|
Postat 21:48 pe 14.07.2009
|
|
Nu există artă mai frumoasă decât arta educaţiei. Pictorul şi sculptorul fac doar figuri fără viaţă, dar educatorul creează un chip viu; uitându-se la el, se bucură şi oamenii, Se bucură şi Dumnezeu. ... Şi oricine poate fi dascăl, dacă nu al altora, cel puţin al său. ... Cel ce cunoaşte este ca lumânarea aprinsă, de la care pot lua lumină mii de alte lumânări.
Sfântul Ioan Gură de Aur sau Ioan Hrisostom (c.350-407)
Nu există artă mai frumoasă decât arta educaţiei. Pictorul şi sculptorul fac doar figuri fără viaţă, dar educatorul creează un chip viu; uitându-se la el, se bucură şi oamenii, Se bucură şi Dumnezeu. ... Şi oricine poate fi dascăl, dacă nu al altora, cel puţin al său. ... Cel ce cunoaşte este ca lumânarea aprinsă, de la care pot lua lumină mii de alte lumânări.
Sfântul Ioan Gură de Aur sau Ioan Hrisostom (c.350-407)
|
|
Postat 17:22 pe 31.08.2009
|
|
Foarte frumoase cuvinte dar nu sunt de acord cu chestia ca oricine poate fi dascal.Dupa cum citati in ultima fraza,doar cel ce cunoaste poate lumina pe altii(MARE lucru cunoasterea) ,ei tocmai gasirea acestor "lumanari"vii,face subiectul unui topic pe care la-am deschis mai devreme. Sunt foarte multe de spus pe tema educatiei si ar trebui spuse,poate vin si altii sa ne ajute in sensul asta,dar mai nimerit ar fi o impartasire a propriilor lor experiente, de viata in general,in cuvinete proprii,fara pretentii artistico-literare,ptr. ca nu sta nici-un critic literar sa ne analizeze exprimarile.Mai mult decat forma conteaza continutul mesajului transmis.
Foarte frumoase cuvinte dar nu sunt de acord cu chestia ca oricine poate fi dascal.Dupa cum citati in ultima fraza,doar cel ce cunoaste poate lumina pe altii(MARE lucru cunoasterea) ,ei tocmai gasirea acestor "lumanari"vii,face subiectul unui topic pe care la-am deschis mai devreme. Sunt foarte multe de spus pe tema educatiei si ar trebui spuse,poate vin si altii sa ne ajute in sensul asta,dar mai nimerit ar fi o impartasire a propriilor lor experiente, de viata in general,in cuvinete proprii,fara pretentii artistico-literare,ptr. ca nu sta nici-un critic literar sa ne analizeze exprimarile.Mai mult decat forma conteaza continutul mesajului transmis.
|
|
|