Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Slujba inmormantarii (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5058)
-   -   Sufletul dupa moarte (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10088)

vidoveczandrei 12.07.2010 18:56:24

Sufletul dupa moarte
 
am o carte de la parintele Cleopa despre drumul sufletului dupa moarte ce spuneti despre aceasta carte?

glykys 12.07.2010 19:44:47

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 268409)
am o carte de la parintele Cleopa despre drumul sufletului dupa moarte ce spuneti despre aceasta carte?

Foarte interesanta, am citit-o si eu mai demult. Uite, iti recomand si eu o carte pe care am gasit-o zilele trecute intr-un anticariat, se numeste Priveghiul crestinesc, de Nicodim Mandita (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...,-protos..html), de unde am aflat foarte multe lucruri, cum si cand trebuie sa te rogi pentru cei morti, ce semnificatie au toate actiunile si obiectele de la inmormantare (spre exemplu, eu una habar nu aveam care este semnificatia trecerii pe unele morminte a profesiei decedatului: aviator, prof., dr., gandindu-ma ca tot acolo ajung si unii si altii, sau a imbracarii mortului cu uniforma si accesoriile specifice meseriei sale, cu diverse decoratii... Dar asa trebuie, pentru ca asa se infatiseaza sufletul in fata Mantuitorului, dand seama de toate cate le-a facut pe pamant, din prisma profesiei si a activitatilor sale. Aviz celor care consideram ca mergem la serviciu numai ca sa castigam bani si care nu stim cum sa facem sa treaca mai repede timpul, sa muncim cat mai putin si sa plecam acasa cat mai repede!) Sunt si foarte multe istorioare. Voi posta candva din aceasta carte, poate le va folosi si altora.
Insa de departe cel mai interesant lucru pe care l-am gasit este ca rugaciunea personala cea mai puternica pentru morti (nu mai vorbesc de rugaciunile Bisericii, de cele 40 de liturghii), este aceea pe care o facem, pomenindu-i pe mortii nostri in momentul Sfintei Jertfe, atunci cand preotul spune: "Pe Tine Te laudam, pe Tine bine Te cuvantam...". Eu, in marea mea ignoranta, nu stiam de asta si ii pomeneam numai la iesirea cu Sfintele Daruri, cand ne rugam pentru "mosi, stramosi,...".

On topic acum. Nu ne putem da cu parerea asupra unui duhovnic cum a fost parintele Cleopa, nu ne putem da cu parerea asupra randuielilor bisericesti sau asupra Sfintilor Parinti. Or, se stie ca parintele Cleopa nu spune nimic cu de la sine putere, din capul lui, ci reda, pe intelesul nostru, cele ce au spus acestia si cele ce se gasesc in carti mult mai putin accesibile, dar absolut nimic nu e strain de invatatura ortodoxa, oricat de inspaimanatatoare si macabre ar putea parea anumite istorioare.

Scotianul 12.07.2010 19:55:00

[quote=glykys;268425]Foarte interesanta, am citit-o si eu mai demult. Uite, iti recomand si eu o carte pe care am gasit-o zilele trecute intr-un anticariat, se numeste Priveghiul crestinesc, de Nicodim Mandita (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...,-protos..html), de unde am aflat foarte multe lucruri, cum si cand trebuie sa te rogi pentru cei morti, ce semnificatie au toate actiunile si obiectele de la inmormantare (spre exemplu, eu una habar nu aveam care este semnificatia trecerii pe unele morminte a profesiei decedatului: aviator, prof., dr., gandindu-ma ca tot acolo ajung si unii si altii, sau a imbracarii mortului cu uniforma si accesoriile specifice meseriei sale, cu diverse decoratii... Dar asa trebuie, pentru ca asa se infatiseaza sufletul in fata Mantuitorului, dand seama de toate cate le-a facut pe pamant, din prisma profesiei si a activitatilor sale. Aviz celor care consideram ca mergem la serviciu numai ca sa castigam bani si care nu stim cum sa facem sa treaca mai repede timpul, sa muncim cat mai putin si sa plecam acasa cat mai repede!) [quote=glykys;268425]
_________________________________________________

