| 
		
			| glykys | 27.05.2010 23:26:58 |  
 Mare atentie!  
Faptele de milostenie îndreptate către semenii noștri, în numele celor defuncți, fac ca iubirea noastră să se substituie insuficientei iubiri pe care aceștia au arătat-o față de semeni. De altfel, Hristos însuși a substituit iubirea lui lipsei de iubire a oamenilor pentru Dumnezeu.Nu împărțim haine săracilor și nu le dăm de mâncare închipuindu-ne că în lumea cealaltă se vor îmbrăca sau vor mânca răposații, ci spre a implica în rugăciunea noastră pentru ei și pe semenii noștri miluiți în numele celor adormiți.  Astfel, rugăciunea devine mai puternică. Este recomandat ca beneficiarul faptei bune să spună realmente o rugăciune pentru defunct sau cel puțin să rostească: “Dumnezeu să-l odihnească pe adormitul robul său ...(i se spune numele) în pace!” [NOTǍ vestitorul] - (se poate spune și "Bogdaproste = sa-ti primeasca Dumnezeu rugaciunea care insoteste pomana data" sau "Dumnezeu să primească")
 
Puteti citi aici cum este crestineste sa se faca pomenile - http://www.parohiamacin4.org/ghid_in...e_parastas.htm 
Iata ce semnificatie are coliva - Coliva facuta din grau fiert, indulcit cu  miere sau zahar, inchipuie insusi trupul mortului, deoarece hrana  principala a trupului omenesc e graul. Ea este totodata o expresie materiala a  credintei noastre in nemurire si inviere, fiind facuta din boabe de grau, pe care  Domnul Insusi le-a infatisat ca simboluri ale invierii trupurilor: "dupa cum bobul de grau, ca sa incolteasca si sa aduca roada, trebuie  sa fie ingropat mai intai in pamant si sa putrezeasca, tot asa si  trupul omenesc mai intai se ingroapa si putrezeste, pentru ca sa invieze apoi  intru nestricaciune" (I Corinteni 15,36). Dulciurile si ingredientele care  intra in  compozitia colivei reprezinta virtutiile sfintilor sau ale  raposatilor pomeniti, ori dulceata vietii celei vesnice, pe care nadajduim  ca a dobandit-o mortul.
 
Despre invataturile gresite despre pomenirea mortilor - http://logos.md/2008/02/21/invatatur...irea-mortilor/ |