Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   un sectant care se rusineaza in fata preotul in legatura cu Taina Botezului (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10384)

vidoveczandrei 12.08.2010 18:19:42

un sectant care se rusineaza in fata preotul in legatura cu Taina Botezului
 
uitati aici:

Taina Sfantului Botez




Intr-o zi, un sectant, om ratacit de la dreapta credinta, a vrut sa-l contrazica pe un preot, spunandu-i:

- Chiar daca in Biblie Mantuitorul spune sa ne botezam, eu nu cred ca e bine sa-i botezam pe copii, ci doar pe oamenii mari. Trebuie sa astepti ca cei mici sa creasca si de-abia atunci sa ii intrebi daca vor sau nu sa fie botezati. Doar asa, ca oameni in toata firea, pot hotari cu adevarat. Cum puteti voi, ortodocsii, sa-i botezati pe copii ?

- Spune-mi, ii zise preotul, dupa ce il asculta cu rabdare, stiu ca dumneata ai copii; cand erau mici, i-ai dus la doctor sa ii vaccineze ?

- Da, ii raspunse omul.

- De ce nu ai asteptat sa creasca si sa-i intrebi mai intai daca vor sau nu sa fie vaccinati ? - il mai intreba preotul pe om.

- Fiindca nu vroiam sa se imbolnaveasca si stiam ca e bine pentru ei.

- E, vezi, tot asa si noi stim ca Sfantul Botez este bun pentru copii si nu avem de ce astepta. Asa cum vaccinezi un copil micut, ca sa nu se imbolnaveasca trupul lui fragil, tot asa il si botezi, pentru a nu se "imbolnavi" sufletul lui tanar. Prin puterea Duhului Sfant, prin harul Sau, coborat astfel peste prunc, acesta e un om nou, pregatit pentru o viata noua si luminoasa: viata crestineasca.

Sectantul pleca ochii rusinat si se indeparta, gandindu-se la cele spuse de preot.

Desi sunt unii care nu cunosc dreapta credinta, sau stiu prea putine, preotul ii poate invata, ii poate calauzi prin desisul acestei vieti incarcate de greutati si pacate, scotandu-i la limanul mantuirii. Omul trebuie sa isi asculte preotul, duhovnicul si sa se gandeasca la cele spuse de acesta.

"Turma lui Hristos se pastoreste cu fluierasul, nu cu batul, adica cu blandete, nu cu asprime.

Se pastoreste mai mult cu exemplul vietii preotului, nu numai cu predica de la amvon."



o pilda, nu eu am zis,este o pilda dat de cineva,si este o plda buna pe care ar trebui sa citeasca fiecare sectant.

tricesimusquintus 12.08.2010 18:42:00

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 277172)
uitati aici:

Taina Sfantului Botez




Intr-o zi, un sectant, om ratacit de la dreapta credinta, a vrut sa-l contrazica pe un preot, spunandu-i:

- Chiar daca in Biblie Mantuitorul spune sa ne botezam, eu nu cred ca e bine sa-i botezam pe copii, ci doar pe oamenii mari. Trebuie sa astepti ca cei mici sa creasca si de-abia atunci sa ii intrebi daca vor sau nu sa fie botezati. Doar asa, ca oameni in toata firea, pot hotari cu adevarat. Cum puteti voi, ortodocsii, sa-i botezati pe copii ?

- Spune-mi, ii zise preotul, dupa ce il asculta cu rabdare, stiu ca dumneata ai copii; cand erau mici, i-ai dus la doctor sa ii vaccineze ?

- Da, ii raspunse omul.

- De ce nu ai asteptat sa creasca si sa-i intrebi mai intai daca vor sau nu sa fie vaccinati ? - il mai intreba preotul pe om.

- Fiindca nu vroiam sa se imbolnaveasca si stiam ca e bine pentru ei.

- E, vezi, tot asa si noi stim ca Sfantul Botez este bun pentru copii si nu avem de ce astepta. Asa cum vaccinezi un copil micut, ca sa nu se imbolnaveasca trupul lui fragil, tot asa il si botezi, pentru a nu se "imbolnavi" sufletul lui tanar. Prin puterea Duhului Sfant, prin harul Sau, coborat astfel peste prunc, acesta e un om nou, pregatit pentru o viata noua si luminoasa: viata crestineasca.

Sectantul pleca ochii rusinat si se indeparta, gandindu-se la cele spuse de preot.

Desi sunt unii care nu cunosc dreapta credinta, sau stiu prea putine, preotul ii poate invata, ii poate calauzi prin desisul acestei vieti incarcate de greutati si pacate, scotandu-i la limanul mantuirii. Omul trebuie sa isi asculte preotul, duhovnicul si sa se gandeasca la cele spuse de acesta.

"Turma lui Hristos se pastoreste cu fluierasul, nu cu batul, adica cu blandete, nu cu asprime.

Se pastoreste mai mult cu exemplul vietii preotului, nu numai cu predica de la amvon."



o pilda, nu eu am zis,este o pilda dat de cineva,si este o plda buna pe care ar trebui sa citeasca fiecare sectant.

Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

vidoveczandrei 12.08.2010 18:54:31

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

sa stii ca tu nu-l poti minte pe preot fiindca din gura lui este glasul Domnului Iisus Hristos care vorbeste,dar si acel preot stia foarte bine ce facea cu acel copil,dar acel om care vroia sa-l contrazica pe preot,dar nu a reusit sa-l duplece,dar preotul ia raspuns cu blandete,iar omul a plecat dezamagit ca nu a putut sal minta.Asa si omul ingeneral,omul nu poate sa-L minte mai ales pe Iisus Hristos,asa ca aceasta pilda ne arata ca nici o alta cofesiune nu poate sal pacaleasca pe preotul care este slujitorul Domnului,si ca nu poate sa fie contrazis.

vidoveczandrei 12.08.2010 18:56:54

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

"Turma lui Hristos se pastoreste cu fluierasul, nu cu batul, adica cu blandete, nu cu asprime.

Se pastoreste mai mult cu exemplul vietii preotului, nu numai cu predica de la amvon."

asta pare sa fie concluzia.

vidoveczandrei 12.08.2010 19:02:26

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

ba din contra daca copil a fost botezat si se intampla ceva in continuare Doamne fereste o tragedie copil este salvat.O serios nu este vorba de taina botezului fiindca nu aduce Iadul,ci de fapt pacatele il atrag pe omul in Iad,dar trebuie sa se lupte cu ispite,dar inca iti spun nu-L poti sa-L pacalesti pe Domnul Iisus deoarece nu poti.Dar daca copilul nu este botezat nu va intra in imparatia Domnului,sa stii,fiindca copilul poarta pacatul stramosesc de la protoparintii,dar prin botez acele pacate sau adus si e unu ca nou.Asa ca nu ai decat sa minti pe Domnul incontinuare ca nu tine,cu dogma ca voastra ca doar adultii,adica daca adultul primeste botezul,la copil ce se intampla cu el daca nu este botezat?

tricesimusquintus 12.08.2010 19:13:31

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 277181)
sa stii ca tu nu-l poti minte pe preot fiindca din gura lui este glasul Domnului Iisus Hristos care vorbeste,dar si acel preot stia foarte bine ce facea cu acel copil,dar acel om care vroia sa-l contrazica pe preot,dar nu a reusit sa-l duplece,dar preotul ia raspuns cu blandete,iar omul a plecat dezamagit ca nu a putut sal minta.Asa si omul ingeneral,omul nu poate sa-L minte mai ales pe Iisus Hristos,asa ca aceasta pilda ne arata ca nici o alta cofesiune nu poate sal pacaleasca pe preotul care este slujitorul Domnului,si ca nu poate sa fie contrazis.

Ești atât de confuz, încât nici tu nu poți înțelege ce ai scris.

tricesimusquintus 12.08.2010 19:19:33

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 277183)
ba din contra daca copil a fost botezat si se intampla ceva in continuare Doamne fereste o tragedie copil este salvat.O serios nu este vorba de taina botezului fiindca nu aduce Iadul,ci de fapt pacatele il atrag pe omul in Iad,dar trebuie sa se lupte cu ispite,dar inca iti spun nu-L poti sa-L pacalesti pe Domnul Iisus deoarece nu poti.Dar daca copilul nu este botezat nu va intra in imparatia Domnului,sa stii,fiindca copilul poarta pacatul stramosesc de la protoparintii,dar prin botez acele pacate sau adus si e unu ca nou.Asa ca nu ai decat sa minti pe Domnul incontinuare ca nu tine,cu dogma ca voastra ca doar adultii,adica daca adultul primeste botezul,la copil ce se intampla cu el daca nu este botezat?

Povestea asta cu "păcatul strămoșesc spălat de botez" nu o s-o găsești în Scriptură. Aceasta este "dogmă". În schimb, botezul în urma credinței omului e prezent în Biblie.

vidoveczandrei 12.08.2010 19:24:48

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277185)
Ești atât de confuz, încât nici tu nu poți înțelege ce ai scris.

in concluzie ceea ce am spus ca:nu poti sa-L minti sau sa-L pacalesti pe Iisus Hristos,si ca prin slujitorul Sau vorbeste fiindca are harul de la Dummnezeu,fiind bland ca si Iisus Hristos.Dar un preot care incepe sa minta pe Domnul Iisus Hristos este concediat,dar ramane un om simplu care mai are cateva cunostinte din ceea ce a lucrat.Preotul a facut o facultate de teologie,asta se reduce la tot si ca a invatat cum sa faca Taina Botezului.

Mihnea Dragomir 12.08.2010 19:24:57

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277187)
Povestea asta cu "păcatul strămoșesc spălat de botez" nu o s-o găsești în Scriptură.

Cu adevărat, trebuie să citești cuvântul Domnului cu ochelari fumurii întunecați de Întunecilă ca să spui chestia asta.

vidoveczandrei 12.08.2010 19:43:48

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 277190)
Cu adevărat, trebuie să citești cuvântul Domnului cu ochelari fumurii întunecați de Întunecilă ca să spui chestia asta.

Prietene Dragomir cum ti se pare aceasta pilda,nu crezi care dreptate in legatura cu neoprotestanti ca nu pot sa-L minta pe Domnul,tu ce crezi despre aceasta pilda?

vidoveczandrei 12.08.2010 19:46:42

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 277190)
Cu adevărat, trebuie să citești cuvântul Domnului cu ochelari fumurii întunecați de Întunecilă ca să spui chestia asta.

la dumneavostra se pratica aceasta Taina,se botezeaza copii?

Erethorn 12.08.2010 19:57:24

Bineinteles ca se boteaza copii !!! Ce intrebare e asta ?

vidoveczandrei 12.08.2010 20:02:29

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 277200)
Bineinteles ca se boteaza copii !!! Ce intrebare e asta ?

ca se stie ca copii au pacatul stramosesc,se pare ca cele doua biserici au multe marturisiri in legatura cu botezul,asta inseamna 3 BC si BO 0 NP,chiar daca cele doua biserici sau despartit stiu ca mai au ceva marturisiri,dar si Sfintii Parinti mai au,ceea ce este bine.Am intrebat ca sa vada si NP-ul cine mai pastreaza atat Biblica cat si Traditie.

vidoveczandrei 12.08.2010 20:14:58

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 277200)
Bineinteles ca se boteaza copii !!! Ce intrebare e asta ?

pai nu esti de acord cu mine ca nici un om nu poate sa-L minta pe Dumnezeu,chiar si cu pilda pe care am postat reiese ca nu poti sa-L minti cu o alta dogma pe care au NP,tu ce crezi?

Erethorn 12.08.2010 20:23:48

Eu cred ca NP, in cel mai rau caz, se mint pe ei insisi, si nu in toate cazurile.

Minciuna nu e totuna cu lipsa adevarului. Minciuna inseamna sa stii, sa fi constient ca ceea ce spui nu e adevar.

Daca un NP e sincer convins ca doctrina lui e adevarata, inseamna ca nu e mincinos.

In schimb, un ortodox sau un catolic care la spovada spune: "promit sa nu mai faptuiesc acest pacat", desi stie ca nu va trece o saptamana inainte sa cada din nou, minte.

Un NP care se roaga, cerand iertarea pacatelor, si spune sincer "promit sa incerc sa nu mai pacatuiesc" nu minte.

Si asa mai departe.

vidoveczandrei 12.08.2010 20:28:30

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 277220)
Eu cred ca NP, in cel mai rau caz, se mint pe ei insisi, si nu in toate cazurile.

Minciuna nu e totuna cu lipsa adevarului. Minciuna inseamna sa stii, sa fi constient ca ceea ce spui nu e adevar.

Daca un NP e sincer convins ca doctrina lui e adevarata, inseamna ca nu e mincinos.

In schimb, un ortodox sau un catolic care la spovada spune: "promit sa nu mai faptuiesc acest pacat", desi stie ca nu va trece o saptamana inainte sa cada din nou, minte.

Un NP care se roaga, cerand iertarea pacatelor, si spune sincer "promit sa incerc sa nu mai pacatuiesc" nu minte.

Si asa mai departe.


asa e,sunt de acord cu tine,sper sa fie asa cum zici tu.

hadrian 12.08.2010 20:38:03

si cine e de vina?
 
Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

Daca a ajuns cineva departe de Dumnezeu se datoreaza faptului ca nasii si parintii nu si-au facut datoria. poti sa te vaccinezi impotriva unor boli si cineva sa te contamineze voi cu un virus in fata caruia nu esti imun si sa mori inainte de vreme.
Botezul crestin nu este acelasi cu botezul evreilor. Botezul crestin inseamna nastere din nou (Cf. Convorbirii cu Nicodim a Mantuitorului), Botez cu Duh Sfant si cu foc. Mantuitorul a primit acest Botez, cu firea Sa umana, in momentul intruparii, cand a curatit aceasta fire de pacatul lui Adam si de urmarile ei, dandu-i puterea sa biruiasca pacatul.

tricesimusquintus 12.08.2010 22:36:10

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 277190)
Cu adevărat, trebuie să citești cuvântul Domnului cu ochelari fumurii întunecați de Întunecilă ca să spui chestia asta.

E mai lesne a lansa o butadă șmecherească precum cea de mai sus decât a aduce un singur argument scripturistic.

Mihnea Dragomir 12.08.2010 23:09:07

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277262)
E mai lesne a lansa o butadă șmecherească precum cea de mai sus decât a aduce un singur argument scripturistic.

Argumentele scripturistice sunt atât de numeroase și de covârșitoare, încât le veți descoperi singur, cu condiția să aveți bună credință și să doriți în mod sincer să descoperiți adevărul din Scripturi. Mulți au devenit catolici necitind altceva decât Biblia, carte care este suficientă pentru a cunoaște care e Biserica lui Cristos, precum și majoritatea adevărurilor de credință (de exemplu cel privind necesitatea Botezului și caracterul lui de remisiune a păcatelor). După ce veți ajunge la concluziile respective, căutați cel mai apropiat preot catolic, vă mai lămuriți eventuale dificultăți, completați o cerere, un formular de abjurare și un Crez și, dacă faceți dovada că sunteți botezat (certificat sau doi martori), bine ați venit în Biserică (în caz contrar sunteți catechumen, adică aproape catolic).

După ce recitiți toată Biblia (lucru pe care sunt convins că deja l-ați făcut de mai multe ori, dar cu ochelarii a căror descriere vi s-a părut șmecherească), insistați asupra următoarelor pasaje care vă răspund direct la problema care vă preocupă: Ez 36:25, Acte 2:38, 22:16, Tit 3:5-7, Ioan 3:3-5, Col 2: 11-12.

lung ioan marius 12.08.2010 23:44:47

Cand MANTUITORUL umbla din cetate in cetate si invata pe oameni prin viu grai a avut lamuriri precise atat cu privire la statul,,copilasilor,,cat si cu privire la OFICIEREA SFANTULUI BOTEZ. In zilele noastre cand SFANTA SCRIPTURA este la indemana oricarui doritor spre a fii studiata si traita este atat de simplu sa intelegi ce a poruncit MANTUITORUL cu privire la practicarea Botezului Noutestamental.Sa nu uitam ca atunci cand sa inaltat la CERURI , Mantuitorul a poruncit clar si fara posibile interpretari ce trebuie sa faca ucenicii SFINTII APOSTOLI cu privire la invatatura despre botezul cu care urma sa fie boteati credinciosii.a nu se confunda acest botez cu celelalte practicate pana atunci.Deasemenea cand a binecuvantat copilasii nu poruncit ca ei sa fie botezati imediat dupa nastere desi ca FIU DE DUMNEZEUstia cate dispute vor avea loc cu privire la TAINA SFANTULUI BOTEZ si nu numai.pentru o mai buna intelegere in una din disputele SALE cu fariseii si carturarii MANTUITORUL le spunea cine sunt adevaratii fii ai lui Avraam.Atat MANTUITORUL orin viu grai cat si DUHUL SFANT in scrierile SINTELOR SCRIPTUR atentioneaza asupra invataturilor straine.Cand aveau sa inceapa?Imediat dupace BISERICA LUI HRISTOSva fii intemeiata.care au fost primele invataturi straine?Una din ele chiar cea cu privire la taina sfantului botez

lung ioan marius 12.08.2010 23:48:08

Cand MANTUITORUL umbla din cetate in cetate si invata pe oameni prin viu grai a avut lamuriri precise atat cu privire la statutul,,copilasilor,,cat si cu privire la OFICIEREA SFANTULUI BOTEZ. In zilele noastre cand SFANTA SCRIPTURA este la indemana oricarui doritor spre a fii studiata si traita este atat de simplu sa intelegi ce a poruncit MANTUITORUL cu privire la practicarea Botezului Noutestamental.Sa nu uitam ca atunci cand sa inaltat la CERURI , Mantuitorul a poruncit clar si fara posibile interpretari ce trebuie sa faca ucenicii SFINTII APOSTOLI cu privire la invatatura despre botezul cu care urma sa fie boteati credinciosii.a nu se confunda acest botez cu celelalte practicate pana atunci.Deasemenea cand a binecuvantat copilasii nu poruncit ca ei sa fie botezati imediat dupa nastere desi ca FIU DE DUMNEZEUstia cate dispute vor avea loc cu privire la TAINA SFANTULUI BOTEZ si nu numai.pentru o mai buna intelegere in una din disputele SALE cu fariseii si carturarii MANTUITORUL le spunea cine sunt adevaratii fii ai lui Avraam.Atat MANTUITORUL orin viu grai cat si DUHUL SFANT in scrierile SINTELOR SCRIPTUR atentioneaza asupra invataturilor straine.Cand aveau sa inceapa?Imediat dupace BISERICA LUI HRISTOSva fii intemeiata.care au fost primele invataturi straine?Una din ele chiar cea cu privire la taina sfantului botez

tricesimusquintus 12.08.2010 23:52:07

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 277269)
Argumentele scripturistice sunt atât de numeroase și de covârșitoare, încât le veți descoperi singur, cu condiția să aveți bună credință și să doriți în mod sincer să descoperiți adevărul din Scripturi. Mulți au devenit catolici necitind altceva decât Biblia, carte care este suficientă pentru a cunoaște care e Biserica lui Cristos, precum și majoritatea adevărurilor de credință (de exemplu cel privind necesitatea Botezului și caracterul lui de remisiune a păcatelor). După ce veți ajunge la concluziile respective, căutați cel mai apropiat preot catolic, vă mai lămuriți eventuale dificultăți, completați o cerere, un formular de abjurare și un Crez și, dacă faceți dovada că sunteți botezat (certificat sau doi martori), bine ați venit în Biserică (în caz contrar sunteți catechumen, adică aproape catolic).

După ce recitiți toată Biblia (lucru pe care sunt convins că deja l-ați făcut de mai multe ori, dar cu ochelarii a căror descriere vi s-a părut șmecherească), insistați asupra următoarelor pasaje care vă răspund direct la problema care vă preocupă: Ez 36:25, Acte 2:38, 22:16, Tit 3:5-7, Ioan 3:3-5, Col 2: 11-12.

Asta s-a vrut a fi o glumă. Cred că posed întrucâtva simțul umorului, însă consider chestiunea botezului cât se poate de serioasă, așa că vă rog reveniți cu argumente pe măsură pentru îndepărtarea "păcatului strămoșesc" prin botez. Termenul nici măcar nu este de sorginte biblică.

hadrian 13.08.2010 07:33:33

Ce spui de Legamantul dintre Dumnezeu si poporul ales?
 
Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

Prin acest legamant, fiecare prunc de parte barbateasca trebuia sa fie taiat imprejur la 8 zile, care era tot un fel de botez, deoarece marca apartenenta la poporul ales. De ce nu le-a permis Dumnezeu pruncilor sa-si dea consimtamantul pentru circumciziune?

dobrin7m 13.08.2010 08:47:45

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277178)
Frumușică minciunica, nimic de zis! Dom' părinte, minte-ne frumos!
Apa botezului nu ne ferește de focul Iadului, precum serul vaccinului de boală. Din nefericire, prea mulți bebeluși "vaccinați" de preot au ajuns să sfârșească nepocăiți printr-o viață de păcate și departe de Dumnezeu. La ce le-a folosit?

Faptele Apostolilor Cap.2 :
38. Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.


Deci sa se boteze fiecare dintre voi, ca voua va este data fagaduinta si copiilor vostrii. Nu spune sa se boteze ca voua va este data fagaduinta numai adultilor. precizeaza clar si copiilor vostrii.
Cuvantul ``caci`` este literar introducere la o explicatie: Botezati-va, caci voua este data fagaduinta si COPIILOR VOSTRI. Nu iti este data fagaduinta fara botez.
Acesta este un argument.

dobrin7m 13.08.2010 08:56:32

Faptele Sfintilor Apostoli, cap. 16:
13. Și în ziua sâmbetei am ieșit în afara porții, lângă râu, unde credeam că este loc de rugăciune și, șezând, vorbeam femeilor care se adunaseră.
14. Și o femeie, cu numele Lidia, vânzătoare de porfiră, din cetatea Tiatirelor, temătoare de Dumnezeu, asculta. Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel.
15. Iar după ce s-a botezat și ea și casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți. Și ne-a făcut să rămânem.

S-a botezat si ea si CASA EI. Toata casa ei inseamna si prunci nu doar adulti.
Nicaieri in Biblie nu spune sa se boteze doar adultii.

tricesimusquintus 13.08.2010 11:21:45

Citat:

În prealabil postat de hadrian (Post 277305)
Prin acest legamant, fiecare prunc de parte barbateasca trebuia sa fie taiat imprejur la 8 zile, care era tot un fel de botez, deoarece marca apartenenta la poporul ales. De ce nu le-a permis Dumnezeu pruncilor sa-si dea consimtamantul pentru circumciziune?

Pentru că era o obligație națională, nu opțională. Botezul este opțional și condiționat de actul credinței. Prin botezarea pruncilor se greșește de două ori: se încalcă liberul arbitru și se omite actul credinței ce trebuie să preceadă botezul.

tricesimusquintus 13.08.2010 11:24:27

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277311)
Faptele Apostolilor Cap.2 :
38. Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.
Deci sa se boteze fiecare dintre voi

Greșit. Să se pocăiască și apoi să se boteze! Asta spune textul.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277311)
ca voua va este data fagaduinta si copiilor vostrii. Nu spune sa se boteze ca voua va este data fagaduinta numai adultilor. precizeaza clar si copiilor vostrii.

Iarăși greșit. Făgăduința este în legătură cu primirea Duhului Sfânt. Iar menționarea copiilor este referitoare la viitor, este o făgăduință valabilă și pentru viitor, și pentru alții din viitor. Un fel de expresie românească "și copiilor, copiilor voștri".

tricesimusquintus 13.08.2010 11:34:09

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277313)
Faptele Sfintilor Apostoli, cap. 16:
13. Și în ziua sâmbetei am ieșit în afara porții, lângă râu, unde credeam că este loc de rugăciune și, șezând, vorbeam femeilor care se adunaseră.
14. Și o femeie, cu numele Lidia, vânzătoare de porfiră, din cetatea Tiatirelor, temătoare de Dumnezeu, asculta. Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel.
15. Iar după ce s-a botezat și ea și casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți. Și ne-a făcut să rămânem.

S-a botezat si ea si CASA EI. Toata casa ei inseamna si prunci nu doar adulti.
Nicaieri in Biblie nu spune sa se boteze doar adultii.

În prealabil, Sf. ap. Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (vers.13). Lidiei, "Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel" (vers.14). Se adeverește și în acest caz că vestirea Cuvântului precede botezul, adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta să fie valabil în cazul unor prunci? Ei nici nu înțeleg predicarea, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează, adică nu merg ei înșiși să fie botezați (sunt botezați cu forța).
Apoi, când apostolul Pavel a ieșit din temniță,a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații din CASA EI (vers.40). Probabil că frații erau îngrijorați din cauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?

vidoveczandrei 13.08.2010 16:24:28

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277356)
În prealabil, Sf. ap. Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (vers.13). Lidiei, "Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel" (vers.14). Se adeverește și în acest caz că vestirea Cuvântului precede botezul, adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta să fie valabil în cazul unor prunci? Ei nici nu înțeleg predicarea, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează, adică nu merg ei înșiși să fie botezați (sunt botezați cu forța).
Apoi, când apostolul Pavel a ieșit din temniță,a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații din CASA EI (vers.40). Probabil că frații erau îngrijorați din cauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?

mai Ortodoxia nu forteaza pe nimeni,fie ca nu vrea fie ca vrea,este liber sa aleaga,sau mai bine zis sa aleaga drumul pe care ii este mai bine acelui om,fie vrea sa boteze copillul fie nu,Ortodoxia nu obliga sau forteaza.

tricesimusquintus 13.08.2010 16:48:34

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 277435)
mai Ortodoxia nu forteaza pe nimeni,fie ca nu vrea fie ca vrea,este liber sa aleaga,sau mai bine zis sa aleaga drumul pe care ii este mai bine acelui om,fie vrea sa boteze copillul fie nu,Ortodoxia nu obliga sau forteaza.

Măi, cred că am mai spus-o, religia nu operează prin samsari. Ea ține de opțiunea individului nu a nașului ori a mătușii.

lung ioan marius 13.08.2010 23:20:39

atuci cand LIDIA a fost botezata impreuna cu casa ei evenimentele au decurs destul de clar.Acele femei credincioase adunate la un loc pt rugaciune au avut harul de a auzii CUVANTUL VIETII.A urmat apoi acea invitatie de a propovaduii Cuvantul si in casa Lidiei.NU in sinagoga, nu de catre marii preoti,ci de un prigonitor al Bisericii LUI HRISTOS nascut din nou,plin de DUHUL SFANT. Cuvantul a prins radacina si in inima celor din casa Lidiei si in urma credintei a urmat oficierea botezului.este clar DUHUL SFANT lamurea toate lucrurile prin gura apostolilor ramasi fideli invataturii MANTUITORULUI oamenii credeau si se botezau,cel putin asa spune BIBLIA.Iar idea ca in aceea casa erau si minori este- omeste vorbind-prea putin probabila, deoarece LIDIA era in acea vreme o vanzatoare de purpura, fapt care ne conduce la idea ca ori nu avea copii ,ori erau destul de mari incat LIDIA sa poata derula aceasta afcere ,destul de grea chiar si in aceea vreme.

dobrin7m 14.08.2010 09:14:48

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277353)
Greșit. Să se pocăiască și apoi să se boteze! Asta spune textul.

Iarăși greșit. Făgăduința este în legătură cu primirea Duhului Sfânt. Iar menționarea copiilor este referitoare la viitor, este o făgăduință valabilă și pentru viitor, și pentru alții din viitor. Un fel de expresie românească "și copiilor, copiilor voștri".

In zilele acelea era necesar sa se adreseze adultilor, pentru ca erau inceputurile noii legi, si nimeni nu era botezat, atunci se incepea in mod practic , practicarea Botezului. Normal ca se adresau cu expresia pocaiti-va si va botezati, nu si apoi va botezati. Sensul de pocait nu inseamna schimbarea religiei in care te-ai nascut si trecerea la o secta care se vrea adevarata ci inseamna sa fii bun, sa faci fapte bune si sa traiesti in credinta cea dreapta. Se pare ca fiecare intelege si rastalmaceste cum ii cade mai bine Scriptura. Cuvintele ``a voastra este fagaduinta`` inseamna multe dar inseamna in primul rand ca fara botez nu poti participa la fagaduinta, si aici spune clar si copiilor vostrii, nu spune care se vor naste, sau neamurile care vor urma. Nicaieri in Biblie nu spune clar , va botezati doar adulti. Generatii de oameni de atunci din secolul 1 si-au botezat copii pana astazi, nu puteti venii voi in anul 1900 sa spuneti nu mai botezati copiii ca asa am visat eu americanul X sau Y.
ortodoxia boteaza si astazi si adulti atunci cand e cazul si copii. Ca adulti sunt foarte putini e si normal. Exact ce faceau primii crestini. Se botezau toate sufletele din casa. TOATE. Botezul este o continuare a legii vechi care doar si-a schimbat sensul dupa venirea lui Hristos. Copiii erau taiati imprejur si dupa Hristos copiii erau botezati. Toti copiii din familii crestine au fost botezati de mici din anul 1 dupa Hristos si pana astazi. Ca s-au trezit doi americani in anul 1900 deci dupa 1900 de ani de la Hristos sa zica nu mai botezam copii ca cica nu au discernamant, la ce sa aiba discernamant, punem la indoiala credinta? asteptam sa creasca mare copilul ca sa discearna? ce sa discearna? ceva ce este clar, stiut , inteles, vazut, propovaduit, si pe care voi il puneti la indoiala? Care este logica voastra? nu blasfemiati voi crestinismul prin asta? adica sunteti voi mai presus de lege? adica sa cresteti si sa judecati voi insisi? ce sa judecati? Legea lui Dumnezeu? Ziceti : sa nu botezati fortat, fara voia copilului. Oare poate fi Legea lui Dumnezeu vreodata fara voia cuiva? Daca este bun pentru parinte nu este bun pentru copil? Sa asteptam sa decida copilul ceea ce parintele deja stie? La ce bun sa creasca in intuneric, si sa amani un botez care oricum se face? Oare voi prin asta nu puneti mai presus de Dumnezeu pe Om? Unde este increderea deplina in Dumnezeu si Hristos?
Frumoasa smecherie a gasit Diavolul ca sa indeparteze pe om de la Calea cea dreapta. Oamenii care au o putere de intelegere mai mica cad usor in capcana. Oameni: priviti esenta. Credinta in Dumnezeu si pazirea legilor date este Sfanta. NU va tineti copiii in intuneric ca sa discearna ei, chipurile, ca Legea lui Dumnezeu nu e facuta spre a fi judecata de nimeni. Nici chiar de copiii vostri.

dobrin7m 14.08.2010 09:16:08

Citat:

În prealabil postat de lung ioan marius (Post 277541)
atuci cand LIDIA a fost botezata impreuna cu casa ei evenimentele au decurs destul de clar.Acele femei credincioase adunate la un loc pt rugaciune au avut harul de a auzii CUVANTUL VIETII.A urmat apoi acea invitatie de a propovaduii Cuvantul si in casa Lidiei.NU in sinagoga, nu de catre marii preoti,ci de un prigonitor al Bisericii LUI HRISTOS nascut din nou,plin de DUHUL SFANT. Cuvantul a prins radacina si in inima celor din casa Lidiei si in urma credintei a urmat oficierea botezului.este clar DUHUL SFANT lamurea toate lucrurile prin gura apostolilor ramasi fideli invataturii MANTUITORULUI oamenii credeau si se botezau,cel putin asa spune BIBLIA.Iar idea ca in aceea casa erau si minori este- omeste vorbind-prea putin probabila, deoarece LIDIA era in acea vreme o vanzatoare de purpura, fapt care ne conduce la idea ca ori nu avea copii ,ori erau destul de mari incat LIDIA sa poata derula aceasta afcere ,destul de grea chiar si in aceea vreme.

Presupuneri.
Nu faceti presupuneri pe tema Bibliei.

Mihnea Dragomir 14.08.2010 09:28:55

Rădăcinile religiei mele sunt iudaice. În același Dumnezeu al lui Abraham, Isac și Iacob în care a crezut David, a crezut și Petru și credem și noi. Aceeași logică pe care o avea circumcizia copiilor o are, astăzi, botezul copiilor. Așa cum Iosif și Maria nu au așteptat ca "Fiul să crească în har și înțelepciune" și să "aleagă în mod liber" credința, ci L-au dus la templu de mic copil ca să fie tăiat împrejur, tot așa facem și noi, astăzi, cu copiii noștri.
Noi credem că realitatea celor nevăzute este obiectivă, nu subiectivă. Nu este chestie de alegere. Așa după cum adevărul obiectiv că e mai bine să vorbești decât să fii mut ne împinge să-i învățăm pe copiii noștri să vorbească înainte de vârsta maturei judecăți, tot așa adevărul obiectiv că există un singur Dumnezeu în trei persoane și că, în afara legăturii cu Biserica Lui nu există salvare, ne împinge să ne botezăm copiii.
De fapt, e foarte simplu.

MariS_ 14.08.2010 10:18:45

Cand un copilas se nastea moasa il spala, il curata de sange si il ajuta ca sa
primeasca oxigenul respiratiei. Botezul face acelasi lucru dar nu pentru trup,
ci pentru suflet. Il spala, il curata de pacatul stramosesc si-i da oxigenul
sufletesc, Duhul, pentru noul mod de "respiratie" intru Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.

tricesimusquintus 14.08.2010 15:17:12

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
In zilele acelea era necesar sa se adreseze adultilor

Și în zilele noastre e la fel: se predică adulților [eventual copiilor], nu bebelușilor.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Normal ca se adresau cu expresia pocaiti-va si va botezati, nu si apoi va botezati.

Sf. apostol Petru era un om cu capul pe umeri, nu punea căruța înaintea boilor. Oamenii trebuie să fie mai întâi conștientizați de pasul pe care trebuie să-l facă, abia apoi vor alege să se boteze dacă inima lor a fost atinsă de Cuvântul lui Dumnezeu (așa cum reiese din versetul anterior):

"Ei auzind acestea, au fost pătrunși la inimă și au zis către Petru și ceilalți apostoli: Bărbați frați, ce să facem?" (Fapte 2,37)

Observați în textul de mai sus pașii logici până la pocăință și botez, pași pe care un prunc de câteva zile nu-i urmează și nici nu poate: Ei trebuie să audă predica pocăinței, trebuie să fie impresionați de mesajul Evangheliei, apoi să solicite lămuriri și în final să ia o decizie.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Sensul de pocait nu inseamna schimbarea religiei in care te-ai nascut si trecerea la o secta care se vrea adevarata

Vreți-nu vreți, pentru toți apostolii pocăința asta a însemnat: schimbarea religiei în care s-au născut și trecerea la o "sectă" adevărată, secta înființată de Domnul Iisus Hristos - secta creștină.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
ci inseamna sa fii bun, sa faci fapte bune si sa traiesti in credinta cea dreapta. Se pare ca fiecare intelege si rastalmaceste cum ii cade mai bine Scriptura.

Se pare că dvs. înțelegeți și răstălmăciți Scriptura luând ca și criteriu propria definiție (bună în esență) a pocăinței. Căci un bebeluș nu poate fi nici "bun" [sau rău], nu poate avea fapte (nici bune, nici rele) și nici nu-și poate trăi credința (credință pe care nici măcar nu o poate percepe la nivel teoretic). Etimologic, pocăința [μετάνοια] înseamnă "schimbarea minții". Păi încercați să-i schimbați mintea unui bebeleuș, când el încă nici nu-și are formată propria filosofie de viață!

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Nicaieri in Biblie nu spune clar , va botezati doar adulti.

În aceeași măsură nu spune clar "vă botezați ca prunci"- idee care fie vorba între noi, e un nonsens. Pruncii sunt duși să fie botezați, nu se botează [ei înșiși, de bună voie].

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Generatii de oameni de atunci din secolul 1 si-au botezat copii pana astazi, nu puteti venii voi in anul 1900 sa spuneti nu mai botezati copiii ca asa am visat eu americanul X sau Y.

Fals. În primele secole creștine oamenii se botezau maturi. Și nu noi venim de la anul 1900, ci anabaptiștii de la anul 1500. Ca să fie clar.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Toti copiii din familii crestine au fost botezati de mici din anul 1 dupa Hristos si pana astazi.

Cât se poate de fals. Aveți suficiente exemple de părinți bisericești care făcând parte din familii creștine au ales să fie botezați la vârsta maturității.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Ca s-au trezit doi americani in anul 1900 deci dupa 1900 de ani de la Hristos sa zica nu mai botezam copii ca cica nu au discernamant, la ce sa aiba discernamant, punem la indoiala credinta? asteptam sa creasca mare copilul ca sa discearna? ce sa discearna? ceva ce este clar, stiut , inteles, vazut, propovaduit, si pe care voi il puneti la indoiala?

Nu se pune problema discernământului alegerii între confesiuni, sau mai exact nu ar trebui să se pună, asta e situația actuală cu puzderia de confesiuni (și nu ne învinuiți pe noi căci voi ați început schisma). Se pune problema alegerii personale și mai ales acceptarea prin credință a Domnului Hristos, lucruri pe care un prunc nu le poate face.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Care este logica voastra? nu blasfemiati voi crestinismul prin asta? adica sunteti voi mai presus de lege? adica sa cresteti si sa judecati voi insisi? ce sa judecati? Legea lui Dumnezeu?

Iarăși puneți greșit problema. Legea e într-adevăr lege și ea spune (cu privire la botez) în esență: credeți (Marc.16,16), pocăiți-vă (Fapte 2,38) și vă botezați. Vorbiți de logica noastră, dar cum arată punerea căruței înaintea boilor atunci când botezați pruncii și așteptați 12-18 ani ca ei să creadă și să se pocăiască?

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Ziceti : sa nu botezati fortat, fara voia copilului. Oare poate fi Legea lui Dumnezeu vreodata fara voia cuiva?

Asta e regula lui Dumnezeu: lasă conștiința liberă. Chiar și în privința Legii Lui, cineva e liber s-o calce dacă așa alege. Dumnezeu nu forțează pe nimeni. Cel care forțează e diavolul. Mare atenție la copierea modelului lui!

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
La ce bun sa creasca in intuneric, si sa amani un botez care oricum se face?

Cine vă pune să-l țineți în întuneric? Învățați-l calea cea bună și când se va face mare va alege precis calea Domnului. Veți împlini astfel și comandamentul evanghelic.

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 277572)
Oare voi prin asta nu puneti mai presus de Dumnezeu pe Om? Unde este increderea deplina in Dumnezeu si Hristos?

Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat! Ca și cum Dumnezeu este forțat de o apă amestecată cu busuioc să mântuiască pe cineva. Vă spun un secret: nici măcar diavolul nu poate fi învins cu agheasmă.

tricesimusquintus 14.08.2010 15:21:37

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 277579)
Cand un copilas se nastea moasa il spala, il curata de sange si il ajuta ca sa
primeasca oxigenul respiratiei. Botezul face acelasi lucru dar nu pentru trup,
ci pentru suflet. Il spala, il curata de pacatul stramosesc si-i da oxigenul
sufletesc, Duhul, pentru noul mod de "respiratie" intru Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Frumoasă paralelă, dar cam nepotrivită. Respirația sufletului este rugăciunea, nu botezul. Cea mai bună definiție a botezului o găsim tot în Scriptură, păcat că e neglijată:

"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21).
Întreb și eu așa... într-o doară: La un prunc ce cuget? Ce cuget bun? Și ce deschidere a cugetului?

vidoveczandrei 14.08.2010 15:35:15

"Raspunsu-i-a Iisus si i-a zis: "Adevar, adevar iti spun: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada imparatia lui Dumnezeu".
Iisus i-a raspuns: "Adevar, adevar iti spun, de nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu.
Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este.
Nu te mira ca ti-am zis: Trebuie sa va nasteti de sus.
Vantul sufla unde vrea si tu ii auzi glasul, dar nu stii de unde vine si nici unde se duce. Asa este cu tot cel ce e nascut din Duhul"(cap.3 vers 3-8).


Asta ar fi raspunsul Domnului catre toti ce nu vor sa se botezeze.Asa ca nu-L puteti sa-L negati pe Domnul Iisus Hristos,caci El a spus toate acestea,dar daca vreti sa nu-L credeti atunci e problema voastra.Domnul Dumnezeu impreuna cu Sfintii Sai sa va ajute in continuare si sa va lumineze.Este valabil pentru toti cei care vor sa si boteze copii,si cei care nu vor.Aceste vorbe sunt spuse de Mantuitorul nu de voi penticostalilor si nici de oameni simpli ci de Imparatul nostru.

tricesimusquintus 14.08.2010 15:41:28

Citat:

În prealabil postat de vidoveczandrei (Post 277644)
Asta ar fi raspunsul Domnului catre toti ce nu vor sa se botezeze.

Bine spus! Nu știu dacă voluntar ori involuntar... Pruncii nu vor să se boteze, sau nu pot? Tâlharul de pe cruce care s-a pocăit și a crezut în Hristos, nu a vrut să se boteze sau nu a putut? Și totuși a fost mântuit, a spus-o Hristos Însuși. Pentru că a crezut și s-a pocăit. Adică exact pașii dinainte de botez de care aminteam mai adineaori. Și care nu pot fi urmați de un bebeluș...

MariS_ 14.08.2010 16:59:31

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 277641)
Frumoasă paralelă, dar cam nepotrivită. Respirația sufletului este rugăciunea, nu botezul. Cea mai bună definiție a botezului o găsim tot în Scriptură, păcat că e neglijată:

"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21).
Întreb și eu așa... într-o doară: La un prunc ce cuget? Ce cuget bun? Și ce deschidere a cugetului?

Marcu, 10:
"13. Si aduceau la El copii, ca sa-Si puna mainile peste ei, dar ucenicii certau pe cei ce-i aduceau.

14. Iar Iisus, vazand, S-a mahnit si le-a zis: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este imparatia lui Dumnezeu.

15. Adevarat zic voua: Cine nu va primi imparatia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra in ea.

16. Si, luandu-i in brate, i-a binecuvantat, punandu-Si mainile peste ei."

Ioan, 3:
"5. Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu."


Citatele de mai sus nu sunt argumente irefutabile cum ca altfel nu se poate,
ci sunt argumente ca grija pentru copii e justificata biblic.


1 Petru 3:
"18. Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul,

19. Cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare,

20. Care fusesera neascultatoare altadata, cand indelunga-rabdare a lui Dumnezeu astepta, in zilele lui Noe, si se pregatea corabia in care putine suflete, adica opt, s-au mantuit prin apa.

21. Iar aceasta mantuire prin apa inchipuia botezul, care va mantuieste astazi si pe voi, nu ca stergere a necuratiei trupului, ci ca deschiderea cugetului bun catre Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos,"


ATENTIE! Aici e vorba de o paralela intre ceea ce insemna mantuire inainte si
dupa Inviere. Jertfele de dinainte de Intrupare nu mantuiau cu adevarat, ci se
faceau doar pentru curatarea trupului. Petru spune aici ca botezul cu apa si Duh
nu se opreste doar la curatarea trupului, ci ajuta si la deschiderea cugetului bun
catre Dumnezeu. E adevarat ca pruncul nu are inca deschis cugetul, dar Duhul
il va ajuta atunci cand va fi cazul. Sigur ca revine si parintilor spirituali si celor
naturali responsabilitatea educarii copilului in conformitate cu valorile crestine.
E si un risc aicea: acela de a face botezul doar de forma ca mai apoi copilul sa
fie lasat la voia intamplarii. Duhul va ramane atunci un timp dar, nepus in lucru,
probabil ca va alege sa plece. Insa nu se poate argumenta ca e interzis botezul
copiilor.
"Mieluseii" nu gandesc precum "oile"! Au uneori nastrusnicia de a rasturna
sistariul cu lapte! Vor "manca" atunci mai putin "lapte"!
Har, smerenie si jertfa de sine.


Ora este GMT +3. Ora este acum 20:28:17.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.