Am si eu o intrebare.Ati spus ca in aceea carte scrie ca trebuie trecuta meseria decedatului pe mormant pt ca el va da socoteala pt cum si-a facut treaba in fata Celui de Sus?Pai Cel de Sus nu stie tot ce facem noi pe lumea asta?Nu reusesc sa inteleg :106: Cine anume a stabilit aceea regula?Biserica?Este recenta sau mai veche?Este prev de un ,,canon"sau ceva asemanator?Este o traditie populara sau o regula ortodoxa?Este obligatorie?Daca imi puteti da mai multe detalii v-as fi recunoscator.Multumesc.

glykys 12.07.2010 20:11:22

[quote=Scotianul;268426][quote=glykys;268425]Foarte interesanta, am citit-o si eu mai demult. Uite, iti recomand si eu o carte pe care am gasit-o zilele trecute intr-un anticariat, se numeste Priveghiul crestinesc, de Nicodim Mandita (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...,-protos..html), de unde am aflat foarte multe lucruri, cum si cand trebuie sa te rogi pentru cei morti, ce semnificatie au toate actiunile si obiectele de la inmormantare (spre exemplu, eu una habar nu aveam care este semnificatia trecerii pe unele morminte a profesiei decedatului: aviator, prof., dr., gandindu-ma ca tot acolo ajung si unii si altii, sau a imbracarii mortului cu uniforma si accesoriile specifice meseriei sale, cu diverse decoratii... Dar asa trebuie, pentru ca asa se infatiseaza sufletul in fata Mantuitorului, dand seama de toate cate le-a facut pe pamant, din prisma profesiei si a activitatilor sale. Aviz celor care consideram ca mergem la serviciu numai ca sa castigam bani si care nu stim cum sa facem sa treaca mai repede timpul, sa muncim cat mai putin si sa plecam acasa cat mai repede!)
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 268425)
_________________________________________________

Am si eu o intrebare.Ati spus ca in aceea carte scrie ca trebuie trecuta meseria decedatului pe mormant pt ca el va da socoteala pt cum si-a facut treaba in fata Celui de Sus?Pai Cel de Sus nu stie tot ce facem noi pe lumea asta?Nu reusesc sa inteleg.Cine anume a stabilit aceea regula?Biserica?Este recenta sau mai veche?Este prev de un ,,canon"sau ceva asemanator?Este o traditie populara sau o regula ortodoxa?Este obligatorie?Daca imi puteti da mai multe detalii v-as fi recunoscator.Multumesc.

E vina mea, nu m-am exprimat corect. Nu scrie nicaieri despre trecerea profesiei pe morminte, asta era o nelamurire de-a mea, de cand eram mica si trecand prin cimitir, vedeam diverse cruci pe care scria: Dr. cutare, Prof. cutare. Nu scrie pe toate crucile, nu e nici o regula in acest sens, nici un canon... pe cruce si pe monumentele funerare se scrie ce doreste familia, iar eu nu intelegeam semnificatia acestui gest, insa am gasit in cartea despre care vorbeam la inceput urmatorul pasaj despre hainele noi pe care trebuie sa le poarte decedatul (asta chiar e o regula de bun simt, as zice eu) si care reflecta si profesia lui, pe care l-am corelat cu nelamurirea mea din copilarie, aceea a profesiei de pe cruci:

"De ce se imbraca repausatii in felurite haine noi?
Repausatii imbracati, fiecare dupa starea si slujba lor, in haine, uniforme si vesminte lumesti, militare, bisericesti... insemneaza: credinta noastra in invierea mortilor, in judecata particulara si universala, la care fiecare din noi are sa dea seama daca si-a implinit sau nu chemarea sa pe pamant. Imbracarea trupurilor repausate cu haine noi, curate, inchipuie vesmantul cel nou al nestricaciunii cu care vor invia la ziua judecatii (1 Cor., 15, 42-44)."

Scotianul 12.07.2010 20:16:27

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 268435)
E vina mea, nu m-am exprimat corect. Nu scrie nicaieri despre trecerea profesiei pe morminte, asta era o nelamurire de-a mea, de cand eram mica si trecand prin cimitir, vedeam diverse cruci pe care scria: Dr. cutare, Prof. cutare. Nu scrie pe toate crucile, nu e nici o regula in acest sens, nici un canon... pe cruce si pe monumentele funerare se scrie ce doreste familia, iar eu nu intelegeam semnificatia acestui gest, insa am gasit in cartea despre care vorbeam la inceput urmatorul pasaj despre hainele noi pe care trebuie sa le poarte decedatul (asta chiar e o regula de bun simt, as zice eu) si care reflecta si profesia lui, pe care l-am corelat cu nelamurirea mea din copilarie, aceea a profesiei de pe cruci:

"De ce se imbraca repausatii in felurite haine noi?
Repausatii imbracati, fiecare dupa starea si slujba lor, in haine, uniforme si vesminte lumesti, militare, bisericesti... insemneaza: credinta noastra in invierea mortilor, in judecata particulara si universala, la care fiecare din noi are sa dea seama daca si-a implinit sau nu chemarea sa pe pamant. Imbracarea trupurilor repausate cu haine noi, curate, inchipuie vesmantul cel nou al nestricaciunii cu care vor invia la ziua judecatii (1 Cor., 15, 42-44)."

Adevarul este ca si eu m-am intrebat acelasi lucru(ref la cele scrise pe cruci)dar m-am gandit ca este un fel de ,,aducere aminte" despre ce a facut in viata(dpdv profesional)cel decedat pt cei care citesc cele scrise acolo.Foarte interesant ceea ce spuneti.Trebuie sa fac rost de cartea citata de dvs.Va multumesc pt precizari.Cel de Sus sa fie alaturi de dvs.

glykys 12.07.2010 21:08:33

Citat:

În prealabil postat de Scotianul (Post 268438)
Adevarul este ca si eu m-am intrebat acelasi lucru(ref la cele scrise pe cruci)dar m-am gandit ca este un fel de ,,aducere aminte" despre ce a facut in viata(dpdv profesional)cel decedat pt cei care citesc cele scrise acolo.Foarte interesant ceea ce spuneti.Trebuie sa fac rost de cartea citata de dvs.Va multumesc pt precizari.Cel de Sus sa fie alaturi de dvs.

O sa mai postez si semnificatia altor lucruri carora noi nu prea le dam importanta, crezand ca sunt doar obiceiuri, spre exemplu:

"Pentru ce scot pe morti din casa si din biserica cu picoarele inainte?
Pentru ca natura a dispus ca omul sa intre in lumea cealalta cu capul si sa iasa cu picioarele."

"Ce insemnatate are asezarea mainilor repausatului pe piept in forma crucii?
Asezarea crestinului pe pat, pe masa, pe catafalc, in sicriu... ne aminteste ca el a incetat a mai lucra, ca el doarme cu trupul somn vesnic, pana la invierea obsteasca, acoperit cu puterea Sf. Cruci. Mainile asezate pe piept in chip de rugaciune inseamna ca repausatul ii roaga pe toti mai intai sa il ierte, apoi sa se roage pentru iertarea pacatelor lui si odihna vesnica."

"Ce insemnatate au hainele noi, curate, cu care-i imbracat repausatul?
Hainele noi si curate cu care-i imbracat repausatul ne reaminteste ca Mantuitorul, dupa ce a murit si a fost coborat de pe Cruce, a fost infasurat cu giulgiu curat, nou, si pus in mormant. Aceasta mai insemneaza si innoirea noastra dupa invierea Mantuitorului."

"Pentru ce se stropeste trupul repausatului cu aghiazma?
Trupul repausatului se stropeste cu aghiazma mica, aratand dorinta casenilor, rudelor, prietenilor si cunoscutilor, ca sufletul repausatului sa se infatiseze sfintit la infricosata judecata particulara si universala."

"Pentru ce se pune lumanarea aprinsa in mana muribundului?
Lumanarea aprinsa se pune in mana muribundului pentru a arata ca viata acestui crestin, botezat si imbracat in Hristos, a fost o lumina pentru toti semenii sai. Ca el a urmat cuvantul Domnului: "Voi sunteti lumina lumii... asa sa lumineze lumina voastra inaintea oamenilor, incat sa vada faptele voastre cele bune si sa mareasca pe Tatal vostru Care este in ceruri... CA fiii luminii si ai zilei sa umblati... Dumnezeu este lumina. Daca umblam in lumina, precum El este lumina, atunci avem impartasire unul cu altul si Sangele lui Iisus Hristos, Fiul Lui, ne curateste pe noi dce tot pacatul" (Mt, 5, 14-16, Ioan, 8,12, I Ioan, 1, 5-7). Credinciosii vad in lumanarea aprinsa din mana luminatului muribund Lumina lui Hristos care lumineaza tuturor. Vad lumina cea adevarata care lumineaza pe tot omul ce vine in lume, in lumea Imparatiei Sale, vad pe Cel ce a zis si zice pururea in Evanghelia Sa: "Eu sunt Lumina lumii. Cel ce-Mi urmeaza Mie nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii" (I Ioan, 1,2, Ioan, 8,12, II Cor., 4, 4-6). VAd lumina din lumina lui Hristos. Lumanarea aprinsa in mainile muribundului arata ca el trece la cele vesnice impreuna cu Hristos, avand cu el lumina vietii vesnice pe care a primit-o de la Sf. Botez. Viata pamanteasca a crestinului inceputa cu Hristos se sfarseste tot cu El, pentru a se prelungi in ceruri, langa EL. Lumanarea aceasta ne reaminteste pilda celor zece fecioare, care au intampinat pe Mirele lor luminat, in miezul noptii."

Va urma.

gabriela8 13.07.2010 20:08:52

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 268409)
am o carte de la parintele Cleopa despre drumul sufletului dupa moarte ce spuneti despre aceasta carte?

E o carte plina de invataminte. Eu am citit-o cand am avut o inmormantare in familie, nu stiam mai nimic despre drumul sufletului dupa moarte si in ea am gasit pe inteles explicatiile...

vidoveczandrei 14.07.2010 17:37:59

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 268771)
E o carte plina de invataminte. Eu am citit-o cand am avut o inmormantare in familie, nu stiam mai nimic despre drumul sufletului dupa moarte si in ea am gasit pe inteles explicatiile...

cea mai rea din toate care lea mentionat par. Cleopa sunt Vamile sunt cele mai infricasatoare.

JoyDivision 07.05.2012 12:24:26

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 269063)
cea mai rea din toate care lea mentionat par. Cleopa sunt Vamile sunt cele mai infricasatoare.

cine sunt vamesii? ingerii? sau cine?

costel 07.05.2012 12:30:12

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 443702)
cine sunt vamesii? ingerii? sau cine?

Daca dam crezare acestei invataturi despre Vamile vazduhului, vamesii sunt atat ingerii buni, cat si cei rai. Fiecare cauta sa ia cu sine sufletul celui decedat.

JoyDivision 07.05.2012 12:33:41

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 443704)
Daca dam crezare acestei invataturi despre Vamile vazduhului, vamesii sunt atat ingerii buni, cat si cei rai. Fiecare cauta sa ia cu sine sufletul celui decedat.

oare? ingerii buni sunt in competitie cu cei rai? Dumnezeu ce face? sta si se uita la "concursul" de prindere de suflete?

costel 07.05.2012 12:59:03

Daca acceptam invatatura despre vami, trebuie sa vedem in ele pacatele. Cand ele sunt prezente in om, diavolul ia cu sine sufletul, ca se regasete in el, spre a-l duce la osanda. Cand omul este lipsit de patimi si Dumnezeu isi vede chipul Sau in om, ingerul cel bun ia cu sine sufletul pentru a-l duce la fericire.

Dumnezeu nu este spectator, El este criteriul dupa care se face trecerea in fericire sau suferinta. A sta in fata lui Dumnezeu echivaleaza cu a putea sau nu vedea lumina dumnezeiasca. Dupa cum ochiul sanatos nu e deranjat de lumina soarelui, la fel se intampla si cu cel ce a facut in viata voia Sa. Pe cand ochiul bolnav nu suporta lumina, ii aduce suferinta.

nicolae44 07.05.2012 13:56:32

ar fi interesant sa vedem ce zice chiar Domnul de starea sufletului dupa moarte.un lucru curios care l-am vazut in biblie e ca Domnul lasa loc de interpretari ca omul sa se chinuiasca sa gaseasca o lamurire mai exacta.apoi chiar daca tu ai explicatia buna greu ti-o accepta cineva .daca e sa luam un ex din vechiul test. cand a fost trezit samuel ia reprosat lui saul de ce il tulbura?ca dormea sau o ducea bine sunt speculatii deja.al doilea ex din noul testament e cu bogatul care a murit si cu saracu.unul s-a dus direct la chin si altul la o odihna in sanul lui Avram dar ca sa faci o afirmatie foarte corecta cred ca-i cam greu.totusi se poate lua in considerare toate locurile unde scrie din biblie si dupa aceea se poate concluziona ceva sigur un verset reprezentativ ar fi acesta 1 Tesaloniceni 4:15
Iată, în adevăr, ce vă spunem prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiți.
adica la venirea Domnului noi toti de la inaltarea Domnului si pana la venire il vom intampina toti odata.deci asteptam,ne odihnim.iar unii care n-au ascultat stau intr-un fel de arest preventiv pana la judecata finala?problema e sa fi gata

JoyDivision 07.05.2012 15:17:37

Citat:

În prealabil postat de nicolae44 (Post 443727)
iar unii care n-au ascultat stau intr-un fel de arest preventiv pana la judecata finala?

avem certitudinea despre ingerii cazuti ca sunt intr-un arest preventiv, ca intr-o inchisoare, legati cu lanturi in intuneric, dupa cum ne spune apostolul Petru; totusi, despre oamenii pacatosi, unde ati gasit in Scripturi o invatatura care sa arate ca dupa moarte exista un "arest" in care sunt tinuti pana la ziua judecatii?

Adriana Cluj 07.05.2012 15:25:31

http://www.sfaturiortodoxe.ro/pr_mitrofan.html

nicolae44 07.05.2012 23:39:13

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 443743)
avem certitudinea despre ingerii cazuti ca sunt intr-un arest preventiv, ca intr-o inchisoare, legati cu lanturi in intuneric, dupa cum ne spune apostolul Petru; totusi, despre oamenii pacatosi, unde ati gasit in Scripturi o invatatura care sa arate ca dupa moarte exista un "arest" in care sunt tinuti pana la ziua judecatii?

intr-adevar e cum zici tu e doar o presupunere dar intemeiata pe cateva versete care nu arata o explicatie directa.ex,,
Matei 10:15
Adevărat vă spun că, în ziua judecății, va fi mai ușor pentru ținutul Sodomei și Gomorei, decât pentru cetatea aceea... oamenii sodomei au fost nimiciti dar inca nu fusesera judecati pana la Domnul Isus dupa afirmatia facuta de El.daca stau linistiti sau sunt chinuiti pana la judecata de care a vorbit Domnul necesita un studiu mai amplu.cum am mai spus trebuiesc luate toate versetele si data o concluzie exacta daca se poate da.personal am credinta ca Domnul Isus a platit pentru pacatele mele si a fost judecat pedepsit si daca duc viata curata cercetata inaintea Lui cred ca nu ma mai judeca dupa moarte ci ma judeca sau mai bine spus analizeaza faptele pentru a primi o rasplata mai mica sau mai mare sau chiar deloc.asta cred

JoyDivision 08.05.2012 09:21:37

Citat:

În prealabil postat de nicolae44 (Post 443851)
Adevărat vă spun că, în ziua judecății, va fi mai ușor pentru ținutul Sodomei și Gomorei, decât pentru cetatea aceea...

vorbirea Domnului de multe ori avea accente hiperbolizante.

JoyDivision 11.05.2012 11:37:56

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 444656)
Nici vorba, aceea e doar interpretarea ta, omitand multe alte versete.

care sunt acele multe alte versete in care se arata nemurirea inerenta a sufletului?

MihaiG 11.05.2012 11:56:57

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444659)
care sunt acele multe alte versete in care se arata nemurirea inerenta a sufletului?

Absolut toate versetele din Noul Testament, precum și din Vechiul Testament, în care se vorbește despre responsabilitatea morală a omului.

În lipsa unei continuități a ființei umane între momentul săvârșirii faptelor și momentul judecății, se prăbușește orice edificiu moral.

Dacă la Judecată vine o clonă a omului, ce valoare are Judecata ? Dacă omul încetează să existe la moarte, ceea, sau cel care vine la Judecată, nu mai este același om.

JoyDivision 11.05.2012 11:58:55

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444661)
Absolut toate versetele din Noul Testament, precum și din Vechiul Testament, în care se vorbește despre responsabilitatea morală a omului.

În lipsa unei continuități a ființei umane între momentul săvârșirii faptelor și momentul judecății, se prăbușește orice edificiu moral.

Dacă la Judecată vine o clonă a omului, ce valoare are Judecata ? Dacă omul încetează să existe la moarte, ceea, sau cel care vine la Judecată, nu mai este același om.

care-s versetele alea, haideti, dati macar unul...

MihaiG 11.05.2012 12:01:31

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444664)
care-s versetele alea, haideti, dati macar unul...

Dar v-am mai spus - sunt mii. Toate cele care vorbesc despre Judecată, despre răsplată, despre moralitate, despre responsabilitatea morală, pentru că în lipsa continuității directe a ființei, responsabilitatea morală dispare, se aneantizează, în același fel în care voi susțineți că se aneantizează omul....

JoyDivision 11.05.2012 12:02:49

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444666)
Dar v-am mai spus - sunt mii. Toate cele care vorbesc despre Judecată, despre răsplată, despre moralitate, despre responsabilitatea morală, pentru că în lipsa continuității directe a ființei, responsabilitatea morală dispare, se aneantizează, în același fel în care voi susțineți că se aneantizează omul....

repet: unde scrie ca sufletul are ca proprietate inerenta nemurirea, ca eu am gasit numai ca e muritor, ori nu e acelasi lucru, ori, ori.

MihaiG 11.05.2012 12:06:43

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444667)
repet: unde scrie ca sufletul are ca proprietate inerenta nemurirea, ca eu am gasit numai ca e muritor, ori nu e acelasi lucru, ori, ori.

Pe aceeași pagină unde scrie că Dumnezeu este Unul în Ființă și întreit în Persoane.

JoyDivision 11.05.2012 12:11:15

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444670)
Pe aceeași pagină unde scrie că Dumnezeu este Unul în Ființă și întreit în Persoane.

am inteles, nu aveti argumente.
stiu, nu sunt la prima discutie pe aceste subiecte, niciodata nu am primit vreun verset.
era de asteptat.

MihaiG 11.05.2012 12:18:47

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444674)
am inteles, nu aveti argumente.
stiu, nu sunt la prima discutie pe aceste subiecte, niciodata nu am primit vreun verset.
era de asteptat.

Era de așteptat, pentru că nu există un verset în Biblie care să proclame acest lucru explicit, la fel cum nu există verset care să proclame explicit dogma Treimii sau dogma unirii ipostatice a naturilor Mântuitorului.

Acuma, sincer, dumneavoastră și coreligionarul 100-1, atunci când repetați obsesiv întrebarea cu "versetul, versetul, unde-i versetul", ce vă imaginați, că noi, tâmpiții de ortodocși și catolici, răsfoim înfrigurați Biblia căutând versetul inexistent ?

V-am mai explicat că, atâta timp cât sunteți prinsă în paradigma falimentară a Solei Scriptura, în care "nu ai verset" = "nu ai argumente" nu veți putea înțelege de ce secta de care aparțineți și Biserica lui Iisus Hristos au foarte, foarte puține lucruri în comun (și o spun politicos, nu afirm că nu au nimic în comun).

JoyDivision 11.05.2012 12:21:25

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444678)

Acuma, sincer, dumneavoastră și coreligionarul 100-1, atunci când repetați obsesiv întrebarea cu "versetul, versetul, unde-i versetul", ce vă imaginați, că noi, tâmpiții de ortodocși și catolici, răsfoim înfrigurați Biblia căutând versetul inexistent ?


Acuma, sincer, daca v-am dat versetul unde scrie negru pe alb ca sufletul e muritor, de ce mai rastalmaciti lucrurile ca sa iasa cum vreti dumneavoastra? nu au sens speculatiile, cand avem cuvantul scris indubitabil !

MihaiG 11.05.2012 12:34:13

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444679)
Acuma, sincer, daca v-am dat versetul unde scrie negru pe alb ca sufletul e muritor, de ce mai rastalmaciti lucrurile ca sa iasa cum vreti dumneavoastra? nu au sens speculatiile, cand avem cuvantul scris indubitabil !

Puneți mâna pe o lucrare de hermeneutică biblică și vedeți bogăția de sensuri și de interpretări pe care o cuprinde Biblia.

Ah, cât îmi placeți: o dată trebuie să luăm textul ad-literam, o dată să-l interpretăm ca fiind o hiperbolă, o dată ziua înseamnă zi, altă dată înseamnă an, o dată sabatul înseamnă sabat, altă dată nu înseamnă sabat (coloseni 2-16) etc.

Și care este criteriul ? Criteriul este ca interpretarea să corespundă și să sprijine învățăturile lui EW ?

Ce dacă alții au intepretat altfel ? Sf. Ioan Gură de Aur ? Un fleac. Sf. Toma Aquinatul ? Eh... Sf. Ioan Damaschinul ? Sf. Grigorie cel Mare ? Sf. Vasile cel Mare? Sute de alți teologi ? O nimica toată, comparativ cu profeteasa EW.

Am mai spus-o și repet, atunci când contrapuneți istoriei teologice, intelectuale și spirituale ale Bisericii Creștine Nedespărțite, a Bisericilor Catolică și Ortodoxă de după schismă, pe EW și interpretarea ei a Scripturii, este ca și cum ați pretinde că Guță îi este superior, nu numai lui Mozart, ci și lui Beethoven, Bach și încă o sută asemenea lor, luați la un loc.

Demetrius 11.05.2012 13:46:48

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444683)
...Am mai spus-o și repet, atunci când contrapuneți istoriei teologice, intelectuale și spirituale ale Bisericii Creștine Nedespărțite, a Bisericilor Catolică și Ortodoxă de după schismă, pe EW și interpretarea ei a Scripturii, este ca și cum ați pretinde că Guță îi este superior, nu numai lui Mozart, ci și lui Beethoven, Bach și încă o sută asemenea lor, luați la un loc.

Da' bine'nțeles!
De ce?
Pentru că acesta e interesul.
Care e interesul?
De a ieși la suprafață... orgoliul.
Logic.

JoyDivision 11.05.2012 13:58:53

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444683)
Ce dacă alții au intepretat altfel ? Sf. Ioan Gură de Aur ? Un fleac. Sf. Toma Aquinatul ? Eh... Sf. Ioan Damaschinul ? Sf. Grigorie cel Mare ? Sf. Vasile cel Mare? Sute de alți teologi ? O nimica toată, comparativ cu profeteasa EW.


Vreti sa va dau un exemplu de sfant parinte care a interpretat diferit de acestia diferite dogme bisericesti? Origene. Sau Nestor. Multi altii, care aveau pareri diferite. Nu am zis ca pareri corecte, biblice, ci diferite. Sau vreti sa spun ca privitor la suflet, Biserica ortodoxa vorbeste de Iad si Rai pe cand cea Catolica de Purgatoriu? si au, fiecare, pleiada de sfinti la care fac trimitere.
Insa crestinii se raporteaza numai la textele inspirate, de acolo isi iau invataturile, adica din Biblie. Si primii crestini au mai gresit, de aceea era nevoie ca apostolii sa-i corecteze. Sfintii de care spuneti, aveau o traire ascetica insa cu invataturile nu prea le aveau...

Mihnea Dragomir 11.05.2012 15:13:07

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444692)
Vreti sa va dau un exemplu de sfant parinte care a interpretat diferit de acestia diferite dogme bisericesti? Origene. Sau Nestor.

Origene face parte dintre Părinți, dar nu dintre Sfinții Părinți. Nu a fost niciodată considerat printre sfinți. Spre deosebire de Nestor, care nu face parte nici măcar dintre Părinți.

JoyDivision 11.05.2012 15:29:19

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 444700)
Origene face parte dintre Părinți, dar nu dintre Sfinții Părinți. Nu a fost niciodată considerat printre sfinți. Spre deosebire de Nestor, care nu face parte nici măcar dintre Părinți.

pai i-au facut sfinti in mod preferential.

eu ma raportez la cei certificati de Insusi Dumnezeu ca au fost sfintii Sai, si nu la personaje istorice despre care nu stiu nimic.

MihaiG 11.05.2012 15:42:08

Aha, deci un Ioan Gură de Aur sau Ioan Damaschinul sunt personaje istorice despre care nu știți nimic.

În schimb, doriți ca într-o discuție pe subiecte teologice cu un ortodox sau un catolic să fiți luată în serios.

JoyDivision 11.05.2012 15:46:11

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444703)
Aha, deci un Ioan Gură de Aur sau Ioan Damaschinul sunt personaje istorice despre care nu știți nimic.

nu, nici nu am auzit de ei

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444703)
În schimb, doriți ca într-o discuție pe subiecte teologice cu un ortodox sau un catolic să fiți luată în serios.

nu eu trebuie sa fiu luata in serios ci Biblia.

nutucutu 11.05.2012 15:49:04

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444702)
pai i-au facut sfinti in mod preferential.

eu ma raportez la cei certificati de Insusi Dumnezeu ca au fost sfintii Sai, si nu la personaje istorice despre care nu stiu nimic.

