Biserica reactioneaza la tentativa de folosire a sentimentului religios in scopuri publicitare


In legatura cu apelul membrilor Consiliului National al Audiovizualului adresat Bisericii Ortodoxe Romane de a restrictiona prompt si de a incerca sa se delimiteze public de orice tentativa de folosire a sentimentului religios si a simbolurilor religioase in scopuri publicitare, comerciale sau electorale, parintele consilier Constantin Stoica, purtator de cuvant al Patriarhiei Romane, a mentionat, in cadrul emisiunii de astazi "Viata Bisericii" a postului de radio Trinitas al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, faptul ca "problema ridicata in scrisoarea semnata de presedintele Consiliului National al Audiovizualului a fost de mai multe ori in atentia Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, si in acest sens as mentiona doua hotarari sinodale, una din februarie 2003, alta din iunie-iulie 2005, ale caror reglementari nu urmaresc altceva decat sa previna situatii ca cele semnalate de catre Consiliul National al Audiovizualului. In alta ordine de idei, au existat si anul trecut cateva cazuri, in speta cativa reprezentanti ai vietii publice, cu precadere ai vietii politice, care au incercat si cu concursul unor jurnalisti sa exploateze in folos personal fie participarea la o slujba religioasa, fie prezenta in apropierea unui inalt ierarh al Bisericii noastre. Revenind la cele doua hotarari ale Sf. Sinod, ele tocmai acest lucru au vrut sa previna, iar in cea din 2003 exista chiar o recomandare lansata in special reprezentantilor vietii publice de a evita sa mai foloseasca evenimentul religios in scop strict personal.

In legatura cu hotararea din vara anului 2005, Sf. Sinod a hotarat ca orice prezenta in media a unui reprezentant al Bisericii Ortodoxe Romane sa se faca cu binecuvantarea Chiriarhului locului, sau, intr-o situatie de exceptie, cu binecuvantarea superiorului ierarhic, fie ca este vorba de protopop, in cazul preotilor, fie ca este vorba de exarh, in cazul monahilor, iar aceasta hotarare a Sf. Sinod are intelepciunea ei, pentru ca nu urmareste altceva decat sa analizeze in fiecare caz oportunitatea sau inoportunitatea prezentei unui reprezentant al Bisericii la una sau alta dintre misiuni la care ar fi solicitata.
Cred ca important este ca reprezentantii Bisericii sa ramana in ceea ce noi numim "randuiala in Biserica", sa ramana strict in reglementarile acestor hotarari, si atunci situatii de genul ridicate de Consiliul National al Audiovizualului nu vor exista".

.

22 Ianuarie 2007

Vizualizari: 1896

Voteaza:

Biserica reactioneaza la tentativa de folosire a sentimentului religios in scopuri publicitare 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE