![]() |
intrebare
De ce exista doar anumite perioade dedicate postului?De ce credinciosii nu isi dedica intreaga viata lui Dumnezeu?
|
Te retine/obliga cineva sa nu postesti intreaga viata? Sunt si oameni (in special monahi) care au ales sa traiasca asa.
|
Ceea ce intreb este de ce nu toti credinciosii, constienti de existenta Judecatii de Apoi si de efemeritatea vietii, aleg sa traiasca asa.
|
Citat:
Perioadele "de dulce" nu echivaleaza cu perioade de "dezlegare la pacat". Starea noastra de zi cu zi, o aflam in Psalmul 33: "Binecuvanta-voi pe Domnul in toata vremea, pururea, lauda Lui in gura mea". |
dar eu tot nu inteleg dc trebuie sa postim, adica nu poti face bune, nu poti fi om bun , nu poti fi credincios daca nu postesti?
|
Citat:
Postul o sa reprezinte - ca si in cazul ingerilor - starea noastra fireasca in vesnicie. Prin urmare, trebuie sa ne obisnuim inca de acum cu infranarea, cu exercitiul stapanirii trupului de catre suflet si nu invers. Altfel, patimile si poftele salasluite in suflet, ne vor fi dincolo, "viermi neadormiti". |
Citat:
|
Citat:
Pe de altă parte, așa cum cu ascuțime observa un antevorbitor, nu este interzis să postiți în perioadele care nu sunt expres menționate ca fiind de post. Biserica stabilește reguli minimale, ceea ce nu înseamnă că cei care cred că aceste nevoințe sunt prea simple nu pot să își stabilească și alte reguli, preferabil cu avizul duhovnicului lor. Citat:
|
Citat:
|
Aceste perioade reprezinta un minim necesar, care sa nu impovareze prea mult pe cei care sunt pe drumul de inceput al credintei.
Cine simte mai tarziu nevoia de mai mult, poate tine si mai mult, in urma consultarii cu duhovnicul. |
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.Am inteles ca Dumnezeu nu cere tuturor sa fie sfinti dar as fi vrut sa stiu ce va impiedica pe fiecare dintre voi sa o faceti.Nu cred ca un om cu o motivatie ca iubirea pentru Dumnezeu si rasplata Raiului ar putea fi slab.
Citat:
|
Citat:
Sfintenia este o cale deschisa tuturor, inclusiv laicilor. Nu postirea zilnica de mancare ne sfinteste, ci postirea de pacate. Un laic care traieste asa cum a sugerat mai sus domnul Dragomir este, potential, la fel de sfant ca orice monah care se nevoieste intr-o chilie. |
Citat:
|
Ei, aici e o chestie de interpretare.
Eu personal cred ca sfintenia nu se defineste, fundamental, prin "renuntare", cu prin "imbratisare". Important nu este ceea ce lasi in urma, ci acel ceva spre care te indrepti. Adica Dumnezeu. Iar cand vine vorba despre renuntare, esential este sa renuntam la sine, nu la lume. Poti sa fi "bogat" - in sensul de a avea multi bani, afaceri, putere, si totusi sa renunti la sine. Adica, sa nu doresti banii, puterea lumeasca, celebritatea. Ci sa traiesti modest, cu post, cu rugaciune, iar ceea ce ti-a incredintat Dumnezeu sa folosesti spre slava Lui. Sa ai grija de afacerea ta pentru ca ea produce bunuri sau servicii de calitate, de care alti oameni au nevoie; si pentru ca asigura un loc de munca si mijloace de trai angajatilor tai. Sa daruiesti, din ceea ce ti-a incredintat Dumnezeu, infiintand asociatii de caritate, sau burse, sa renovezi biserica parohiala etc. O sa spuneti: Utopie ! Iar eu o sa spun: nu, ci societatea crestina spre care trebuie sa ne indreptam. |
Bai Mihnea Dragomir nu te mai obosi sa postezi, ca nu avem noi ce invata de la sectari ca tine. In caz ca nu vezi bine site-ul se numeste Crestinortodox nu Sectant. Daca nu vrei sa te mantuiesti caci stii ca doar prin ADEVAR adica prin ORTODOXIE este posibil e treaba ta, dar pleaca omule si nu mai ii intuneca si pe altii cu sectarismele tale. Dumnezeu sa te lumineze si sa te aduca in dreapta credinta. Iertati-ma.
|
Citat:
|
Poruncile Postului in invataturile Sfintilor Parinti
|
Citat:
Asa o fi si nu stim noi? Esti un om cu puteri supraomenesti? |
Citat:
|
Citat:
|
Nu te obliga nimeni sa postesti toata viata, este alegerea fiecaruia si nu toata lumea poate, pentru ca a tine post nu inseamna numai sa nu mananci de "dulce" ce inseamna sa te abtii si de pacate.Iar posturile de peste an sunt foarte bune pentru a trai sanatos.Sunt foarte multi batrani care au 80 de ani si recunosc ca postul i-a tinut sanatosi.Pentru ca mananci sanatos este foarte indicat pentru corpul nostru si aceste abtineri de mancare ne dezintoxica corpul, dar ne abtinem si de la pacate si ne curatam si sufletul, cea ce este foarte important.
|
Citat:
Tu de exemplu daca afirmi ca ai o sotie si doi copii, ai cu ce sa demonstrezi, nu? imi arati o poza cu ei si gata, m-ai convins...el insa,....:(( ..si mai ales o afirmatie asa de SPECIFICA..daca zicea..ingerii sunt buni..eram ok cu asta... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar poate te referi lahrana spirituala. |
Deoarece suntem condusi dupa propria vointa. Unii au chemare spre viata monahala si spre post altii nu. Pana si Sfintii Parintii se deosebeau, nu toti erau mari postitori. Dar si un mirean poate tine post neincetat, cu dezlegarea parintelui duhovnic. Iar dupa cum bine se stie, se tine post dupa puterea fiecaruia, nu toti pot postii. Cu toate ca zic parintii din Sfantul Munte Athos ca, Rugaciunea inimii " Doamne Iisuse Hristoase...", nu se poate dobandii fara post permanent.
|
Inteleg ca poti si un bun crestin si fara a posti toata viata.Ma intreb cum poate un om care este convins de existenta lui Dumnezeu si care Il iubeste pe Dumnezeu sa pacatuiasca.Cum sa fie prea slab cand stie ca recompensa este raiul?Ce poate fi mai bun de atat?Cred ca explicatia este necredinta.
|
Citat:
Paradoxul este ca Dumnezeu nu cere mult de la noi. Daca putina noastra credinta ar cantari macar cat grauntele de mustar, am putea muta din loc nu doar muntii din calea noastra, dar si povara multimii de pacate. Insa, pana atunci nu ne ramane decat sa spunem cu inima smerita: "Cred Doamne, ajuta necredintei mele!" |
Citat:
|
1. Daca omul nu este convins de existenta lui Dumnezeu atunci de ce se mai roaga?Pentru a acoperi toate posibilitatile?
2.Omul este liber sa aleaga si poate fi judecat pentru decizia sa atunci cand nu are toate informatiile?Ar fi o greseala daca ar stii cu siguranta ca Dumnezeu exista si ar pacatui.Omul nu refuza sa creada din rea vointa ci pentru ca este rational sa o faca. Libertatea omului nu ar trebui sa se refere la a alege ce este adevarat. |
Citat:
2. Probabil vă referiți la situațiile în care ignoranța exonerează de vină. Da, există asemenea situații: sunt, pe de o parte, cei care nu au auzit cuvântul Evangheliei, pe de altă parte cei care nu au în întregime discernământ și sunt incapabili de deliberare suficientă. În primul caz vorbim de ignoranță invincibilă, în al doilea de inocența minții. În ambele cazuri, deși fapta este păcătoasă, neexistând intenție (respectiv deliberare) vorbim de "păcat material", adică de o faptă păcătoasă de care făptașul nu este vinovat și nu va fi judecat ca vinovat de Dumnezeu. În cele mai multe cazuri, în zilele noastre, întâlnim nu ignoranță invincibilă, ci ignoranță vinovată. Una este neauzirea Evangheliei, altceva este rejetul Evangheliei. În acest al doilea caz, există vinovăție și vorbim de păcat formal. Cum este posibil ca cineva care crede în Dumnezeu, în tot ceea ce El și Biserica Sa ne-a spus, să păcătuiască totuși ? Cel mai des este vorba de un mecanism psihologic: prin comiterea păcatului, păcătosul vizează o recompensă apropiată, care precumpănește în fața unei pedepse îndepărtate. Sau invers, ca să evite o suferință apropiată, păcătosul alege păcatul în ciuda promisiunii unei recompense mai îndepărtate. Alte mecanisme care mai pot apărea sunt: -păcatul împotriva Spiritului Sfânt de a comite păcatul cu gândul la penitența și absolvirea viitoare (adică un raționament de tipul: "Dumnezeu e atât de bun încât îmi va da oricum o a doua șansă, așa că de asta pot să-mi bat joc"). -cedarea față de dezorientarea diabolică, cu mai multe subtipuri. Principalul mod de acțiune al diavolului este inducerea ideii că un păcat pe care alegem să îl comitem nu este chiar păcat, că Isus sau Biserica nu s-au referit la circumstanțele noastre exacte, ori că au greșit referindu-se la ele. Să ne amintim de felul cum induce Ispititorul primul păcat al protopărinților noștri: "Oare a spus Dumnezeu....?" |
Citat:
|
Citat:
Acuma, dacă credeți acest lucru și, în urma rugăciunilor și cercetărilor, ajungeți la concluzia că există identitate între Biserica întemeiată de Cristos și Biserica Ortodoxă, TREBUIE să aderați la Biserica Ortodoxă, iar a nu face acest lucru vă primejduiește sufletul, însemnând rejetul instrumentului pentru mântuire pe care Mântuitorul vi l-a pus la dispoziție. Dacă, dimpotrivă, în urma rugăciunilor și cercetării, Spiritul Sfânt vă arată că nu Biserica Ortodoxă este Biserica lui Cristos, atunci nu este un păcat să nu aderați și acest lucru nu vă primejduiește sufletul, fiind necesar în acest caz să cercetați mai departe care ar fi acea Biserică, din moment ce Isus a spus că urmează să întemeieze una. Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 13:23:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.