Pai adineauri spuneati ca va raportati NUMAI la Sfinta Scriptura. Acum va mai raportati pe ici, pe colo, la diverse personaje istorice care va convin?!

MihaiG 11.05.2012 15:51:07

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 444708)
Pai adineauri spuneati ca va raportati NUMAI la Sfinta Scriptura. Acum va mai raportati pe ici, pe colo, la diverse personaje istorice care va convin?!

Și Martorii lui Iehova îl țin la mare cinste pe Arie, că, deh, a fost "martor" adevărat, ca ei.

De fapt, ce avem de învățat de aici este: Nicio eroare nu e nouă.

JoyDivision 11.05.2012 15:53:51

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 444708)
Pai adineauri spuneati ca va raportati NUMAI la Sfinta Scriptura.

da, la persoanele din Sfanta Scriptura, cu precadere Noul testament.

JoyDivision 11.05.2012 15:54:52

Citat:

În prealabil postat de MihaiG (Post 444709)
Și Martorii lui Iehova îl țin la mare cinste pe Arie, că, deh, a fost "martor" adevărat, ca ei.


din discutiile purtate cu acestia [martorii lui Jehova] nu am auzit pe niciunul sa-l pomeneasca pe Arie.

nutucutu 11.05.2012 16:01:35

Citat:

În prealabil postat de JoyDivision (Post 444712)
da, la persoanele din Sfanta Scriptura, cu precadere Noul testament.

Pai si atunci de ce i-ati adus in discutie pe Nestor si Origene, si i-ati mai numit si sfinti ai Bisericii, ei nefiind declarati sfinti? Nu va dati seama ca va contraziceti, si in cel mai bun caz veti fi considerata ca obtuza, iar in cel mai rau caz ca mincinoasa si dornica de-a va sustine teoria cu argumente mincinoase?

JoyDivision 11.05.2012 16:06:09

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 444723)
Pai si atunci de ce i-ati adus in discutie pe Nestor si Origene, si i-ati mai numit si sfinti ai Bisericii, ei nefiind declarati sfinti? Nu va dati seama ca va contraziceti, si in cel mai bun caz veti fi considerata ca obtuza, iar in cel mai rau caz ca mincinoasa si dornica de-a va sustine teoria cu argumente mincinoase?

Nestor, Origene si altii sunt niste personalitati ale lumii crestine, eu nu am de unde sa stiu cat de sfinti au fost sau daca altii (Ioan Gura de Aur sau Ioan Damaschin) au fost mai sfinti ca ei, sau altfel. Eu nu obisnuiesc sa numesc pe nimeni "sfant", deoarece nu am habar cum il considera Dumnezeu si atunci de ce sa judec? Doar cei acreditati de Dumnezeu in Biblie sunt sigur sfinti.

MihaiG 11.05.2012 16:10:24

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 444723)
Pai si atunci de ce i-ati adus in discutie pe Nestor si Origene, si i-ati mai numit si sfinti ai Bisericii, ei nefiind declarati sfinti? Nu va dati seama ca va contraziceti, si in cel mai bun caz veti fi considerata ca obtuza, iar in cel mai rau caz ca mincinoasa si dornica de-a va sustine teoria cu argumente mincinoase?

Să vorbești despre "sfântul părinte Nestor", trei minute mai târziu să susții că n-ai auzit de Sfântul Ioan Gură de Aur........

Pe Sfântul și dumnezeiescul Ioan Hrisostomul vă codiți să-l numiți sfânt (bine, dacă n-ați auzit nimic de el...), dar pe numita E.W. nu vă sfiiți s-o apelați cu titlul de "profet", hmmm.. ?

Doamnă Joydivision, înțelegeți o dată că Revelația lui Dumnezeu nu se rezumă la Biblie !

Vă repet, sunteți ca un om care crede că motorul ține loc de automobil și că roțile sunt de prisos.

Cât o să-i folosească lui motorul ca să se deplaseze, atât o să vă folosească dumneavoatsră Biblia ca să vă mântuiți.


Ora este GMT +3. Ora este acum 04:10:47.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.