![]() |
Sufletul dupa moarte
am o carte de la parintele Cleopa despre drumul sufletului dupa moarte ce spuneti despre aceasta carte?
|
Citat:
Insa de departe cel mai interesant lucru pe care l-am gasit este ca rugaciunea personala cea mai puternica pentru morti (nu mai vorbesc de rugaciunile Bisericii, de cele 40 de liturghii), este aceea pe care o facem, pomenindu-i pe mortii nostri in momentul Sfintei Jertfe, atunci cand preotul spune: "Pe Tine Te laudam, pe Tine bine Te cuvantam...". Eu, in marea mea ignoranta, nu stiam de asta si ii pomeneam numai la iesirea cu Sfintele Daruri, cand ne rugam pentru "mosi, stramosi,...". On topic acum. Nu ne putem da cu parerea asupra unui duhovnic cum a fost parintele Cleopa, nu ne putem da cu parerea asupra randuielilor bisericesti sau asupra Sfintilor Parinti. Or, se stie ca parintele Cleopa nu spune nimic cu de la sine putere, din capul lui, ci reda, pe intelesul nostru, cele ce au spus acestia si cele ce se gasesc in carti mult mai putin accesibile, dar absolut nimic nu e strain de invatatura ortodoxa, oricat de inspaimanatatoare si macabre ar putea parea anumite istorioare. |
[quote=glykys;268425]Foarte interesanta, am citit-o si eu mai demult. Uite, iti recomand si eu o carte pe care am gasit-o zilele trecute intr-un anticariat, se numeste Priveghiul crestinesc, de Nicodim Mandita (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...,-protos..html), de unde am aflat foarte multe lucruri, cum si cand trebuie sa te rogi pentru cei morti, ce semnificatie au toate actiunile si obiectele de la inmormantare (spre exemplu, eu una habar nu aveam care este semnificatia trecerii pe unele morminte a profesiei decedatului: aviator, prof., dr., gandindu-ma ca tot acolo ajung si unii si altii, sau a imbracarii mortului cu uniforma si accesoriile specifice meseriei sale, cu diverse decoratii... Dar asa trebuie, pentru ca asa se infatiseaza sufletul in fata Mantuitorului, dand seama de toate cate le-a facut pe pamant, din prisma profesiei si a activitatilor sale. Aviz celor care consideram ca mergem la serviciu numai ca sa castigam bani si care nu stim cum sa facem sa treaca mai repede timpul, sa muncim cat mai putin si sa plecam acasa cat mai repede!) [quote=glykys;268425]
_________________________________________________ Am si eu o intrebare.Ati spus ca in aceea carte scrie ca trebuie trecuta meseria decedatului pe mormant pt ca el va da socoteala pt cum si-a facut treaba in fata Celui de Sus?Pai Cel de Sus nu stie tot ce facem noi pe lumea asta?Nu reusesc sa inteleg :106: Cine anume a stabilit aceea regula?Biserica?Este recenta sau mai veche?Este prev de un ,,canon"sau ceva asemanator?Este o traditie populara sau o regula ortodoxa?Este obligatorie?Daca imi puteti da mai multe detalii v-as fi recunoscator.Multumesc. |
[quote=Scotianul;268426][quote=glykys;268425]Foarte interesanta, am citit-o si eu mai demult. Uite, iti recomand si eu o carte pe care am gasit-o zilele trecute intr-un anticariat, se numeste Priveghiul crestinesc, de Nicodim Mandita (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...,-protos..html), de unde am aflat foarte multe lucruri, cum si cand trebuie sa te rogi pentru cei morti, ce semnificatie au toate actiunile si obiectele de la inmormantare (spre exemplu, eu una habar nu aveam care este semnificatia trecerii pe unele morminte a profesiei decedatului: aviator, prof., dr., gandindu-ma ca tot acolo ajung si unii si altii, sau a imbracarii mortului cu uniforma si accesoriile specifice meseriei sale, cu diverse decoratii... Dar asa trebuie, pentru ca asa se infatiseaza sufletul in fata Mantuitorului, dand seama de toate cate le-a facut pe pamant, din prisma profesiei si a activitatilor sale. Aviz celor care consideram ca mergem la serviciu numai ca sa castigam bani si care nu stim cum sa facem sa treaca mai repede timpul, sa muncim cat mai putin si sa plecam acasa cat mai repede!)
Citat:
"De ce se imbraca repausatii in felurite haine noi? Repausatii imbracati, fiecare dupa starea si slujba lor, in haine, uniforme si vesminte lumesti, militare, bisericesti... insemneaza: credinta noastra in invierea mortilor, in judecata particulara si universala, la care fiecare din noi are sa dea seama daca si-a implinit sau nu chemarea sa pe pamant. Imbracarea trupurilor repausate cu haine noi, curate, inchipuie vesmantul cel nou al nestricaciunii cu care vor invia la ziua judecatii (1 Cor., 15, 42-44)." |
Citat:
|
Citat:
"Pentru ce scot pe morti din casa si din biserica cu picoarele inainte? Pentru ca natura a dispus ca omul sa intre in lumea cealalta cu capul si sa iasa cu picioarele." "Ce insemnatate are asezarea mainilor repausatului pe piept in forma crucii? Asezarea crestinului pe pat, pe masa, pe catafalc, in sicriu... ne aminteste ca el a incetat a mai lucra, ca el doarme cu trupul somn vesnic, pana la invierea obsteasca, acoperit cu puterea Sf. Cruci. Mainile asezate pe piept in chip de rugaciune inseamna ca repausatul ii roaga pe toti mai intai sa il ierte, apoi sa se roage pentru iertarea pacatelor lui si odihna vesnica." "Ce insemnatate au hainele noi, curate, cu care-i imbracat repausatul? Hainele noi si curate cu care-i imbracat repausatul ne reaminteste ca Mantuitorul, dupa ce a murit si a fost coborat de pe Cruce, a fost infasurat cu giulgiu curat, nou, si pus in mormant. Aceasta mai insemneaza si innoirea noastra dupa invierea Mantuitorului." "Pentru ce se stropeste trupul repausatului cu aghiazma? Trupul repausatului se stropeste cu aghiazma mica, aratand dorinta casenilor, rudelor, prietenilor si cunoscutilor, ca sufletul repausatului sa se infatiseze sfintit la infricosata judecata particulara si universala." "Pentru ce se pune lumanarea aprinsa in mana muribundului? Lumanarea aprinsa se pune in mana muribundului pentru a arata ca viata acestui crestin, botezat si imbracat in Hristos, a fost o lumina pentru toti semenii sai. Ca el a urmat cuvantul Domnului: "Voi sunteti lumina lumii... asa sa lumineze lumina voastra inaintea oamenilor, incat sa vada faptele voastre cele bune si sa mareasca pe Tatal vostru Care este in ceruri... CA fiii luminii si ai zilei sa umblati... Dumnezeu este lumina. Daca umblam in lumina, precum El este lumina, atunci avem impartasire unul cu altul si Sangele lui Iisus Hristos, Fiul Lui, ne curateste pe noi dce tot pacatul" (Mt, 5, 14-16, Ioan, 8,12, I Ioan, 1, 5-7). Credinciosii vad in lumanarea aprinsa din mana luminatului muribund Lumina lui Hristos care lumineaza tuturor. Vad lumina cea adevarata care lumineaza pe tot omul ce vine in lume, in lumea Imparatiei Sale, vad pe Cel ce a zis si zice pururea in Evanghelia Sa: "Eu sunt Lumina lumii. Cel ce-Mi urmeaza Mie nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii" (I Ioan, 1,2, Ioan, 8,12, II Cor., 4, 4-6). VAd lumina din lumina lui Hristos. Lumanarea aprinsa in mainile muribundului arata ca el trece la cele vesnice impreuna cu Hristos, avand cu el lumina vietii vesnice pe care a primit-o de la Sf. Botez. Viata pamanteasca a crestinului inceputa cu Hristos se sfarseste tot cu El, pentru a se prelungi in ceruri, langa EL. Lumanarea aceasta ne reaminteste pilda celor zece fecioare, care au intampinat pe Mirele lor luminat, in miezul noptii." Va urma. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Daca acceptam invatatura despre vami, trebuie sa vedem in ele pacatele. Cand ele sunt prezente in om, diavolul ia cu sine sufletul, ca se regasete in el, spre a-l duce la osanda. Cand omul este lipsit de patimi si Dumnezeu isi vede chipul Sau in om, ingerul cel bun ia cu sine sufletul pentru a-l duce la fericire.
Dumnezeu nu este spectator, El este criteriul dupa care se face trecerea in fericire sau suferinta. A sta in fata lui Dumnezeu echivaleaza cu a putea sau nu vedea lumina dumnezeiasca. Dupa cum ochiul sanatos nu e deranjat de lumina soarelui, la fel se intampla si cu cel ce a facut in viata voia Sa. Pe cand ochiul bolnav nu suporta lumina, ii aduce suferinta. |
ar fi interesant sa vedem ce zice chiar Domnul de starea sufletului dupa moarte.un lucru curios care l-am vazut in biblie e ca Domnul lasa loc de interpretari ca omul sa se chinuiasca sa gaseasca o lamurire mai exacta.apoi chiar daca tu ai explicatia buna greu ti-o accepta cineva .daca e sa luam un ex din vechiul test. cand a fost trezit samuel ia reprosat lui saul de ce il tulbura?ca dormea sau o ducea bine sunt speculatii deja.al doilea ex din noul testament e cu bogatul care a murit si cu saracu.unul s-a dus direct la chin si altul la o odihna in sanul lui Avram dar ca sa faci o afirmatie foarte corecta cred ca-i cam greu.totusi se poate lua in considerare toate locurile unde scrie din biblie si dupa aceea se poate concluziona ceva sigur un verset reprezentativ ar fi acesta 1 Tesaloniceni 4:15
Iată, în adevăr, ce vă spunem prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiți. adica la venirea Domnului noi toti de la inaltarea Domnului si pana la venire il vom intampina toti odata.deci asteptam,ne odihnim.iar unii care n-au ascultat stau intr-un fel de arest preventiv pana la judecata finala?problema e sa fi gata |
Citat:
|
|
Citat:
Matei 10:15 Adevărat vă spun că, în ziua judecății, va fi mai ușor pentru ținutul Sodomei și Gomorei, decât pentru cetatea aceea... oamenii sodomei au fost nimiciti dar inca nu fusesera judecati pana la Domnul Isus dupa afirmatia facuta de El.daca stau linistiti sau sunt chinuiti pana la judecata de care a vorbit Domnul necesita un studiu mai amplu.cum am mai spus trebuiesc luate toate versetele si data o concluzie exacta daca se poate da.personal am credinta ca Domnul Isus a platit pentru pacatele mele si a fost judecat pedepsit si daca duc viata curata cercetata inaintea Lui cred ca nu ma mai judeca dupa moarte ci ma judeca sau mai bine spus analizeaza faptele pentru a primi o rasplata mai mica sau mai mare sau chiar deloc.asta cred |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
În lipsa unei continuități a ființei umane între momentul săvârșirii faptelor și momentul judecății, se prăbușește orice edificiu moral. Dacă la Judecată vine o clonă a omului, ce valoare are Judecata ? Dacă omul încetează să existe la moarte, ceea, sau cel care vine la Judecată, nu mai este același om. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
stiu, nu sunt la prima discutie pe aceste subiecte, niciodata nu am primit vreun verset. era de asteptat. |
Citat:
Acuma, sincer, dumneavoastră și coreligionarul 100-1, atunci când repetați obsesiv întrebarea cu "versetul, versetul, unde-i versetul", ce vă imaginați, că noi, tâmpiții de ortodocși și catolici, răsfoim înfrigurați Biblia căutând versetul inexistent ? V-am mai explicat că, atâta timp cât sunteți prinsă în paradigma falimentară a Solei Scriptura, în care "nu ai verset" = "nu ai argumente" nu veți putea înțelege de ce secta de care aparțineți și Biserica lui Iisus Hristos au foarte, foarte puține lucruri în comun (și o spun politicos, nu afirm că nu au nimic în comun). |
Citat:
Acuma, sincer, daca v-am dat versetul unde scrie negru pe alb ca sufletul e muritor, de ce mai rastalmaciti lucrurile ca sa iasa cum vreti dumneavoastra? nu au sens speculatiile, cand avem cuvantul scris indubitabil ! |
Citat:
Ah, cât îmi placeți: o dată trebuie să luăm textul ad-literam, o dată să-l interpretăm ca fiind o hiperbolă, o dată ziua înseamnă zi, altă dată înseamnă an, o dată sabatul înseamnă sabat, altă dată nu înseamnă sabat (coloseni 2-16) etc. Și care este criteriul ? Criteriul este ca interpretarea să corespundă și să sprijine învățăturile lui EW ? Ce dacă alții au intepretat altfel ? Sf. Ioan Gură de Aur ? Un fleac. Sf. Toma Aquinatul ? Eh... Sf. Ioan Damaschinul ? Sf. Grigorie cel Mare ? Sf. Vasile cel Mare? Sute de alți teologi ? O nimica toată, comparativ cu profeteasa EW. Am mai spus-o și repet, atunci când contrapuneți istoriei teologice, intelectuale și spirituale ale Bisericii Creștine Nedespărțite, a Bisericilor Catolică și Ortodoxă de după schismă, pe EW și interpretarea ei a Scripturii, este ca și cum ați pretinde că Guță îi este superior, nu numai lui Mozart, ci și lui Beethoven, Bach și încă o sută asemenea lor, luați la un loc. |
Citat:
De ce? Pentru că acesta e interesul. Care e interesul? De a ieși la suprafață... orgoliul. Logic. |
Citat:
Vreti sa va dau un exemplu de sfant parinte care a interpretat diferit de acestia diferite dogme bisericesti? Origene. Sau Nestor. Multi altii, care aveau pareri diferite. Nu am zis ca pareri corecte, biblice, ci diferite. Sau vreti sa spun ca privitor la suflet, Biserica ortodoxa vorbeste de Iad si Rai pe cand cea Catolica de Purgatoriu? si au, fiecare, pleiada de sfinti la care fac trimitere. Insa crestinii se raporteaza numai la textele inspirate, de acolo isi iau invataturile, adica din Biblie. Si primii crestini au mai gresit, de aceea era nevoie ca apostolii sa-i corecteze. Sfintii de care spuneti, aveau o traire ascetica insa cu invataturile nu prea le aveau... |
Citat:
|
Citat:
eu ma raportez la cei certificati de Insusi Dumnezeu ca au fost sfintii Sai, si nu la personaje istorice despre care nu stiu nimic. |
Aha, deci un Ioan Gură de Aur sau Ioan Damaschinul sunt personaje istorice despre care nu știți nimic.
În schimb, doriți ca într-o discuție pe subiecte teologice cu un ortodox sau un catolic să fiți luată în serios. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
De fapt, ce avem de învățat de aici este: Nicio eroare nu e nouă. |
Citat:
|
Citat:
din discutiile purtate cu acestia [martorii lui Jehova] nu am auzit pe niciunul sa-l pomeneasca pe Arie. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pe Sfântul și dumnezeiescul Ioan Hrisostomul vă codiți să-l numiți sfânt (bine, dacă n-ați auzit nimic de el...), dar pe numita E.W. nu vă sfiiți s-o apelați cu titlul de "profet", hmmm.. ? Doamnă Joydivision, înțelegeți o dată că Revelația lui Dumnezeu nu se rezumă la Biblie ! Vă repet, sunteți ca un om care crede că motorul ține loc de automobil și că roțile sunt de prisos. Cât o să-i folosească lui motorul ca să se deplaseze, atât o să vă folosească dumneavoatsră Biblia ca să vă mântuiți. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 04:10:47. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.