Filocalia pentru copii si tineri - Recenzie

Filocalia pentru copii si tineri - Recenzie Mareste imaginea.

Povestirile din primul volum al Filocaliei pentru copii si tineri (Editura Cristimpuri, 2010) au ca sursa de inspiratie cuvintele de aur ale Sfintilor si Cuviosilor Antonie cel Mare, Evagrie Ponticul, Ioan Casian, Nil Ascetul, Marcu Ascetul, Diadoh al Foticeii si Isaia Pustnicul. Aceste povesti sunt dovada vie ca din izvorul filocalic, din invatatura Sfintilor Parinti poate sa se adape oricine, sarac sau bogat, mic sau mare, tanar sau batran.Sa citesti Filocalia Sfintelor Nevointe ale Desavarsirii nu e un lucru tocmai usor, fiindca puterea de intelegere tine si de o viata cuvioasa a cititorului, dar si de o anumita pregatire teologica.

Si pentru ca si copiii sa se bucure in tihna de acest aur al cunostintei, am indraznit ca din unele cuvinte memorabile ale Parintilor din vechime sa alcatuim cateva povesti care sa-i ajute si pe copii sau adolescenti sa inteleaga menirea Filocaliei si sa simta mangaierea Duhului Sfant care poate veni si prin cuvant.

Autorul cartii, Cristian Serban spune despre aceasta lucrare urmatoarele: "Am inceput sa gandesc un proiect de povesti ortodoxe, un eventual proiect filocalic pe cand citeam primul volum din seria Filocalia Sfintelor Nevointe ale Desavarsirii in traducerea Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae. Am simtit ca aceste cuvinte reprezinta un tezaur inestimabil si ca din acest aur al cunostintei, din pacate, mai greu se pot hrani cei mici sau chiar tinerii care nu au o minima pregatire teologica. Am subliniat cuvintele care mi-au placut la Sfintii Parinti…si am descoperit ca aceasta comoara poate fi impartatita intr-un fel si celor mici.

Am indraznit astfel ca din "osatura" duhovniceasca a cuvantului filocalic, din aceste cuvinte care rasuna, vibrand in fiinte si reverberand de atata Duh sa scriu cateva povesti.Marturisesc, ca exercitiul de a scrie o poveste mi s-a parut extrem de anevoios, a fost practic o grea incercare sa duc demersul auctorial pana la capat. In pofida micilor poticniri, pot afirma ca aceste povestiri au forta sa atinga acele corzi sensibile ale sufletului care nu au mai fost atinse de multa vreme si care au un dor latent de Dumnezeu".

Mai trebuie mentionat ca aceasta carte nu ar fi existat fara ajutorul de mare pret al vietuitorilor de la manastirea Schitul Lacu din Sfantul Munte Athos si de asemenea se cuvine a aprecia efortul tinerei artiste Alina Rodica Vieru de a impodobi aceasta lucrare cu ilustratii realizate in stilul iconografic specific ortodoxiei rasaritene.

Cartea poate fi comandata pe site-ul Editurii Cristimpuri www.edituracristimpuri.ro.

.

Despre autor