Biblia Ortodoxa

Comentariu

Traducerile dupa T. M. pun aceste ultime doua stihuri intre ghilimele, ca fiind cuvintele supusilor lui Cirus: "Nu este Dumnezeu decat la tine; altii nu exista, nici un alt dumnezeu". In LXX, existenta secventei "pentru ca" nu permite o astfel de interventie. Sf. Chiril al Ierusalimului talcuieste: Iata inca o marturie asupra dumnezeirii lui Hristos! Cititi acest text al lui Isaia si vedeti ca Fiul este Dumnezeu, avandu-L in Sine Insusi pe Dumnezeu Tatal. Acelasi lucru, in esenta, se spune la Ioan 14, 11: "Eu sunt intru Tatal si Tatal intru Mine". Sau la Ioan 10, 30, Fiul nu spune: "Eu si Tatal Meu una sunt", ci : "Eu si Tatal Meu una suntem", ceea ce inseamna ca noi nu trebuie sa-I despartim, dar nici sa facem vreo confuzie in relatia Tata-Fiu.