Astenia de primavara

Astenia de primavara Mareste imaginea.

Cum ne eliberam de astenia de primavara

Multe persoane ies din iarna cu organismul slabit din cauza alimentatiei bogate in produse din carne si a consumului insuficient de vitamine si minerale.

Primavara si toamna organismul uman se confrunta cu o stare de slabiciune, uneori generalizata, cauzata de multiplele schimbari pe care le aduc aceste anotimpuri. Aceasta stare de slabiciune generalizata este cunoscuta in terminologia de specialitate ca astenie. Astenia de primavara, ca si cea de toamna este caracterizeaza de o stare generala proasta, indispozitie, anxietate, iritabilitate, tulburari de alimentatie, disconfort.

Primavara este unul dintre anotimpurile care dau mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si cu sistem imunitar scazut. Primavara, multa lume se plange de lipsa tonusului, de scaderea formei fizice, de o stare de “rau”, ce nu poate fi definita, in ciuda rezultatelor examenelor medicale, in limite normale. Motivul este astenia de primavara.

Astenia de primavara nu este o boala, ci o „tulburare” de sanatate, care se trateaza simplu, cu ajutorul alimentatiei, a sportului si al odihnei. Totusi, astenia de primavara nu trebuie ignorata, in locul sau putandu-se instala foarte usor depresia, care este o afectiune serioasa.

Desi astenia de primavara poate afecta pe oricine, cele mai multe cazuri sunt semnalate in randul femeilor (75%), care au o vulnerabilitate fizica si emotionala mai mare decat barbatii. In cazul femeilor, astenia de primavara poate fi asociata si cu tulburari hormonale precum ovulatia, sarcina, menopauza.

Potrivit unei teorii, astenia de primavara este cauzata de scaderea concentratiei de beta endorfine din plasma sangvina. Beta endorfinele sunt hormoni care, in concentratie ridicata, induc o stare de bine si au o actiune calmanta.

Astenia de primavara, pe langa starea de slabiciune generalizata care o caracterizeaza, este insotita si de apatie, de insomnie, persoana simtindu-se obosita, uneori nervoasa sau melancolica. Manifestarile asteniei de primavara mai cuprind: cefalee, palpitatii, nervozitate, scaderea capacitatii de concentrare si a memoriei etc. ce apar in urma schimbarilor majore de temperatura si luminozitate. Organismul trebuie sa se adapteze acestor schimbari, sa adopte un nou stil de viata, cu alte resurse energetice, cu atat mai mult daca persoana se confrunta cu o carenta de vitamine si minerale. Lipsa exercitiilor fizice, precum si gripa si racelile din sezonul rece pot fi cauze ale manifestarii asteniei de primavara.

Trecerea de la un anotimp la altul poate sa nu fie resimtita de cei care sunt in permanenta activi din punct de vedere fizic si de persoanele viguroase, care nu au probleme de sanatate. Sedentarii insa, care lucreaza in interior, la birou, vor resimti oboseala si slabiciunea fizica specifice asteniei de primavara.

Trebuie mentionat ca cei mai multi medici considera ca astenia de primavara nu necesita tratament medicamentos. Plimbarile prin parc, o vacanta la munte, consumul de fructe si legume, odihna si relaxarea te pot scapa de astenia de primavara intr-un timp scurt.

Exercitiile fizice stimuleaza metabolismul si secretia de endorfine, imbunatatind astfel starea psihica. Petrecerea timpului in aer liber are ca efect stimularea creierului prin cresterea fluxului de sange oxigenat, precum si stimularea producerii de serotonina, care de asemenea, imbunatateste starea psihica.

Dieta, din care nu trebuie sa lipseasca spanacul, stevia, urzicile si leurda, bogate in substante ce revitalizeaza organismul, are efect vitaminizant, diuretic si stimuleaza purificarea ficatului si eliminarea de toxine, contribuind astfel la diminuarea manifestarilor asteniei de primavara. Tot in beneficiul organismului, consumul de cafea poate fi inlocuit cu ceai verde.

Asa cum am afirmat deja, in aceasta perioada organismul trebuie ajutat sa se adapteze, iar odihna ii asigura refacerea de care are nevoie. Pentru ca nivelul de energie din timpul zilei sa fie optim, somnul trebuie sa dureze cel putin sapte ore pe noapte.

Si suplimentele alimentare din plante contribuie la asigurarea necesarului zilnic de energie.

Pentru aceasta putem folosi cu rezultate foarte bune suplimentul alimentar ayurvedic ASHWAGANDA RASAYAN TAB, cu actiune regeneranta, imunostimulatoare si reintineritoare.
 


ASHWAGANDA RASAYAN TAB ajuta la eliminarea tulburarilor psihice generate de oboseala si astenie, ajuta la combaterea anxietatii, stresului, contribuie la refacerea corpului dupa boli infectioase, ajuta la stimularea imunitatii si este adjuvant in terapia anti-tumorala.

In cazul in care astenia este insotita si de anemie de mare folos este utilizarea suplimentului alimentar GLOBY FORTE ce contine plante cu continut ridicat de minerale si vitamine. Are efect regenerator si tonic general, fiind extrem de utila in perioada de convalescenta si persoanelor supuse unor suprasolicitari fizice si psihice de lunga durata.



Persoanelor cu regim alimentar dezechlibrat le este recomandat suplimentul alimentar SPIRULINA STAR. Spirulina ( Arthrospira platensis) este o specie de alga albastra cu o mare valoare biologica. Ea contine 65% proteine foarte valoroase, similare celor din carne, peste, soia, etc. Contine aminoacizi esentiali si neesentiali, o gama larga de vitamine si cantitati semnificative ( A, E, D, K) si in special vitamine B12. Contine, de asemenea, saruri minerale si oligoelemente din care mai importante sunt: calciu, sodiu, fier, potasiu, magneziu, crom, seleniu, zinc, cupru, mangan, cobalt, precum si acizi grasi polinesaturati.



 

Consumul constant de Spirulina, prin compozitia ei complexa si echilibrata, vine sa corecteze carentele in minerale si vitamine ale alimentelor excesiv prelucrate. Spirulina este indicata in special in regimurile alimentare hipocalorice si neechilibrate, persoanelor care tin regimuri de slabire, varstnicilor, copiilor, persoanelor care depun forturi fizice mari si sportivilor de performanta.

In produsul SPIRULINA STAR efectele spirulinei sunt completate armonios de cele ale plantei Ashwagandha (Withania Somnifera), ale carei principale actiuni sunt : adaptarea la stres si suprasolicitari, tonic nervos si regenerant global, reintineritor si afrodiziac, imunostimulent, antiinflamator si antitumoral.

04 Martie 2014

Vizualizari: 1720

Voteaza:

Astenia de primavara 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE