![]() |
E posibil ca SFANTA TREIME sa fie an DUMNEZEUL PREA ANALT???????
|
Domnule ARHANGHELUL, Dumneata chiar ai intrebari sincere de credinta, sau vrei sa ispitesti si sa subestimezi Biserica?, Sf Traime! il poti desparti pe Hristos de Tatal? E Hristos o creatura? Sf Ev Ioan spune, "la inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu, si Cuvantul era Dumnezeu (Ioan 1;1) de aici incolo, sper sa te ajute Dumnezeu ca noi nu putem
|
Citat:
|
Nu o sa-ti mai raspund, pt ca tu nu cauti adevarul cu inima sincera si smerita, ci incerci sa ispitesti, Sper ca nici colegii adevarati crestini sa nu-ti mai raspunda intrebarilor tale care incearca sa semene dezbinare, pt ca tu nu esti interesat sa cauti credinta adevarata, ci incerci sa denigrezi Biserica Lui Hristos, Roaga-te Domnului sa te calauzeasca, daca nu numai in Biserica lui Hristos nu vei fi, ci vei fi doar intr-o adunare in numele lui Hristos, care vorbesc vrute si nevrute despre Dumnezeu, fara sa aiba un sablon sau un ghid, i-au Biblia si o intorc pe fata si pe dos ajungand din erezi in erezii si mai mari, Domnul sa te binecuvinteze
|
Citat:
|
Citat:
Mintea omeneasca singura este incapabila sa cuprinda taina Sf. Treimi. Trebuie sa ne plecam smeriti, sa lasam pe Duhul Sfant sa ne lumineze in aceasta privinta si sa primim cu credinta revelatia ce ni s-a facut , pe care Parintii Bisericii (in special Sf. Atanasie si Parintii capadocieni) au incerca sa o transpuna in concepte (ousia, hypostasis, prosopon, energheia, perihoresis ) mai accesibile mintii omenesti. Asta daca vrem sa intelegem cat de cat care este credinta Biserici. Cine se inspira (cum cred ca este cazul tau) din izvoare gnostice, neoplatonice, orientale, teozofice etc., se afla de la bun inceput pe un drum gresit. |
Citat:
Oare numai acesti Sf. Parinti au putut fi inspirati de Duhul Sfint iar alti oameni nu??????? |
Sfintii Parinti sunt cei care au spus (au formulat clar) ceea ce gandeau si ceilalti crestini. Biserica a recunoscut in unii din invatatori niste persoane cu viata si credinta curata.
Nu credinta este ortodoxa pentru ca a fost formulata de Sf. Parinti, ci acei dascali care au fost in acord cu ortodoxia au fost numiti Sf. Parinti. Biserica este aceea care da girul. Iar invataturile gnostice, neoplatonice, orientale, teozofice etc au fost respinse de Biserica. Toti sfintii Bisericii, dintre care unii au primit marturie vadita din partea lui Dumnezeu prin darul facerii de minuni sau prin neputrezirea trupului, au trait in invatura Bisericii, nu altfel. Inspiratia Duhului Sfant trebuie sa fie unitara, coerenta, necontradictorie. Nu au cum sa fie de la Duhul Sfant simultan si credinta in inviere, si cea in reincarnare. Sau creatia din nimic in timp si existenta vesnica si din aceeasi esenta cu Dumnezeu. S.a.m.d. Iarta-ma ca indraznesc sa-ti dau un sfat, dar cred ca ar fi bine pentru un timp sa citesti numai carti ortodoxe pentru a-ti face o imagine clara despre ceea ce gandeste Biserica. Dupa aceea ai putea face (daca va mai fi cazul) o comparatie intre ortodoxie si celelalte credinte in cunostinta de cauza. Unele intrebari pe care le pui astazi nu ti le vei mai pune, iar la altele vei gasi singur raspuns. La studiul credintei ortodoxe este necesar sa ai si o viata liturgica, rugaciune, smerenie, sinceritate (buna intentie) si iubire de Dumnezeu. Trebuie sa-l rogi pe Dumnezeu sa te ajute, sa te calauzeasca pe calea adevarului. Studiu sec al "doctrinei" nu este suficient. Dumnezeu nu descopera tainele Sale vrajmasilor Sai. Fara har, care se da unei inimi smerite, nu vei putea primi paradoxurile si antinomiile crestine, ramanand la conceptiile eretice rationaliste. Caci in orice erezie este o incercare rationala de a explica crestinismul, o conceptie reductionista, in timp ce credinta Bisericii se caracterizeaza prin apofatismul sau. Doamne ajuta! |
Citat:
Toti Ortodoxi sustin ca Sf.Parinti au facut minuni si au fost desavarsiti dar cand vine vorba de alt om care nu este din Ortodoxie nu mai poate fi la fel de luminat sau sa fie inspirat de Duhul Sfint si nu trebuie sa fie crezut. Nu pot exista inpreuna reincarnarea si invierea pentru ca nu putem intelege noi. Daca santem vesnici cum am fi putut fi creati din alceva in care nu exista DUMNEZEU??????? Sfatul tau nu e rau dar oare nu putem sa vedem si in alte invataturi intelepciunea LUI DUMNEZEU. |
buna Arhanghel!
Sfintii Parinti au avut pe Duhul Sfant in ei. Despre Buda, Aristotel etc...ei nu au avut Duhul Sfant in ei, de ce? Pentru ca trebuie sa fii botezat cand esti nascut, in numele ortodoxiei, sa primesti pe Duhul Sfant. Si spun numai in numele ortodoxiei pentru ca daca ma gandesc bine, numai biserica ortodoxa procedeaza corect cu taina botezului. Esti inspirat de Duhul Sfant atunci cand il ai pe Dumnezeu in minte si suflet; atunci cand cauti sa faci bine tuturor si sa ii unesti pe cei rataciti cu dreapta credinta. Nu esti inspirat de Duhul Sfant atunci cand cauti sa denigrezi adevarata credinta si revii cu teorii noi, absurde, impotriva credintei si a lui Dumnezeu. |
Citat:
Si totusi au avut asupra lor Duhul Sfint. |
Catrea arhanghelul. As avea ceva de spus si eu. Hai sa facem o comparatie intre Buda si ceilalti necrestini si Hristos. Ce au dat ei? Invataturi, scrieri si povesti ziditoare ( sa zicem ). Ce a dat Hristos? Pe langa invataturile sale a dat sange, carne, deznadejde. Hristos a murit in chinuri cand toti isi bateau joc de ei si plini de deznadejde. Acel Eli, Eli arata ca Hristos nu se prefacea. In plus hai sa ne luam la toti inteleptii. Corecteaza-ma daca gresesc dar cine dintre acestia s-a facut Fiul lui Dumnezeu? Cine a zis ca Tatal este in el si ca daca l-a vazut pe el L-a vazut pe Tatal? Citeste evenghelia si uimeste-te la invataturile care nu pot fi gandite de mintea umana. Poate te intrebi unde vreau sa ajung. Hristos dupa ce a fost marturisit de Petru a spus ca "pe aceasta piatra voi zidi Biserica mea si portile iadului nu o vor birui" ( iar piatra nu era Petru cum spun catolicii ci credinta lui Petru ). In lume exista o singura Biserica care nu s-a contrazis niciodata: Biserica Ortodoxa. Inseamna ca ortodoxia nu va fi biruita niciodata. Totusi unuii sf. Parinti au scris impotriva reincarnarii. Iar Biserica nu a spus ca scrierile sunt eretice. Asta inseamna ca nu exista reincarnare. Ceilalti neortodocsi puteau sa fie si ei insuflati de Duhul Sfant dar nu e problema noastra. Noi stim ca ortodocsii au adevarul. Trebuie sa nu uiti ca Dumnezeu nu poate fi inteles de om asa ca cailalti intelepti se pune problema cat au inteles corect. Pe cand in Biserica Ortodoxa portile iadului nu o vor birui. Daca s-ar strecura o erezie Biserica ar fi fost biruita. Sa luam si cazul lui Buda. Acesta dupa ce a experimentat ce a experimantat a transmis invataturile sale prin viu grai la 12 discipoli si viecare au transmis mai de parte cum au inteles. Totusi si la budisti sunt mai multe secte. Daca discipolii lui Buda nu au putut sa transmita corect invatatura Acestuia cu atat mai mult un om nu poate transmite corect invatatura lui Dumnezeu daca nu este ajutat de El care e atotputernic. Sper ca nu vei gasi si aici ceva care sa ma contrazici. :)
|
Citat:
Dupa Slujba Preotul comenteaza versetele citite din Biblie iar explicatia lui este cea corecta sau se poate insela in aceste comentarii??????? Care este Adevarul Ortodoxilor??????? Spunemil si mie. Eu nu fac comparatie intre Domnul Nostru HRISTOS si ceilalti invatati ai vremurilor trecute pentru ca nu se poate face comparatie.Pe DUMNEZEU nu putem sa-l comparam. |
Biserica rasariteana niciodata nu a trecut cu vederea contributia filozofiei antice, de aceea o parte din filozofi sunt pictati fie in pronaosul unor biserici, sau pe peretii exteriori ai bisericilor din Moldova. Contributia lor se leaga de ideea de Bine, Frumos, Dreptate. insa este absurd sa se spuna ca aceasta stiinta sau cultura era mantuitoare. Sfantul Vasile cel Mare: "De nu vom cunoaste adevarul privitor la aestea, nimic nu ne va impiedica sa ajubgem la fericirea promisa"-mantuirea. Filozofia antica a imbracat o alta haina prin teologia Sfintilor Parinti din sec IV
|
Daca iubirea intre Tatal suprem si numai Tata al unui unic Fiu ni se descopera in cea mai inalta iubire, fara inceput si fara sfarsit, iubirea aceasta se arata desavarsita, existand tot din eternitate si o alta Persoana, catre Care se indreapta iubirea dintre Tatal si Fiul si Care, la randul Ei, se bucura cu fiecare dintre ei si celalalt. Simplul fapt ca e o alta Persoana decat cele doua aflate in relatie de Eu-Tu poate aduce o nota noua, sporita, in iubirea dintre cele doua, primind intr-o noua evidenta importanta ei.
Desigur, s-ar putea spune ca Tatal fiind infinit si Fiul, infinit, nu mai e lipsa de o alta Persoana pentru a aduce ceva nou in iubirea Unuia fata de Celalalt. Dar cu judecata aceasta s-ar putea afirma si ca o singura Persoana dumnezeiasca isi este suficienta in infinitatea ei pentru fericirea proprie. Dar, daca infinitatea unei Persoane cere pentru iubirea care da fericire si o alta Persoana, de ce n-ar cere infinitatea iubirii Lor, care e primul mod de iubire, sporindu-l pe primul cu toata infinitatea Ei? Nu infinitatea in sine da bucuria iubirii, ci reprezentarea ei de catre o alta persoana decat cea proprie. Unde lipseste constiinta, lipseste bucuria. Dar bucuria reala o da alta constiinta atenta la ea. Si vedem chiar in noi, care suntem dupa chipul dumnezeiesc, ca un altul decat eu si tu ne aduce un mod nou si sporit de iubire si deci de bucurie. Iubirea intre eu-tu, chiar in planul infinit, vrea sa se extinda spre alta persoana, sau bucuria unuia de altul sporeste cand e insotita de bucuria unui al treilea, sau cand bucuria celor doi traieste bucuria comuna de un al treilea. Poate in acest sens, Sfantul Atanasie al Alexandriei a spus: Iar Domnul a spus ca Duhul este Duh al Adevarului si Mangaietor: prin aceasta a aratat ca in Duhul este Treimea desavarsita . Traim acest fapt si noi, oamenii, chiar prin necesitatea limbii de-a adauga la eu-tu, un el. Nu putem sa uitam de un el, aflandu-ne in relatie de eu-tu. Poate ca, cu cat ne iubim mai mult unul cu altul, simtim si iubirea fata de el; sau invers: cu cat traim doi insi, legati ca eu-tu, pe un al treilea mai mult, cu atat ne iubim si unul pe altul. Noi simtim trebuinta sa fim iubiti de al treilea si sa iubim pe al treilea, si cu cat il iubim mai mult impreuna, cu atat ne iubim si noi mai mult. Daca am fi numai doi, am simti ca ne-ar lipsi ceva din realitate. Chiar fiinta divina trebuie sa traiasca in deplina multumire, in relatie de trei constiinte personale. Eu nu vreau sa fiu iubit numai de unul (de tu), oricat ar fi de infinit, ci vreau sa fie insotit in iubirea lui fata de mine si de un al treilea (de un el); si tu al meu voiesti la fel, sa am si pe altul care te iubeste impreuna cu mine. Dar si cel de-al treilea vrea sa ne vada uniti in iubirea fata de el, sau in iubirea lui fata de noi. Al treilea in Dumnezeu nu poate fi ca al doilea, deci Fiu. Aceasta ar arata pe Fiul neatragand iubirea integrala a Tatalui. Ci trebuie sa fie o Persoana de alta categorie, Care, chiar prin felul in care isi primeste subzistenta de la Tatal, arata pe Tatal iubind deplin pe Fiul insusi si pe Fiul iubind pe Tatal insusi. Astfel, Duhul uneste si mai mult pe Tatal si pe Fiul, ceea ce-L face sa fie si El iubit de Amandoi si El sa-I iubeasca pe Amandoi, dar aratand iubirea Lui deosebita fata de fiecare in raport cu iubirea lor intre Ei, si a fiecaruia dintre Ei fata de El, deosebita. El face pe Fiul si mai iubit de Tatal si pe Tatal si mai iubit de Fiul. De aceea si Tatal nu-L iubeste pe Fiul decat in Duhul, si pe Duhul, decat in Fiul, si deci pe noi, ca fii duhovnicesti, si Fiul, ca frati duhovnicesti. Fiecare cuprinde si descopera adeseori nu Eul sau, ci pe ceilalti. De aceea, in fiecare ipostas se pot vedea celelalte. Vezi, prin urmare, zice Sfantul Vasile cel Mare, ca uneori Tatal descopera pe Fiul, alteori Fiul pe Tatal. Deci toata Dumnezeirea ti se arata uneori in Tatal, alteori in Fiul si in Duhul. Daca ar fi patru, n-ar fi totul in aceasta relatie directa neincetata. Ar ramane mereu un El exterior. S-ar vedea ca cineva ramane mereu afara. In doua Persoane, iarasi, s-ar vedea ca nu e totul, ca ceva lipseste. In Dumnezeu Trei e totul. Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Sfanta Treime sau La inceput a fost iubirea |
SFINT,SFINT,SFINT ESTE DOMNUL SAVAOT[Isaia6,3]
|
Citat:
|
Treimea este taina si structura supremei iubiri, este cea care le explica pe toate sau fara de care nu se poate explica nimic. (Pr Dumitru Staniloae)
|
Citat:
|
Va multumesc!
Eu sunt nou pe acest sit sper sa ma prmiti si pe mine!!!
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:22:27. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.