Casatoriile homosexualilor

Casatoriile homosexualilor Mareste imaginea.

"Dupa roade ii veti cunoaste pe oameni" (Matei 7, 16).

Termenul "homosexual" are o etimologie neobisnuita, partile lui componente provenind din limbi di-ferite: prefixul grec "homo" si radicalul latin "sexualis". Homosexualitate = perversiune sexuala care consta in atracția sexuala fața de indivizi de același sex.

In Grecia, aceasta inadvertenta lingvistica a fost rezolvata prin adoptarea unui cuvant in intregime grecesc (h)omofilofil (ομοφυλόφιλος), constand din trei elemente: prefixul "homo-" (όμο), care inseamna "acelasi"; partea mediana "-filo-" (φυλο), care inseamna "sex" sau gen (sexul masculin si sexul feminin); sufixul "-file" (φιλώ) care, in greaca veche, inseamna "a iubi".

Deci, cuvantul "(h)omofilofil" inseamna "cel ce iubeste pe cel de acelasi sex".

Multe persoane cred ca acest pacat este ceva nou, o noua gaselnita diavoleasca, dar nu este deloc asa, deoarece inca din Vechiul Testament avem precizari despre aceasta tulburare "Sa nu te culci cu barbat ca si cu femeie; aceasta este spurcaciune" (Levitic 18, 22) si tot aici este prezentat cazul celor doua cetati Sodoma si Gomora care au pierit din cauza acestor aberatii, pervertiri ale fapturii umane (Fac. 19, 4-28). Pacatul acesta poarta numele si de sodomie, dupa numele cetatii in care s-a savarsit pacatul(Sodoma).

In Noul Testament, mai precis in Epistola catre Romani a Sfantului Apostol Pavel, capitolul 1, versetele 26-27 avem precizata clar pedeapsa pentru acest pacat: "Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocara, caci si femeile lor au schimbat fireasca randuiala cu cea impotriva firii. Asemenea si barbatii, lasand randuiala cea dupa fire a partii femeiesti, s-au aprins in pofta lor unii pentru altii, barbati cu barbati, savarsind rusinea si, luand in ei rasplata cuvenita ratacirii lor."

Astazi acest fenomen se raspandeste foarte repede in randul tinerilor prin toate mijloacele de infor-mare existente la ora actuala, au loc anumite manifestatii publice care sustin acest pacat ca fiind un drept al omului ce nu trebuie sa fie incalcat, sunt infiintate asociatii care cer legalizarea casatoriilor intre doua persoane de acelasi sex (ex. Organizatia ACCEPT) si culmea acestui fenomen este dorinta de a infia copii, astfel, in conceptia lor se intemeiaza o "familie".

In Romania primul festival, daca il putem numi asa, care poarta numele "GayFest", a fost organizat in 2004 in Bucuresti. In fiecare an se organizeaza acest eveniment, care are treptat din ce in ce mai multi adepti si in tara noastra cu o populatie majoritar crestin-ortodoxa.

Parintele Gheorghe Popa, care preda disciplina Morala crestina si Spiritualitate ortodoxa la Facultatea de Teologie din Iasi, a prezentat modul in care vede Biserica acest pacat "Homosexualitatea, din punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe este o problema de alegere, o perspectiva de orientare, care are cauze, motivatii, oamenii de stiinta aratand ca ar exista si cauze ereditare. Cand alegem o anumita atitudine fata de sexualitate, aceasta nu mai este o cauza, ci este o motivatie interna, si nu stim daca persoana in cauza este in acel moment constienta de alegerea facuta" .

Din cele prezentate mai sus, se observa ca din cele mai vechi timpuri acest "act de exprimare al iubirii", nu a fost bineplacut inaintea lui Dumnezeu. Multe tari din Europa, dar mai ales din America si din intreaga lume au legalizat casatoria intre doua persoane de acelasi sex, considerand ca este un drept al omului ce nu trebuie incalcat (FIGURA 1-2).

In primul rand noi trebuie sa stim care sunt riscurile unei astfel de relatii si mai ales ca ea distruge anumite valori crestine. Viata normala de familie, unirea trupeasca dintre barbat si femeie, mediul in care cresc copiii si nu in ultimul rand marea denigrare si jignire adusa lui Dumnezeu care a suferit Cruce pentru pacatele noastre. Familia, ca celula a Bisericii, este grav afectata de acest fenomen, deoarece toate scopurile casatoriei sunt date peste cap, nemaifiind nimic normal, in acest sens explica si parintele Gheorghe Popa, denaturarea familiei "Homosexualitatea este un pacat si o patima. Normativa pentru un crestin este familia, in care barbatul, femeia si copilul sunt persoane distincte, unice si irepetabile, care traiesc intr-o relatie de comuniune profunda, raportandu-se la valorile religios-morale din crestinism. Problema homosexualitatii nu se rezolva intr-un cadru public, pentru ca este o problema sensibila ci trebuie solicitat ajutorul unui du-hovnic".

Cu toate acestea, preotii pot, si ii ajuta pe aceia care vor sa invinga aceasta patima. Credinciosul care se confrunta cu astfel de probleme poate veni sa vorbeasca cu preotul duhovnic despre acest pacat, stiind ca preotul este acolo un "doctor al sufletului". Ca si in abordarea psihoterapeutica, invingerea si parasirea acestui pacat implica o lupta, lucru valabil si pentru alte pacate.

Desi pacatul homosexualitatii este unul grav, el fiind prezentat ca atare de mai multi sfinti ai Bisericii, el trebuie abordat la fel ca alte pacate de natura sexuala, deoarece Dumnezeu asteapta intoarcerea paca-tosului. Prin definitie, pacatul reprezinta devierea de la tinta indicata omului de Dumnezeu. Intr-o asemenea situatie se afla toti oamenii, mai mult sau mai putin, lucru care arata ca nu trebuie sa emitem judecati personale despre cei pe care noi ii vedem a fi relativ mai departe de tinta.

Sfantul Ioan Gura de Aur, in comentariul Epistolei catre Romani, arata intr-un mod monumental cat de grav este acest pacat si cum sunt acesti "semeni" in raport cu animalele "Ce poate fi mai spurcat ca un barbat tavalindu-se in curvii ? Ce poate fi mai gretos ? O! Ce nebunie! O! Ce smintire! Dar de unde si cum a patruns in sufletul omului aceasta pofta nebuna, care a adus natura in halul celor ce se razboiesc, ba, inca cu atat mai rau decat ale acelora, cu cat si sufletul e mai inalt si mai bun decat trupul ? Vai noua, daca ajungem a fi mai fara de minte decat animalele necuvantatoare, si mai nerusinati decat cainii, caci nicaieri printre dansele nu vei gasi astfel de impreunare, ci natura-si cunoaste hotarele sale! Voi insa, care savarsiti acest pacat, ati facut neamul nostru omenesc mai necinstit decat necuvantatoarele, caci il batjocoriti prin asemenea fapte si va batjocoriti si voi insiva".

Nu stiu daca mai pot aduce o completare la prezentarea anterioara , dar consider oportun, sa atrag atentia tuturor ca aceste manifestari ale semenilor nostri sunt acte care atenteaza la stabilitatea familiei, sunt pusi in pericol proprii nostri copii, integritatea morala a neamului nostru si mai ales crestinatatea este atacata fara ca noi sa ne dam seama de ce inseamna asta pentru viitorul nostru.

In final, se cuvine sa mai precizam ca pozitia noastra, a Bisericii, este spirituala si morala. Din punct de vedere juridic suntem pentru toleranta. Compatimim pe acesti frati in suferinta lor, dorind sincer sa le venim in ajutor si ne rugam pentru dansii. Dar, nu putem fi nicidecum pentru legalizarea raului, a pacatului.

Bibliografie:

Stefan Marculet, Homosexualitatea analizata din perspectiva teologie, medicinei si psihologiei, ZIARUL LUMINA, Samnata 22 martie, 2008

Chiru Cristian Stefanita

Despre autor

cristian stefanita chiru cristian stefanita chiru

Colaborator
3 articole postate
Publica din 10 Martie 2011

31 Iulie 2012

Vizualizari: 1903

Voteaza:

Casatoriile homosexualilor 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE