Criza ateismului stiintific

Criza ateismului stiintific Mareste imaginea.

Criza ateismului stiintific

Sunt un cercetator independent al calitatii vietii si din acest motiv rezultatele cercetarii mele sunt mai putin cunoscute de publicul larg. Dar nu de ele vreau sa vorbesc acum.

In prezentul eseu nu mi-am propus sa vorbesc de ratiunea existentei divine, care rezulta stiintific din simpla analiza a erorilor stiintei genetice comparate cu cuvantul lui Dumnezeu transmis noua de profetii lumii crestine, ci voi vorbi de fenomele mondiale cu care se confrunta ratiunea umana, rezultate din framantarile lumii stiintifice si politice, cauzate de incertitudinea rezultatelor muncii lor, de atitudinea oamenilor de stiinta fata de directiile de studiu impuse de lumea cu bani si de simpla atitudine a oamenilor simpli fata de anumite tratamente medicale, care fac bine pe moment, dar care au un impact nedorit si neasteptat in timp.

Este cunoscuta retinerea oamenilor de stiinta fata de acceptarea neconditionata a ratiunii existentei lui Dumnezeu, deoarece aceasta Fiinta Suprema nu poate fi demonstrata rational pe acest nivel al cunoasterii umane, iar prezenta Lui in lume este nerepetabila la dorinta si comanda omului.

Dumnezeu nu se supune vointei noastre !

De la bun inceput, ca buni crestini, va rog sa priviti oamenii de stiinta cu ingaduinta si cu intelepciunea ca acest domeniu al cunoasterii rationale a existentei noastre este o necesitate in evolutia spirituala a omului si in cresterea calitatii vietii lui materiale, dar si cu necesitatea de a le lumina calea cu ajutorul cuvintelor lui Dumnezeu, pentru a nu fi nevoiti ca noi, oamenii moderni, sa ne intoarcem la calitatea vietii traita de stramosii nostri, datorita inconstientei utilizarii ratiunii umane peste limitele capacitatii ei.

Daca privim atenti un grafic din marketing-ul modern, aceasta criza a fost sesizata pe la sfarsitul mileniului doi in comportamentul omului consumator de bunuri si servicii produse de om. Extrapolarea acestui grafic la comportamentul omului obisnuit si la atitudinea lui fata de rezultatele concrete ale stiintei medicale actuale se observa de abia acum.

In acest grafic, cercetatorii au stabilit urmatoarele trepte ale comportamentului uman:
1. 10% teama de necunoscut, manifestata prin lipsa de atractie a omului fata de produsele si serviciile noi aparute;
2. 38% necesitate biologica, manifestata prin consumarea produselor si serviciilor utile si necesare omului, fara a acorda o mare atentie producatorului;
3. 32% ratiune, manifestata prin consumarea produselor si serviciilor destinate rational cresterii calitatii vietii, prin compararea raportului calitate/pret;
4. 20% incredere, manifestata prin consumarea produselor si serviciilor care nu fac rau omului si contribuie real la cresterea calitatii vietii lui, acordand incredere producatorilor traditionali cunoscuti.

Daca ratiunea de a utiliza anumite produse, gen automobil, calculator, telefon mobil, este din ce in ce mai evidenta, prezenta acestor produse in viata noastra nu este absolut o necesitate biologica, astfel incat piata acestora nu este determinata liniar de cresterea populatiei globului, ci de repartitia banilor pe glob.

Faptul remarcat de papa Benedict, in timpul vizitei sale din 2009, in America, “criza a fost generata de lacomia bancherilor", este o realitate cruda a condensarii acestui simbol al valorilor materiale in mana catorva oameni. Criza actuala nu este pur si simplu o criza materiala, deoarece bunurile exista pe piata, ci se manifesta sub forma unei crize financiare, deoarece omul s-a oprit din consum datorita faptului ca a fost prea mult incurajata consumarea bunurilor fara limite rationale, omul fiind imboldit de sloganuri comerciale de genul "consuma azi, platesti la anul". Cand i-a sosit scadenta platii, omul s-a vazut in imposibilitatea de a mai trai la nivelul la care a fost ispitit. Dobanzile in permanenta crestere au accentuat criza.

In aceasta criza, oamenii de stiinta din domeniul medical semnaleaza urmatoarele fenomene:
- cancerul, o boala a carei cauza si al carui tratament sunt necunoscute, se raspandeste rapid;
- organele inlocuite prin tehnologia celulelor Stem se reambolnavesc dupa patruzeci de zile cu aceeasi boala pe care a avut-o organul inlocuit;
- utilizarea ovulelor umane, de la diverse donatoare, pentru fecundarile in vitro, determina aparitia in lume a unor frati de mama care se pot cupla fara cunoasterea lor;
- fecundarea spermatozoizilor umani in ovule de animale, determinata de criza ovulelor umane, ca o necesitate pentru continuarea cercetarilor in domeniul genomicii;
- utilizarea sangelui artificial, PolyHeme, nu a dus la rezultatele scontate;
- utilizarea vaccinurilor, facute in pripa pentru a stagna raspandirea unor noi virusi, determina si fenomene neplacute;
- diagnosticarea si terapia cancerului prin metodele invazive ale radiatiilor nucleare (tomografii, rezonanta magnetica) conduc la aparitia cancerului pe alte organe, neafectate anterior;
- neacceptarea noilor directii de cercetare in genomica de catre unii oameni de stiinta cunoscuti;
- directionarea unei populatii, din ce in ce mai mare, catre metodele traditionale de tratament, care nu aduc intotdeauna satisfactii utilizatorilor, confruntandu-se si ele cu aceleasi probleme de incertitudine ca si metodele stiintifice, ba uneori chiar mai mari, datorita lipsei unor proceduri tipizate.

Cine si ce genereaza aceste rezultate contradictorii, aleatorii, incerte, invizibile ochiului uman, nerepetabile si nedemonstrabile acum, pe acest nivel al cunoasterii umane?
In aceasta plaja a fenomenelor radiante nucleare, gasim pasul de repetabilitate al spiralei de ADN, 34 Angstromi, corespunzator unei frecvente de 88 PHz, despre care cercetatorii avangardisti din Genomica au inceput sa vorbeasca cu curaj.

Dar si aici, celebrul principiu al incertitudinii, determinat prin teoria mecanicii cuantice, conduce la fenomene necunoscute si invizibile microscoapelor sau logicii umane, din care cele mai frecvente sunt reaparitia bolii anterioare, in ciuda oricaror interventii genetice calificate facute pe ADN-ul nuclear celular.

Ce ar trebui sa facem in aceste conditii ?

Cui sa acordam cele 20 de procente de incredere, stabilite prin cele mai moderne metode stiintifice, necesare atingerii intelepciunii umane ?

Omului sau lui Dumnezeu ?

Nu stiu daca stiati, dar ati vazut recent un astfel de exemplu aplicat la vaccinuri, WHO si WTO (organizatiile mondiale de sanatate si de comert) si-au dat mana si au hotarat la unison sa impuna ca nimeni in lumea asta, fie femeie sau barbat, sa nu mai consume cumva sanatate traditionala cu plante si duh uman, sau, si mai rau, sanatate cu Duhul Sfant, daca aceste proceduri, care de fapt se aplicau de regula cand nu mai era nimic de facut pe baza procedurilor stiintifice si mai reparau si ele ce puteau, fie traditional cu puterea omului data de Domnul (Matei 12.21: "In numele Lui vor nadajdui neamurile."), fie cu voia Domnului (Iesirea 33, 19: "Eu Ma indur de cine vreau sa Ma indur, si am mila de cine vreau sa am mila"), nu sunt omologate de cele doua celebre organizatii mondiale.

Au aparut, pe ici pe colo, cateva scancete, prin care, cei care aplica astfel de proceduri, incearca sa spuna ca le este aproape imposibil sa-L demonstreze pe Dumnezeu, prin proceduri umane.

De ce se tem popoarele de Dumnezeu ?

Nu voi intra in acest subiect, despre care insusi Dumnezeu a spus ca va veni o vreme cand popoarele Il vor batjocori si-L vor alunga. Las subiectul pe seama specialistilor!

Eu voi vorbi de ce ma pricep; de criza ratiunii pur umane.

In acest context, in data de 27 ianuarie 2010, Presedintele SUA, Barak Obama, anunta inghetarea fondurilor destinate cercetarii stiintifice pe o perioada de trei ani.

Cum pulsul miscarii economice mondiale se stabileste la Washington, oamenii de stiinta se tem ca domeniile si directiile stabilite de ei pentru asigurarea progresului social vor stagna, iar in cazul aparitiei si extinderii unor fenomene incomplet cunoscute de lumea medicala, acestea nu vor mai putea fi stavilite.

Trec din nou de la cercetarea stiintifica la marketing, dar nu la vremurile noastre ci la inceputurile revolutiilor burgheze in Europa. Dupa revolutia burgheza din Franta, in anii inceputului de secol 19, un tanar filozof francez, pe nume Alexis de Tocqueville (1805-1859), a fost trimis in America de noul guvern francez sa studieze pulsul economiei americane, bazata pe "principiul suveranitatii poporului".

Reflectand asupra democratiei americane, el publica doua studii socio-economico-politice, "Despre democratie in America" si "Vechiul regim si revolutia", in care demonstreaza ca dezvoltarea Americii este "rezultatul unui complex cauzal al influentei de moravuri, de legi care sa protejeze moravurile si de asezarea geografica favorabila". Va las sa trageti singuri concluziile acestui studiu de marketing, efectuat acum doua sute de ani.

Daca privim in istorie, vedem migratia fizica a popoarelor venite din Est catre Vest, de la limitele religioase catre civilizatia libera, si migratia reala a moravurilor venite din Vest catre Est, de la mandra civilizatie libera la moravuri catre traditionalismul religios.

"Ce a scos din voi Apusul, cand nimic nu e de scos?", se intreba retoric Eminescu, dupa revolutia burgheza din Romania.

Bastionul crestinismului, Ortodoxia, sta neclintit la locul lui, de doua mii de ani. El a acordat tot timpul increderea lui Dumnezeu si a rezistat tuturor presiunilor, ispitelor si crizelor provocate de lacomia popoarelor.

Cu siguranta va rezista si acum.

Eu raman in continuare un adept al rezolvarii problemelor omenirii prin simtire, stiinta si credinta, calitati care ne deosebesc substantial pe noi oamenii de animalele pe care ni le-a lasat Dumnezeu in grija.

Dumnezeu sa ne lumineze sa cunoastem intelepciunea Lui prin intelepciune !

Alexandru Boris Cosciug

Despre autor

Alexandru Boris Alexandru Boris

Colaborator
3 articole postate
Publica din 23 Ianuarie 2010

23 Iulie 2012

Vizualizari: 3109

Voteaza:

Criza ateismului stiintific 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE