![]() |
Ce se intampla cu sufletul dupa moarte
Pentru cei pacatosi care nu se vor mantui, va exista viata de apoi sau moartea eterna ? Care dintre variante e valabila, pentru ca am intalnit tot felul de explicatii cum ca ba sufletul este condamnat la moarte vesnica, ba la chinuri vesnice.
Care credeti ca este adevarul ? |
Citat:
La o asemenea intrebare nimeni nu poate avea un raspuns sigur si concret pentru nimeni, nici macar pentru cei care au dus o viata exemplara din punct de vedeer spiritual. Judecatile lui Dumnezeu pana la urma nu le stie nimeni si nimeni nu stie in profunzime gandurile si trairile unui suflet....nu intotdeauna ce se vede la suprafata poate fi si mantuitor. |
sa zicem ca a fost foarte impatimit, si nimeni nu a facut nici o milostenie.
Ce spune Biblia sau cartile parintilor ortodocsi despre viata dupa moarte, nu-mi vine sa cred ca inca nu s-a format o idee sau cel putin o teorie mai plauzibila pe baza textelor religioase. |
Citat:
|
unde scrie ?
|
Citat:
"Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. Unde viermele lor nu moare și focul nu se stinge. Și de te smintește piciorul tău, taie-l, că mai bine îți este ție să intri fără un picior în viață, decât având amândouă picioarele să fii azvârlit în gheena, în focul cel nestins, Unde viermele lor nu moare și focul nu se stinge. |
chinurile iadului sunt vesnice!
Invatatura ortodoxa marturiseste: chinurile iadului sunt vesnice!
"Nu vă temeți de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeți-vă mai curând de acela care poate și sufletul și trupul să le piardă în gheena." Matei 10,28 "Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. Unde viermele lor nu moare și focul nu se stinge. Și de te smintește piciorul tău, taie-l, că mai bine îți este ție să intri fără un picior în viață, decât având amândouă picioarele să fii azvârlit în gheena, în focul cel nestins" Marcu 9,43-45 "A murit și bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri , el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. " Luca 16,22-31 "Nu vă mirați de aceasta; căci vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui, Și vor ieși, cei ce au făcut cele bune spre învierea vieții și cei ce au făcut cele rele spre învierea osândirii. " Ioan 5,28-29 "Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, și vor fi chinuiți acolo, zi și noapte, în vecii vecilor. " Apocalipsa 20,10 "Și fumul chinului lor se siue în vecii vecilor. Și nu au odihnă nici ziua nici noaptea" Apocalipsa 14,11 "Și fumul focului în care arde ea se ridică în vecii vecilor" Apocalipsa 19,3 |
Citat:
|
Citat:
|
Nu se stie concret ce va exista.Vorbe sunt multe dar nimeni nu poate sti decat dupa moarte.Mari si necunoscute sunt caile Domnului.Noi stim atat,de Judecata si de Judecata de la Apocalipsa unde se va forma un pamant nou,restul nimic.Sunt vorbe si relatari ale Sf.Parinti dar ei nu au trecut prin moarte si au revenit ca sa ne zica.NU STIE NIMENI DAR VOM VEDEA CU TOTII!In asta cred eu.Un lucru e clar trebuie sa respectam poruncile lui Hristos si sa fim cat mai placuti inaintea Domnului.Doamne ajuta!
|
Heorhe, sa ne intelegem. Vrei sa stii invatatura crestin-ortodoxa despre viata de apoi? Ortodocsii cred cu tarie ca exista viata dupa moarte, ca sufletele oamenilor sunt nemuritoare si pururea vii si dupa despartirea de trup.
Biserica noastra Ortodoxa ne invata ca la 40 de zile de la deces are loc judecata particulara, care ii fixeaza sufletului, in functie de faptele sale, locul in care va astepta Judecata de apoi: raiul sau iadul. Este o stare provizorie aceasta, pana la Judecata de apoi, adica pana la venirea cea de-a doua a lui Hristos pe pamant. In tot acest timp, Biserica, prin rugaciunile sale, si rudele celui mort ii pot usura acestuia starea, facand milostenii, pomeni in numele lui si, mai ales, prin cele 40 de liturghii, care au puterea sa scoata sufletul din iad. Dupa a doua venire a lui Hristos, va avea loc Judecata de apoi, in care va fi rasplata deplina si vesnica a tuturor sufletelor, in functie de consecintele faptelor lor. Atunci va fi rasplata deplina, dar si chinul deplin,adica cei drepti se vor ferici vesnic, iar cei rai se vor chinui vesnic, fara putinta de scapare. Tu spui ca omul respectiv a fost un impatimit, nu a facut milostenii, etc... Tot mai poate fi o portita de salvare pentru el, anume cele spuse mai sus - in primul rand cele 40 de liturghii, pomenirile si parastasele, rugaciunile personale. Nu exista pacat care sa covarseasca mila lui Dumnezeu. Te rog sa citesti si alte subiecte de pe topicul Inmormantarea si urmatoarele linkuri, care te vor lamuri mai bine asupra pozitiei Bisericii Ortodoxe: http://biserica.org/Publicatii/2001/NoIV/10_index.html http://www.sfaturiortodoxe.ro/pr_mitrofan.html http://www.sfaturiortodoxe.ro/_drumul.htm http://cleopasihastria.wordpress.com...i-dupa-moarte/ Dumnezeu sa-l ierte! |
Citat:
Va mai mirati apoi ca sunteti discriminati, neintelesi si netolerati de ortodocsi... Deci, daca vrei toleranta si egalitate, spui asa: In credinta ta, X..., se spune ca dupa ce moare omul ..., iar in credinta ortodoxa se spune ce am scris eu, Gabriela si cei care am mai raspuns la acest topic. Ca sa nu fie nimeni indus in eroare si sa aleaga omul cu buna stiinta in ce sa creda si ce sa faca. |
Am scris pe topicul despre moartea negativa sau pozitiva urmatoarele:
"Moartea nu e nici negativa, nici pozitiva ci pur si simplu e. Iar ea este pentru ca omul si-a dorit-o si ea este o manifestare de trecere din lumea materiala in care traim in lumea spirituala care ne asteapta in functie de cum am petrecut-o pe aceasta materiala. Practic este o prelungire a ceea ce traiesti aici. Daca aici viata ta este mai mult spirituala atunci acolo iti va fi usor sa te adaptezi pentru ca este o lume imateriala, spirituala. Daca aici duci o viata absolut lumeasca, materiala plina de vicii, acolo va fi un continuu chin pentru ca dorinta de a face aceleasi lucruri continua dar nu mai poate fi satisfacuta deoarece materia acolo nu exista." Am postat si aici acelasi lucru ca sa vada userul ce a deschis acest topic cam ce se intampla cu sufletul dupa ce moare...adica se intampla cam acelasi lucru care s-a intamplat si in viata aceasta. |
Citat:
Legat de apartenenta religioasa nu e relevant, relevant este sa se dea opinii din Sf Scriptura, nu povesti. Citat:
In credinta mea, care e crestina, si care se fundamenteaza pe Sf Scriptura, se spune ca omul are sansa pocaintei cat timp traieste, dupa ce-a murit nu se mai poate schimba nimic. Din pacate raspunsurile voastre nu sunt conforme cu Sf Scriptura, asa ca mai intai ar trebui sa cititi Sf Scriptura si apoi sa vii cu raspunsuri. Cu mantuirea nu-i de joaca. Eu daca as fi in locul persoanei care a pus intrebarea as putea gasi f usor in raspunsul vostru o portita pentru a trai in pacat ca oricum se roaga rudele etc si o sa fiu eu mantuit candva. Ce rol mai are pocainta in teoria prezentata de tine? Niciunul, ca oricine poate fi mantuit pe baza anumitor ritualuri. Asta a invatat Hristos? |
Citat:
|
Citat:
Hai sa luam un caz recent (despre care s-a tot vorbit pe-aici, dar eu am cautat sa stau departe): Madalina Manole. Cine sa-i spuna "Dumnezeu s-o ierte!" si pe ce temei? Cine sa se roage pentru ea cand orice crestin ortodox stie ca sinuciderea este pacatul de neiertat la Dumnezeu si deci este inutila orice incercare, ba chiar ar sfida invataturile sfintilor parinti. Pai daca toate celelalte pacate pot fi iertate daca cineva se indeletniceste de omul acela pacatos (ca pentru pacatosi se fac pomenirile si milosteniile, nu pentru sfinti! La cei care au trait dupa legile Lui Dumnezeu si au ajuns sfinti, ne rugam noi sa ne mijloceasca in rugaciunile noastre!...), nu ti se pare corect ca acel suflet sa fie scos din iad la un moment dat? Oare nu S-a pogorat Mantuitorul si a faramat legaturile iadului si odata cu ele si pacatele neamului omenesc? Oare nu ne vorbeste orice parinte la predica de dupa sf. Liturghie cum spun sfintii Parinti ca in fiecare clipa, datorita rugaciunilor care se fac pentru cei repausati, se ridica spre rai zeci si zeci de suflete care au dobandit pana la urma iertarea si mila Lui Dumnezeu? Adevarul este ca pentru unii e foarte greu de inteles acest lucru. Ba cineva caruia ii place sa despice firul in patru pe forum cu multa filozofie... teologica, facea bascalie la un moment dat pe aceasta tema spunand ca lumanarea in cadrul bisericii nu are nici o importanta (probabil ca lipsise de la mai multe lectii, inclusiv cea cu fecioarele si candelelele) si ca nici nu se pune problema sa putem noi face ceva pentru cei repausati ca nu scrie niciunde ca "Ultimul stinge lumina"! Si totusi... exista iubire (chiar pentru cei plecati!) Exista si blestem, din pacate... Si atatea sfinte biserici unde se fac slujbe, rugaciuni si molifte!... Intrebarea se pune daca noi la randul nostru vom avea sansa ca cineva sa se roage pentru iertarea pacatelor noastre si sa aprinda o lumanare din cand in cand in numele nostru?... Bine-ar fi sa ne bizuim pe noi, nu pe vrabia de pe gard!... |
Citat:
In locul tau nu m-as pronunta cu "orice crestin ortodox stie ca sinuciderea este pacatul de neiertat la Dumnezeu" cind aceste idei preconcepute au fost pasate de sute de ani fara examinare si in plus Hristos nu a infierat pe cei care din cauza suferintelor mintale si-au pus capat zilelor. Nici de Iuda nu a spus nimic dupa ce a aflat ca acesta s-a spinzurat. ..si ocazii ar fi avut cu duiumul dupa Inviere cind ucenicii i-au povestit post-mortem ce s-a intimplat. Bine in schimb ca noi ortodocsii suntem mai cu mot decit Hristos si-i bagam predania NOASTRA pe git atribuindu-i ginduri, gesturi, si manifestari care Lui nici nu i-au trecut prin minte! ce este clar: Omul nu se considera sinucis din diabet - boala Nu se considera sinucis din infarct - boala samd Omul nu se sinucide din boala mintala, la fel ca toate bolile unde iti pierzi controlul asupra organelor, in cazul de fata, creierul si judecata omului sanatos Deci genul asta de sinucidere nu este constient. |
Profund! Adanc! Desavarsit! Bravo, Andrei!
|
Citat:
Iata ce spune Hristos insusi: "Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. 23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. 24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. 25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. 26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. 27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, 28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. 29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. 30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. 31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. " Luca 16,22-31 |
Citat:
Moartea este a trupului nu a sufletului caci el este vesnic viu si nemuritor. Invierea lui Hristos este dovada faptului ca si trupul va fi transfigurat si invesnicit. Asadar, moartea ca desfiintare fizica nu exista. Singura moarte, asupra careia ne atrag atentia Parintii Bisericii este ce "sufleteasca" ca stare adusa de pacat si concretizata in pierderea harului dumnezeiesc. Continuarea in vesnicie a acestei stari a caderii din har credem ca poate fi iadul. La aceasta moarte face referire Sfantul Evanghelist Ioan in Apocalipsa: "Stiu faptele tale, ca ai nume, ca traiesti, dar esti mort."(Apocalipsa 3,1) |
Citat:
Citat:
"Deci pocăiți-vă și vă întoarceți, ca să se șteargă păcatele voastre." - Fapte 3:19 "Ei auzind acestea, au fost pătrunși la inimă și au zis către Petru și ceilalți apostoli: Bărbați frați, ce să facem? Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt." - Fapte 2:37-38 Te intreb eu pe tine 2 lucruri la care as dori sa imi raspunzi: 1) poate omul fi mantuit fara sa se pocaiasca? 2)poate omul sa se pocaiasca dupa ce a murit? Citat:
Tu trebuie sa intelegi un lucru, Dumnezeu nu se contrazice, ori daca El afirma ca omul trebuie sa se pocaiasca ca sa fie mantuit apoi degeaba te rogi tu pentru cineva mort sa fie mantuit, practic tu incerci sa il faci pe Dumnezeu sa isi nege afirmatiile si sa mantuiasca pe cineva fara ca acea persoana sa se fi pocait. Iar in al doilea rand Dumnezeu NU POATE ierta pe cineva care nu s-a pocait, daca ar face-o inseamna ca ar fi un Dumnezeu nedrept. Citat:
O persoana poate fi mantuita prin jerfta lui Hristos doar, ori daca ea a respins aceasta jertfa si prefera sa traiasca in pacat, degeaba te rogi pt ea dupa ce a murit, nu se mai poate face nimic. Din nou iti amintesc pilda cu Lazar si bogatul. Un alt aspect pe care il omiti e faptul ca iadul este vesnic, chinurile sunt vesnice, ori daca cineva poate fi scos din iad inseamna ca suferinta a fost temporara si nu vesnica. Citat:
Citat:
De ce se merge pe ideea asta nescripturistica a mantuirii numai dupa moarte?da in timpul vietii ce-au facut oamenii aia de nu s-au pocait?cine i-a oprit sa se pocaiasca? Iertarea si mila lui Dumnezeu o primesti doar aici pe pamant, daca pleci de aici neimpacat cu Dumnezeu nu mai e nici o sansa. Citat:
|
Citat:
Citat:
In finalul mesajului meu am subliniat necesitatea sa ne ingrijim noi insine de sufletele noastre, si sa nu ne bizuim pe vrabia de pe gard... Citat:
2) Intrebarea 2 n-o inteleg. Cum sa se mai pocaiasca dupa ce moare? Eventual sa se mantuiasca! Prin testament de exemplu... Desi e cam greu de crezut. Dar poate fi salvat cu ajutorul celor dragi. Nimeni nu-i in totalitate rau, deci ipotetic mai are o sansa. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Doamne ajută! Mi-a plăcut "discuția" voastră, este interesantă, și nu numai că îmi place cum gândește "OmuBun", dar are dreptate în toate răspunsurile, și pe lângă ele ar fi multe de adăugat despre acest subiect. Să nu uităm O CLIPĂ că judecățile lui Dumnezeu sunt TOTAL diferite de ale oamenilor și FOARTE ADÂNCI, și că El este IZVORUL IUBIRII (..."ci cât este de departe cerul de pământ, atât este de mare mila Lui spre cei ce se tem de Dânsul". - Psalmul 102), dar și al DREPTĂȚII...!!! Bucurii multe, Doamne ajută și HRISTOS A ÎNVIAT! |
[quote=glykys;270322]
Tu spui ca omul respectiv a fost un impatimit, nu a facut milostenii, etc... Tot mai poate fi o portita de salvare pentru el, anume cele spuse mai sus - in primul rand cele 40 de liturghii, pomenirile si parastasele, rugaciunile personale. Nu exista pacat care sa covarseasca mila lui Dumnezeu. [quote] stati asa oameni buni. Sa nu intelegeti cumva ca eu caut o solutie de mantuire a celui pacatos, o cale de iertare si scapare din focul iadului. Nu, eu doar vroiam sa stiu daca nu cumva mai exista o solutie mult mai convenabila: moartea totala , desavarsita, nonexistenta. Eu zic ca asta e mult mai buna decat orice forma de supravietuire a sufletului dupa moartea fizica. in fine, se pare ca religia ortodoxa cel putin crede ca nu exista asa ceva, doar rai sau iad. Ok, tot respectul, dar eu pot alege sa cred ca totusi ar mai fi o speranta sa existe de fapt moarte totala fara pedepse sau alte cele |
Poti, bineinteles, sa alegi sa crezi orice.
Dar toate credintele noastre variate si sperantele noastre in ceva convenabil nu inseamna nimic, pentru ca Adevarul e unul singur fie ca ne place noua sau nu. Ai putea sa nu iti doresti nonexistenta - care e si mult mai greu de imaginat decat o viata vesnica, tocmai pentru ca aceasta, nonexistenta, e "nenaturala" - ci sa iti doresti Mantuirea si Imparatia Cerurilor, sa fii impreuna cu Ziditorul pe veci. Ca pentru asta te-a adus la viata, ca sa fiti impreuna si sa te bucuri de El, nu ca sa iti doresti nonexistenta :( |
Citat:
asa ca ne formam fiecare niste opinii, sperante sau credinte despre acesta. Speranta mea este ca moartea e desavarsita, eu ma simt mai bine si mai natural astfel decat intr-o ipotetica lume supranaturala in care nu e suferinta sau e pe veci. totusi eu cred ca entropia maxima este stare spre care tinde universul, de aceea mai cred ca ipoteza mortii totale, sau a haosului perfect, starea de energie minima este mult mai naturala decat orice altceva. |
Citat:
Daca entropia ar fi legea, atunci nu am vedea stele nascandu-se inca, sori tineri si asa mai departe. Am vedea doar descompunere si dezorganizare peste tot si nici universul nu ar fi ajuns macar in starea de a se dezorganiza (pentru ca nu s-ar fi organizat niciodata). |
Citat:
Intradevar universul este structurat acum si a avut o cauza initiala pentru aceasta. Materia este legata, s-au format fiinte vii si chiar a aparut inteligenta. Poate toate din cauza unui creator, nu stim , dar e foarte plauzibil. Dar totusi, electronii se descompun , neutronii se descompun, atomii se disipa, materia vie se dezintegreaza si putrezeste, totul se descompune in timp la cele mai mici componente, trebuie doar timp pentru asta. Creeatorul poate sa aleaga sa mentina aceasta legatura pentru putin timp, mult timp , sau pentru totdeauna. Aceasta este calea supranaturala, cineva se opune descompunerii. Eu totusi afirma ca , calea naturala este cea a descompunerii, si nu ma opun descmpunerii , o accept. |
Citat:
|
Citat:
heorhe draga Daca-mi permiti - o mica nuanta de natura etimologica pornind de la ce am subliniat in postarea ta. Termenul descompunere – inseamna a desface ceva in partile din care e compus, din care e pus laolalta. Se poate descompune doar ceea ce este compus. In ce-l priveste pe om, moartea nu inseamna des-compunere (in sensul de nimicire, de transformare in ,,nimic,,) , ci doar despartire a sufletului de trup: apoi, doar trupul, care e materie, se intoarce in pamantul din care a fost luat, se descompune in elementele organice din care e alcatuit, in particulele din care a fost creat, se dezintegreaza, se atomizeaza, cum vrei tu sa-i zici. DAR sufletul (care e imaterial) se intoarce la Dumnezeu Cel care l-a dat (la facere, Dumnezeu „a suflat asupra omului suflare de viata si s-a făcut omul intru suflet viu”). Fiecarui om, Dumnezeu ii creeaza sufletul din suflarea Lui, fara sa insemne ca ar fi parte din divinitate. Sufletul e nemuritor prin vointa lui Dumnezeu. Iar ceea ce este creat din suflarea Celui ce este Fiinta nu poate deveni nefiinta. Prin suflet, omul e o fiinta aflata in cel mai intim grad de rudenie cu FIINTA-prin excelenta-ce-nu-se-descompune-niciodata incat nu are cum sa se neantizeze. Fiind de origine divina, sufletul este co-proprietatea persoanei careia i l-a incredintat Daruitorul iar el e liber sa-i dea ce orientare doreste, dar nu are cum sa-l des—fiinteze. Prin suflet, omul e in legatura continua cu Dumnezeu. Fie o legatura de iubire ( mai mult sau mai putin intensa), fie una de sfidare sau respingere a iubirii. In functie de alegerea fiecaruia. Dar nu are cum sa nu fie deloc in vreo relatie. nici atata timp cat vietuieste in trup, nici dupa ce se desparte de trup. Sufletul e simplu, nu se poate des-compune si atomiza asemenea materiei. Odata creat de Fiinta si atribuit, asimilat, daruit unui trup, el nu are cum sa fie ,,a-nulat,,, redus la nefiinta dupa moartea trupului. El e in permanenta in legatura cu izvorul lui din care a iesit. Asa ca, oricat de convenabila ti s-ar parea non-existenta ca alternativa la ideea de nemurire (in 2 variante opuse , fie impreuna cu Dumnezeu, fie in afara Lui), ontologic vorbind, nici unui suflet nu-i este la indemana sa se neantizeze, sa nu fi existat niciodata. ceea ce e creat din suflarea Fiintei nu se poate des-fiinta si intra in non-fiinta. E o imposibilitate ontologica si logica. Intr-adevar, omul poate, in functie de libertatea proprie sa aleaga sa fiinteze impreuna cu Fiinta sau in afara acesteia dar nu poate ca dupa moarte sa faca sa nu fi existat niciodata. Dumnezeu ne-a creat ca suflete tocmai ca sa fie intr-o relatie neintrerupta cu noi. El o vrea de iubire reciproca, de aceea nici nu ne obliga la nimic si ne respecta libertatea. Celor care raspund iubirii Lui, prin Hristos-cel ce e si Dumnezeu si om, le da putere ca la moartea trupului, sufletul sa se intoarca la izvorul de unde a izvorat. Pentru Dumnezeu, nici o persoana cu care a stat in relatie nu mai inceteaza de a exista. Insa celor care-L refuza cu obstinatie, le respecta optiunea de a fiinta in afara Fiintei. Insa nu-i face ca si cum nu ar fi existat niciodata. Nu le des—fiinteaza sufletul. Iar la sfarsitul veacurilor, Dumnezeu va invia si trupurile moarte si le va uni din nou cu sufletele . unora le va fi spre fericire vesnica, altora spre chin vesnic. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Cel care achită pe cel vinovat și cel ce osândește pe cel drept, amândoi sunt urâciune înaintea Domnului." Te intreb eu pe tine, omul pacatos este vinovat sau nu? Daca este vinovat si Dumnezeu il iarta, atunci inseamna ca Dumnezeu e nedrept. Numai cei care se incred in Hristos au pacatele iertate si sunt considerati drepti, pentru ca Hristos a platit pentru ei. Dar ceilalti.....nici o sansa. Citat:
Mila lui Dumnezeu nu se acorda pe merit. Dumnezeu are mila de cine vrea si se indura de cine vrea. Citat:
Intrebi de ce le-ar pasa la copii mei de mine? Pentru ca sunt tatal lor , de aceea. Nu pentru ca fac nu stiu ce lucruri pentru strabuni mei. Citat:
Citat:
Citat:
De acord, calea celui rau e mult mai usoara, numai ca duce la moarte iar omul daca accepta aceea cale va raspunde in fata lui Dumnezeu pentru asta. Uite ce spune Domnului lui Iezechiel: "Și tu, fiul omului, spune casei lui Israel: Voi ziceți așa: "Nelegiuirile noastre și păcatele noastre sunt asupra noastră și ne stingem în ele; cum vom putea dar să trăim?" Spune-le: Precum este adevărat că Eu sunt viu, tot așa este de adevărat că Eu nu voiesc moartea. păcătosului, ci ca păcătosul să se întoarcă de la calea sa și să fie viu. Întoarceți-vă, întoarceți-vă de la căile voastre cele rele! Pentru ce să muriți voi, casa lui Israel?" Omul ca sa fie mantuit trebuie sa se intoarca de la caile lui pacatoase. Nu exista alta posibilitate. Nu merge cu scuzele la Dumnezeu(am fost ignorant, anturajul m-a tras in jos etc etc). Citat:
Portita catre rai i-a fost deschisa in momentul in care a constientizat starea de pacat in care se afla. Multi constientizeaza pacatul dar prefera sa traiasca in pacat si-l resping pe Dumnezeu. Citat:
Daca asculti de Dumnezeu nu esti in inselare. |
Citat:
Sunt de acord ca trupul si alte obiecte sunt de oigine materiala si se descompun. Dar sufletul desi nu e material, voi afirmati ca exista. Pot sa accept asta. Deci daca exista atunci e creat, de Dumnezeu probabil. Daca e creat, poate fi distrus, printr-un proces invers, tot de Dumnezeu probabil. Iata ca vorbim despre ceva care nu exista (nu este material) ca si cum ar exista, se poate creea si distruge (Dumnezeu e atotputernic, poate distruge orice). Asa in forma total de neinteles in care exista sufletul, totusi e creatie, si daca e creatie e materie, materia din care e format sufletul. E, n-ar fi fost mai simplu pentru noi toti daca nici macar nu ar fi existat acest suflet ? Dar daca tot s-a intamplat sa se nasca sufletul nostru, nu e mai eficient ca el sa dispara la un moment dat ? De ce trebuie sa existe o lupta pentru curatarea sufletului cand ea ar putea sa nu existe. Adica de ce preferati chinul in locul nimicului ? |
Citat:
De obicei frica aceasta .. organica si refuzul sunt la cei care privesc oricum din afara problema. Dinauntru se vede cu totul altfel. |
Citat:
heorhe am vrut sa precizez ca d.p.d.v. lingvistic, termenul ,,descompunere,, nu poate fi folosit cand e vorba de suflet. tocmai am spus ca sufletul nu e material, ci e duh, spirit, pnevma, e suflarea Lui Dumnezeu care invaluie trupul omului , dar in acelasi timp, e ,,absorbit,,, in interiorul lui. sau ca sa zic asa, sufletul e partea ,,soft,,, nepalpabila material dar sesizabila prin trasaturile specifice: ratiune, vointa, constiinta de sine, sentimente, afecte, toate trairile. daca acestea nu se vad si nu sunt materiale, nu inseamna ca existenta sufletului poate fi pusa la indoiala. daca noi n-am fi suflete, am fi doar fapturi biologice. dar omul nu e o simplă „ființă vie“, asemenea tuturor celorlalte, ci trup cu suflet viu, apartinand celor doua lumi, materiala si spirituala. e singura creatura (trup-suflet) constienta de sine. am zis mai sus, ca prin suflet suntem inruditi cu Dumnezeu-Fiinta-prin-excelenta. daca ai inca dubii, iti sugerez sa citesti ce referiri face Scriptura cu privire la suflet (care nu e o sursa oarecare, ci e revelata chiar de Dumnezeu). cat despre ce zici tu, ca ar fi mai convenabil ca sufletul sa se neantizeze, hombre, ce sa-ti zic, aici nu-i dupa preferinte. Dumnezeu face regulile. si tocmai ca atunci cand le-a facut, asa le-a facut sa ne fie noua bine. d.p.d.v. al unuia robit pacatului, cred si eu ca ar fi mai convenabil, dupa ce toata viata am facut numai ce mi-a trecut prin cap fara sa-mi pese de consecinte si de scopul pentru care m-a facut Dumnezeu. pai asa, fiecare isi face propriile reguli, ca oricum nu o sa-l traga nimeni, niciodata la raspundere. la sfarsitul vietii zice ,,m-am distrat, am facut ce am vrut, pe cei cu care nu m-am inteles, i-am anihilat, iar acum prin moarte ma neantizez si intru in nefiinta de dinainte de a fi existat,,. e absurd si ilogic. care-i atunci scopul vietii? auzi intrebare, de ce preferam iadul in locul nimicului? de parca vreo creatura poate schimba datul ontologic si poate sa faca sa nu fi existat niciodata. asta-i nimicul - faptul de a nu fi existat niciodata. nu prefera nimeni iadul, dar e singura alternativa ramasa daca respingem ce ne-a propus Dumnezeu. iti sugerez o intrebare mai buna: de ce preferi nimicul in locul existentei impreuna cu Dumnezeu? si oricat l-ai prefera, cum il obtii? daca o creatura crede ca poate schimba ontologic ceva, think again. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Ma simt ca un personaj din Sims , intru-un joc pe calculator atunci. Dumnezeu a creat lumea cu tot cu incercarile pe care trebuie sa le treaca oamenii. Putea foarte bine sa creeze o lume perfecta, sau ma rog, sa nu lase pe Adam si Eva sa se atinga de pomul cunoasterii, si atunci toata lumea era fericita. De ce trebuie eu sa particip la tot jocul asta de-a iadul/raiul cand pot foarte bine sa : 1. nu exist, sau 2. sa fiu o fiinta perfecta creata de Dumnezeu. De ce exista a treia varianta daca Dumenzeu ne vrea pe toti ca El ? E un joc sau ce ? |
Citat:
Spui ceva foarte adevarat intr-o postare: ca mantuirea depinde de jerfa lui Dumnezeu. Ei bine, pe acest principiu functioneaza cele 40 de liturghii. Se stie, fireste, ca in credinta ortodoxa, la fiecare Sfanta Liturghie se reitereaza Jertfa Mantuitorului, si nu in mod simbolic, ci painea si vinul devin cu adevarat Trupul si Sangele lui Hristos. La jertfa, in Biserica Ortodoxa, sunt pomeniti atat viii, cat si morti, iar toti acestia pomeniti se impartasesc cu Trupul si Sangele lui Hristos. Insa pentru cineva care nu crede in asemenea lucruri, e imposibil de inteles. Sa nu ne grabim cu etichetarea: cutare a ajuns in iad, ca stim bine ca sufletul unui singur pacatos e mai pretios pentru Dumnezeu decat lumea intreaga. Lucrurile nu sunt atat de transante. Fireste, nimeni nu trebuie sa se bizuiasca pe urmasi, ca i-ar putea face pomeniri. Si apoi, ce urmasi credinciosi ar putea sa aiba unul care a facut numai rau? Cine sa-i fi invatat pe aceia ce sa faca si, mai ales, cum sa creada? Caci totul se face dupa credinta omului (ai destule exemple in Biblie) si nu e imposibil ca acea credinta a omului sa covarseasca marea de pacate pe care o lasa in urma lui un suflet. Nespus de greu, dar nu imposibil. Sa ne intelegem, nu militeaza nici un ortodox pentru principiul: pacatuieste cat mai mult si pocaieste-te pe patul de moarte sau mori in pacat, ca se va gasi cineva candva sa faca o liturghie pentru tine! Nu! Dar noi nu suntem responsabili doar pentru noi insine, ci si pentru ceilalti, mantuirea e si colectiva, ne purtam crucile unii altora, cum ne-a invatat Hristos si asa cum facem (sau nu) tot ce ne sta in putinta pentru mantuirea noastra, nu trebuie sa fim nepasatori fata de mantuirea altuia. Sa stii ca si in cazuri de cancer, daca cei din jurul bolnavului au o credinta atat de mare, il pot scapa! Minuni din acestea s-au vazut o multime! Sper ca acestea de mai sus sa foloseasca cuiva, ca doar "crestini" sunt multi |
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:06:50. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.