Spovedania calugarului criminal


Nu renunta la rasa monahala

Crima de la Tanacu a ingrozit o lume intreaga. Chiar daca cei cinci autori ai crucificarii si uciderii prin infometare a tinerei Irina Cornici au ajuns dupa gratii, exista mai multe semne de intrebare asupra modalitatii alese de fostii slujitori ai Domnului pentru a impune credinta in cele sfinte. Desi Episcopia Husilor a solicitat politiei ca toti cei cinci inculpati sa fie dezbracati de haina monahala, intrucat nu mai au nici o legatura cu lumea preoteasca si calugareasca, acestia refuza sa se lase induplecati. „Cand vor primi pachete de acasa, vom cere sa se imbrace in alte haine, pentru ca este clar ca nu se mai pot folosi de aceste vesminte. Ne asteptam sa primim si adrese de la Episcopie in acest sens”, a confirmat comisarul-sef Viorel Robu, inspectorul-sef adjunct al IPJ Vaslui.



In ultimele zile, echipe de la Serviciul Ordine Publica al IPJ au mers la Manastirea din Tanacu pentru a incerca sa afle ce hram poarta cei care se tot plimba pe-acolo in haine de calugari si maici, desi nu sunt recunoscuti si nu sunt inregistrati in catastifele Bisericii Ortodoxe. Asta, ca sa nu mai vorbim de o serie de tineri dubiosi ce fac pe bodyguarzii, chiar daca nu este locul lor intr-un lacas al Domnului.


Evenimentul zilei” publica o serie de amanunte ale crimei de la Tanacu, scrise chiar de mana celor care au infaptuit-o. Intr-o declaratie data pe adresa Episcopiei Husilor de catre fostul duhovnic Daniel, pe 15 iunie, inainte ca scandalul sa izbucneasca la nivel national, fostul calugar povestea cum s-a ajuns in situatia ca tanara Irina Cornici sa fie sechestrata si omorata.

„Subsemnatul Corogeanu Petru Daniel, ieromonah la Manastirea Sfanta Treime din comuna Tanacu, nascut la data de 26.09.1975, in localitatea Vaslui, fiul lui Petru si al Mariei Corogeanu, absolvent al Grupului Scolar „Stefan Procopiu”, cursant al Facultatii de Teologie Iasi, anul 3, declar urmatoarele: Sora Irina Cornici, in etate de 25 de ani, provenita de la Casa de Copii Barlad, a venit in cursul lunii aprilie cu fratele sau, Vasile, in vizita la prietena dansei, numita Anghel Parascheva, vietuitoare la manastirea noastra, rasofora. Venita din lume, cunoscand dezmatul lumii, a luat hotararea de a ramane in manastire. Precizez ca a fost primita cu toata caldura sufleteasca in comunitatea noastra. Fratele dansei, de asemenea, a hotarat si el sa ramana la schitul Portari, gospodarie anexa a manastirii noastre. Nu am intreprins cercetari asupra sanatatii fizice ale celor doi frati, preocupandu-ne de starea lor sufleteasca si integrarea in obstea noastra. Dupa o saptamana de la venirea ei, dupa ce a fost marturisita, a facut o criza spontana si inexplicabila la prima vedere. Criza a fost violenta, plina de venin, a igienei mintii, fapt care ne-a determinat sa procedam la spitalizarea ei. Am solicitat „Salvare”, nu ni s-a aprobat, transportandu-o cu mijloc de transport propriu. A fost internata la Spitalul de Psihiatrie Vaslui, avand ca medic curant pe dl doctor Silvistrovici (Gheorghe Silvestrovici, seful Sectiei psihiatrie - n.r.). Fiind ieromonah, am delegat sa se ocupe de dansa pe Maica Neonila, vietuitoare la manastirea noastra. Ea cunoaste toata situatia spitalizarii surorii Irina. Se poate vedea din foaia de observatie boala de care suferea. Am fost informat de Maica Neonila ca a stat in coma o saptamana, dupa care si-a revenit. Dupa inca o saptamana de spitalizare a fost externata, la solicitarea ei de a se reintoarce la manastire si asumarea de raspundere a Maicii Neonila, constand in urmarea tratamentului la domiciliu. Revenind din spital, cu toate ca a urmat tratamentul, se purta ciudat, dar nu violent, purtarea dansei fiind tolerata”, scrie fostul calugar.


Banii, motivul mortii tinerei Irina?!

„Inainte de venirea celor doi frati la manastire, continua fostul duhovnic, Vasile a lucrat ca zilier la o familie, undeva in Banat. Irina avea bagajele si banii stransi din munca din Germania, circa 4.500 euro, lasati la pastrare la respectiva familie, pe care eu nu o cunosc si nici nu stiu alte amanunte. Precizez din nou ca, dupa slujba din ziua de 25 mai a.c., a plecat in Banat insotita de M. Neonila si inca doua surori cu autoturismul nostru care s-a avariat (motorul) pe traseu. Un crestin de-al nostru le-a preluat, ducandu-le in Banat si retur. Familia respectiva i-a inapoiat din 4.500 de euro numai 500 E, din care s-au cheltuit 200 cu transportul. Dupa acest esec, ea a fost daramata sufleteste. Au hotarat cei doi frati sa posteasca, sa privegheze (sa nu doarma noaptea) pana la primirea banilor. Starea sanatatii ei a devenit din ce in ce mai precara. Nu se mai putea controla, vorbea tare, canta in legea ei, era confuza si debita alocutiuni imorale. Precizez ca obstea manastirii a hotarat izolarea ei. A afirmat ca nu mai doreste spitalizare. Faptul ca vorbea porcos, pornografic fiind motiv de ispita in cadrul obstei noastre, am hotarat izolarea ei in chilie. Totodata, ne-am rugat pentru insanatosirea ei, cunoscand ca oamenii in asemenea cazuri se imobilizeaza, am hotarat sa improvizam o targa si sa o ducem in biserica, pentru a ne ruga la Sfantul Maslu si Dezlegarile Sf. Vasile pentru ea. Am incercat sa o hranim, a refuzat total si mancarea, si apa. Starea dansei depresiva era urmare a inselarii ei de catre familia din Banat. A refuzat hrana, apa si chiar agheasma. Aceasta fiind a doua zi. In a treia zi, dupa terminarea Sfintei Liturghii a Sf. Maslu, aparent
si-a revenit, am eliberat-o de legaturi incercand sa-i dam hrana, apa, ceai si cu paine inmuiata. A inghitit, dupa care am scos-o afara.”


„Eu nu am legat-o, eu doar am tinut-o”

Declaratia fostului duhovnic descrie astfel ultimele momente din viata Irinei Cornici: „Rasofoarele Anastasia Pahomia si Silviana au masat-o, igienizat-o (spalat, schimbat). Totul parea normal. A cazut intr-o coma profunda agravanta, fapt ce ne-a determinat sa apelam la „Salvare” si ducerea ei la spital. I s-a aplicat primul ajutor. Tensiunea, am auzit eu si ceilalti martori, era scazuta la 3. In „Salvare” i-au pus perfuzie, iar soferul a transmis prin statie ca inca nu e decedata si a plecat. In calitate de ieromonah, am facut tot posibilul sa o salvez, rugandu-ma lui Dumnezeu, iar celelalte surori sa o ingrijeasca. Precizez ca nu eu am legat-o, ci celelalte surori, eu doar am tinut-o. Nu recurgeam la aceasta metoda daca nu era agresiva, daca nu strica lucrurile si daca avea un vocabular decent. Regret ca nu am solicitat fisa medicala la vietuitorii acestei manastiri. Este o lectie pentru mine ca pe viitor, in calitate de duhovnic, sa solicit cazierul si fisa medicala. Aceasta imi este declaratia pentru care semnez. Ieromonah Corogeanu Petru Daniel, azi, joi, 15 iunie 2005”.


„Veniti si ma scoateti din mainile diavolului”

Cele patru maicute si preotul Petru Corogeanu au sustinut la interogatorii, la unison, ca Irina Cornici era posedata de duhurile rele. Petru Corogeanu a explicat ca in Sfanta Evanghelie este precizat ca persoana posedata trebuie musai imobilizata si legata de pat, pentru a nu le face rau celor din jur.
Prima care a raspuns intrebarilor judecatorilor a fost Nicoleta Arcaleanu, cunoscuta drept maica stareta Neonila. Cu o privire pierduta, aceasta a spus: „Irina Cornici era chinuita de diavol si striga mereu: „Uite, ma tine diavolul, veniti si ma scoateti din mainile lui!””. Maicuta a mai spus ca Irina auzea tot timpul voci necunoscute.

„Vazand ca se izbeste cu capul de paturi si de pereti, impreuna cu celelalte maicute, am imobilizat-o si am legat-o de maini si de picioare cu niste prosoape. Apoi am gasit o cruce in magazie si, cu ajutorul unui lant si al unui lacat, i-am legat picioarele pentru a o proteja. Nu puteam deloc sa o mai stapanim. Era posedata si trebuia sa-i spunem neaparat rugaciuni. Dupa trei zile de slujbe, si-a revenit si chiar a baut un ceai cu paine. Dintr-o data s-a muiat si am observat ca are probleme de respiratie”, a explicat tematoare prima dintre maici.

Adina Ceapraga, in varsta de 24 de ani, originara din Bucuresti, careia toti ii spun maica Anastasia, s-a ocupat de externarea Irinei de la Spitalul de psihiatrie din Vaslui si i-a dat acesteia medicamentele prescrise de medici. „Inainte de a muri, si-a revenit si am stat de vorba cu ea”, a mentionat maica Anastasia, care a recunoscut apoi ca preotul Petru Corogeanu ar fi fost informat tot timpul despre tot ce se intampla in manastire.


„M-am ingrozit!”

Lidia Rascol este o americanca de origine romana venita la Negresti pentru a ajuta bolnavii din spitalul orasenesc si copiii saraci. „M-am ingrozit cand am auzit ce s-a petrecut la Tanacu! Este o ratacire a celor care se afla in manastiri, care se indeparteaza astfel de Dumnezeu si se ocupa de lucruri care nu intra in competenta lor. Plec inapoi in Statele Unite cu sufletul greu, pentru ca oameni care spun ca traiesc sub grija lui Dumnezeu fac asemenea crime. Este o rusine a tagmei lui Dumnezeu”, a spus aceasta.


„Avea pe duhul rau in ea”
Simona Bardanas, maica Sioana, in varsta de 22 de ani, cea mai tanara dintre maicutele retinute in cazul crimei de la manastirea din Tanacu, a considerat ca „Irina avea pe duhul rau in ea”. „Fata nu a putut fi salvata de medici in toata perioada in care a stat internata in spital. Noi am considerat ca numai prin rugaciuni, agheasma si anafura poate sa-si revina.” Si maicuta Elena Otel, 23 de ani, a declarat judecatorilor ca tratamentul aplicat Irinei a fost corect. „La orice biserica ce se confrunta cu un astfel de caz s-ar fi procedat la fel”, a precizat ea.

.

04 Iulie 2005

Vizualizari: 3137

Voteaza:

Spovedania calugarului criminal 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE