Nasterea Domnului - PS Epifanie al Buzaului

Nasterea Domnului - PS Epifanie al Buzaului Mareste imaginea.


EPIFANIE

CU MILOSTIVIREA LUI DUMNEZEU, EPISCOP AL EPARHIEI BUZAULUI, IUBITULUI NOSTRU CLER, CINULUI MONAHAL Sl DREPTCREDINCIOSILOR CRESTINI, HAR SI PACE DE LA DUMNEZEU, IAR DE LA NOI ARHIEREASCA BINECUVANTARE

"Hristos Se naste, mariti-L" "Hristos din ceruri, intampinati-L!"

Iubiti   fii   sufletesti,
Marea sarbatoare a Nasterii dupa trup a Domnului nostru Iisus Hristos ne aduce, si in acest an, ca intotdeauna, deosebite bucurii duhovnicesti. Niciodata nu vom putea intelege deplin, nici cuprinde in cuvinte potrivite milostivirea Iui Dumnezeu-Tatal, revarsata asupra noastra. Astazi, cel necuprins de marginile lumii si de mintea omeneasca este tinut in bratele Sfintei Fecioare Mana, ale Nascatoarei de Dumnezeu; Cel ce este mai inainte de intemeierea lumii intra in curgerea ei ca s-o sfinteasca si s-o desavarseasca. Astfel, intruparea lui Hristos este cel mai mare eveniment din istoria omenirii, deoarece a adus pe pamant "Soarele dreptatii", care a izvorat si revarsa necontenit raul harului dumnezeiesc, deschizand portile imparatiei vesnice, incuiate fiilor lui Adam din pricina pacatului stramosesc.

Venind in lume, Domnul nostru Iisus Hristos Si-a implinit lucrarea de mantuire a neamului omenesc.

Iar, prin inaltarea Sa la cer, El nu a parasit lumea, ci este mereu cu credinciosii, dupa cuvantul pe care La transmis ucenicilor Sai: "Iata Eu cu voi sunt in toate zilele, pana la sfarsitul veacurilor" (Matei 28,20).
Astfel, Domnul a intemeiat un asezamant sfant. Acest asezamant este Biserica. In ea si prin ea se continua lucrarea mantuitoare a lui Iisus Hristos in lume.
Prin cuvantul "Biserica", trebuie sa intelegem asezamantul intemeiat de Domnul nostru Iisus Hristos, pentru mantuirea oamenilor. Deci la temelia asezamantului spiritual al mantuirii este Hristos Domnul, iar toti crestinii sunt madulare vii ale acestui asezamant. De aceea, in multe locuri ale Sfintei Scripturi, Biserica este numita "Trupul lui Hristos". "Mai presus de toate, spune Sfantul Apostol Pavel, La dat pe El Cap Bisericii, care este Trupul Sau" (Efeseni 1, 22-23). "El este Capul Trupului, adica al Bisericii" (Coloseni 1, 18). Acelasi mare apostol al neamurilor ne invata: "Precum intr-un singur trup avem multe madulare si madularele nu au toate aceeasi lucrare, asa si noi cei multi, un trup suntem in Hristos si fiecare suntem madulare unii altora" (Romani 12,4-5).

Domnul nostru Iisus Hristos a incredintat conducerea Bisericii Sfintilor Apostoli, carora le-a spus: "Cel care va asculta pe voi pe Mine Ma asculta, si cel care se leapada de voi se leapada si de Mine; iar cel care se leapada de Mine se leapada de Cel Care M-a trimis pe Mine" (Luca 10,16). La randul lor, Sfintii Apostoli au asezat in fruntea Bisericilor intemeiate de ei, pe episcopi, carora le-au incredintat misiunea de a purta de grija de ele: "Luati aminte de voi insiva si de toata turma intru care Duhul Sfant v-a pus pe voi episcopi, ca sa pastoriti Biserica lui Dumnezeu" (Fapte 20,28).

Invatatura noastra precizeaza ca Biserica este obstea crestinilor care cred in Domnul nostru Iisus Hristos si pastreaza credinta neschimbata, asa cum a fost propovaduita de Sfintii Apostoli si de urmasii lor (I Tesaloniceni 2, 15). Ea este "stalp si temelie a adevarului" (I Timotei 3, 15).
Ea ne-a nascut ca fii ai imparatiei lui Dumnezeu prin Taina Sfantului Botez; ea ne hraneste cu daruri ceresti prin celelalte Sfinte Taine; ea ne uneste cu Hristos in Taina Sfintei Euharistii.
Pe drept cuvant spun Sfintii Parinti ca "nu poate avea cineva pe Dumnezeu ca Tata, daca nu are ca mama Biserica".

Drept   credinciosi   crestini,
La Craciun nu sarbatorim numai evenimentul istoric si extraordinar al venirii in lume a Mantuitorului, ci se cuvine sa serbam insasi nasterea Lui in sufletele noastre. Nu trebuie sa vorbim de aceasta mare minune numai la timpul trecut, ci mai mult la timpul prezent. Cantarea cu care intampinam venirea lui Iisus Hristos in lume, ne incredinteaza ca minunea se petrece in mod tainic si astazi.
"Hristos se naste, mariti-L"
"Hristos din ceruri, intampinati-!,"
"Hristos pe pamant, inaltati-va"
"Cantati Domnului tot pamantul".
Precum se aude in aceasta cantare, nu spunem "Hristos S-a nascut" ca si cand am face numai pomenirea unui eveniment petrecut oarecand, ci marturisim, impreuna cu colindatorii de peste veacuri, ca "Hristos se naste.". De aceea, Sfantul Grigorie de Nazianz spune ca Mantuitorul S-a intrupat pentru ca noi "sa ne nastem cu El si sa traim intru Hristos.

Nasterea Mantuitorului in sufletele noastre trebuie sa se implineasca si acum prin renasterea noastra morala. Aceasta transformare poate avea loc numai in Biserica si prin invatatura ei. Misiunea Bisericii este sa nasca pe Hristos in inimile noastre, ca sa traim impreuna cu El.
La aceasta sarbatoare care ne aduce in suflete duhul impacarii cu Dumnezeu si al bunei intelegeri cu semenii, este bine sa cugetam cu mai multa responsabilitate asupra faptelor noastre, punand temelie tare vietuirii crestinesti si pastrandu-ne fiinta in Biserica dreptmaritoare, asa cum ne-au invatat mosii si stramosii nostri. Numai astfel vom putea marturisii impreuna cu Sfantul Apostol Pavel, care a zis: "Cate sunt adevarate, cate sunt de cinste, cate sunt drepte, cate sunt curate, cate sunt de iubit, cate sunt cu nume bun, orice virtute si orice lauda, la acestea sa ne fie gandul" (Filipeni 4,8).

Iubiti   fii   duhovnicesti,
Acum, cand rasuna in biserici, in case si in toata fiinta noastra imnul ingerilor: "Marire intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire" (Luca 2, 14), sa intampinam pe Dumnezeiescul Prunc cu inimi curate, cu credinta tare, cu nadejde neclintita si cu dragoste fierbinte pentru Cel Care Se naste in pestera Betleemului. El ne cheama sa ne impartasim din darurile aduse prin intruparea Sa pentru mantuirea noastra. La randul nostru, cuvine-se sa-I inchinam viata, ca sa faca din ea un altar de daruire pentru Sfanta noastra Biserica, pentru mai binele semenilor nostri, pentru scumpa noastra Patrie.

Cel Ce S-a nascut in pestera din Betieem asteapta de la noi sa traim in buna intelegere si infatisare cu toti oamenii si sa ne iubim unii pe altii pentru ca mai intai  ne-a iubit pe toti si ne invata: "Sa va iubiti unul pe altul precum V-am iubit Eu" (Ioan 15, 12).
Aceasta iubire inseamna bunatate, duh de fraternitate, iar nu ura si calomnie, cum din pacate, fac ratacitii gruparilor sectare, care denigreaza Biserica stramoseasca si pe slujitorii ei si lupta diavoleste pentru invrajbirea si dezbinarea neamului romanesc.

Drept aceea, de la sarbatoarea Craciunului invatam ca fiecare suntem datori ca sa lucram la mantuirea noastra, implinind voia lui Dumnezeu, care inseamna statornicia in credinta si implinirea iubirii crestine. De aceea, "orice faceti, cu cuvantul sau cu lucrul, toate sa le faceti intru numele Domnului nostru Hsus Hristos si prin El sa multumiti lui Dumnezeu si Tatalui" (Coloseni 3, 17).
Asadar, cu prilejul Sfintelor Sarbatori va facem indemnul pe care il adresa Sfantul Apostol Pavel credinciosilor din Corint: "Bucurati-va, desavarsiti-va, fiti uniti in cuget, traiti in pace si Dumnezeul dragostei si al pacii va fi cu voi" (II Corinteni 13, 11).
Cu aceste ganduri crestinesti si indrumari parintesti, rog pe Bunul Dumnezeu sa va ajute ca sa sarbatoriti Nasterea Domnului, anul nou si Boboteaza cu alese bucurii sufletesti, cu pace si spor duhovnicesc.
La multi ani!
Al tuturor de tot bine voitor si staruitor rugator la Dumnezeu,

+EPIFANIE EPISCOPUL EPARHIEI BUZAULUI

.

27 Noiembrie 2007

Vizualizari: 2619

Voteaza:

Nasterea Domnului - PS Epifanie al Buzaului 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE