Crestin Ortodox
Cauta:
Toti membrii inregistrati  Cautare Avansata
Postat: 21.07.2010 - 0 comentariu(i) [ Comentariu ] - 0 trackback [ Trackback ]
Legătura sufletului cu trupul stăruie şi după moarte PDF Imprimare Email

Trupul din care a iesit sufletul nu se intoarce in nefiinta, iar elementele sale, chiar risipite, spulberate si amestecate cu alte elemente din natura, nu sunt niste simple "ramasite" oarecare. Asa spun Sfantul Dionisie Areopagitul si Sfantul Grigorie de Nyssa, care scrie: "E drept ca trupul se destrama pe incetul, dar nu se nimiceste, caci nimicirea e tocmai trecerea in neexistenta, cata vreme destramarea e numai o imprastiere, adica o reintoarcere a trupului la stihiile pamantene din care a fost luat. Iar ceea ce se afla in aceasta stare nu se pierde, cu toate ca asa ceva trece dincolo de perceptia noastra simtuala".

Sfantul Ioan Gura de Aur, la randul sau, spune ca "moartea nimiceste ceea ce este stricacios in noi, nu si trupul". De aceea ar fi gresit sa ne inchipuim ca "legatura dintre trupuri si sufletele lor se rupe pe vecie".

Moartea, e drept, scoate sufletul din insotirea sa cu trupul, insa legatura fireasca dintre ele se pastreaza sub o anumita forma, si in orice caz staruie deplin legatura lor ipostatica. Nu putem spune ca o data cu moartea din om nu mai ramane decat sufletul, trupul sortit destramarii nemaiavand nici o legatura cu el si pierind cu totul.

Dupa ce sufletul care se desparte de trup ramane suflet al celui mort, tot asa si trupul, fie el les sau numai oase, ramane trup al sau. Dincolo de moarte, sufletul si trupul pastreaza - atat intre ele, cat si cu persoana careia ii apartin -o legatura cu neputinta de distrus, pe baza apartenentei lor la o aceeasi persoana (ipostas).

Sfantul Maxim Marturisitorul explica foarte riguros lucrul acesta. Nu se poate vorbi de o separare totala a sufletului de trup, "caci dupa moartea trupului, sufletul nu se numeste simplu suflet, ci suflet al omului, si suflet al unui om anume. Caci si dupa moartea trupului, sufletul pastreaza drept forma a sa deplina, intregul uman a carui parte este, in baza relatiei.

La fel si trupul, e muritor dupa fire, dar nu este dezlegat de intregul uman, din pricina felului in care vine la existenta. Caci nu se numeste trupul simplu trup, dupa despartirea de suflet, ci trup al omului, si trup al unui om anume, chiar de se corupe si se descompune in elementele din care este alcatuit. Caci are si asa, ca cel ce este parte din intregul uman, drept forma a sa deplina acest intreg uman, in baza relatiei.

In amandoua, adica si in suflet si in trup, relatia cugetandu-se ca ceva ce nu poate fi smuls, intrucat sunt amandoua parti ale intregului uman, ea infatiseaza si aducerea lor deodata la existenta si dovedeste si deosebirea dintre ele dupa fiinta, nevatamand in nici un fel ratiunile sadite in ele dupa fiinta. Deci niciodata nu c cu putinta a afla sau numi vreun trup sau suflet in afara relatiei dintre ele. Caci deodata cu partea se arata si aceea ca este parte a ceva (...) si in ea e implicat si intregul a carui parte este. Caci relatia lor este de neinlaturat".

Citeşte mai mult...   <!-- START of joscomment -->
Lasa un comentariu (0 Comentarii)
<!-- END of joscomment -->
Mitul evoluţiei speciilor PDF Imprimare Email

Sistemul oficial impune predarea evolutionismului şi interzice concluziile ştiintifice antievolutioniste. În data de 4 octombrie 2007, Consiliul Europei a dat o rezoluţie intitulata Pericolele creaţionismulu în educaţie. Rezolutia îndeamna statele membre să se opună cu tărie predării creaţionismului ca disciplină ştiintifica si sa promoveze predarea evolutionismului. Evolutioniştii afirmă că există multe dovezi în sprijinul evoluţiei speciilor: „dovezi ale biogeografiei", „dovezi ale sistematicii", „dovezi ale anatomiei comparate", „dovezi ale embriologiei"', „dovezi ale paleontologiei” şi chiar „dovezi directe ale evolutiei". În realitate, nu exista nici una din aceste dovezi.

<!-- {lofimg src="/images/stories/2010/iulie/species2header.jpg"} -->

Nu exista „dovezi ale biogeografiei". Se prezinta disparitia unei specii (dintr-un areal), nu aparitia ei.

Nu există „dovezi ale sistematicii". „Arborele genealogic" este un simplu desen realizat de unii biologi atei, pornind tocmai de la ipoteza evoluţionistă. Se constata eroarea de logică: justificarea in cerc vicios. Pe baza ipotezei evolutioniste se construieste un desen care se aduce apoi ca „dovada” in sprijinul ipotezei evolutioniste.

Nu exista „dovezi ale anatomiei comparate" în sprijinul evolutiei. Descendenta implica omologia organelor, dar omologia nu implica descendenta. In plus, evolutionismul nu poate raspunde la intrebarea: de ce exista organe cu aceeasi functie la specii intre care nu exista legatura filogenetica? Aici este normal sa gandim că functia a fost prevăzută de acelaşi Creator şi a fost realizată prin metode diferite.

Nu există „dovezi ale embriologiei" in favoarea evolutionismului. Asemanarea superficială şi trecătoare a unor embrioni nu implica descendenţa lor. Este normal să existe unele asemanari intre embrioni, în stadiile initiale, pânâ la aparitia unor caractere de deosebire. Aş numita „lege biogenetică fundamentala” formulată de Haeckel în 1866 este astăzi abandonată chiar şi de evolutionisti.

Nu exista „dovezi directe ale evo luţiei". Exemplul lepidopterului Bisto betularia arată o modificare a procentajului de indivizi, nu o evoluţie. La început se întâlneau exemplare albe şi negre; apoi exemplarele negre au devenit mai numeroase, dar nu au evoluat din cele albe, fiindca existau si mai inainte, impreuna cu cele albe.

Nu se poate susţine evoluţionismul prin „dovezi ale paleontologiei". Faptul ca exista „fosile vii", nemodificate din timpuri vechi, este mai curand un argument impotriva ideii de evolutie, decat in favoarea ei. De asemenea se confunda adaptarea la mediu cu „evolutia”. Adaptarea exista, dar nu depaseste cadrul speciei. Manualele prezinta exemple de adaptarea, nu de evolutie. Pana in prezent nu se cunoaste niciun caz concret de evolutie naturala.

Unitatea lumii vii nu implica evolutia. Faptul ca fiintele vii sunt alcatuite din proteine si acizi nucleici nu arata ca s-au transformat unele in altele. Daca un pictor realizeaza doua tablouri pe acelasi timp de suport si cu aceleasi vopsele, nu vom spune că tablourilile provin unul din altul.

Nici diversitatea lumii vii nu este o dovadă a evoluţiei. Ea poate fi explicat prin existenţa Creatorului. Marea diversitate a tablourilor unui pictor nu arată ca s-ar transforma un tablou în altul. O sursă a diversitatii vieţuitoarelor este si variabilitatea, dar ea nu depăşeşte limitele speciei. Nu s-a observat transformarea unei specii in alta.

Aşa zisele „organe rudimentare" nu dovedesc evolutia. Unii atei le considera organe fără functie. Mult timp s-a crezt că apendicele vermiform este un astfel d organ. Astăzi cunoaştem însa că el est un organ limfoid cu functie imunitara. Din faptul ca un om nu cunoaste functia unei structuri anatomice nu rezulta ca acea structura este lipsita de functii.

Se afirmă în manual [Biologie cl. IX, Editia 1996] că „evoluţia se produce pe baza selectiei variatiilor mici”. Dar selectia elimina din „competitie” indivizii cu performante slabe intr-un mediu dat; nu produce specii noi. Ea explica disparitia unor indivizi sau disparitia unor specii, nu aparitia lor. Asa cum scrie intr-un manual, „au sanse de supravietuire variatiile utile si cele indiferente”. Dar cercetările arată că majotatea mutatiilor sunt dăunătoare, unele chiar incompatibile cu viata; urmeaza mutatiile indiferente, dar ele nu aduc un progres, o evolutie. Chiar autorii manualului recunosc faptul ca „cele mai multe mutatii sunt daunatoare speciei”., iar „aparitia unei mutatii utile... nu reprezinta in sine un fenomen evolutiv”. Selectia artificiala nu este o dovada a evolutiei, deoarece se realizeaza prin interventia omului.

Mai demult, biologii atei spuneau ca funcţia creează organul. Este aici o eroar de logică, deoarece functia nu poat exista inaintea organului. Astăzi, chiar evolutioniştii au renunţat la această ipoteză. Asemănările dintre oameni şi maimuţe nu sunt dovezi în sprijinul evolutiei. De exemplu, Pongidele au aceleasi circumvoluţiuni cerebrale ca şi la om, au aceleaşi grupe sanguine, se deplaseaza in poziţie bipedă şi nu au coadă. Dar si autorii manualului sunt nevoiti sa recunoască faptul că „deşi apropiate de om prin structura lor anatomică, pongidele nu pot fi strămoşii omului", deoarece există şi multe deosebiri ale craniului si ale scheletului fetei.

Biologii atei incearca să explice „evolutia” prin modificări climatice. In manual e scris că „specia hominidelor a pierdut haina de blana”. Dar daca se afirma racirea climei, de ce s-a pierdut haina de blana tocmai atunci cand a venit frigul? Iar daca se afirma incalzirea climei, de ce nu si-au pierdut haina de blana maimutele si celelalte mamifere?

Profesorul Nicolae Paulescu a spus foarte clar: „Avem datoria de a respinge doctrina transformarii speciilor ca antistiintifica, fiindca ea este in dezacord cu un mare numar de fapte bine stabilite”. Iar celebrul embriolog suedez Soren Lovtrup, a afirmat: „Eu cred ca intr-o zi mitul lui Darwin va fi tratat ca cea mai mare inselatorie in domeniul stiintific”. [iar acea zi a si sosit n.n]

(Dictatura Pseudostiintei - Ioan Vladuca)

Delicious Digg Facebook Fark MySpace

Carti Ortodoxe Carti Ortodoxe Religie Carti Ortodoxe Pshihologie Carti Ortodoxe Literatura Carti Ortodoxe Arta Agenda Crestinului Paste Acatiste Retete de post Colinde audio Calendar Ortodox Craciun Rugaciuni