san u-l muster nimeni. Poate sa nu-l vada nimeni cand face pacatul. Oricand greseste, aceasta lege pusa de Dumnezeu lui Adam intai, numita si legea firii sau a constiintei, il mustra imediat. Uneori asa de tare il mustra, daca este pacatul mare, incat il da aproape in deznadejde. Se implineste atunci cuvantul care spune in psalmi: Intru mustrari pentru faradelege ai pedepsit pe om si ai subtiat ca panza de paianjen sufletul sau(Psalm38,14-15). Adica se subtie nadejdea lui ca panza unui paianjen si de mare mustrare de cuget, mai ca-si pierde nadejdea.
Constiinta, daca se pateaza cu multe pacate, asa de tare il mustra pe om uneori, ca se face lui acesta mustrare chinuirea chinurilor. Din cauza constiintei nici nu poate manca bine, nici nu poate dormi, nici pace nu mai are, nici nu se mai poate ruga. Constiinta roade, roade ca si cariul in lemn. “De ce ai facut si de ce ai maniat pe Dumnezeu cu asemenea pacate?”
Deci, degeaba ii spui tu ca nu-I Dumnezeu, caci constiinta ii spune si, dupa constiinta, ii spune si Scriptura. Tu zici ca-l inveti pe om ca nu-i Dumnezeu, ca nu-i drac, ca nu-i inger, ca nu-i Rai, dar constiinta ii spune ca este si Scriptura este plina de marturii din care se arata ca Dumnezeu exista, ca este inger, munca vesnica, slava vesnica.
Deci si tu – i-a zis satana la acel cu raportul, care se lauda ca prin acest sfat inseala multa lume – esti prost sin u aduci mare aport pentru imparatia iadului; nu aduci mare folos!
N-ai lucrat, scarabutza, bine! Ia-l, bá cel cu spinarea lata. Da-I, da-i! Da-l in gheena ca-I prost, n-o castigat multi pt imparatia mea. Altul!
Deci a patit si acest drac care a venit cu al doilea raport inaintea satanei, cum a patit sic el dintai care invta pe om sa mearga si la biserica si la crasma sis a faca si de-ale lui Dumnezeu si de-ale satanei. Adica in loc sa-l laude, sa-l faca mai mare peste multe cete de draci, l-a batut si cu rusine l-a trimis in fundul iadului, ca-I prost si nu stie sa insele pe oameni. A inselat, dar a inselat prea putin si prea putine suflete a dus la iad.
Satana state ape scaun si astepta sa mai iasa vreo unul la raport, zicand;
-Daca cel ce iese a treia oara ma loveste in gandire, adica imi spune un plan de-a castiga suflete pt imparatia iadului mai bun decat al celor doi care mi-au dat raportul mai inainte, atunci eu pe acela il voi face general peste multe ostiri dracesti si-l voi pune sa stea pe scaunul de imparat al iadului 3 minute.
Dup ace a is satana asa, din polcurile cele nenumarate de draci n-a vrut sa mai iasa nimeni, pentru ca se temeau san u patzeasca ce au patzit ceilalti doi, ca, in loc de lauda ii bate si-I trimite si-n fundul iadului. Si era tacere intre polcurile dracilor, ca erau milioane de demoni in jurul padurii si a poienii aceleia. Totusi dupa un timp iese un mosneag ghebos, cu trei perechi de coarne, un nas carligat, un picior de ratza, unul de tzap. Avea insemnele iadului pe fruntea lui, coada era lunga, de nu stiu cati metri in urma. Si cand a iesit, s-a dus inaintea satanei, cum statea pe scaun acolo in mijlocul poienii, si i-a spus:
-Sa traiesti, intunecimea ta!
Satana il intreaba:
-Cum te cheama?
-Sarsaila ma cheama!
-Ehei, te vad batran si grebanos. Mi se pare mie ca stii tu ceva mestesuguri de a insela suflete, sa le aduci la imparatia mea.
-Nici intunecimea ta nu stii ce stiu eu!
-Sa te vad, mosnege! Ca te dai mare mester in a castiga suflete.
-Nici tu nu stii ce stiu eu!~ Eu am un mestesug, ca am imbatranit in lupta cu sufletele oamenilorde atatea mii de ani, prin care multe suflete duc la iad. Cum cad iarna fulgii de zapada, asa dobor in iad suflete in fiecare zi.
-Si cum ai reusit sa aduci atatea suflete in imparatia mea?
-Ehe? Crezi ca eu sunt prost ca aghiutza sa-I spun omului: “mai hai si la biserica, mai hai si la crasma”, sau ca celalalt nebun sa zic ca nu e Dumnezeu, nu e drac. Doar stiinta de Dumnezeu e sadita in om, in constiinta.
Eu atat ii spun omului: “Mai omule, este Dumnezeu, este drac, este inger, este munca vesnica pt pacat si slava vesnica pt fapta buna, dar mai ai vreme! Esti prost? Chiar de azi incepi fapta buna?
Daca-i copil ii spun: : Las, cand vei fi mai mare”. Daca ii flacau: “Mái baiete, tu de acum ai de trait! Vine tineretzea, trebuie sa te casatoresti, trebuie sa petreci in lume!” Vine ingerul si-i spune “Mai roaga-te!” Eu ii zic: nu cumva sa-ti pierzi tineretea asa degeaba, doar viatza tebuie traita! Dupa ce te vei casatori si iti vei face o gospodarie, dupa aceea ai sa incepi fapta buna. Acum mananca, bea, distreaza-te, fa toate rautatile, ca doar esti tanar. Te va ierta Dumnezeu, ca El stie neputinta omului. Pentru ocainta mai lasa pe maine, lasa pe la anul, mai incolo!”. Il invat pe om sa amane pocainta de azi pe maine, de maine pe poimaine! Ingerul ii spune cand vede un sarac: “Da-I , mái, ceva!” Eu ii zic: “Lasa bái, asta nu-I sarac. Dai banii la toti golanii? O sa-I dai mai incolo cand o sa ai. Ce milostenie vrei sa facia cum? Taci din gura! Lasa, cand o sa vina unul mai sarac o sa dai sit u milostenie”. Iar cel sarac nu mai vine la el.
Ingerul ii spune: “Pocaieste-te, lasa, mai, pacatul”. Eu ii zic: “te pocaiesti aproape de moarte! Vrei sa te pocaiesti acum, sa rada lumea de tine? N-ai vazut la biserica ca sunt numai babe? Vrei sa te rogi? Sa pierzi tu atatea ceasuri rugandu-te lui Dumnezeu? Apoi acum ai treaba. Iata, ai de crescut copii, ai de facut casa si zestre la fete, ai de insurat si maritat. Ai atatea!”. Si-l incurc cu grijile vietii si tot ii spun: “Las ape alta data”.
Sau vine ingerul si-I spune: “Mái omule, spovedeste-te si lasa pacatul, lasa desfraul, lasa betia, lasa tutunul, lasa injuraturile!”. “Ei dar de pea cum? Mai incolo, aproape de moarte, m-oi spovedi la un preot, ma va dezlega si gata. Doar cartea spune sa te apuce sfarsitul cel bun, dar pana atunci poti petrece asa!”.
Cand ingerul ii spune: “Mái, omule, fa si tu un praznic pentru morti!”. Eu ii spun: “Dar esti prost? Acum ai de imbracat copiii, ai de facut nunta, ai de facut cutare!”.Ingerul vine si-i spune: “Mái, omule, ia incepe a posti posturile de peste an, miercurea si vinerea!”. Eu ii spun: “Nu posti ca-ti pierzi sanatatea! Tu trebuie sa muncesti, sa aduni averi, ai de crescut copii! Cand o sa iesi la pensie, atunci o sa postesti”.
Tot asa le zice, fie la barbate, fie la femei, ca au obicei si unii si altii sa mai traga cate o tigara, si zice ingerul: “Frate, mai lasa tigara, tutunul, o sa te imbolnavesti, nu vezi ca totul e scump?”. Dar vin eu si ii zic: “Da, omule, o sa te lasi de fumat, da vezi pachetul asta, doar n-o sa-l arunci. Ai dat bani pe el, trebuie sa-l termini”.
Tot asa ii sopteste ingerul si la cel betiv: “Mái omule, lasa crasma, du-te acasa, te asteapta femeia, copiii”. Dar eu vin si-I zic: “Da, o sa lasi bautura, dar uite, tocmai te-ai intalnit cu cumatrul si el face cinste, nu poti sa pierzi ocazia”. Si se mai duce o zi.
Dimineata ii sopteste ingerul pazitor: “Frate, scoala-te si tu cu o jumatate de ora sau cu o ora mai devreme, citeste rugaciunile de dimineata, ba mai ai timp sa faci si acatistul Maicii Domnului. Vezi ca esti tanar si in putere, poti sa faci si cateva metanii sau cateva inchinaciuni, ba chiar mai ai timp sa mai citesti si din Psaltire vre-o catisma”. Dar vin eu si ii soptesc pe cealalta parte: “Stii ce dulce e somul dimineata? Cinci minute sa mai stai si apoi o sa te scoli”. Si el se intoarce pe partea cealalta, si cand si cand se scoala zice: “Vai ce tarziu e! Trebuie sa merg la serviciu, la scoala, la facultate, trebuie sad au la gaini, la porci, la ratze”. Eu zic: “Nu-I nimic, lasa, te rogi cand vii de la scoala, de la treaba, lasa ca ai timp.” Iar cand vine acasa iarasi ii zice ingerul: “Frate, nut e-ai rugat azi dimineata, macar acum stai vreo jumatate de ora la rugaciune”. Si vine u si-I soptesc: “Stii ca ti-e foame, mananca sa te intaresti”. Apoi ii zic: “Cu burta plina nu te poti ruga, ba esti si obosit. Odihnestete si dupa aceea ai sa te rogi”. El mananca, se odihneste si cand se trezeste: “Vai de mine ca-i tarziu, trebuie sa spal, sa fac curat, vine femeia, barbatul, vin copiii. Am de reparat masina, am de invatzat”. Iar eu ii zic: “Nu-i nimic, mái, lasa, ai sa te rogi deseara”.
Seara cand a terminat cu treaba, iar ii spune ingerul: “Frate, nu te-ai ruga toata ziua, macar acum sa te rogi si tu vreo ora-doua sa sa mai citesti o carte sfanta”. Si vin eu sarsaila, si zic: “Da, omule, ai sa te rogi, dar mai intai vezi ce e la televizor, nu cumva sa pierzi ceva important. Poate este ceva de folos”. Iar daca l-a pornit ii soptesc: “Aaa, este film, este meci, este spectacol”. Si trece o jumatate de ora, o ora, doua , trei, patru, cinci, si se face miezul noptii. “cat e ceasul? Váleu, doisprezece! Pai la ora asta se roaga numai calugarii prin manastiri, lasa ca te scoli de dimineata…
Si dimineata o ia de la capat.
Iar cand e sarbatoare, numai vezi ca-i spune ingerul: “Frate, azi e duminica, e sarbatoare, vino si tu la biserica, la fel ca tot crestinul!” Iar eu vin si-I spotesc : “Saracul de tine, toata saptamana ai muncit, ai invatzat, esti obosit, stai si te odihneste, stai la televizor, mai repara masina, nu vezi ce aglomeratie e la biserica, aer greu, trebuie sa stai in picioare, acasa stai pe un fotoliu, mai o tigara, mai o cafea, dar nu-I nimic, o sa mergi si la biserica duminica viitoare, mai la Pasti, mai la Craciun, lasa ca ai mers destul”.
Asa ma asculta toti si fapta buna tot o amana de azi pe maine. Sfanta Scriptura spune de altfel. Duhul Sfant ii trezeste pe oameni, zicand: Astazi de veti auzi glasul Lui, sa nu va invartosati inimile voastre. Glasul lui Dumnezeu in om este constiinta, care-l mustra pentru pacat si-i spune: “Omule paraseste pacatul! Lasa-te de furat, de curvit, lasa-te de rele, de zavistie, de pizma si cearta”.
Dumnezeu ii porunceste azi, iar noi ii spunem lui: “Nu astazi, ci maine, poimaine, la batranetze!”
Si-i zicem asa: “Da-mi mie ziua de azi si tu ia-o pe cea de maine!”
Si asa, zice, este pacatul la om, cum ai lua un cui mare si cu un ciocan incepi a-l bate intr-un lemn de stejar uscat. Daca-I dai un ciocan, doua, trei, cuiul il poti scoate usor. Daca-l bati pe jmatate, este mai greu, iar daca il bati de tot, trebuie sa crapi lemnul!
Asa-I si pacatul! Se bate in fire prin obisnuinta, Si dupa ce-l invatz cu lenevia si cu pacatul, stau deoparte si rad. N-am nevoie sa mai fac ceva. Se obisnuieste cu pacatul, se baga in fire si obisnuinta e o a doua natura. Singur se duce la pacat. Eu stau numai si rad, dar mie greu si mie pana il invat sa amane fapta buna de azi pe maine, pe poimaine, la batranetze, la anul mortii, cutare. Si el amanand aceea, se invatza cu pacatul.
Si daca omul nu lasa azi pacatul, cand este proaspat, cu cat se invecheste, cu atat mai greu se poate dezobisnui de danul.
Vazuta-I in arama rugina verde? Arama, daca o curatai in fiecare zi stralucea ca aurul! Insa, daca s-a lasat ani de zile , a prins rugina verde, n-o mai poti curatza cu nimic in lume, numai daca o topesti. Asa-I sufletul cand imbatraneste in pacat. Daca nu a lasat azi pacatul, sa nu creada ca maine sau poimaine il lasa mai usor. Ca pe masura ce trece vremea, pacatul se invecheste,, se bate in fire si obiceiul pacatos devine o a doua natura, obisnuinta se face a doua fire asa incat omul face pacatul vrand-nevrand si cu mare nevoie se mai dezbara omul de pacat, dupa ce s-a invechit in el!
Obisnuinta, dupa legile canonice ale Bisericii, este a zecea treapta a pacatului, ca de aici urmeaza deznadejdea, penultima treapta.
Si cand l-am vazut pe om ca s-a obisnuit cu pacatul, un an, doi, zece, nu stiu cati, este al meu pt totdeauna! Si asa reusesc eu sa-I insel, ca mii si milioane de oameni amana pocainta de azi pe maine si toti se robesc pacatului, caci pacatul care nu l-a lasat azi, maine-poimaine prinde radacini si este tot mai greu. Iar cand omul vrea sa lase pacatul dupa ce acesta s-a batut in fire, pacatul se ridica cu mare putere asupra lui: “Esti prost, mái? Cu mine ai trait atatia ani! Cum sa te lasi de mine? Ce mai este? Sa traiesti cum te invatz eu si cum te-ai obisnuit cu mine!”
Asa cum ti-am spus mai inainte, am inselat atatea suflete, incat acestea cad in iad cum cad fulgii cand ninge si asta doar cu un singur sfat: “Oameni buni, pentru fapta buna mai este vreme; nu fiti prosti sa incepeti chiar de azi sau chiar din ceasul acesta!”
Deci iti spun, intunecimea ta, acesta-I sfatul si mestesugul meu si am o ceata in iad de mii si sute de ucenici de-ai mei, pe care i-am invatzat asa si-I trimit in tot pamantul sa soptesca omului la ureche: “Omule pt fapta buna mai este vreme. Maine poimaine, peste un an, peste doi, la batranetze”. Si am reusit si reusesc inca. Du-te si vezi in iad cati am pogorat si pogor cu acest sfat.
Atunci satana s-a sculat de pe tron si a batut din palme:
-Asta-I cea mai buna! Asta a lui sarsaila.
Atentiune gloate dracesti! Asta-I cea mi buna: a-l invatza pe om sa amane fapta buna de pe azi pe maine si sa faca intai pacatul. Ca pe urma se invatza cu pacatul si fapta buna nu o mai face, si pana sa-si dea seama ca l-am inselat il avem deja in iad.
Deci uite ce-i…
S-a dat satana de pe tron si l-a suit pe sarsaila, I-a dat coroana cea cu serpi si toiagul in chip de balaur si a spus:
-Atentiune toate gloatele!, hai sa-I cantam cu totii ca acesta a gasit cel mai bun sfat inselator: omul sa amane fapta buna pe maine, pe poimaine, Sa-I cantam cu totii Si tobele au inceput sa bata si toti dracii urlau “Multi ani cu rock and draci sa arza! Multi ani cu rock and draci sa arza! Si din iad sa nu mai iasa!...” Cantau dracii de huiau muntii cutare. Si a luat satana cununa si i-a zis:
-Brava, mosnege sarsaila, ca ne-ai spus cel mai bun sfat.
-Mergeti acum gloate dracesti, cu sfatul lui sarsaila, ca sa aduceti cat mai multe suflete in imparatia mea, ca sa se chinuiasca in vecii vecilor .Spune unul: “Este Dumnezeu!” Tu ii zici: “Da, este, dar mai lasa fapta buna. Maine .Poimaine. La batranete. Chiar azi vrei sa te spovedesti? Chiar azi vrei sa te impartasesti? Chiar azi vrei sa faci milostenie? Nu vezi ca n-ai timp? Lasa pe maine!” Ca daca il inveti asa si el te asculta se invata cu pacatul si pe urma se duc de la sine in iad..
Calugarul, dupa ce a vazut si a auzit toate acestea, a vazut pe satana ca a batut de tei ori din palme si ca o scanteie s-a stins in vazduh si n-a mai vazut nimic, nici nu s-a mai auzit nimic. Si el a ramas uimit de cele ce auzise, cu cata viclenie instruieste satana pe dracii lui ucenici ai iadului, ca sa-I invetze pe oameni cu sfaturi viclene sa amane pocainta.
Atunci a venit ingerul Domnului si i-a zis:
-Ai vazut párinte? Te-ai rugat atatia ani sa-ti arate Dumnezeu cum inseala diavolul pe oameni si cum ii duce in imparatia iadului! Iata ai vazut cu ochii tai si ai auzit cu urechile tale cum!
Ai vazut ca aghiutza ii zice hai si la manastiri dar hai si la crasme. Scarabutza ii zice ca nu exista Dumnezeu, dar ai vazut cel mai bun sfat inselator a lui sarsaila: sa amane fapta buna de azi pe maine si sa faca pacatul.
Du-te la chilia ta, pune mana pe condei si scrie tot ce-ai vazut, tot ce-ai auzit cu ochii tai si urechile tale, sa ramana pt neamurile ce vor veni, pentru cele din urma, acest mestesug al satanei. Caci trebuie sa stie toata lumea ca cel mai bun mestesug de-a castiga sufletele crestine pt imparatia iadului, este de-al invatza pe om sa amane fapta buna de pe azi pe maine, de maine pe poimaine, de la tineretze la batranetze, pe patul mortii si asa sa-I prinda moartea nepocait, nespovedit, si neimpartasit, ca sa ajunga cu in iad.
Pe paganii/ateii care nu stiu Scripturile ii pacaleste chiar si de-alde aghiutza si scarabutza! Dar bucuria satanei e sa insele pe oamenii drept credinciosi, pe cei botezati intru Hristos. Sa-I insele cu sfatul lui sarsaila.

Deci cand vei auzi in constiinta indemnul ingerului pazitor: “Mái omule, hai la marturisire”, atunci sa te duci. Daca zici ca o sa te duci alta data, ei gata te-a castigat sarsaila.
Cand vezi ca-ti spune gandul: “Spune pacatele toate din copilarie, nu cumva sa mori si sa ramai nespovedit” si apoi vine alt gand: “Nu, mai lasa!” Acela-I sarsaila, vicleanul. Iti spune gandul: : Mai omule, uite ce-I, mai lasa tutunul, sau hotia, minciuna, betia, curvia, cutare”. Dar vine alt gand: “Eh, trebuie sa mai traiesc si viatza asta, doar un pahar, numai o tzigara”. Asta-I sfatul viclean a lui sarsaila. Cand iti spune ingerul, “Mái, scola-te la miezul noptii si zi Tatal Nostru si vre-o sapte metanii”. Eh tocmai acum cand cand e somnul mai dulce, o sa fac maine noapte, poimaine!’ E sarsaila acolo.
Deci, sa luam aminte: de cate ori ne invatza sa amanam fapta buna, acela e sfatul lui sraila cu care se umple iadul.
Cine are urechi de auzit sa auda, cine are ochi de vazut, sa vada…!


Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.03.2008, 22:41:56
pui pui is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 118
Implicit

DESPRE VISE SI VEDENII FALSE

Daca vei crede intr-o vedenie falsa, apoi diavolul in vis te va invata ” proorocii “. Diavolii spun lucruri care o sa se intample peste o luna, peste doua, sau peste trei luni. Sunt draci care ghicesc viitorul Si tu spui : ” Mai, sunt adevarate !” Pai, ce-am visat eu saptamana trecuta, s-a adeverit acum !” Acestia sunt draci vrajitoresti, care stiu viitorul.
Dar, ai sa-mi spui : ” Parinte, dar in Scriptura spune ca a visat Iosif, a visat Daniil, a visat cutare … “. Da. Sunt si vise de la Dumnezeu. Dar acestea sunt foarte rare in viata omului si nu le poate intelege omul, daca nu vine langa el unul care are darul deslusirii duhurilor. Duhul este unul, cum spune la Corinteni 1,12, marele Apostol Pavel, insa darurile sunt impartite.
Ati auzit ca este : ” Duhul intelepciunii, duhul cunostintei, duhul temerii de Dumnezeu, duhul intelegerii … “. Auzi ce spune darul deslusirii duhurilor. Si Sfantul Ioan Evanghelistul spune : Fiule, ispititi duhurile, ca nu toate sunt de la Dumnezeu.
Daca marele prooroc daniil, barbatul doririlor, nu intelegea vedeniile, ausi ce spune Scriptura : A dat ordin Dumnezeu Arhanghelului Gavriil, zicand : Gavriile, fa in somnul lui Daniil sa inteleaga vedenia. Le vedea si nu le intelegea. Deci, de aici sa tinem minte, ca nu tot ce vede o vedenie sau un vis il intelege, pana nu are darul deslusirii.
Sunt si vise de la draci numiti arhiconi. Acestia stiu pe de rost toata Sfanta Scriptura. Iti spun proorocii pe care le gasesti in Biblie. Pe urma sunt draci care se cheama vrajitori. Acestia ajuta la vrajitori, la fermecatori, la descantatori si amagesc pe om, sa i se para ca s-a facut sanatos de acolo. De aceea Sfantul Ioan Scararul zice : Cela ce tuturor vedeniilor si tuturor viselor nu crede, filosof duhovnicesc este.
Sa nu credeti in vise ! Sa nu credeti in vedenii ! Daca crezi in vise si ai venit la mine sa te spovaduiesc, eu te opresc direct trei ani de la Sfanta Impartasanie. Cine ti-a spus sa crezi in vise ? Nu auzi ce spune Sfanta Scriptura ? Ia cauta in Cartea Intelepciunii lui Isus fiul lui Sirah, la capitolul 34 : Precum este cel ce alearga dupa vant si vrea sa prinda umbra sa, asa este omul care crede in vise. Ca pe multi visele i-au inselat si au cazut cei care au nadajduit in vise.
Eu am o carte scrisa despre vise si vedenii. Sa vedeti acolo cum te inseala diavolul prin vise.
Sufletul nostru are trei parti :
- partea rationala, este deasupra sanului stang pana la furca pieptului;
- partea manioasa, este in mijlocul inimii, si
- partea poftitoare, care este din mijlocul inimii pana la buric.
Toate aceste trei parti ale sufletului nostru au virtutile lor, patimile si visele lor. Trebuie sa le cunosti care sunt din partea rationala, care din partea manioasa sau din partae poftitoare.
Apoi sunt vise de la natura, de la tunete, de la fulgere, de la huietul apelor, de la vanturi. Voi daca nu stiti, te poate insela in tot chipul. Usor te insala. De aceea este oprit sa nu creada nimeni in vise, ca pe cei slabi - cum zice Scriptura - pe multi visele i-a dus la pierzare. Sunt vedenii si de la diavoli.
Si diavolul este putere nalucitoare. El se face in chipul lui Hristos, de straluceste ca soarele; in chipul Maicii Domnului, in chip de ingeri, in chip de sfinti, in tot chipul. Numai te-a prapadit, daca ai crezut. N-ati auzit ce spune Apostolul Pavel ? Nu-i de mirare ca si satana se face in chip de inger de lumina; si slujitorii nedreptatii se fac in chip de slujitori ai dreptatii. Deci, baga de seama ! Nu primi nici un fel de aratare, nici un fel de vedenie.
Sfintii Parinti ai Patericului, marii sihastri care traiau numai cu radacini in pustie, aveau adesea lupta cu diavolii.
La unul a venit diavolul in chipul lui Hristos si el isi cauta de lucru, ca lucra la cosnite. Acela stralucea ca soarele iar batranul inchidea ochii. Si-a strigat :
- Batranule, da uita-te la mine !
- Dar cine esti tu ?
- Dar nu vezi ca eu sunt ” Hristos ” ?
Si acela inchidea ochii mai tare ;
- Eu sunt pacatos, a zis el, si nu sunt vrednic sa vad pe Hristos.
- Ei, batranule blestemat, m-ai cunoscut ! Si a si fugit, ca a vazut ca l-a cunoscut.


--------------------------------------------------------------------------------
Alt batran sihastru mergea prin padure. Iata un ” arhanghel ” stralucea ca soarele si avea o stalpare de finic si un crin in mana, cum a venit la ” Buna Vestire “. El mergea ca sa-l ajunga pe batran pe alaturea, dar batranul tot se uita in alta parte :
- Batranule, uita-te la mine !
Dar batranul s-a intors cu spatele si a zis :
- Dar cine esti tu ?
Eu sunt ” arhanghelul Gavriil !” Pentru viata ta cea sfanta, pentru nevointa ta, pentru rugaciunile tale si pentru toata osteneala ta, am venit sa-ti aduc o veste buna din cer, de la Maica Domnului.
- Ia seama ca ai fost trimis la altul ! Ai gresit adresa. Eu sunt un om pacatos si nu sunt vrednic sa vad pe arhanghelul Gavriil !
-Ticalosule batran ! Nu va putem insela, ca nu va inchinati noua.
- Sa se inchine voua cel care va slujeste voua, ca eu ma inchin lui Hristos si n-am nevoie de voi !


--------------------------------------------------------------------------------
Asa fugeau sfintii de vedenii. Dar ai sa ma intrebi : ” Parinte, poate a vrut Dumnezeu in viata mea sa-mi arate o vedenie ceva, un vis, n-ar fi pacat ca eu nu am crezut ? Poate sa fie ceva adevarat. Oare nu-i pacat ca eu refuz un semn de la Dumnezeu ? “
Nu-i pacat. Doamne fereste ! Dumnezeu, care fericeste pe cei smeriti, niciodata nu se supara cand si fac lucruri din smerenie, ca nu se socotesc vrednici de a vedea ingeri. Ai vazut Sfantul Isaac Sirul ce spune ? Mai de folos iti este, omule, sa-ti vezi pacatele tale, de mii de ori, decat sa vezi ingeri. Si mai departe : mai de folos iti este sa plangi un ceas penrtu pacatele tale, decat sa vezi ingeri si sa invii morti cu rugaciunea, sau sa faci minuni ! Sa avem smerenia aceea de care zicea marele Prooroc David : Ca faradelegea mea eu o cunosc si pacatul meu inaintea mea este pururea. Sa ne vedem pacatele si sa le plangem ! Asta-i pozitia care nu te duce la cadere niciodata. Iar cei ce-au vazut ingeri, i-au inselat diavolii, i-au dus in pierzare.
Sfantul Ioan Scararul spune asa in cuvantul trei din ” Scara ” : Dracii slavei desarte, pe cei slabi de minte, i-a facut prooroci - ca el o sa se laude ca este prooroc, ca a vazut vedenii -, iar cela ce tutror visurilor si vedeniilor nu crede, filosof duhovnicesc este.
Dar poate ai sa spui : ” Parinte, dar daca este o veste ceva, si poate Dumnezeu vrea sa ma incredinteze ?” …


--------------------------------------------------------------------------------
Si acum o sa va arat ce zice Sfantul Diadoh al Foticeei, cat de mult iubeste Dumnezeu pe cel care nu crede in vedenii si vise, si act de mult il lauda. Asa spune intr-o istorioara :
Un boier mare avea palate, mosii si averi multe, si avea o sluga foarte credincioasa, Ioan, la care ii incredinta cheia de la casa, toate, toate. Odata boierul acesta a plecat de acasa cu sotia si copiii, si i-a dat cheile de la palat, cheile de la poarta si i-a spus asa :
- Baiete, ramai stapan pe toata averea mea. Baga de seama ! Chiar eu daca am sa vin, si daca vin noaptea, sa nu ma recunosti ! Eu daca vin, numai ziua am sa vin; daca nu, nu da drumul la poarta ! Cheile sunt la tine. Nu recunosti pe nimeni pana nu vin eu. Ca nu cumva sa recunosti pe altcineva noaptea si sa vie sa-mi prade casa.
Acela pune mana pe chei si zice :
- Da, stapane, asa fac !
Ce s-a intamplat ? Tocmai el a fost vinovat, ca in loc sa vie ziua a ajuns noaptea acasa. Bate in poarta. Vine sluga.
- Mai, Ioane, da drumul !
- Fugi de-acolo, tiranule, vrajmasule !
- Eu sunt, mai, stapanul.
- Nu te cunosc ! Eu am porunca, de la domnul meu. Tu ai luat glasul stapanului meu, te-ai facut lup si vii ca pastor. Nu te cunosc !
- Eu sunt, mai baiete ! Da nu cunosti caruta, caii si pe mine nu ma cunosti ?
- Niciodata, noaptea nu te cunosc ! Vino maine ! N-ai spus ca vii ziua ? Sa te vad eu la ochi daca esti tu. Cati nu pot vorbi ca stapanul meu ?
Si n-a dat drumul boierului. Si a stat boierul toata noaptea la poarta, pana s-a ridicat soarele.
- Dumneata esti ?
- Da.
- Poftim ! Asa am primit porunca, noaptea sa nu primesc pe nimeni.
Na ! Si nu numai ca nu s-a suparat boierul :
- Bravo, mai, Ia asta este sluga credincioasa. Am venit eu cu sotia si copiii si n-a dat drumul. ” Nu te cunosc noaptea !”.


--------------------------------------------------------------------------------
Asa este cel care nu crede in vedenii si vise. Ferice de el. Ce spune Apostolul ? Noapte este veacul de acum. In veacul de acum sa nu dorim sa vedem ingeri ! Auzi ce spune un sfant parinte ? Daca vrei sa ajungi la nebunie si la iesirea din minti, primeste aratarile ceresti in veacul de acum !
Deci, nu numai ca nu se supara Dumnezeu, cand nu credem noi in vise si vedenii care se arata noua ca lumina sau foc sau stele sau ingeri sau sfinti sau prooroci sau hristosi sau in chipul Maicii Domnului, ci, foarte mult ne iubeste. Aici sa stii ca veacul de acum este ca o noapte, ca dracii se pot face in ingeri de lumina. Cel ce nu crede in vise si vedenii este un adevarat credincios. Deci, sa nu crezi vreodata ca se supara Dumnezeu cand tu nu vei crede in acestea ! Ca daca ar fi adevarate, Dumnezeu ti le lamureste tie acestea, nu prin tine, ci prin altii care au darul deslusirii duhurilor. Iar cand sunt multe marturii ca un vis sau o vedenie a fost de la Dumnezeu, intreaba pe altii mai intelepti decat tine.
Vine o batrana si-mi spune : ” Parinte, am visat asta, am visat asta; o sa fie rau !”. ” Cine ti-a spus, mama ?” ” Am visat eu asta noapte “. ” Te-a amagit diavolul. Ti-a spus ce-a vrut el si tu vii tulburata la mine prin vise “. Voi n-ati auzit ce spune Apostolul Pavel ? Prin credinta umblam, nu prin vedere. N-ati auzit ce spune Hristos in fericirea a zecea, dupa inviere ? Ferice de cel ce n-a vazut si a crezut. Deci n-am nevoie sa vad, ca sa cred. Ca daca eu cred dupa ce vad, nu mai am credinta.
Ce este credinta ? Auzi ce spune Apostolul : Credinta este dovedirea lucrurilor celor nevazute si adeverirea lucrurilor celor nadajduite. Auzi care-i credinta ? Sa dovedesti prin credinta cele ce nu ai vazut si sa adeveresti prin credinta ceea ce nadajduiesti. Asta este credinta cea adevarata. Ca daca am vazut, nu mai este credinta. Iar daca n-am vazut si am crezut, atunci ma fericeste Hristos ca cei pe care i-a fericit in Evangelie.


--------------------------------------------------------------------------------
Frate, sa nu doresti sa vezi ingeri ! Ca asqa te poate insela satana cat vrea. Iata ce trebuie sa vedem noi. Pacatele noastre ! Sa ne marturisim, sa ne caim, sa ne pocaim pentru ele. Ca nimic necurat nu poate intra in Imparatia Cerurilor.
Auzi ce spune Sfantul Efrem Sirul in rugaciunea soborniceasca, care se spune in Postul mare : ” Asa, Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad pacatele mele si sa nu osandesc pe fratele meu - sa nu judec pe altul -, ca binecuvantat esti in veci. Amin “.
Iar Sfantul Isaac Sirul zice : Mai inainte intra intru imparatia lui Dumnezeu, cel ce-si vede pacatele sale, decat cel ce vede ingeri.
Asta sa vedem. Sa nu ne socotim noi vrednici ca vorbim cu sfintii si cu Maica Domnului ! Totul este mandrie !
Sa ne vedem pacatele noastre si sa le plangem ! Asta-i cea mai inalta filosofie sub cer. Nu credeti in vise sau vedenii ! Ca or sa iasa vedenisti de tot felul, de ar sa umple lumea, ca toti sunt inaintemergatorii lui Antihrist.


O ISTORIOARA CU O VEDENIE FALSA

La un calugar seara, cand voia sa se culce, intra un inger la el in chilie, atat de stralucitor incat ii lua ochii. Si cand intra el, venea si cu mireasma buna, ca sa zica ca este de la Duhul Sfant. Nu-l indemna la rau, ci atat ii spunea : ” Scoala-te, robul lui Dumnezeu, la rugaciunea si pravila ta !” Iar el spunea : ” Eu mi-am facut rugaciunea “. Dar ingerul spunea : ” Nu. Mai roaga-te “. ” Eu mi-am facut pravila “. Iar el spunea : ” Nu stii ce spune Apostolul Pavel : Neincetat va rugati ? ” Si cand voia sa se culce, iar il scula. Omul, daca nu doarme, se tulbura. Nu-l lasa ingerul sa se odihneasca. Si l-a sculat asa timp de vreo trei luni. Iar calugarul zicea : ” Cum sa nu ma rog, daca vine ingerul Domnului, ca asa zice Sfantul Apostol Pavel !”
Tulburandu-se el asa, a slabit si s-a imbolnavit. Si se intalneste cu un sihastru batarn, ca in pustia Egiptului erau mii de pustnici, ucenici ai Sfantului Antonie cel Mare. Batranul il vede asa slab si tulburat si-i zice :
- Ce ai frate ? Cum o mai duci ?
- Parinte, bine o duc.
Era un cuvant de mandrie. Insa omul trebuie sa zica cu smerenie ca nu face nimic bun.
- Cum bine ? zice parintele.
- Parinte, cu ajutorul lui Dumnezeu, de trei luni ma scoala ingerul la rugaciune !
- Si cum te scoala ?
- Cand ma culc, el vine langa mine, ma scoala la rugaciune si se roaga si el cu mine !
- Ia aminte, frate, ca acela nu este ingerul Domnului. Acela este satana, care te pandeste pe tine !
- Dar cum, parinte ? Eu vad ca de cand ma scol sunt bolnav si tulburat si niciodata n-am umilinta ca ma impietresc la inima …
- Uite asa sa faci. Cand va veni sa te scoale la rugaciune, sa zici : ” Eu nu vreau sa ma scol acum, ci cand va veni vremea, la miezul noptii. Atunci o sa ma scol. Nu ma scula tu pe mine “.
Daca iti va spune ca este ingerul Domnului, sa-i spui : ” Eu sunt un om pacatos si nu-s vrednic sa ma scoale pe mine ingerii !” Diavolul, cand aude de smerenie, fuge. El nu vrea sa spui ca esti om pacatos niciodata, ca el a cazut din mandrie. deci, asa sa-i spui : ” Eu sunt un om pacatos, nevrednic sa ma scoale ingerii. Cand voi vrea ma voi scula,; cand nu, voi dormi. Tu sa nu mai vii la mine !”
Si s-a dus calugarul seara acasa si cum a ajuns, s-a culcat. Si a venit ingerul acela si i-a zis :
- Scoala-te, robul lui Dumnezeu, la rugaciunea si pravila ta !
- Nu ma scol !
- Pai de ce ?
- cand voi vrea eu o sa ma scol, nu cand vei vrea tu !
- Blestematule calugar, te-ai dus la batranul acela, care este un calugar mincinos si fatarnic. El te-a invatat sa nu mai asculti de mine ! Dar calugarul acela este iubitor de argint. Ca a venit la el un om sarac si i-a cerut un ban, iar el a zis ca n-are. Si totusi are trei arginti pe un geam. Are trei bani si-i tine intr-o carte pe geam. Si a zis catre sarac ca n-are bani.
Apoi s-a facut nevazut. Dar calugarul a zis :
- Blestematule diavole, eu vad acum ca esti tatal minciunii !
Apoi batranul s-a intalnit cu calugarul. El era inaintevazator. Si i-a zis calugarului : ” Nu-i asa ca ti-a zis ca am trei bani pe geam ? Am, dar a venit un betivan, care face numai rau; l-am vazut beat si stiam ca o sa vina o femeie saraca a doua zi si am tinut banii sa-i dau la acea necajita, nu la betivan. Dar tu ia aminte, frate, ca eu stiu ce ti-a spus despre mine, ca sunt iubitor de argint, fatarnic si mincinos. Deci sa nu-l mai asculti ca te duce la pieire, macar ca te scoala la rugaciune “.
Din ziua aceea n-a mai venit ingerul iadului, ca a vazut ca s-a suparat calugarul pe dansul.


--------------------------------------------------------------------------------
Sa stiti ca diavolul se arata in chip de inger, sau in alt chip, sau in chipul lui Hristos, sau in chip de arhanghel, de sfinti, de ierarhi, de cuviosi. El intai te invata bine, pana i te inchini lui. Iar dupa ce te inchini lui, te duce la pierzare. Nu venea diavolul la un calugar timp ed 30 de ani si-i spunea taine mari ? Adica : ” Parinte, eu sunt ingerul Domnului. Ia seama ca peste 7 -8 zile or sa-l prade pe calugarul cutare. O sa-i ia lucrurile lui si o sa le ascunda in cutare pestera. Tine minte, sa le iei de acolo si sa le aduci calugarului inapoi “. Apoi i-a indemnat diavolul pe aceia sa fure, si le-a aratat ca este inger.
Se duce ” ingerul ” acela in chip de calugar si zice : ” Vai de mine, m-au pradat hotii, mi-au luat tot !” iar calugarul cel amagit i-a zis : ” Hai ca-ti spun eu unde sunt lucrurile tale. A fost ingerul Domnului si mi-a spus unde sunt. Sunt in cutare pestera “. Le-a gasit acolo. Si a zis : ” Mai, chiar ca a fost ingerul Domnului, din moment ce a stiut unde au fost puse lucrurile mele “.
Aude un batran de acestea si le spune ca aceia sunt diavoli, si cel care i-a pus sa fure, si cel care se arata in chip de inger, ca sa creada in minciunile lui si sa-i duca la pierzare pe toti. Atunci a intrebat : ” De unde stii, parinte, ca ei spun adevarul ? Acestia sunt draci pitonicesti care spun viitorul, cunosc viitorul si spun ce-o sa fie peste o saptamana, peste o luna, ca sa crezi lor si apoi sa te prapadesti.”


--------------------------------------------------------------------------------

- Parinte, sunt ortodocsi care alearga la vrajitori si la cei ce deschid pravila. Se poate asa ceva ?
- Acei care deschid pravila, calugari sau preoti de mir sau maici, cine deschide pravila a cazut din dreapta credinta. Aceia se cheama ghitii, adica vrajitori cu lucruri sfinte. Cine se duce la cei care deschid pravila, 10 ani nu se pot impartasi. Iar cel ce deschide pravila, daca-i preot sau calugar, este anatema si este despartit de Biserica, pentru ca face vraji cu lucruri sfinte.
Ai vazut ca vine cate o baba ca sa te insele si sa te duca in iad : ” Hai sa-ti descante baba !” Cu ghiocul, cu carti, sa-ti faca de ” ursita “; ca ai sa te mariti, ca are sa te ia cutare, cutare. N-ai patit de acestea ?
Si numai vezi ca baba face cruce la descantece; si o auzi ca zice ” Tatal nostru ” si apoi descanta. Iar la urma zice : ” Descantecul de la mine, leacul de la Maica Domnului !” Auzi ce zice sluga diavolului ? Auzi satana cum amesteca otrava cu mierea, ca sa te duca in fundul iadului ? Dar ce legatura are Maica Domnului cu descantecul babei ? Biserica condamna pe descantatori : ” Cei ce cauta in bobi, cei ce cauta in cafea, cei ce cauta in carti, cei ce sting carbuni, cei ce cauta in palme, ” chiromantia “, sunt opriti 7 ani de la Sfanta Impartasanie “.
Cei care sunt vrajitori, care fac de ursita, care umbla sa ia mana de la animale, aceia sunt opriti 12 ani, iar fermecatorii 25 de ani. Nu avem noi toate ? Sunt 13 feluri de vrajitorii si toate sunt date anatema de Biserica.
Voi cand veti auzi ca unul deschide cartea, sa fugiti ca de satana de el, ca acela-i ghitiu, vrajitor cu lucruri sfinte. Si baba care face cruce la descantece este tot ghitie, tot diavolul o tine, ca sa te insele pe tine. ” Mai, dar n-a fi pacat ! N-a fi pacat, ca baba a zis ” Tatal nostru ” si a facut cruce !”
Auzi cum amesteca diavolul otrava cu mierea si lumina cu intunericul, ca sa te duca in iad ? Ce legatura are Crucea sau Maica Domnului cu vrajitorii ? Sa nu va duceti la cei ce deschid cartile, ca va duceti in fundul iadului ! Descantatorii, vrajitorii si fermecatorii, toti sunt anatema, despartiti de Trupul lui Hristos, care este Biserica !
de asemenea sunt anatema cei care fac descantece cu tunete, cei care vrajesc cu stelele, alungatorii de nori,vrajitorii de mate, cei care vrajesc cu pasarile. Noi avem toate in randuielile Sfantului Ioan Gura de Aur.
Toti sunt fermecatori, care iau mana de la vaci cu puterea draceasca. La acesteia slujesc anumiti diavoli, numiti pitonicesti, care ghicesc viitorul, si diavoli arhiconi, care stiu Scripturile. Iar cei ce deschid cartile se cheama ” ghitii “, vrajitori cu lucruri sfinte, pe limba greceasca. Grecii au esenta ortodoxiei. de la greci au luat credinta ortodoxa atatea tari si rusii, la anul 988. Au facut mileniul in anul 1988 de la increstinare.
De aceea va spun sa nu primiti in casa voastra vrajitori, tiganci cu ghiocul, cu cartile de joc; sa nu-ti vina sa-ti ghiceasca si sa te insele. Ia un ciomag si zi : ” Fugi, diavole ! Pleaca din jurul casei mele !”
Sa nu va inselati, ca nici o legatura nu are lumina cu intunericul.
Ai vazut pe marele Apostol Pavel, cand a intrat in orasul Filipi. Conducatorul orasului Filipi avea o vrajitoare ” ghitie “. Stiti voi ce inseamna ghitii ? Sunt diavoli pitonicesti si spun ce are sa fie maine, poimaine; ei ghicesc viitorul.
Era o fata fecioara in Filipi si a intrat un diavol in inima ei. Cand a intrat diavolul piton in inima ei, care ghiceste viitorul, ea facea mare venit stapanilor ei.
Iar cand a intrat Apostolul Pavel cu Sila in orasul Filipi, satana a cunoscut ca sunt apostoli si a inceput sa strige prin fata asta : ” Acesti oameni sunt de la Dumnezeu si ne vestesc noua calea mantuirii !” Auzi cum a spus adevarul ?
Si cum facea aceasta fiica stapanita de diavoli ? Avea un scaun cu trei picioare si statea pe el; pe dedesupt intra diavolul si ea statea pana se umplea de duh pitonicesc si spunea cele viitoare - adica ce o sa fie peste un an, peste o luna -, si castiga pe stapani, ca era slujnica la stapani, si facea mare castig domnilor ei.
Dar Pavel Apostolul a spus : In numele lui Iisus Hristos, iti spun : Taci si iesi dintr-insa ! Nu-i nevoie sa ne vesteasca pe noi diavolul.
Ea a cazut pe spate si a ramas ca moarta. Si a iesit dracul acela din fiica si a ramas bolnava si a vindecat-o Pavel. S-au dus repede slugile la mai marele orasului din Filipi : ” Uite, au venit doi din aceia de-ai lui Hristos, cel rastignit si gata fata dumneavoastra a murit si nu mai poate spune vrajile si ghiciturile ei !” Dar ea nu murise si numai ce a iesit dracul piton din ea.
Atunci s-au maniat stapanii si au prins pe Pavel si pe Sila si i-au bagat legati cu lanturi in temnita, cu picioarele in butuci si i-au batut. Pabel si Sila la miezul noptii s-au sculat la rugaciune, cum puteau asa legati si se inchinau. Cand se inchinau ei, s-a cutremurat temnita, s-au deschis toate usile si au cazut toate lanturile de pe ei; iar cei care pazeau temnita au scos sabia sa se junghie. Si Pavel a spus : Nimeni sa nu plece ! Nu va faceti seama ! Toti suntem aici; si au cazut lanturiel de pe toti de tinutii. Voi nu cititi Faptele Apostolilor ?
Atunci mai-marele temnicierilor din orasul Filipi, a venit si a spus : ” Domnule, acei doi care i-ati bagat in temnita, care au scos diavolul din fiica dumneavoastra, s-au rugat si s-a cutremurat temnita si s-au dezlegat toti care erau inchisi in temnita. Noi era sa ne omoram, crezand ca au scapat. Iata, am vazut si pe ingerul Domnului, care a venit la cei doi Apostoli, la miezul noptii, si s-a cutremurat temnita din temelii “.
Si a venit mai-marele temnitei. Cand a vazut pe toti dezlegati, a intrebat :
- Oameni buni, cine sunteti ?
- Noi suntem apostolii lui Hristos ! Noi am scos diavolul din vrajitoarea aceea, care ghicea la oameni, ca insela toatea lumea, pentru ca avea duh pitonicesc intr-insa.
Apoi temnicerul a spus catre Pavel : Ia si ma boteaza si pe mine ca si eu cred in Dumnezeul vostru ! Atunci a crezut in Hristos mai-marele temnnitei cu sotia lui si l-a botezat pe el si casa lui. Si au dat drumul la apostoli sa predice Evanghelia in toate partile.
dar pentru ce i-a bagat pe ei in temnita ? Pentru fiica aceea din care a scos demonul cu care ghicea viitorul. Ca diavolii sunt de mai multe feluri : unii sunt vrajitori, care ajuta la vrajitorii; altii sunt pitonicesti, care ghicesc viitorul si altii sunt arhiconi, care stiu Scriptura pe de rost. Acestia se baga in oamenii eretici si la sectari si-i fac sa inteleaga Scriptura pe dos, nu asa cum trebuie.
Voi stiti ca acum la sfarsitul lumii o sa iasa inaintemergatorii lui Antihrist si au sa faca minuni si semne mari ?
Daca tu acum crezi in acesti nebuni si indraciti ! Dar cand ai sa vezi ca vine inaintea ta si din paie uscate, are sa-ti faca paine calda; si din vita uscata o sa faca sa curga vinul cel mai bun si ai sa vezi muntii ca pleaca ?
Vezi sectarii ? Sunt inaintemergatorii lui Antihrist, ca stramba credinta. Acestia care stramba dreapta credinta sunt inaintemergatorii lui Antihrist, orice secta ar fi. Paziti-va de acestia ca de foc, ca de lucrurile intunericului.


Parintele Cleopa
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Diavolul vindeca? costel Generalitati 30 22.10.2012 22:58:54
Pact cu diavolul WhiteChakra Intrebari utilizatori 54 08.09.2011 20:04:13
Cum inseala diavolul pe om C-tin Mari Duhovnici si predicile lor 17 22.03.2008 13:47:41