![]() |
Pomana ,instrumentele,SF Canoane
Sunt noua pe aici,am si eu cate-va intrebari care ma framanta si daca se poate as dori sa ma lamuriti.
Eu cred in Dumnezeu si in Domnnul Iisus sunt ortodoxa si nu am de gand sa-mi schimb religia,dar nu's de acord cu mai multe lucruri la noi.De exemplu eu nu pot sa cred in pomana,am cautat in Biblie si nu am gasit nimic in care sa spuna de pomeni.Eu cred ca este o prostie !Eu nu cred ca il ajuta cu ceva pe mort.Eu nu pot sa cred in pomana atata timp cat Domnul Iisus cat a trait nu a zis nimic de pomana,Domnul Iisus a zis sa fim milostivi.Dar asta nu are legatura cu mortii sau ca ii ajuta cu ceva pe ei.Consider ca este pierdere de timp si de banii.Conteza daca s-a mantuit nu ce pomenii ii se fac. Sunt curiosa de ce la noi nu se canta cu instrumente?Eu nu vad nimic rau in asta.Din psalmul 150 inteleg ca aveam voie sa cantam cu instrumente? Am citit undeva pe net ca in Sf Canoane sunt interzise instrumentele. De ce? De ca Dumnezeu ne-a dat voie? De ce Sf Canoane contrazice Biblia? Cine a scris Sf Canoane? Si de ce ne luam dupa Sf C. si nu ne luam dupa Biblie? Multi dintre noi venim la biserica cu gandul sa stam toata slujba dar nu se poate pt ca ori suntem obositi sau bolnavi .De ce la noi nu sunt condintii?Ma refer la scaune si banci pt toata lumea Imi cer scz daca am gresit ,va rog lamuriti-ma ! |
Bine ai venit Gyulia. Cu parere de rau spun ca noi suntem mai preocupati de ce sa impartim, cui sa impartim, decat de pomenirea celui adormit in biserica. Nu e rau ca este pomenit, rau este cand uitam de el. Nu e putin lucru ca preotul sa-l pomeneasca impreuna cu noi in cadrul Liturghiei, sa scoata miride (faramituri din prescura) sa fie asezate pe Sfantul Disc, ca dragostea lui Hristos sa se reverse peste ele. Noi suntem datori sa ne rugam pentru ei.
Si eu sunt impotriva extremei doar pomana, uitandu-se de pomenirea din biserica. Cred ca dorinta de a imparti si daruri vinde din fatul ca ii consideram vii si nu morti. E adevarat ca in credinta populara intalnim tot felul de obiceiuri care nu au nimic in comun cu invatatura ortodoxa. Daca nu crezi in a da pomana, nu da. Dar pomeneste-i in biserica. Despre instrumentele in biserica, ai aici un articol: http://www.crestinortodox.ro/liturgica/cantarea/de-nu-avem-instrumente-muzicale-biserica-119638.html Despre lipsa bancilor din biserica: http://www.crestinortodox.ro/liturgica/arhitectura-bisericeasca/de-nu-avem-banci-biserica-118066.html Pe forum aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ncile+biserica . |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
De ex. exista canon sa nu te duci la doctor evreu. Sa nu mananci anumite animale. Sa nu stai la masa cu necrestinii. Ect. Astea clar contrazic biblia, da. Exista insa si alte canoane care sunt actuale si reflecta credinta in profunzime. |
Citat:
Hristos, pe farisei, saduchei, zeloti , romani , pe Irod,i-a iubit sau nu ? Nu ma refer la late sentimente , de nici un fel , ci doar la ,,a iubi"? Da, sau nu ? Si mai ales : cum da ? si cum altcumva ? Ce presupune a iubi ? si ce presupune altceva ? |
Citat:
|
Citat:
Nu orice lucru pe care nu il intelegem, la un moment dat, este obligatoriu gresit! Sunt multe criterii pe care te-as sfatui sa te bazezi atunci cand vrei sa categorisesti ceva, mai ales dintr-un domeniu foarte important (religia, spre exemplu). Oare nu ai invatat la scoala cate razboaie au la baza conflicte religioase? Chiar si pentru un necredincios sadea (nu este cazul tau, spui) a numi prostie credinta celuilalt se poate traduce, pe drept cuvant, macar ca lipsa de bun-simt. Unul dintre aceste criterii este studiul individual. Cauta sa citesti, materiale se gasesc (nu numai pe Internet) slava Domnului! Apoi poate fi mersul la Biserica si o relatie corecta (bazata pe credinta si incredere) cu un preot duhovnic. Peste toate, ideal este sa adaugi si acea credinta ortodoxa pe care o marturisesti in cuvant si de care spui ca nu vrei sa te lepezi(!!!). Ai multe de invatat, nu crezi? Esti chiar dornica sa inveti sau doar faci conversatie (sa nu fiu rautacios si sa o numesc barfulita)? Daca vei vrea sa inveti, mergi la scoala, in cazul acesta la Biserica si vei afla profesorii pe care-i cauti! Dar sa nu te arati grabnica in cuvantul de certare si de respingere a invataturii Bisericii pana nu ti se va recunoaste statura duhovniceasca, cel putin la nivelul acelor parinti ce si-au dat viata pentru Biserica incepand cu Sfintii Apostoli ai Mantuitorului. Spuneai ca nu vrei sa pleci din Biserica. Sa stii ca din Biserica nu pleaca cei care nu inteleg totul deodata, ci cei care nu vor sa inteleaga, rai fiind. Tu nu imi pari a fi rea, ci doar grabita! Domnul sa te apere de tot raul! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu zic ca in anumite epoci sau in anumite situatii nu au fost potrivite majoritatea dar nu inseamna ca trebuie luate la modul absolut. Altfel devenim absurzi. |
Citat:
Insa i-a criticat! Ca aminteai de farisei: a criticat la ei tocmai acest 'canonism' - punerea regulei desupra credintei si a dragostei. Insasi 'canonismul' cum il practica unii de aici (inclusiv tu) contrazice Evanghelia. Am spus-o si o sa o mai spun. A iubi presupune a il pune pe Dumnezeu, si pe om, deasupra regulilor. Nu omul este pentru sabat, ci sabatul este poentru om. O fraza din Evanghelia prea des uitata pe aici. |
Citat:
|
Citat:
In BO nu se abroaga canoane. Pur si simplu nu mai sunt actuale.. Se intampla asta la tot pasul, iar acum in vremea informatiei care circula peste tot vin unii care dezgroapa tot felul de absurditati, spre smintirea oamenilor cu bun simt, de o sa ajunga Biserica sa fie plina doar de ciudati. ;-) Sigur, canoanele nu sunt retroactive, dar daca un canon contrazice Evanghelia nu numai in litera ci si si mai ales in duh, atunci ceva nu este in regula nu cu Evanghelia, ci cu acel canon.. Mi se pare un lucru de bun simt, totusi. PS Intr-un fel chiar ca ar fi mai usor pentru noi daca episcopii ar pune mana si ar abroga acele canoane fara sens.. Aici BC este mai logica. |
Citat:
|
PAi in primul rand e scris in Biblie ca ceva foarte important sa faci milostenie din care intra si parastasele si apoi se pare ca va fi un capitol din judecata. Dar nu ma crede pe mine. Du-te cu Biblia la preotul ortodox si intreaba ce inseamna Matei 25:
30. Iar pe sluga netrebnică aruncați-o întru întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților. 31. Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, și toți sfinții îngeri cu El, atunci va ședea pe tronul slavei Sale. 32. Și se vor aduna înaintea Lui toate neamurile și-i va despărți pe unii de alții, precum desparte păstorul oile de capre. 33. Și va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. 34. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. 35. Căci flămând am fost și Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și Mi-ați dat să beau; străin am fost și M-ați primit; 36. Gol am fost și M-ați îmbrăcat; bolnav am fost și M-ați cercetat; în temniță am fost și ați venit la Mine. 37. Atunci drepții Îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând și Te-am hrănit? Sau însetat și Ți-am dat să bei? 38. Sau când Te-am văzut străin și Te-am primit, sau gol și Te-am îmbrăcat? 39. Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniță și am venit la Tine? 40. Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât ați făcut unuia dintr-acești frați ai Mei, prea mici, Mie Mi-ați făcut. 41. Atunci va zice și celor de-a stânga: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui. 42. Căci flămând am fost și nu Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și nu Mi-ați dat să beau; 43. Străin am fost și nu M-ați primit; gol, și nu M-ați îmbrăcat; bolnav și în temniță, și nu M-ați cercetat. 44. Atunci vor răspunde și ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniță și nu Ți-am slujit? 45. El însă le va răspunde, zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu ați făcut unuia dintre acești prea mici, nici Mie nu Mi-ați făcut. 46. Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică. |
Dupa ce o sa citesti Matei 25 o sa crezi in pomana. Bafta.
Cateodata cei rai vor lucra astfel incat sa nu mai ai resurse sau timp sau ceva sa faci pomana de care ai nevoie in rai. Deci roaga-te: Doamne forteaza-ma spre mantuire si forteaza-ma si ajuta-ma sa dau fara durere pomana de care am nevoie, si sa am resursele pentru aceasta pomana. Copilul tau va fi judecat si dupa pomana pe care a facut-o. Daca il dai la meditatii la matematica, bine faci dar mai intai da pomana in numele domnului IIsus Hristos din partea copilului tau sa aiva la judecata. Ce poti sa dai? Apa, mancare, haine si tot asa. Cand dai pomana nu dai numai saracului, dai si Domnului IIsus. Un caz, cineva se tot ruga sa-i descopere Dumnezeu cum adica cand el da pomana da lui IIsus si a vazut cu ochii mintii cum de fiecare data cand dadea pomana o mana din cer venea si lua pomana. Daca vine un sarac la tine si nu ai bani, cel putin zi o rugaciune sa-l ajute Dumnezeu cu cele trebuincioase. La fel cand cunosti pe cineva cu un necaz, boala, etc. Vezitu, daca te duci in cartile de istorie, romaniie rau cei mai darnici si primitori oameni asa cum cere ortpodoxia. Trebuie sa redevenim ce-am fost si mai mult decat atat. Stiu o femeie care a facut o organizatie caritabila si primea bani, lucruri pe care le impartea saracilor, adica ii ajuta pe cei cu servici sa faca pomana si i-a aparut Maica Domnului si a vorbit cu ea, asa de importanta e milostenia. Nu se asteapta nimeni sa fiic ampioana de la inceput. Incepe cu curatenie in debaraua de haine cu hainele vechi, apoi cu ceva mancare, cu ceva apa , cu niste rugaciuni pentr oameni in general si un pic cate un pic se aduna si cresti. |
Sunt multi din cei din jurul tau, dintre copii rude, parinti care ar da de pomana cu bucurie, au si de unde, ar face multe lucruri ca sa iasa premianti la judecata dar nu au invatatura a ceea ce insemna asta si cat de importanta este. Asa ca spune-le tu si invata-i si pe ei sa le spuna la altii.
|
Citat:
Trebuie sa intelegi ca mantuirea in conceptia ortodoxa nu este birocratica ci tine in ultima instanta de mila lui Dumnezeu, avand in vedere ca suntem indemnati sa ne iubim unii pe altii, rugaciunile pentru cei adormiti si pomenile aferente nu sunt altceva decat expresii ale dragostei crestine si cum noi nu cunoastem starea sufleteasca a semenilor nostrii, suntem datori sa ne rugam pentru toti, Dumnezeu va judeca cum este drept, dar noi sa nu incetam sa iubim si sa ne rugam Nicaieri in Noul Testament nu scrie ca apostolii sau Biserica primara ar fi folosit instrumente muzicale in inchinare Sfintii Parinti spun ca gura este cel mai bun instrument de lauda a lui Dumnezeu, Instrumentele de multe ori nu creeaza atmosfera duhovniceasca ci atmosfera de carnaval, de spectacol,nefacand decat sa-ti satisfaca pofta de sentimentalism, uita-te la neo-protestanti, au transformat biserica in sala de spectacole Cu toate acestea sunt biserici unde se foloseste orga, dar nu in timpul slujbelor ci in cadrul diferitelor activitati catehetice In Bisericile ortodoxe nu sunt banici deoarece slujba este o perioada de priveghere la fel ca toata viata de crestin, indemnul biblic este "privegheati si va rugati" Cu toate acestea in bisericile unde nu se aduna multi oameni, in special la sate, exista scaune sau banci, dar gandeste-te in bisericile din orase , unde duminica merg sute de oameni la slujbe, ar fi imposibil sa existe banci, in acest caz mai mult de jumatate din lume ar ramane afara, ti-o zic din propriile observatii La fel cum te-a indemnat si parintele Gheorghe, ia-o incet si incearca sa le intelegi pe rand, nu tot ceea ce nu intelegem noi e gresit, citeste si ce are de spus Biserica si lamureste-ti framantarile Numai bine si mult succes in limpezirea framantarilor pe care le ai |
Citat:
Eu vorbeam mai ales de unele canoane care contrazic duhul evangheliei. Ca cele care cer sa nu ai contact cu evreii sau sa nu mananci anumite animale. Si in general tot felul de interdictii de tip ritualic. Atat in Evanghelii cat si in epistole se spune clar ca acum acest fel de interdictii s-a sfarsit (a trecut 'umbra legii'). Sigur, aceste canoane au avut in general un sens in epoca si in lopcul in care au fost scrise. Dar absolutizarea lor este si va fi fatala pentru Biserica. |
In cartea a doua Macabei se pomeneste de un caz de rugaminte a unui drept pentru cei vii. Iuda Macabeul, inainte de a incepe lupta cu Nicanor, a vazut intr-o revelatie pe arhiereul Onia si pe proorocul Ieremia, care murisera, cum se rugau pentru poporul evreu. Ieremia, intinzandu-i lui Iuda sabia de aur, dar de la Dumnezeu, i-a spus: "Ia aceasta sfanta sabie, care este dar de la Dumnezeu, prin care vei surpa pe vrajmasi". Iar despre Ieremia, arhiereul Onia i-a spus lui Iuda: "Acesta este iubitorul de frati, proorocul lui Dumnezeu Ieremia, care mult se roaga pentru popor si pentru sfanta cetate" (capitolul 15, versetul 14).
|
Citat:
La chiar primul Conciliu al Bisericii, acela în care apostolii s-au reunit la Ierusalim, vedem cum se desființează unele prevederi ritualice, în timp ce altele nu se desființează: în Fapte, cap 15, apostolii hotărăsc ca să existe interdicție asupra mâncărurilor care conțin sânge și asupra animalelor sugrumate. În altă parte, apostolul Pavel vorbește despre interdicția pe care o au bărbații de a intra în biserică cu capul acoperit, sau femeile cu capul descoperit. Acestea sunt interdicții ritualice pe care, dacă urmașii de azi ai apostolilor nu le-au abolit sau schimbat, sunt în vigoare. Citat:
|
Citat:
Numai ca, in tot acest timp, folosirea instrumentelor a condus si la dezvoltarea muzicii de divertisment, folosita la palatele imperiale, la serbarile claselor superioare ale societatii, sau de oamenii de rand. Aceasta muzica avea de cele mai multe ori un caracter erotic, obscen, fiind insotita de dansuri variate. (ca multe stiluri muzicale din zilele noastre) Sfintii Parinti cand au stabilit canoanele au luat hotararea de a pastra in cult muzica exclusiv vocala. In biserica, omul nu trebuia sa regaseasca muzica teatrelor sau a petrecerilor. Pe de alta parte, trecerea de la Legea Veche la cea Noua, aduce cu sine renuntarea la numeroase practici vechi. Biserica nu a renuntat la muzica definitiv, insa a imbracat-o intr-o forma mai duhovniceasca, mai potrivita cu duhul Evangheliei lui Hristos. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:19:57. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.