Epistola a doua soborniceasca a Sfantului Apostol Petru


Epistola a doua soborniceasca a Sfantului Apostol Petru

Scara virtutilor crestine

Har voua si pacea sa se inmulteasca, intru cunostinta lui Dumnezeu si a lui Iisus, Domnul nostru. Dumnezeiasca Lui putere ne-a daruit toate cele ce sunt spre viata si spre buna cucernicie, facandu-ne sa cunoastem pe Cel care ne-a chemat prin slava Sa si prin puterea Sa.

Cu aceasta, El ne-a harazit fagaduinte mari si de mare pret, ca prin clc sa va faceti partasi dumnezeiestii firi si sa scapati de stricaciunea poftei celei din lume. Pentru aceasta, puneti si din partea voastra toata sarguinta si adaugati la credinta voastra fapta buna, iar la fapta buna cunostinta, la cunostinta infranarea, la infranare rabdarea, la rabdare evlavia, la evlavie iubirea frateasca, iar la iubirea frateasca dragostea.

Caci daca aceste lucruri sunt in voi si tot sporesc, ele nu va vor lasa nici trandavi, nici fara roada in cunoasterea Domnului nostru Iisus Hristos. Iar cel care nu are acestea este orb, nevazand departe, si a uitat de curatirea pacatelor lui de demult. Pentru aceea, fratilor, siliti-va cu atat mai vartos sa faceti temeinica chemarea si alegerea voastra, caci, facand acestea, nu veti gresi niciodata (1, 2-10).

Despre invatatorii mincinosi

Dar au fost in popor si prooroci mincinosi, dupa cum si intre voi vor fi invatatori mincinosi, care vor strecura eresuri pierzatoare si, tagaduind chiar pe Stapanul, Care i-a rascumparat, isi vor aduce lor o grabnica pieire. Multi se vor lua dupa invataturile lor ratacite si, din pricina lor, calea adevarului va fi hulita. Din lacomie va vor amagi pe voi cu vorbe viclene. Dar osanda lor, de mult pregatita, nu zaboveste si pierzarea lor nu dormiteaza.

Caci daca Dumnezeu n-a crutat pe ingerii care au pacatuit, ci, legandu-i cu lanturile intunericului in iad, i-a dat sa fie paziti pana la judecata si n-a crutat lumea veche, ci a pastrat numai pe Noe, ca al optulea propovaduitor al dreptatii, cand a adus potopul peste cei fara de credinta, si cetatile Sodomei si Gomorei, osandindu-le la distrugere, le-a prefacut in cenusa, dandu-le ca o pilda nelegiuitilor din viitor; iar pe dreptul Lot, chinuit de petrecerea in desfranare, a celor nelegiuiti, l-a izbavit, pentru ca dreptul acesta, locuind intre ei, prin ce vedea si auzea, zi cu zi, din faptele lor fara de lege, chinuia sufletul sau cel drept; aceasta ne invata ca Dumnezeu stie sa scape din ispite pe cei binecredinciosi, iar pe cei nedrepti sa-i pastreze, ca sa fie pedepsiti in ziua judecatii (2, 1-9).