Crestin Ortodox
Cauta:
Toti membrii inregistrati  Cautare Avansata
Postat: 8.11.2009 - 0 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]

 Antipatia atât de profundă, încât un om ajunge să-i dorească moartea unui seamăn şi frica celui căruia un seamăn îi doreşte moartea funcţionează în relaţiile interumane ca zidurile. În condiţiile unor relaţii de acest fel între comunităţi, s-a decis să se delimiteze spaţiile dintre cei ce se urăsc prin edificarea de ziduri. Lumea se desface în bucăţi. Pentru înlăturarea anomaliei pernicioase, este nevoie de o decizie dumnezeiască aşa cum a fost cea prin care Mântuitorul a făcut din două una, adică a surpat peretele cel din mijloc al despărţirii – ura. (Efeseni 2,12)

Edificarea iubirii în locul urii este un act ieşit din comun. Ştergerea actului contractual înrobitor prin mulţimea restricţiilor şi interdicţiilor formale implică pironirea pe Cruce! (Coloseni, 2,14).

În lumea eliberată de zidurile urii nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este rob, nici om liber; nu mai este parte bărbătească şi parte femeiască; pentru că  toţi sunt una într Hristos Iisus (Galateni, 3, 28)

Postat: 21.09.2009 - 1 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]

Iisus Hristos susţine exemplar libertatea fiecărui om în privinţa opţiunilor supreme, atunci când stabileşte precondiţia esenţială a credinţei: „Dacă vrea cineva să vină după Mine” (Matei, 16, 24), „cel care voieşte” (Marcu 8, 34), „Dacă voieşte cineva să vină” (Luca, 9, 23). Duminică, 20 septembrie 2009, Prea Fericitul Părinte Patriarh Daniel ne-a atras atenţia ca Mântuitorul Hristos arată chiar de la început că nu forţează, nu obligă pe nimeni să-I urmeze Lui.

Am desprins din aceeaşi predică şi condiţiile credinţei, cernute cu grijă din Marcu, 8,34:
-      să se lepede de sine (lepădarea de viaţa egoistă, de modul pătimaş de a trăi, renunţarea la mândrie şi lăcomie, renunţarea la iubirea pătimaşă de sine şi de lucrurile materiale în sufletul plin de sine, unde nu mai este loc nici pentru Dumnezeu, nici pentru oameni, renunţarea la dorinţa de a se impune asupra oamenilor, pentru a-i stăpâni sau pentru a-şi însuşi bunurile lor),
-      să-şi ia crucea (asumarea greutăţilor vieţii, a neputinţelor, a lipsurilor şi ostenelilor, a conduitei de om milostiv, darnic, iertător, înţelegător şi iubitor) şi
-      să-Mi urmeze Mie (ascultarea Cuvântului Lui).

Credinţa înseamnă aşadar, înainte de toate, libertate. Anume libertatea de a nu fi mândru, lacom, de a nu fi stăpân peste alţii, libertatea de confruntare cu dificultăţile şi de înţelegere a confruntării celorlalţi, libertatea de a îndeplini exigenţele căii spre mânturie.

Credinţa înseamnă primordialitatea sufletului. Este liber omul care ajunge să înţeleagă şi să se bucure de primordialitatea sufletului său.În Marcu, 8 37, apare întrebarea: „ce ar putea să dea omul în schimb pentru sufletul său?” în care se regăseşte gândul din Psalmul 48 (7-8) că „un frate nu poate mântui; va putea oare un om să mântuiască? El nu-i va da lui Dumnezeu preţ de răscumpărare pentru sine şi nici preţul mântuirii sufletului său. Predica Prea Fericitului Părinte Patriarh subliniază: „Nimic nu poate fi dat în schimb pentru un suflet, deoarece omul este persoană, creată după chipul Persoanelor dumnezeieşti ale Sfintei Treimi, iar nimic din lumea materială nu poate fi mai preţios în faţa lui Dumnezeu decât omul creat după chipul Său şi chemat la viaţă şi fericire veşnică în comuniune cu El.”
Postat: 31.08.2009 - 3 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]

 

La 28 august 2009, la Bucureşti, Preafericitul Părinte Patriarh l-a primit pe reprezentantul permanent al României la Consiliul Europei de la Strasbourg şi a exprimat speranţa unei bune colaborări cu Reprezentanţa Patriarhiei Române pe lângă instituţiile europene. S-a discutat şi despre vizita pe carea Patriarhului României o va face la Consiliul Europei şi la alte instituţii europene cu sediul la Strasbourg. Prea Fericitul Părinte Patriarh a atras atenţia asupra necesităţii de a se acţiona ca drepturilor şi libertăţilor românilor din unele state ale Consiliului Europei să fie respectate.

Această ştire este foarte importantă, pentru că anunţă posibilitatea ca, prin contribuţia Prea Fericitului Părinte Patriarh Daniel, o personalitate cu o statură intelectuală de excepţie, calitatea activităţii diplomatice a României să primească sporul necesar rezolvării problemelor celor mai delicate ale prezenţei României în lume. Vizita preconizată de Prea Fericitul Părinte Patriarh la Consiliul Europei va constitui fără îndoială un moment istoric fără precedent, întrucât, în această instituţie, România va ajunge să fie reprezentată astfel încât profilul cultural şi spiritual al românilor să poată fi recunoscut aşa cum se cuvine.

Îi datorăm Prea Fericirii Sale recunoştinţă pentru misiunile aşa de importante pe care Şi le asumă, un gând cald de susţinere şi urarea de succes. Mulţumim Bunului Dumnezeu că ne-a ajutat să apucăm să trăim şi asemenea momente luminoase ale prezenţei demne a României pe plan Internaţional!

Postat: 10.08.2009 - 0 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]

Îndurerat şi el de tristeţea lumii fără Dumnezeu, Ioan Alexandru era mereu tulburat de experienţa cea mai teribilă pe care o constituie Emausul după Înviere.

În poezia Cina, poetul care ne-a învăţat insistent, după Ioan 17, 3, că viaţa veşnică aceasta este: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis, ne aduce aminte că Îi place lui Dumnezeu să petreacă / Cu noi la un loc.

Şi ne cere să luăm aminte că Prin fiecine poate să vie / De când mormântul e gol.

 

Postat: 9.08.2009 - 0 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]

IN MEMORIAM VICTOR DUCULESCU

La 29 august 2009, eminenta statură a lui Victor Duculescu, s-a adăugat pleiadei eliseene de nemuritori a lumii dreptului european, a juriştilor români şi a şcolii româneşti de drept.

Expert recunoscut în dreptul internaţional public şi în dreptul constituţional, autorul unor lucrări inconturnabile precum Succesiunea statelor la tratatele internaţionale şi Protecţia juridică a drepturilor omului,

Victor Duculescu a fost şi un prestigios profesor, cu vocaţie pedagogică indiscutabilă.

Adept exemplar al primatului ideii de drept, slujitor entuziast al democraţiei autentice, cunoscător în profunzime al mecanismelor Consiliului Europei, pe care le-a studiat cu acribie la sursă, Victor Duculescu a fost susţinătorul cutezător şi subtil al ideii că, şi pe planul drepturilor omului, respectarea egalitătăţii statelor suverane este esenţială şi, totodată, că statele suverane egale pot, prin acordul lor de voinţă, să cuprindă în sfera convenţională a competenţei internaţionale şi domeniul drepturilor omului, astfel încât să fie respectat şi principiul neingerinţei. El a atras atenţia cu îndrăzneala deschizătorului de orizonturi că statele lumii se pronunţă tot mai mult pentu discutarea problemeleor legate de apărarea şi respectarea drepturilor omului în cadrul forurilor internaţionale şi că opinia publică internaţională are un rol important în respectarea legalităţii internaţionale.

Lucrând cu perspicacitate la definirea diplomaţiei, Victor Duculescu a stabilit că metodele “diplomaţiei secrete” contravin metodelor proprii acestei profesii, întrucât o deformază cu scopul obţinerii de avantaje pentru statele antrenate în politica sferelor de influenţă şi că este necesar ca instituţiile statelor să evite derapajul activităţii diplomatice spre forme de tipul “diplomaţiei secrete”, a căror cultivare ar stimula tendinţele de a menţine prin forţă preeminenţa unor state asupra altora, ori de a perpetua crizele specifice statelor aflate în situaţie dezavantajoasă.


Carti Ortodoxe Carti Ortodoxe Religie Carti Ortodoxe Pshihologie Carti Ortodoxe Literatura Carti Ortodoxe Arta Agenda Crestinului Paste Acatiste Retete de post Colinde audio Calendar Ortodox Craciun Rugaciuni