Alimentatia sanatoasa, la indemana tuturor

Alimentatia sanatoasa, la indemana tuturor Mareste imaginea.

Suntem ceea ce mancam! Sau continuarea: "Spune-mi ce mananci ca sa iti spun cat de sanatos esti!"

"Medicii lucreaza pentru a ne mentine sanatatea, iar bucatarii ca s-o strice. De cele mai multe ori ultimii au mai mult succes" - spunea Diderot.

75% dintre bolile de astazi sunt consecinta alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezordonat. Modul in care ne hranim, originea produselor mancare, obiceiurile alimentare etc. au o importanta majora in echilibrul organismului. Alimentespeciale.ro vine in ajutorul Dvs cu cateva recomandari:



1. Consumati alimentele din faina integrala si amidon
Painea, cerealele, orezul, pastele si cartofii sunt o componenta importanta a unei mese sanatoase si ar trebui sa reprezinte o treime din mancarea consumata zilnic. Acestea sunt principala sursa de energie de nutrienti in dieta noastra. Pe langa amidon aceste alimente contin si fibre, minerale si vitamine. Zilnic ar trebui sa avem cel putin o masa care sa contine alimente cu amidon. Am putea incepe ziua cu un mic dejun cu cereale integrale sau un sandwich pentru pranz, paste sau orez pentru masa de seara. Evident nu toate in aceeasi zi. Aceste alimente, desi bogate caloric, au avantajul ca se digera in timp lung si asigura o stare de satietate prelungita.



Este extrem de important ce sosuri sau alte alimente adaugam la acestea deoarece aceste adaugiri ajuta la crestere caloriilor.

Alimentele integrale contin mai multi nutrienti decat cele cu amidon iar digestia se face mai incet. Exemple de alimente integrale: faina integrala, paine integrala, paste integrale, orez brun, cereale integrale.

2. Consumati multe fructe si legume

Majoritatea oamenilor stiu ca ar trebui sa manance multe fructe si legume, dar ignora acest aspect. Ideal ar fi sa incercam sa mancam cate 5 feluri de fructe si legume in fiecare zi, de diferite culori. Putem consuma:

- un pahar de suc si cateva bucati de banana impreuna cu cereale integrale, la micul dejun
- o salata la pranz
- o para ca o gustare de pranz
- o portie de mazare, fasole, conopida etc la cina.

3. Consumati peste gras
Este foarte important sa avem o portie de "peste gras" pe saptamana. Acesta reprezinta o excelenta sursa de proteine, acizi grasi esentiali si multe minerale si vitamine. Ce este "pestele gras"? Unii pesti sunt numiti asa deoarece sunt bogati in anumite tipuri de grasimi, numite omega 3/6 acizi grasi, care ne ajuta sa ne mentinem inima si vasele de sange sanatoase.

Exemple de peste gras: sardine, hering, ton prospat, sardea, macrou, crap si somon.




4. Reduceti grasimile saturate si zaharul

Pentru a ne mentine sanatosi avem nevoie si de grasimi in dieta noastra. Ceea ce este important este tipul de grasimi pe care le consumam. Sunt doua tipuri de grasimi:
- grasimi saturate - aceste cresc colesterolul din sange si spores sansa de avea o boala de inima.
- grasimi nesaturate - pot scadea colesterolul din sange.

Incercati sa reduceti mancarurile bogate in grasimi saturate si sa le inlocuiti cu mancaruri cu grasimi nesaturate, de exemplu uleiuri vegetale (ulei de floarea soarelui, ulei de masline, ulei de rapita), peste uleios, nuci, seminte si avocado.

Reduceti zaharul!
Multe dintre alimentele care au zahar in compozitie pot avea multe calorii, asa ca daca reducem cantitatea de zahar ingerata avem un mic ajutor asupra controlului greutatii.

Cum stim daca un aliment este bogat in zahar?

Putem citi pe eticheta valoarea de carbohidrati/100g de produs. Este esential sa luam in calcul si celelalte componente dulci: zaharoza, glucoza, maltoza, fructoza, siropul de porumb si miere etc. O valoare mare de zahar este 15g/100 de grame si nivelul mic este 5g/100 de grame.

5. Incercati sa folositi putina sare - nu mai mult de 6 grame/zi
Multi credem ca nu consumam prea multa sare, in special daca nu o adaugam voluntar in mancare. Nu e chiar asa! In fiecare zi 85 % barbati si 69 % femei consumamai multa sare decat necesarul zilnic. Adultii si copii peste 11 ani nu ar trebui sa consume mai mult de 6 grame pe zi. Copii mai mici ar trebui sa consume mult mai putin. 75 % din sare care o consumam este deja in mancare pe care o cumparam, de exemplu: cereale, supa, carne preparata si sosuri. In concluzie, manancam deja mai multa sare decat trebuie fara sa adaugam supliment in timpul mesei. Consumul excesiv de sare poate avea ca si consecinta scaderea tensiunii. Persoanele cu tensiunea mare pot avea probleme cu inima sau pot face un infarct.

6. Beti multa apa
Ar trebui sa bem 1-2 litri de apa sau alte lichide in fiecare zi, pentru a ne hidrata organismul. Cand vremea este calda sau cand facem sport, corpul are nevoie de mai multa apa. Este recomandat sa evitam sa consumam bauturi cu un continut mare de zahar.

07 Octombrie 2013

Vizualizari: 3443

Voteaza:

Alimentatia sanatoasa, la indemana tuturor 1.50 / 5 din 2 voturi.

Cuvinte cheie:

alimentatia sanatoasa

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE