Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5028)
-   -   Mijlocitori intre om si Dumnezeu? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10486)

omosapiensi 25.08.2010 17:49:15

Mijlocitori intre om si Dumnezeu?
 
Am o nelamurire cu privire la cum sunt priviti sfintii in ortodoxism. Am avut o discutie cu un prieten crestin dupa Evanghelie care zicea ca nu vede rostul citirii acatistelor sfintilor sau ceva in genul acesta, iar eu i-am raspuns ca le citim ptr ca ei sunt cumva mijlocitori intre noi si Dumnezeu si se roaga pentru noi dar el mi-a zis sa citesc 1 Timotei 1-6 iar dupa ce am citit sunt in ceata oarecum. Va rog sa imi raspundeti careva si de asemenea daca se poate sa scrieti cat de gresit este cultul crestin dupa Evanghelie si care sunt greselile mai semnificative. Va multumesc!!

I.Calin 25.08.2010 18:14:44

Rugăciunile sfinților

În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu! (II Corinteni, V, 20)
Vă îmbrățișează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să stați desăvârșiți și plini de tot ce este voința lui Dumnezeu. (Coloseni, IV, 12)
De aceea și noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi și să cerem să vă umpleți de cunoașterea voii Lui, întru toată înțelepciunea și priceperea duhovnicească (Coloseni, I, 9)
Toate acestea sunt spuse de Sf. Apostol Pavel.
Sunt spuse de Sf. Ioan:
Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, V, 8)
Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, VIII, 3-4)

Mai sunt versete destule care pomenesc de rugăciunile sfinților:
http://www.bibliaortodoxa.ro

Marius22 25.08.2010 18:26:15

Mare binecuvantare este cultul sfintilor pentru Biserica Ortodoxa si, mai ales pentru noi, care avem parte de mijlocirea sfintilor inaintea tronului Imparatului Ceresc!

Sfantul Ioan de Kronstadt scotea in evidenta cat de importante sunt slujbele noastre inchinate sfintilor, randuite in fiecare zi a anului bisericesc, in care facem pomenirea lor. El spunea ca ii pomenim si ii proslavim pe sfinti in biserici, avand nadejdea si credinta ca si ei ne pomenesc si mijlocesc pentru noi inaintea lui Dumnezeu.

Cat de minunat! Nu este vorba de legalism, ci de dragoatea pe care ne-o purtam unii altora. Biserica lui Hristos este un trup, o mare familie.

Sa ne rugam asadar, cu inima curata si fara nicio indoiala in suflet, tuturor sfintilor. Experienta Bisericii arata ca, in mod cert, exista "feedback". Rugaciunea nu este niciodata facuta in zadar.

omosapiensi 25.08.2010 20:21:57

Multumesc pentru raspunsuri!

Raoul 25.08.2010 21:10:12

La I Corinteni 6,2 scrie ca: "Au nu știți că sfinții vor judeca lumea?"

tricesimusseptimus 26.08.2010 06:13:13

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 281797)
Rugăciunile sfinților

În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu! (II Corinteni, V, 20)
Vă îmbrățișează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să stați desăvârșiți și plini de tot ce este voința lui Dumnezeu. (Coloseni, IV, 12)
De aceea și noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi și să cerem să vă umpleți de cunoașterea voii Lui, întru toată înțelepciunea și priceperea duhovnicească (Coloseni, I, 9)
Toate acestea sunt spuse de Sf. Apostol Pavel.
Sunt spuse de Sf. Ioan:
Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, V, 8)
Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, VIII, 3-4)

Mai sunt versete destule care pomenesc de rugăciunile sfinților:
http://www.bibliaortodoxa.ro

Apreciez faptul că încercați să vă asezonați teoria cu texte biblice, însă am două observații:
1. Toți sfinții despre care pomenesc textele citate, sunt (erau la data scrierii epistolelor) sfinți în viață. Or cultul sfinților din Biserica Ortodoxă se referă la sfinții morți care chipurile ar mijloci pentru oamenii de pe pământ.
2. Cu ocazia aceasta am mai descoperit o gălușcă în versiunea ortodoxă a Bibliei:
"În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (2 Cor.5,20)
De unde și până unde a tradus ÎPSul "mijlocitori" un cuvânt care în original nu are nicio legătură cu expresia respectivă? [πρεσβεύομεν] = ambasadori, niște bătrâni distinși prin demnitate și experiență și deci învestiți cu autoritate. În NT termenul folosit pentu mijlocitor este [μεσίτης] și este atributul exclusiv al lui Iisus Hristos:

"Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus" (1 Tim.2,5)

Eugen7 26.08.2010 09:36:45

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 281797)
Rugăciunile sfinților

În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu! (II Corinteni, V, 20)
Vă îmbrățișează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să stați desăvârșiți și plini de tot ce este voința lui Dumnezeu. (Coloseni, IV, 12)
De aceea și noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi și să cerem să vă umpleți de cunoașterea voii Lui, întru toată înțelepciunea și priceperea duhovnicească (Coloseni, I, 9)
Toate acestea sunt spuse de Sf. Apostol Pavel.
Sunt spuse de Sf. Ioan:
Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, V, 8)
Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, VIII, 3-4)

Mai sunt versete destule care pomenesc de rugăciunile sfinților:
http://www.bibliaortodoxa.ro

subscriu la cele afirmate.
doresc sa mai adaug:

iata ce putere au Slujitorii lui Dumnezeu:
"Și umbla apa împrejurul jertfelnicului și șanțul se umpluse de apă.
36. Iar la vremea jertfei de seară, s-a apropiat Ilie proorocul și a strigat la cer și a zis: "Doamne Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac și al lui Israel! Auzi-mă Doamne, auzi-mă acum cu foc, ca să cunoască astăzi poporul acesta că Tu singur ești Dumnezeu în Israel și că eu sunt slujitorul Tău.
37. Auzi-mă, Doamne, auzi-mă, ca să cunoască poporul acesta că Tu Doamne ești Dumnezeu și că Tu le întorci inima la Tine!" " III regi 18,35-37.


slujitorii lui Dumnezeu au putere de viata si de moarte asupra oamenilor ("putere va dau voua, cate veti lega pe pamant vor fi legate si in cer si cate veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer" Matei 16,19; 18,18). pe de alta parte observam si puterea rugaciunii si mijlocirea unui om nu doar pentru viata sa ci si pentru viata supusior sai. de remarcat ca (cea de a treia) capetenie nu se roaga direct lui Dumnezeu ci se roaga slujitorului lui Dumnezeu:
"9. Atunci regele a trimis la el o căpetenie peste cincizeci cu cei cincizeci ai lui; și acesta a venit la el, când Ilie sta pe vârful muntelui și i-a zis: "Omul lui Dumnezeu, regele îți zice: "Coboară-te!"
10. Iar Ilie a răspuns: "De sunt omul lui Dumnezeu, să se coboare foc din cer și să te ardă pe tine și pe cei cincizeci ai tăi!" Și s-a coborât foc din cer și l-a mistuit pe el și pe cei cincizeci ai lui.
11. Apoi a trimis regele la el altă căpetenie cu alți cincizeci. Acesta i-a zis: "Omul lui Dumnezeu, așa a zis regele: Coboară-te degrabă!"
12. Și răspunzând, Ilie i-a zis: "De sunt omul lui Dumnezeu, să se coboare foc din cer și să te ardă pe tine și pe cei cincizeci ai tăi!" și s-a coborât focul lui Dumnezeu din cer și l-a ars pe el și pe cei cincizeci ai lui.
13. Și a mai trimis regele a treia oară o căpetenie cu cincizeci. Dar a treia căpetenie, venind și căzând în genunchi înaintea lui Ilie, l-a rugat, zicând: "Omul lui Dumnezeu, să nu fie trecut cu vederea de ochii tăi sufletul meu și sufletul acestor cincizeci de robi ai tăi!
14. Iată s-a coborât foc din cer și a mistuit pe cele două căpetenii peste cincizeci și pe oamenii lor; acum insă să nu fie sufletul meu trecut cu vederea de ochii tăi!"

15. Atunci îngerul Domnului a zis către Ilie: "Du-te cu el și nu te teme de el!" Și s-a sculat Ilie și s-a dus cu el la rege. " IV Regi 1,9-15.


Ingerii duc rugaciunile noastre la Dumnezeu si ei sunt langa noi in toate zilele vietii noastre ajutandu-ne sa facem voia lui Dumnezeu intru slava lui Dumnezeu. Fara Hristos nu putem face nimic (Ioan 15,5). Hristos Domnul trimite pe ingerii sai sa ne ajute:
"Când te rugai tu și nora ta Sara, eu duceam pomenirea rugăciunii voastre înaintea Celui Sfânt și când îngropai tu pe cei morți, încă eram cu tine.
13. și când tu nu te-ai lenevit să te scoli și să-ți lași prânzul tău ca să te duci să ridici pe cel mort, binefacerea ta nu s-a ascuns de mine, ci eu eram cu tine.
14. Și acum Dumnezeu m-a trimis, să te vindec pe tine și pe nora ta, Sara.
15. Eu sunt Rafael, unul din cei șapte sfinți îngeri, care ridică rugăciunile sfinților și le înalță înaintea slavei Celui Sfânt". " Tobit 12,12-15


Maica Domnului si sfintii mijlocesc pentru oameni la Dumnezeu Fiul. (Asta reiese clar din Ioan cap 2).
Toate rugaciunile la Dumnezeu Tatal se fac doar in numele lui Hristos Iisus (Dumnezeu adevarat si om adevarat) si prin (singurul mijlocitor intre oameni si Dumnezeu TATAL - I Tim 2,5 - care este) Hristos Iisus , care ne-a facut fii ai lui Dumnezeu si frati ai Lui (nu prin fire asa cum este EL ci prin adoptie. " Ma sui la Tatăl Meu și Tatăl vostru și la Dumnezeul Meu și Dumnezeul vostru" Ioan 20,17 )

vasinec77 27.08.2010 21:39:43

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 281802)
Mare binecuvantare este cultul sfintilor pentru Biserica Ortodoxa

Era si mai multa binecuvantare daca:
- Sfintii Apostoli nu ar fi fost impotriva inchinarii in fata lor (nici maca atunci cand erau in viata); "Ridica-te, si eu sunt om" - spune Sfatul Apostol Petru, sutasului roman; "Oamenilor, de ce faceti lucrul acesta? si noi suntem oameni de aceeasi fire cu voi,"(Fapte 14:15 - Sfantul Apostol Pavel catre inchinatorii sai;
- in Sfanta Scriptura am gasi macar o marturie despre mijocirea facuta de cei care au murit;
- chiar ingerii nu ar fi impotriva inchinarii; "Eu, Ioan, am auzit si am vãzut lucrurile acestea. si dupã ce le-am auzit si le-am vãzut, m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arãta, ca sã mã închin lui.Dar el mi-a zis: "Fereste-te sã faci una ca aceasta! Eu sunt un împreunã slujitor cu tine, si cu fratii tãi, proorocii, si cu cei ce pãzesc cuvintele din cartea aceasta. Închinã-te lui Dumnezeu."(Apocalipsa 22:8,9)

In Sfanta Scriptura gasim numai indemnuri de partasie si marturisire a pacatelor, unii altora, pentru a ne ruga unii pentru altii si a ne intari in credinta. De aici si pana la cultul sfintilor morti, este cale lata (calea celui rau).

I.Calin 27.08.2010 22:09:32

Citat:

În prealabil postat de tricesimusseptimus (Post 281950)
Apreciez faptul că încercați să vă asezonați teoria cu texte biblice, însă am două observații:
1. Toți sfinții despre care pomenesc textele citate, sunt (erau la data scrierii epistolelor) sfinți în viață. Or cultul sfinților din Biserica Ortodoxă se referă la sfinții morți care chipurile ar mijloci pentru oamenii de pe pământ.

Dar cine se roagă la sfinți morți? Sfinții la care mă rog eu sunt vii, stimate tricesimusseptimus.
Pentru voi adventiștii - iehoviștii, morții sunt morți defintiv. Nu pentru adevărații creștini!

Citat:

În prealabil postat de tricesimusseptimus (Post 281950)
2. Cu ocazia aceasta am mai descoperit o gălușcă în versiunea ortodoxă a Bibliei:

Insulte tipice de creștini inventați la 1800 de ani după Iisus Hristos.

Citat:

În prealabil postat de tricesimusseptimus (Post 281950)
"În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (2 Cor.5,20) .... πρεσβεύομεν] = [i]ambasadori, niște bătrâni distinși prin demnitate și experiență ....

Deci, trebuie să traduc așa: "În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca ambasadori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (2 Corinteni V, 20)
Bine, te las cu traducerea ce sună a text diplomatic sau a proces verbal tipic adventist sau iehovist.

Mie îmi sună mai bine "mijlocitor". Iar ambasadorii ce sunt dacă nu mijlocitori? Dacă nu cei care intermediază, mijlocesc ...


Citat:

În prealabil postat de tricesimusseptimus (Post 281950)
De unde și până unde a tradus ÎPSul "mijlocitori" un cuvânt care în original nu are nicio legătură cu expresia respectivă? [πρεσβεύομεν] = ambasadori, niște bătrâni distinși prin demnitate și experiență și deci învestiți cu autoritate. În NT termenul folosit pentu mijlocitor este [μεσίτης] și este atributul exclusiv al lui Iisus Hristos

Stimate tricesimusseptimus, nu vreau să te jignesc (și îmi cer iertare dacă o fac fără voia mea), dar aceasta este o altă mostră de cunoaștere netemeinică a limbii grecești antice (cei cu adevărat cunoscători vor înțelege ce vreau să spun și nu ești tu printre aceia, o spun în deplină cunoștință de cauză). Dar ce să mă aștept de la unul venit din direcția lui Cornilescu de adaptare și interpretare a Bibliei după versiunea engleză și aia tradusă prost? Ai citit Traducerea Lumii Noi? Pe mine m-a îngrozit. Ție, sigur o să-ți placă: vine în sprijinul ideilor tale.

vasinec77 27.08.2010 22:43:12

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282776)
Pentru voi adventiștii - iehoviștii, morții sunt morți defintiv. Nu pentru adevărații creștini!

1. Nu-i bagati pe adventistii in aceeasi oala cu martorii lui Iehova.
2. Mintiti cand spuneti ca, pentru adventisti,mortii sunt morti definitiv. Unul din puntele de baza ale credintei adventiste, este revenirea Mantuitorului si invierea mortilor (asa cum spune Sfanta Scriptura si Crezul).

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282776)
Ai citit Traducerea Lumii Noi? Pe mine m-a îngrozit. Ție, sigur o să-ți placă: vine în sprijinul ideilor tale.

Eu am citit-o dar nu in totalitate, pentru ca si pe mine m-a "ingrozit" (ca sa nu fiu mai prejos).

Adventistii din Romania prefera traducerile ortodoxe (inclusiv varianta Cornilescu - traducere la care s-a lucrat intr-o biserica ortodoxa din jud. Botosani, biserica ce mai exista si azi).

glykys 27.08.2010 22:50:53

Citat:

În prealabil postat de omosapiensi (Post 281786)
Am o nelamurire cu privire la cum sunt priviti sfintii in ortodoxism. Am avut o discutie cu un prieten crestin dupa Evanghelie care zicea ca nu vede rostul citirii acatistelor sfintilor sau ceva in genul acesta, iar eu i-am raspuns ca le citim ptr ca ei sunt cumva mijlocitori intre noi si Dumnezeu si se roaga pentru noi dar el mi-a zis sa citesc 1 Timotei 1-6 iar dupa ce am citit sunt in ceata oarecum. Va rog sa imi raspundeti careva si de asemenea daca se poate sa scrieti cat de gresit este cultul crestin dupa Evanghelie si care sunt greselile mai semnificative. Va multumesc!!

Omosapiensi, pentru a te antrena intr-o discutei cu un sectant, trebuie mai intai sa iti cunosti, macar cat de cat, credinta ortodoxa. In Catehismul ortodox ai principalele coordonate pe care trebuie sa le aiba orice crestin ortodox: http://www.credo.ro/catehism.php. Iata ce scrie aici despre sfinti:

49 De ce-i cinstim pe sfinti?
Pe sfinti ii cinstim sau ii veneram pentru statornicia in dreapta credinta si pentru barbatia cu care au stiut sa traiasca aceasta credinta si sa o apere pana la capat, uneori jertfindu-si chiar viata.
Ii veneram apoi pentru harurile si vrednicia de care au ajuns sa se bucure inaintea lui Dumnezeu. Mantuitorul ne spune ca slava pe care el a primit-o de la Tatal, pe aceea a dat-o si sfintilor. Si marirea pe care Tu mi-ai dat-o, le-am dat-o lor" (Ioan 17; 22).
Mai cinstim pe sfinti pentru ca ei mijlocesc cu rugaciuni, la Tatal ceresc, pentru noi (Apocalipsa 5, 8; Evrei 13, 7) Dintru sfinti, cinstirea cea mai aleasa, numita supravenerare sau preacinstire, o aducem Preacuratei Fecioare Maria, ca uneia care a nascut, dupa trup, pe insusi Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos.

balica_vasilica_2007 27.08.2010 22:51:53

buna mai in ciuta ca sint ortodoxsa va trebui si vrei nu vrei mijlocitor intre om si domnul si care spre cer se intra numai prin Domnul iisus hristos asa ca as vrea sa nu va contraziceti cu sfinta biblie ca asfel va luat adia de la cer

mihai07 27.08.2010 22:53:47

Citat:

În prealabil postat de balica_vasilica_2007 (Post 282796)
buna mai in ciuta ca sint ortodoxsa va trebui si vrei nu vrei mijlocitor intre om si domnul si care spre cer se intra numai prin Domnul iisus hristos asa ca as vrea sa nu va contraziceti cu sfinta biblie ca asfel va luat adia de la cer

?????
poti reformula?
sunt sigur ca nimeni nu a inteles nimic.

I.Calin 27.08.2010 23:11:43

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282791)
1. Nu-i bagati pe adventistii in aceeasi oala cu martorii lui Iehova.


Toate cultele neoprotestante sunt pentru mine în aceeași oală a rătăcirii!

Adventiști: "Moartea este un somn. Moartea nu este o definitivă nimicire; ea este numai o stare de inconștiență temporară în timp ce persoana așteaptă învierea." "Starea omului în moarte este de inconștiență. Toți oamenii, buni sau răi, rămân în mormânt până la Înviere." (http://www.adventist.ro/index/convin...-invierea.html)
Adică sunt morți, definitiv, până când vor învia (A doua venire), exact ce susțin și martorii lui Iehova. De aceea, am făcut asocierea adventiști - martori.

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282791)
2. Mintiti cand spuneti ca, pentru adventisti,mortii sunt morti definitiv. Unul din puntele de baza ale credintei adventiste, este revenirea Mantuitorului si invierea mortilor (asa cum spune Sfanta Scriptura si Crezul).

Mulțumesc că mă faci mincinos. (Întreab-o pe mămică-ta dacă-i frumos să faci mincinos pe un om pe care nu-l cunoști. Oare, ai cei 7 ani de acasă?)
Știu că darul ăsta îl aveți voi, rătăciții, să vă considerați posesorii adevărului. Am explicat mai sus de ce morții sunt morți pentru adventiști - iehoviști.



Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282791)
Adventistii din Romania prefera traducerile ortodoxe (inclusiv varianta Cornilescu - traducere la care s-a lucrat intr-o biserica ortodoxa din jud. Botosani, biserica ce mai exista si azi).

Nu mă interesează ce traduceri preferă adventiștii de ziua a șaptea, a opta, a noua zi! Îi cunosc foarte bine pe martorii lui Iehova (vreo câteva sute) și vreo câțiva adventiști, care din lipsă de biserică se mai întâlnesc prin congregații cu frații lor, martorii. Așa că nu-mi spune că nu-i valabilă asocierea adventist - martor fiindcă ei înșiși o fac! Sau s-ar supăra adventiștii de la centru dacă ar afla că unii din teritoriu pactizează cu martorii lui Iehova? Uite, o întrebare bună pentru adventiștii care-i cunosc.

vasinec77 27.08.2010 23:39:58

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282808)
Toate cultele neoprotestante sunt pentru mine în aceeași oală a rătăcirii!

Apreciez orizontul larg al gandirii dvs.


Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282808)
Adventiști: "Moartea este un somn. Moartea nu este o definitivă nimicire; ea este numai o stare de inconștiență temporară în timp ce persoana așteaptă învierea." "Starea omului în moarte este de inconștiență. Toți oamenii, buni sau răi, rămân în mormânt până la Înviere." (http://www.adventist.ro/index/convin...-invierea.html)
Adică sunt morți, definitiv, până când vor învia (A doua venire), exact ce susțin și martorii lui Iehova. De aceea, am făcut asocierea adventiști - martori.

Inteleg ca recunoasteti minciuna pe care ati spus-o in postarea anterioara (unde nu ati pomenit nimic despe credinta in invierea mortior, sugerand faptul ca adventistii cred in "moartea definitiva").

Nu este nevoie sa va chinuiti sa o scaldati. Da si mai rau.


Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282808)
Mulțumesc că mă faci mincinos. (Întreab-o pe mămică-ta dacă-i frumos să faci mincinos pe un om pe care nu-l cunoști. Oare, ai cei 7 ani de acasă?)

Mamica mi-a spus ca cel care spune minciuni (inclusiv, despre altii) este un mincinos.


Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282808)
Sau s-ar supăra adventiștii de la centru dacă ar afla că unii din teritoriu pactizează cu martorii lui Iehova? Uite, o întrebare bună pentru adventiștii care-i cunosc.

Ce intelegeti dvs. prin "pactizare"? Sa inteleg ca sunteti invidios pe faptul ca adventistii pot "relationa" (suna mai corect) cu toti oamenii? Eu am prieteni martori a lui Iehova. Am buni prieteni care sunt preoti ortodocsi. Sotia mea viziteaza regulat o familie de preoti (tatal si fiul sunt preoti) cu care suntem in relatii foarte bune. Un preot ortodox (prieten) a fost prezent la botezul sotiei mele (in biserica adventista) si apoi, a fost la nunta noastra (tot in biserica adventista). Si eu am participat la felurite evenimente in biserica ortodoxa (si in alte biserici).

Astfel de lucruri sunt stiute de "cei de la centru". Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu) nu interzice partasia cu oamenii din alte confesiuni. Chiar avem credinta ca pot fi in Imparatia lui Dumnezeu, toti cei care sunt sinceri si cauta sa faca voia lui Dumnezeu (indiferent de confesiunea din care fac parte).

I.Calin 28.08.2010 00:16:02

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282823)
Apreciez orizontul larg al gandirii dvs.

Și eu îl apreciez pe-al dvs.!

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282823)
Inteleg ca recunoasteti minciuna pe care ati spus-o in postarea anterioara (unde nu ati pomenit nimic despe credinta in invierea mortior, sugerand faptul ca adventistii cred in "moartea definitiva").
Nu este nevoie sa va chinuiti sa o scaldati. Da si mai rau.

Era vorba despre faptul că eu mă rog la sfinți vii, după intervențiile lui tricesimusseptimus. Discuția cu tricesimusseptimus era despre sfinții vii la care mă rog eu ceea ce implica ideea despre moarte.

O să-ți redau toate postările ca să vezi că toate au legătură între ele. Lectură plăcută!

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 281797)
Rugăciunile sfinților

În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu! (II Corinteni, V, 20)
Vă îmbrățișează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să stați desăvârșiți și plini de tot ce este voința lui Dumnezeu. (Coloseni, IV, 12)
De aceea și noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi și să cerem să vă umpleți de cunoașterea voii Lui, întru toată înțelepciunea și priceperea duhovnicească (Coloseni, I, 9)
Toate acestea sunt spuse de Sf. Apostol Pavel.
Sunt spuse de Sf. Ioan:
Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, V, 8)
Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. (Apocalipsa, VIII, 3-4)

Mai sunt versete destule care pomenesc de rugăciunile sfinților:
http://www.bibliaortodoxa.ro


Citat:

În prealabil postat de tricesimusseptimus (Post 281950)
Apreciez faptul că încercați să vă asezonați teoria cu texte biblice, însă am două observații:
1. Toți sfinții despre care pomenesc textele citate, sunt (erau la data scrierii epistolelor) sfinți în viață. Or cultul sfinților din Biserica Ortodoxă se referă la sfinții morți care chipurile ar mijloci pentru oamenii de pe pământ.
2. Cu ocazia aceasta am mai descoperit o gălușcă în versiunea ortodoxă a Bibliei:
"În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (2 Cor.5,20)
De unde și până unde a tradus ÎPSul "mijlocitori" un cuvânt care în original nu are nicio legătură cu expresia respectivă? [πρεσβεύομεν] = ambasadori, niște bătrâni distinși prin demnitate și experiență și deci învestiți cu autoritate. În NT termenul folosit pentu mijlocitor este [μεσίτης] și este atributul exclusiv al lui Iisus Hristos:

"Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus" (1 Tim.2,5)


Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282776)
Dar cine se roagă la sfinți morți? Sfinții la care mă rog eu sunt vii, stimate tricesimusseptimus.
Pentru voi adventiștii - iehoviștii, morții sunt morți definitiv. Nu pentru adevărații creștini!
Insulte tipice de creștini inventați la 1800 de ani după Iisus Hristos.
Deci, trebuie să traduc așa: "În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca ambasadori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!" (2 Corinteni V, 20)
Bine, te las cu traducerea ce sună a text diplomatic sau a proces verbal tipic adventist sau iehovist.
Mie îmi sună mai bine "mijlocitor". Iar ambasadorii ce sunt dacă nu mijlocitori? Dacă nu cei care intermediază, mijlocesc ...
Stimate tricesimusseptimus, nu vreau să te jignesc (și îmi cer iertare dacă o fac fără voia mea), dar aceasta este o altă mostră de cunoaștere netemeinică a limbii grecești antice (cei cu adevărat cunoscători vor înțelege ce vreau să spun și nu ești tu printre aceia, o spun în deplină cunoștință de cauză). Dar ce să mă aștept de la unul venit din direcția lui Cornilescu de adaptare și interpretare a Bibliei după versiunea engleză și aia tradusă prost? Ai citit Traducerea Lumii Noi? Pe mine m-a îngrozit. Ție, sigur o să-ți placă: vine în sprijinul ideilor tale.


Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282791)
1. Nu-i bagati pe adventistii in aceeasi oala cu martorii lui Iehova.
2. Mintiti cand spuneti ca, pentru adventisti,mortii sunt morti definitiv. Unul din puntele de baza ale credintei adventiste, este revenirea Mantuitorului si invierea mortilor (asa cum spune Sfanta Scriptura si Crezul).
Eu am citit-o dar nu in totalitate, pentru ca si pe mine m-a "ingrozit" (ca sa nu fiu mai prejos).
Adventistii din Romania prefera traducerile ortodoxe (inclusiv varianta Cornilescu - traducere la care s-a lucrat intr-o biserica ortodoxa din jud. Botosani, biserica ce mai exista si azi).


Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282808)
Toate cultele neoprotestante sunt pentru mine în aceeași oală a rătăcirii!
Adventiști: "Moartea este un somn. Moartea nu este o definitivă nimicire; ea este numai o stare de inconștiență temporară în timp ce persoana așteaptă învierea." "Starea omului în moarte este de inconștiență. Toți oamenii, buni sau răi, rămân în mormânt până la Înviere." (http://www.adventist.ro/index/convin...-invierea.html)
Adică sunt morți, definitiv, până când vor învia (A doua venire), exact ce susțin și martorii lui Iehova. De aceea, am făcut asocierea adventiști - martori.
Mulțumesc că mă faci mincinos. (Întreab-o pe mămică-ta dacă-i frumos să faci mincinos pe un om pe care nu-l cunoști. Oare, ai cei 7 ani de acasă?)
Știu că darul ăsta îl aveți voi, rătăciții, să vă considerați posesorii adevărului. Am explicat mai sus de ce morții sunt morți pentru adventiști - iehoviști.
Nu mă interesează ce traduceri preferă adventiștii de ziua a șaptea, a opta, a noua zi! Îi cunosc foarte bine pe martorii lui Iehova (vreo câteva sute) și vreo câțiva adventiști, care din lipsă de biserică se mai întâlnesc prin congregații cu frații lor, martorii. Așa că nu-mi spune că nu-i valabilă asocierea adventist - martor fiindcă ei înșiși o fac! Sau s-ar supăra adventiștii de la centru dacă ar afla că unii din teritoriu pactizează cu martorii lui Iehova? Uite, o întrebare bună pentru adventiștii care-i cunosc.



Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282823)
Ce intelegeti dvs. prin "pactizare"? Sa inteleg ca sunteti invidios pe faptul ca adventistii pot "relationa" (suna mai corect) cu toti oamenii? Eu am prieteni martori a lui Iehova. Am buni prieteni care sunt preoti ortodocsi. Sotia mea viziteaza regulat o familie de preoti (tatal si fiul sunt preoti) cu care suntem in relatii foarte bune. Un preot ortodox (prieten) a fost prezent la botezul sotiei mele (in biserica adventista) si apoi, a fost la nunta noastra (tot in biserica adventista). Si eu am participat la felurite evenimente in biserica ortodoxa (si in alte biserici).

Dvs. erați cel pe care-l deranja asocierea dintre adventist și iehovist. Adventiștii, cum să nu, relaționează cu toți oamenii. Ce oameni minunați!
Nu sunt invidios. Nu cunosc sentimentul invidiei, dar mă feresc de cel al mândriei ...

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282823)
Astfel de lucruri sunt stiute de "cei de la centru". Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu) nu interzice partasia cu oamenii din alte confesiuni. Chiar avem credinta ca pot fi in Imparatia lui Dumnezeu, toti cei care sunt sinceri si cauta sa faca voia lui Dumnezeu (indiferent de confesiunea din care fac parte).

Părtășiți-vă, fraților, cu cei din alte confesiuni. Dumnezeu să vă lumineze!

A propos, am înțeles jocul „loviturilor pe la spate” (cârdășia tricesimusseptimus – vasinec77, când nu e unul, e celălalt ca să puneți omul în situația de a se repeta pentru fiecare detaliu pentru a-i stârni mânia. Nu, frate, mie mi-ai stârnit mila. Lucrez zilnic cu oameni ca tine). De asemenea, v-am observat jocul neoprotestanților pe forum și față de alți useri ortodocși chiar dacă vă schimbați frecvent numele între voi. Asta se numește, stimate vasinec77, minciună!
Dar eu tot n-am îndrăznit să te fac mincinos. Fiindcă singura mea problemă e păcatul (minciuna). Nu păcătosul (mincinosul). Judecata asupra păcătosului e treaba lui Dumnezeu, nu a mea. Să-ți ajute Dumnezeu!


P.S. Dacă tot nu vei vrea să vezi legătura între postări e problema ta, nu a mea. Dumnezeu să-ți îndrepte pașii spre pacea Lui!

tricesimusquintus 28.08.2010 09:53:44

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282851)
Era vorba despre faptul că eu mă rog la sfinți vii, după intervențiile lui tricesimusseptimus. Discuția cu tricesimusseptimus era despre sfinții vii la care mă rog eu ceea ce implica ideea despre moarte.

Pare-se totuși că discutam despre sfinții morți la care se roagă ortodocșii. Pentru a putea demonstra contrariul, dați-mi câteva exemple de sfinți vii la care vă rugați. Mulțumesc.

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 282851)
De asemenea, v-am observat jocul neoprotestanților pe forum și față de alți useri ortodocși chiar dacă vă schimbați frecvent numele între voi. Asta se numește, stimate vasinec77, minciună!

Oricât v-ar deranja "cârdășia" neoprotestanților de pe forum, aflați totuși că nu ne schimbăm numele între noi. În dreptul meu, singura schimbare de nick este tricesimusquintus-tricesimusseptimus (funcție de calculatorul de pe care intru).

doctor_faustus 28.08.2010 12:19:15

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 282917)
Pare-se totuși că discutam despre sfinții morți la care se roagă ortodocșii. Pentru a putea demonstra contrariul, dați-mi câteva exemple de sfinți vii la care vă rugați. Mulțumesc.

Pare-se că iar ai fentat Scriptura. Iată un exemplu de sfânt viu căruia ne rugăm: sfântul apostol Pavel, și iată că este cât se poate de viu:

"Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup." (Filipeni 1:23-24)

Sau ai cumva impresia că dacă sfântul Pavel s-a despărțit de trup el nu trăiește alături de Iisus Hristos ?

tricesimusquintus 28.08.2010 15:57:09

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 282935)
Pare-se că iar ai fentat Scriptura.

Domnule doctor, de ce "iar"?

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 282935)
Iată un exemplu de sfânt viu căruia ne rugăm: sfântul apostol Pavel, și iată că este cât se poate de viu:

"Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup." (Filipeni 1:23-24)

Sfântul apostol Pavel este cât se poate de mort, o spune și Tradiția că a fost decapitat pe la anul 64 pare-mi-se. Nu confundați o dorință a apostolului de a se despărți de trup cu realitatea.

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 282935)
Sau ai cumva impresia că dacă sfântul Pavel s-a despărțit de trup el nu trăiește alături de Iisus Hristos ?

Dumneata ai cumva impresia că filipenilor le-a scris fantoma apostolului? Ce crezi matale că epistola sobornicească e literatură horror cu fantome, vânzări de suflete și alte chestii... ști dumneata...

doctor_faustus 28.08.2010 16:41:24

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 282982)
Domnule doctor, de ce "iar"?

Sfântul apostol Pavel este cât se poate de mort, o spune și Tradiția că a fost decapitat pe la anul 64 pare-mi-se. Nu confundați o dorință a apostolului de a se despărți de trup cu realitatea.


Dumneata ai cumva impresia că filipenilor le-a scris fantoma apostolului? Ce crezi matale că epistola sobornicească e literatură horror cu fantome, vânzări de suflete și alte chestii... ști dumneata...

Te felicit că tocmai l-ai făcut mincinos pe sfântul Pavel și odată cu el sfânta scriptură. Într-adevăr Pavel a murit cu trupul dar nu și cu sufletul, care trăiește împreună cu Hristos. Ceea ce sfântul Pavel a spus este mai mult decât evident pentru aceia care au o conștiință care iubește adevărul: că dorește chiar să moară, adică să se despartă de trup pentru a fi împreună cu Hristos cât mai repede, pentru că știa că cel mai bine este cu Hristos și știa că chiar dacă trupește va fi murit, sufletul lui va fi împreună cu Hristos. Însă, datorită faptului că vroia să mai jertfească de la el, alege să mai rămână în trup, adică în această viață trupească, pentru a fi împreună cu ucenicii creștini și pentru a le fi de ajutor în mod direct. Pasajul spune extrem de clar că ar vrea să se despartă de trup pentru a fi cu Hristos fapt ce atestă credința lui că chiar în ciuda morții trupului său el (Pavel) va via și va fi împreună cu Hristos cu sufletul. Pasajul deci atestă absolut evident credința sfântului Pavel că moartea trupească nu este pentru el un impediment de a fi cu Hristos, deci de a via cu Hristos și de a via conștient, pentru că dacă nu ar fi conștient că va fi cu Hristos, atunci nu ar putea să afirme că va fi cu El; tocmai datorită credinței și științei că va fi, și în mod conștient, împreună cu Hristos, el face respectiva afirmație.

Dacă credința și știința lui Pavel ar fi greșită, adică chiar și după moartea trupească el nu vaficuHristos viu și conștient, atunci înseamnă că sfântul Pavel ar minți și sfânta scriptură conține minciuni și deci nu ar mai fi scriptură sfântă (ceea ce eu nu cred, însă trebuie să urmez un fir logic). Dacă sfânta scriptură ar conține o asemenea minciună (în care nu cred personal) atunci înseamnă că ar putea să conțină și alte minciuni, iar credința creștină ar fi una falsă și neîntemeiată (ceea ce eu nu cred, însă asta ar fi concluzia raționamentelor). Adevărul este însă că ceea ce spune, crede și știe sfântul Pavel este aceea că și în ciuda morții trupești aceasta nu îl va împiedica să fie, viu și conștient, împreună cu Hristos; ceea ce înseamnă că rugăciunile adresate sfântului Pavel sunt adresate unui sfânt cât se poate de viu cu sufletul și care este acum, chiar în ciuda morții trupești, împreună cu Hristos.

tricesimusquintus 28.08.2010 17:35:54

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 282989)
Te felicit că tocmai l-ai făcut mincinos pe sfântul Pavel și odată cu el sfânta scriptură. Într-adevăr Pavel a murit cu trupul dar nu și cu sufletul, care trăiește împreună cu Hristos. Ceea ce sfântul Pavel a spus este mai mult decât evident pentru aceia care au o conștiință care iubește adevărul: că dorește chiar să moară, adică să se despartă de trup pentru a fi împreună cu Hristos cât mai repede, pentru că știa că cel mai bine este cu Hristos și știa că chiar dacă trupește va fi murit, sufletul lui va fi împreună cu Hristos. Însă, datorită faptului că vroia să mai jertfească de la el, alege să mai rămână în trup, adică în această viață trupească, pentru a fi împreună cu ucenicii creștini și pentru a le fi de ajutor în mod direct. Pasajul spune extrem de clar că ar vrea să se despartă de trup pentru a fi cu Hristos fapt ce atestă credința lui că chiar în ciuda morții trupului său el (Pavel) va via și va fi împreună cu Hristos cu sufletul. Pasajul deci atestă absolut evident credința sfântului Pavel că moartea trupească nu este pentru el un impediment de a fi cu Hristos, deci de a via cu Hristos și de a via conștient, pentru că dacă nu ar fi conștient că va fi cu Hristos, atunci nu ar putea să afirme că va fi cu El; tocmai datorită credinței și științei că va fi, și în mod conștient, împreună cu Hristos, el face respectiva afirmație.

Dacă credința și știința lui Pavel ar fi greșită, adică chiar și după moartea trupească el nu vaficuHristos viu și conștient, atunci înseamnă că sfântul Pavel ar minți și sfânta scriptură conține minciuni și deci nu ar mai fi scriptură sfântă (ceea ce eu nu cred, însă trebuie să urmez un fir logic). Dacă sfânta scriptură ar conține o asemenea minciună (în care nu cred personal) atunci înseamnă că ar putea să conțină și alte minciuni, iar credința creștină ar fi una falsă și neîntemeiată (ceea ce eu nu cred, însă asta ar fi concluzia raționamentelor). Adevărul este însă că ceea ce spune, crede și știe sfântul Pavel este aceea că și în ciuda morții trupești aceasta nu îl va împiedica să fie, viu și conștient, împreună cu Hristos; ceea ce înseamnă că rugăciunile adresate sfântului Pavel sunt adresate unui sfânt cât se poate de viu cu sufletul și care este acum, chiar în ciuda morții trupești, împreună cu Hristos.

Vorbă multă și fără rost. La data la care apostolul își scria dorința (subliniez: dorința), nu era mort!

vasinec77 28.08.2010 18:02:24

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 282989)

Dacă credința și știința lui Pavel ar fi greșită, adică chiar și după moartea trupească el nu vaficuHristos viu și conștient, atunci înseamnă că sfântul Pavel ar minți și sfânta scriptură conține minciuni și deci nu ar mai fi scriptură sfântă

Daca Sfanta Scriptura nu este in acord cu dvs., ce faceti? O "desfiintati" (sau desfintiti).

Sfantul Apostol Pavel arata ca cei credinciosi vor fi cu Domnul, cand El se va intoarce si mortii vor fi in inviati: "Nu voim, fratilor, sã fiti în necunostinþã despre cei ce au adormit, ca sã nu vã întristati ca ceilalti, care n-au nãdejde. Cãci dacã credem cã Isus a murit si a înviat, credem si cã Dumnezeu va aduce înapoi împreunã cu Isus pe cei ce au adormit în El.
Iatã, în adevãr, ce vã spunem prin Cuvîntul Domnului: noi cei vii, care vom rãmîne pînã la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiti. Cãci însusi Domnul, cu un strigãt, cu glasul unui arhanghel si cu trîmbita lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, si întîi vor învia cei morti în Hristos. Apoi, noi cei vii care vom fi rãmas, vom fi rãpiti toti împreunã cu ei, în nori, ca sã întîmpinãm pe Domnul în vãzduh, si astfel vom fi totdeauna cu Domnul. Mîngîiati-vã dar unii pe altii cu aceste cuvinte
."(Sfantul Apostol Pavel - 1 Tesalocineni4:13-18).

Cand Sfantul Apostol Pavel isi manifesta dorinta de a fi cu Domnul, sa gandeste la revenirea Domnului, pentru a-i lua cu El pe cei credinciosi (asa cum a promis). "Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi."(Ioan 14:3). Cei care cred ca mortul o ia la deal (inspre rai) asa de capul lui, fara sa astepte revenenirea Domnului si invierea mortilor, sunt cu totul impotriva fagaduintelor Domnului Iisus Hristos si credintei Sfintilor Apostoli.

In alta parte Sfantul Apostol Pavel descrie, din nou, revnirea Mantuitorului, invierea mortilor si schimbarea trupurilor celor credinciosi: "Iatã, vã spun o tainã: nu vom adormi toti, dar toti vom fi schimbati într-o clipã, într-o clipealã din ochi, la cea din urmã trîmbitã. Trîmbita va suna, mortii vor învia nesupusi putrezirii, si noi vom fi schimbati. Cãci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, sã se îmbrace în neputrezire, si trupul acesta muritor sã se îmbrace în nemurire."(1Corinteni 15:51-53).

Incercati sa intelegeti versetul din Filipeni (postat de dvs.) punand alaturi si alte versete care se refera la acelasi lucru (partasia cu Domnul Iisus Hristos). Asta, numai in cazul in care mai credeti ca Scriptura este o carte sfanta iar Sfintii Apostoli nu mint.

doctor_faustus 28.08.2010 18:08:49

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 282998)
Vorbă multă și fără rost. La data la care apostolul își scria dorința (subliniez: dorința), nu era mort!

Vorbești puțin și vorbești prost. Sfântul Pavel nu exprimă o simplă dorință așa cum vrei dumneata să insinuezi, ci își exprimă credința că va fi cu Hristos viu și conștient, indiferent de moartea sa trupească. Dacă nu ar fi crezut, atunci nici nu și-ar fi putut dori așa ceva; tocmai pentru că credea în așa ceva putea să își și dorească așa ceva. Cuvântul este mai mult decât evident și numai cine refuză cu obstinație și încăpățânare adevărul poate să mintă și să denatureze adevărul într-un asemenea hal. Nu putea să își exprime dorința de a fi cu Hristos după moartea trupească dacă nu credea că acest lucru se va și realiza. Numai că amână realizarea acestui lucru pentru a mai fi împreună cu ucenicii pe pământ. Dorința de a fi cu Hristos în mod conștient după moartea trupească nu putea să se întemeieze în sufletul său dacă el nu credea că acest lucru este posibil și realizabil. Tocmai pentru că el credea cu fermitate în viața sufletului său de după moartea trupească conștientă cu Hristos, tocmai de asta își și putea dori să se despartă de trup. Iar acea viață pe care o credea că este posibilă pentru sufletul său, conștientă și cu Hristos, o credea ca survenind după despărțirea de trup după moartea trupească, nefiind obligat să aștepte cine știe câte mii de ani într-o stare de inconștiență pentru a fi cu Hristos.

Deci, domnule sectar, nu este suficient să arunci câteva vorbe de dispreț și cu scopul de a arunca lucrurile în derizoriu, pentru a demonstra falsitatea unor afirmații. Trebuie să mai și demonstrezi că e vorbă multă și fără rost. Eu te înțeleg că ai mintea încorsetată de niște automatisme sectare pe care ți le-au băgat alții în cap drept adevărate, însă adevărul iese la lumină indiferent de cât te încăpățânezi dumneata să îl ții sub obroc de teama de a nu fi nevoit să recunoști că, în realitate și de fapt, ești ........ în înșelare.

tricesimusseptimus 28.08.2010 19:50:29

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283006)
Vorbești puțin și vorbești prost. Sfântul Pavel nu exprimă o simplă dorință așa cum vrei dumneata să insinuezi

"Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine" (Filip.1,23)

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283006)
ci își exprimă credința că va fi cu Hristos viu și conștient, indiferent de moartea sa trupească.

"Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup. Și având această încredințare, știu că voi rămâne și împreună voi petrece cu voi cu toți, spre sporirea voastră și spre bucuria credinței" (Filip.1,24-25)

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283006)
Trebuie să mai și demonstrezi că e vorbă multă și fără rost.

A fost vorbă multă pentru că era... multă. Și era fără rost că te depărtasei binișor de topic.

[quote=doctor_faustus;283006]Eu te înțeleg că ai mintea încorsetată de niște automatisme sectare pe care ți le-au băgat alții în cap drept adevărate[/qouote]
Doctore, nu ai ce înțelege căci eu sunt născut și format în mediu ortodox. "Automatismele sectare băgate în cap de alții" se întâlnesc de obicei acolo unde omul acceptă ce spune un alt om, repetând dogmatic după el fără a ține seama de Cuvântul lui Dumnezeu.

doctor_faustus 28.08.2010 20:15:02

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 283005)
Cand Sfantul Apostol Pavel isi manifesta dorinta de a fi cu Domnul, sa gandeste la revenirea Domnului, pentru a-i lua cu El pe cei credinciosi (asa cum a promis).

Fals. Pentru că versetul de la Filipeni 1:23 spune "Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine" ceea ce atestă mai mult decât evident că sfântul Pavel credea că este posibil să fie cu Hristos chiar în afară de trup. Spune foarte clar: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, ceea ce dovedește mai mult decât evident că sfântul Pavel credea că este posibil să fie cu Hristos, iar asta nu se poate decât într-o stare de conștiență sufletească, chiar și despărțit fiind de trup prin moarte trupească, deci în acest pasaj este evident că vorbește despre altceva decât ce va avea loc în planul eshatologic. Bineînțeles că acest lucru nu este neapărat valabil pentru orice om, fie și creștin, însă pentru sfântul Pavel este adevărat: el este încă de la moartea sa fizică cu Hristos, chiar dacă nu în modul deplin în care va fi la sfârșit, în împărăția lui Dumnezeu.

Falsitatea afirmației tale se mai poate dovedi și prin alte citate scripturistice. Spre exemplu, în epstola a doua către corinteni: "Avem încredere și voim mai bine să plecăm din trup și să petrecem la Domnul." (2 Corinteni 5:8) Încă o dată sfântul Pavel mărturisește că își dorește să plece din trup pentru a petrece cu (a fi la) Domnul, deci chiar și în afară de trupul său pământesc care a murit. Verset care atestă din nou în mod absolut evident că sfântul Pavel credea că el poate și va fi cu sau la Domnul, chiar și după moartea sa trupească.

Acest lucru nu înseamnă că acest lucru este valabil în mod necesar pentru toți oamenii, însă pentru sfântul Pavel este valabil și adevărat, fapt care dovedește fără putință de tăgadă falsitatea teoriei adventiste care spune că: "Un studiu atent descoperă faptul că învățătura consecventă a Bibliei este aceea că moartea pune capăt conștienței". Nu știu dacă este adevărată sau falsă pentru unii oameni, însă datorită generalizării această teorie este evident falsă contrazicând sfânta scriptură care vorbește prin gura sfântului Pavel și care recunoaște credința că, în cazul lui (nu știu dacă neapărat și pentru alții), este posibil a fi (a petrece) cu (la) Domnul Hristos chiar și după moartea sa trupească. Practic respectiva teorie adventistă este mai mult decât evident o erezie, o înșelare, o greșeală, o minciună. Asemenea aberații și greșeli se datorează în mod evident interpretării sfintei scripturi de către anumiți sectari "profetici" doar după mintea lor sectară și lipsită de călăuzirea Duhului Sfânt.

vasinec77 29.08.2010 00:23:25

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283034)
sfântul Pavel credea că este posibil să fie cu Hristos,

Si eu cred, asemeni Sfantului Apostol Pavel, ca este posibil sa fiu cu Hristos. Nu contrazic cele doua versete postate de dvs. (cel din Filipeni si cel din 2 Corinteni cap.5). Dar, nu uit sa iau in considerare si toate celelalte versete referitoare la momentul cand vom fi cu Domnul. Eu tin cont de toate invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli, pe care dvs. le ignorati.

Sa va dau cateva exemple de invataturi care va deranjeaza si pe care le ignorati (pentru a va iesi teoria cu mortii neinviati, care se afla in prezenta Domnului Iisus Hristos):
- nu credeti in promisiunea Mantuitorului: "Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi."(Ioan 14:3). De ce sa se mai deranjeze Mantuitorul sa vina sa ne ia cu El? Lasa ca o luam noi la deal, sub forma de fantome.
- nu credeti ca cei morti, pentru a mosteni viata vesnica, impreuna cu Domnul, trebuie sa fie inviati:"Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi."(Ioan 6:40). De ce sa se deranjeze iar Mantuitorul, sa-i invieze pe cei credinciosi? Nu este nevoie de inviere, pentru ca cei credinciosi nu mor.
- nu credeti in fagaduinta Mantuitorului: " Iatã, Eu vin curînd si rãsplata Mea este cu Mine, ca sã dau fiecãruia dupã fapta lui."(Apocalipsa 22:12). Alt deranj inutil, din partea Mantuitorului. De ce sa mai vina sa ne rasplateasca? S-a trezit cam tarziu, pentru ca problema s-a rezolvat si fara El. Mergem noi in iad sau in rai, imediat dupa ce murim, fara sa mai fie nevoie de revenirea Lui.
- nu credeti in in ceea ce a spus Sfantul Apostol Pavel referitor la revenirea Mantuitorului, invierea mortilor, schimbarea trupurilor si mostenirea vietii vesnice impreuna cu Domnul. Sfantul Apostol spune :"astfel vom fi totdeauna cu Domnul" - spune Sfantul Apostol Pavel, referinduse la acele evenimente, fara de care nu putem fi alaturi de Domnul (ma refer la revenirea Domnului si inviere).
- nu credeti ce spune Sfanta Scriptura referitor la starea de inconstienta din timpul mortii:"Cei vii, în adevãr, mãcar stiu cã vor muri; dar cei morti nu stiu nimic,"(Eclesiastul 9:5); "în locuinta mortilor, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuialã, nici stiintã, nici întelepciune!"(Eclesiastul 9:10)

Mai sunt multe alte invataturi din Sfanta Scriptura, pe care sunteti nevoit sa le respingeti, pentru a va iesi teoria cu fantomele si Domnul Iisus Hristos. Apropo; deoarece sustineti ca cei care au murit sunt in prezenta Domnului Iisus Hristos, se poate spune ca-L acuzati pe Mantuitorul de spiritism (comunicare cu mortii). Pentru ca o persoana care a murit sa fie in prezenta Domnului, acea persoana va fi inviata. "Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii - spune Domnul Iisus Hristos, explicandu-le saducheilor despre inviere.(Matei 22:32)

doctor_faustus 29.08.2010 10:57:33

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 283075)
Si eu cred, asemeni Sfantului Apostol Pavel, ca este posibil sa fiu cu Hristos. Nu contrazic cele doua versete postate de dvs. (cel din Filipeni si cel din 2 Corinteni cap.5). Dar, nu uit sa iau in considerare si toate celelalte versete referitoare la momentul cand vom fi cu Domnul. Eu tin cont de toate invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli, pe care dvs. le ignorati.

Sa va dau cateva exemple de invataturi care va deranjeaza si pe care le ignorati (pentru a va iesi teoria cu mortii neinviati, care se afla in prezenta Domnului Iisus Hristos):

- nu credeti ca cei morti, pentru a mosteni viata vesnica, impreuna cu Domnul, trebuie sa fie inviati:"Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi."(Ioan 6:40). De ce sa se deranjeze iar Mantuitorul, sa-i invieze pe cei credinciosi? Nu este nevoie de inviere, pentru ca cei credinciosi nu mor.
- nu credeti in fagaduinta Mantuitorului: " Iatã, Eu vin curînd si rãsplata Mea este cu Mine, ca sã dau fiecãruia dupã fapta lui."(Apocalipsa 22:12). Alt deranj inutil, din partea Mantuitorului. De ce sa mai vina sa ne rasplateasca? S-a trezit cam tarziu, pentru ca problema s-a rezolvat si fara El. Mergem noi in iad sau in rai, imediat dupa ce murim, fara sa mai fie nevoie de revenirea Lui.
- nu credeti in in ceea ce a spus Sfantul Apostol Pavel referitor la revenirea Mantuitorului, invierea mortilor, schimbarea trupurilor si mostenirea vietii vesnice impreuna cu Domnul. Sfantul Apostol spune :"astfel vom fi totdeauna cu Domnul" - spune Sfantul Apostol Pavel, referinduse la acele evenimente, fara de care nu putem fi alaturi de Domnul (ma refer la revenirea Domnului si inviere).
- nu credeti ce spune Sfanta Scriptura referitor la starea de inconstienta din timpul mortii:"Cei vii, în adevãr, mãcar stiu cã vor muri; dar cei morti nu stiu nimic,"(Eclesiastul 9:5); "în locuinta mortilor, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuialã, nici stiintã, nici întelepciune!"(Eclesiastul 9:10)

Mai sunt multe alte invataturi din Sfanta Scriptura, pe care sunteti nevoit sa le respingeti, pentru a va iesi teoria cu fantomele si Domnul Iisus Hristos. Apropo; deoarece sustineti ca cei care au murit sunt in prezenta Domnului Iisus Hristos, se poate spune ca-L acuzati pe Mantuitorul de spiritism (comunicare cu mortii). Pentru ca o persoana care a murit sa fie in prezenta Domnului, acea persoana va fi inviata. "Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii - spune Domnul Iisus Hristos, explicandu-le saducheilor despre inviere.(Matei 22:32)

Eu cred că am explicat foarte limpede, dar văd că dumneata chiar ai darul de a trage niște concluzii false și mincinoase, chiar ai darul de a minți fără nici cea mai mică rușine și cu un tupeu maxim. Eu am spus foarte limpede și n-ar fi rău să citești tot ceea ce am scris nu doar ce vrei dumneata să vezi, și anume faptul că starea în care este sfântul Pavel acum, după moartea sa trupească, cu Domnul Hristos este diferită și încă nedeplină față de starea în care va fi în planul eshatologic, când se va întemeia efectiv împărăția lui Dumnezeu și când morții vor învia. Deci dacă dumneata vrei să confunzi cele două lucruri, foarte bine, însă o faci cu prețul tăgăduirii sfintei scripturi.

vasinec77 29.08.2010 11:07:48

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283144)
Eu cred că am explicat foarte limpede,

Explicatiile dvs. par limpezi doar daca selectati cele doua versete (din Filipeni si 2Corinteni), ignorand celelate invataturi ale Sfintei Scripturi.


Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 283144)
Deci dacă dumneata vrei să confunzi cele două lucruri, foarte bine, însă o faci cu prețul tăgăduirii sfintei scripturi.

Nu exista doua lucruri, ci doar unul. Celalalt (cu rasplatirea inaintea revenirii Mantuitorului si a invierii mortilor, si cu calatoria a ceva asemanator unei fantome catre iad sau rai) este o inventie pagana, pe care multi se chinuie sa o imbrace in haine crestine.

Repet: exista o singura rasplatire; la revenirea Mantuitorului. "Iata Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui" (Apocalipsa 22:12). Nimeni nu merge nici in rai nici in iad pana atunci. Cei morti se odihnesc (nestiind nimic si neconstientizand timpul care a trecut) si vor fi inviati atunci, pentru rasplata.

iustin10 29.08.2010 18:31:59

Sfintii sunt oameni care inca din aceasta viata au ajuns la desavarsire,la unirea cu Dumnezeu. Astfel ca in ei s-a implinit deplin cuvnatul "Voi locui in ei "
Faptele lor au fost faptele desavarsirii,fapte pe care un om din ziua de azi nu le-ar putea indeplini:si-au infrant trupul pana la ignorare ,si-au daruit viata catre calaii lor ,si-au invins orice patima a sufletului.Au facut acte de caritate atat de induiosatoare cum numai in Biblie s-au mai intalnit.Si-au iubit semenii fara sa se certe si fara sa se razboiasca.Au indreptat pe cei mai mari pacatosi prin taina adanca a iubirii si smereniei,care cunoaste adancurile semenului. Au vazut cu duhul.Au mutat muntii din loc.Au mers pe ape.Au trait ani intregi cu o coaja de paine .Cu toate acestea s-au considerat cei mai mari pacatosi.Au primit cantari minunate de la Dumnezeu,care numai ingerilor mai sunt date.Au luptat cu armate de demoni,razboiul interior si i-au invins
Pilde de rabdare si de dragoste,de abandonare in mainile lui Dumnezeu,de parasire a poftelor trupului,de infrangere ale poftei sufletului ,oameni doar in trup vazut,dar ingeri in suflet,ei au ajuns,prin credinta in Hristos,sa fie asemena Lui.
Astfel de oameni nu pot fi lasati in mormant ,nu pot fi tinuti la pastrare.
Odata morti trupeste,raiul s-a infiorat sa primeasca 'intaia roada a desavarsirii'
Dumnezei dupa chip,odata dezbracati de trup si de limitarile sale,ei care si in viata lumeasca au fost ascultati de Dumnezeu,cu cat mai mult in viata cea vesnica,pentru dragostea care au dovedit-o,vor fi ascultati de Domnul,cand vor mijloci pentru noi.
Caci nu vor vorbi ca unii care nu au cunoscut ispita,ci ca unii care au cunoscut-o dar au biruit-o.
Toata viata pamanteasca au pus-o in slujba iubirii aproapelui.Cu cat mai mult nu le va da Dumenzeu ca si viata cereasca,sa o puna tot in slujba oamenilor,pentru ajutorarea prea ratacitului popor.

georgeval 29.08.2010 18:44:45

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 283145)
Repet: exista o singura rasplatire; la revenirea Mantuitorului. "Iata Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui" (Apocalipsa 22:12). Nimeni nu merge nici in rai nici in iad pana atunci. Cei morti se odihnesc (nestiind nimic si neconstientizand timpul care a trecut) si vor fi inviati atunci, pentru rasplata.

Conform acestei doctrine, ca nu exista viata dupa moarte, decat un somn, invataturile Mantuitorului nu au niciun inteles. Nu inteleg in ce mai cosnta suferinta vesnica despre care se vorbeste in Sfanta Scriptura. Spuneti ca la a doua venire vor invia dreptii vor imparatii cu Hristos, iar dupa imparatia de o mie de ani vor fi inviati si cei pacatosi si vor fi nimiciti. Deci, pana la invierea celor pacatosi nu exista suferinta a acestora, dupa judecata vor fi nimiciti, deci suferinta celor pacatosi nici nu exista. Eu cred ca aceasta doctrina- a unor culte neoprotestante- trebuie sa se conformeze cat mai mult cu Sfanta Scriptura.

tricesimusquintus 29.08.2010 18:49:15

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 283276)
Deci, pana la invierea celor pacatosi nu exista suferinta a acestora, dupa judecata vor fi nimiciti, deci suferinta celor pacatosi nici nu exista.

De unde deduci că nu există? Crezi că a arde în foc e chiar fără suferință?

georgeval 29.08.2010 18:56:46

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 283281)
De unde deduci că nu există? Crezi că a arde în foc e chiar fără suferință?

Discutand cu o persoana adventista mi-a spus ca dupa judecata pacatosii dimpreuna cu toti demonii vor fi nimiciti. Atunci, logic suferinta lipseste cu desavarsire.

iustin10 29.08.2010 19:33:57

O intrebare:
In esenta,cum e mai bine sa ne rugam sfintilor?
Sfinte... ajuta-ma !
Sfinte...mijloceste la Domnul pentru ajutor !

Sfintii ne daruiesc direct ajutor la diferitele noastre cereri,au aceasta putere,sau ei doar mijlocesc,si se roaga la randul lor pentru noi?Cu deosebirea ca ei chiar sunt ascultati...

georgeval 29.08.2010 19:40:09

Citat:

În prealabil postat de iustin10 (Post 283295)
O intrebare:
In esenta,cum e mai bine sa ne rugam sfintilor?
Sfinte... ajuta-ma !
Sfinte...mijloceste la Domnul pentru ajutor !

Sfintii ne daruiesc direct ajutor la diferitele noastre cereri,au aceasta putere,sau ei doar mijlocesc,si se roaga la randul lor pentru noi?Cu deosebirea ca ei chiar sunt ascultati...

Ajutorul sfintilor nu este unul autom, este puterea lui Dumnezeu manifestata prin ei, precum lumina soarelui care trece printr-un geam si il face mai stralucitor- dar lumina nu este a gemului ci a soarelui. Nu pot sa-i despart pe sfinti de Dumnezeu pentru ca Dumnezeu este prezent in sfintii Sai.
Nu cred ca este gresit sa spun sfinte ajuta-ma sau mijloceste la Dumnezeu penytu mine pacatosul. Nu pot sa cred ca sfintii sunt intr-o fericire "individualista" si raman dezinteresati fata de noi cei de pe pamant.

iustin10 29.08.2010 19:43:07

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 283297)
Ajutorul sfintilor nu este unul autom, este puterea lui Dumnezeu manifestata prin ei, precum lumina soarelui care trece printr-un geam si il face mai stralucitor- dar lumina nu este a gemului ci a soarelui. Nu pot sa-i despart pe sfinti de Dumnezeu pentru ca Dumnezeu este prezent in sfintii Sai.
Nu cred ca este gresit sa spun sfinte ajuta-ma sau mijloceste la Dumnezeu penytu mine pacatosul. Nu pot sa cred ca sfintii sunt intr-o fericire "individualista" si raman dezinteresati fata de noi cei de pe pamant.

Deci in concluzie putem spune : "sfinte ajutama?" sau chiar "sfinte...milueste-ma"?
Si daca primim ajutor,cine ne-a ajutat de fapt? Ei insisi,sau Dumnezeu?

georgeval 29.08.2010 19:51:00

Citat:

În prealabil postat de iustin10 (Post 283299)
Deci in concluzie putem spune : "sfinte ajutama?" sau chiar "sfinte...milueste-ma"?
Si daca primim ajutor,cine ne-a ajutat de fapt? Ei insisi,sau Dumnezeu?

Ajutorul este de la Dumnezeu manifestat prin sfinti. Din cantarile de la strana inchinat sfintilor observam ca predomina expresia- Sfinte ... roaga-te lui Dumnezeu pentru noi, nu am intalnit decat in cazul Maicii Domnului expresia "miluieste-ne pe noi".

iustin10 29.08.2010 20:00:15

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 283303)
Ajutorul este de la Dumnezeu manifestat prin sfinti. Din cantarile de la strana inchinat sfintilor observam ca predomina expresia- Sfinte ... roaga-te lui Dumnezeu pentru noi, nu am intalnit decat in cazul Maicii Domnului expresia "miluieste-ne pe noi".

Pai cam la Maica Domnului ma gandeam si eu.Ne poate ea milui direct? Sau e atat de unita cu dumnezeirea ,incat atunci cand ea vrea se si infaptuieste ?

tricesimusquintus 29.08.2010 21:26:46

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 283283)
Discutand cu o persoana adventista mi-a spus ca dupa judecata pacatosii dimpreuna cu toti demonii vor fi nimiciti. Atunci, logic suferinta lipseste cu desavarsire.

Și nu l-ați întrebat dacă această nimicire va fi instantanee, ori va avea o durată în timp? Poate v-ar fi adus lămuriri pentru liniștea dvs. sufletească.

Eugen7 30.08.2010 13:25:46

Citat:

În prealabil postat de vasinec77 (Post 282761)
Era si mai multa binecuvantare daca:
- Sfintii Apostoli nu ar fi fost impotriva inchinarii in fata lor (nici maca atunci cand erau in viata); "Ridica-te, si eu sunt om" - spune Sfatul Apostol Petru, sutasului roman; "Oamenilor, de ce faceti lucrul acesta? si noi suntem oameni de aceeasi fire cu voi,"(Fapte 14:15 - Sfantul Apostol Pavel catre inchinatorii sai;
- in Sfanta Scriptura am gasi macar o marturie despre mijocirea facuta de cei care au murit;
- chiar ingerii nu ar fi impotriva inchinarii; "Eu, Ioan, am auzit si am vãzut lucrurile acestea. si dupã ce le-am auzit si le-am vãzut, m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arãta, ca sã mã închin lui.Dar el mi-a zis: "Fereste-te sã faci una ca aceasta! Eu sunt un împreunã slujitor cu tine, si cu fratii tãi, proorocii, si cu cei ce pãzesc cuvintele din cartea aceasta. Închinã-te lui Dumnezeu."(Apocalipsa 22:8,9)

In Sfanta Scriptura gasim numai indemnuri de partasie si marturisire a pacatelor, unii altora, pentru a ne ruga unii pentru altii si a ne intari in credinta. De aici si pana la cultul sfintilor morti, este cale lata (calea celui rau).

se pare ca nu intelegeti si ma simt nevoit sa repet:

iata ce putere au Slujitorii lui Dumnezeu:
"Și umbla apa împrejurul jertfelnicului și șanțul se umpluse de apă.
36. Iar la vremea jertfei de seară, s-a apropiat Ilie proorocul și a strigat la cer și a zis: "Doamne Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac și al lui Israel! Auzi-mă Doamne, auzi-mă acum cu foc, ca să cunoască astăzi poporul acesta că Tu singur ești Dumnezeu în Israel și că eu sunt slujitorul Tău.
37. Auzi-mă, Doamne, auzi-mă, ca să cunoască poporul acesta că Tu Doamne ești Dumnezeu și că Tu le întorci inima la Tine!" " III regi 18,35-37.


slujitorii lui Dumnezeu au putere de viata si de moarte asupra oamenilor ("putere va dau voua, cate veti lega pe pamant vor fi legate si in cer si cate veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer" Matei 16,19; 18,18). pe de alta parte observam si puterea rugaciunii si mijlocirea unui om nu doar pentru viata sa ci si pentru viata supusior sai. de remarcat ca (cea de a treia) capetenie nu se roaga direct lui Dumnezeu ci se roaga slujitorului lui Dumnezeu:
"9. Atunci regele a trimis la el o căpetenie peste cincizeci cu cei cincizeci ai lui; și acesta a venit la el, când Ilie sta pe vârful muntelui și i-a zis: "Omul lui Dumnezeu, regele îți zice: "Coboară-te!"
10. Iar Ilie a răspuns: "De sunt omul lui Dumnezeu, să se coboare foc din cer și să te ardă pe tine și pe cei cincizeci ai tăi!" Și s-a coborât foc din cer și l-a mistuit pe el și pe cei cincizeci ai lui.
11. Apoi a trimis regele la el altă căpetenie cu alți cincizeci. Acesta i-a zis: "Omul lui Dumnezeu, așa a zis regele: Coboară-te degrabă!"
12. Și răspunzând, Ilie i-a zis: "De sunt omul lui Dumnezeu, să se coboare foc din cer și să te ardă pe tine și pe cei cincizeci ai tăi!" și s-a coborât focul lui Dumnezeu din cer și l-a ars pe el și pe cei cincizeci ai lui.
13. Și a mai trimis regele a treia oară o căpetenie cu cincizeci. Dar a treia căpetenie, venind și căzând în genunchi înaintea lui Ilie, l-a rugat, zicând: "Omul lui Dumnezeu, să nu fie trecut cu vederea de ochii tăi sufletul meu și sufletul acestor cincizeci de robi ai tăi!
14. Iată s-a coborât foc din cer și a mistuit pe cele două căpetenii peste cincizeci și pe oamenii lor; acum insă să nu fie sufletul meu trecut cu vederea de ochii tăi!"

15. Atunci îngerul Domnului a zis către Ilie: "Du-te cu el și nu te teme de el!" Și s-a sculat Ilie și s-a dus cu el la rege. " IV Regi 1,9-15.


Ingerii duc rugaciunile noastre la Dumnezeu si ei sunt langa noi in toate zilele vietii noastre ajutandu-ne sa facem voia lui Dumnezeu intru slava lui Dumnezeu. Fara Hristos nu putem face nimic (Ioan 15,5). Hristos Domnul trimite pe ingerii sai sa ne ajute:
"Când te rugai tu și nora ta Sara, eu duceam pomenirea rugăciunii voastre înaintea Celui Sfânt și când îngropai tu pe cei morți, încă eram cu tine.
13. și când tu nu te-ai lenevit să te scoli și să-ți lași prânzul tău ca să te duci să ridici pe cel mort, binefacerea ta nu s-a ascuns de mine, ci eu eram cu tine.
14. Și acum Dumnezeu m-a trimis, să te vindec pe tine și pe nora ta, Sara.
15. Eu sunt Rafael, unul din cei șapte sfinți îngeri, care ridică rugăciunile sfinților și le înalță înaintea slavei Celui Sfânt". " Tobit 12,12-15


Maica Domnului si sfintii mijlocesc pentru oameni la Dumnezeu Fiul. (Asta reiese clar din Ioan cap 2).
Toate rugaciunile la Dumnezeu Tatal se fac doar in numele lui Hristos Iisus (Dumnezeu adevarat si om adevarat) si prin (singurul mijlocitor intre oameni si Dumnezeu TATAL - I Tim 2,5 - care este) Hristos Iisus , care ne-a facut fii ai lui Dumnezeu si frati ai Lui (nu prin fire asa cum este EL ci prin adoptie. " Ma sui la Tatăl Meu și Tatăl vostru și la Dumnezeul Meu și Dumnezeul vostru" Ioan 20,17

cat despre cultul mortilor, el deja exista in veciul Testament. cititi cartile Macabeilor (se faceau slujbe pentru cei adormiti care au cazut in lupta).
iar desore faptul ca sfintii sunt vii, o arata foarte clar Mesajul lui Hristos "Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață." Ioan 5,24. Moise desi a murit a fost invitat de Dumnezeu si s-a artat in trup la Schimbarea la Fata a lui Hristos. Cand a inviat Hristos multi dintre sfintii Legii vechi au inviat in trup si s-au aratat celor din Ierusalim (matei 27). Asadar sa luam aminte ce spune Sfanta Scriptura, Cuvantul lui Dumnezeu.

Eugen7 30.08.2010 13:41:00

Citat:

În prealabil postat de iustin10 (Post 283309)
Pai cam la Maica Domnului ma gandeam si eu.Ne poate ea milui direct? Sau e atat de unita cu dumnezeirea ,incat atunci cand ea vrea se si infaptuieste ?

Maica Domnului nu are putere in sine asa cum are Hristos. Maica Domnului are toata puterea de la Fiul ei si Dumnezeul ei si al nostru, adica de la Hristos Iisus.

Hristos Iisus este prin fire Dumnezeu adevarat si om adevarat, deci este atotputernic prin fire, iar Maica Domnului care este doar om, este indumnezeita.

Daca vreti o abordare riguroasa, cand Maica Domnului (ca si toti sfintii de altfel) vrea ceva, ea roaga pe Hristos sa faca. O arata foarte clar Sfantul Apostol Ioan in evengleia sa in cap 2 la nunta din Cana Galileii. Pe de alta parte toti oamenii credinciosi se umplu de Duh Sfant atunci can se intalnesc cu Maica Domnului (Luca 1,41).

Insa, Maica Domnului ca si toti sfintii de altfel nu au o vointa diferita de cea a lui Dumnezeu. Singurul indemn al Maicii Domnului metionat in Sfanta Scriptura este cel din Ioan cap 2: "faceti tot ce va va spune EL (Hristos)" (Ioan 2,6) asa cum si Dumnezeu Tatal indeamna la Schimbarea la Fata "Acesta este Fiul Meu preaiubit, de EL sa ascultati" (Luca 9,35)


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:51:16.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.