![]() |
Despre femeie in Biserica
Ce trebuie sa faca o femeie care s-a spovedit si s-a impartasit in zile de necuratie fiind in primele doua zile,venind pe neasteptate menstruatia?
|
cum adica ti-a venit "pe neasteptate" daca erai in primele doua zile?
si cum sa te spovedesti si impartasesti in aceeasi zi, asa hodoronc tronc? sau stai, daca zici ca te-ai spovedit/impartasit in zile diferite si de fiecare data ai fost exact in a doua zi de ciclu? si din nou, daca erau deja in a doua zi, cum putea sa te ... surprinda? :) formuleaza mai clar nelamurirea, nu se intelege nimic. |
Citat:
|
Ca se spune ca nu trebuie sa te impartasesti cand ai ciclu, stiu (eu nu sunt de acord dar despre asta s-a vorbit si rasvorbit pe alte fire), dar ca nu ar fi voie nici sa te spovedesti nu am mai auzit.
In fine, claudelina, daca tu urmezi regula ca nu trebuie sa te impartasesti in timpul ciclului dar totusi te-ai impartasit, crezi ca impartasania este mai putin unire cu Hristos, 'pentru iertarea pacatelor si viata vesnica' din cauza asta? sau crezi ca a fost pacat? Daca ai indoieli, spune-i preotului la spovedania urmatoare si nu te mai framanta acum. |
in Biserica se considera ca poate avea loc doar o singura jertfa de sange- jerfta lui Hristos.
...N-ai voie sa stai in biserica sangerand, indiferent din ce motiv....pana si preotul, daca se taie la un deget in timpul slujbei, trebuie sa iasa din biserica. Ca te-ai spovedit cand ai fost la ciclu mai e cum mai e... desi bine nu e, ca ai facut un pacat, pacat pe care daca nu l-ai marturisit, NU ti s-au iertat nici unul din pacatele marturisite, pt ca: 1-daca ai fi spus, preotul nu te-ar fi spovedit 2-daca tii ascuns (constient) un pacat, restul nu ti se iarta. Un preot cu har a vazut la spovedanie cum o femeie pe masura ce se spovedea ieseau serpi din gura ei (pacatele), si cand si cand un sarpe cu 3 capete se ivea, dar nu iesea. La sfarsitul spovedaniei cel cu 3 capete a intrat la loc si i-a tras inapoi si pe ceilalti...nu mai stiu cine povestea asta, unul din calugarii nostri care au avut har...nu mai stiu exact care. 3-puteai sa revii in alta zi sa te spovedesti/impartasesti, si sa-i spui preotului simplu ca n-ai putut ajunge atunci cand ati stabilit. Toate ca toate dar...Iti dai seama CE INSEAMNA se te impartasesti cand esti la ciclu? Cum poti sa primesti Trupul si Sangele lui Hristos cand tu... sangerezi? e ca un fel se sfidare, nu-mi dau seama exact ce e. Spovedeste-te inca odata de TOATE pacatele, povesteste-i preotului TOT. Si daca mai ai problema cu ciclul, pur si simplu NU TE DUCE, revino in alta zi, si-i zici preotului, repet, simplu, ca n-ai putut ajunge exact atunci. Stiu ca e dificil sa astepti atata,sa-ti faci curaj sa te spovedesti, sa ai emotii si exact atunci SA NU POTI SA TE DUCI,.,, dar asta e, trebuie sa inveti sa ai RABDARE... la fel si cu impartasania... rabdare... |
Citat:
Nu mai speriati fata . Problema este intre ea si duhovnic, lui trebuie sa-i marturiseasca faptul ca a omis sa-i marturiseasca acest lucru care o framanta. Daca ii spunea de la inceput, parintele ar fi hotarat daca o spovedeste sau nu in acea zi. Si totul ar fi fost ok. Dar nici acum nu va cadea lumea, poate sa-i spuna acum.. |
doriana, n-am zis parerile mele personale.
asa spun dogmele/regulile bisericesti. e usor sa "modifici" cum vrei o regula care nu-ti convine... dar asta tot nu o schimba. P.S.-daca parintele hotara sa o spovedeasca/impartaseasca, ea fiind la ciclu, ar trebui sa-si caute alt duhovnic, unul care CUNOASTE legea... |
E bine ca le-ai spus, dar nu as vrea nici sa se sperie si sa nu mai vina la Biserica, la spovedanie. Regulile lui Dumnezeu sunt facute pentru a mantui oamenii si a-i apropia, nu pentru a-i speria. Sunt niste reguli foarte intelepte, care ne vor conduce catre mantuire. "Tinta poruncii este dragostea". :1:
|
Citat:
Una ca sperii o persoana care nici nu stii ce varsta are, unde se afla pe cale. Chiar daca ar fi vorba de un pacat mare nu cred ca este un lucru bun. Poti sa-i spui cu sobrietate si blandete sa se spobvedeasca inca odata spunand tot adevarul, punct. Doi ca, indiferent daca este intr-adevar asa, ca nu ar trebui sa ne apropiem de taina in timpul ciclului (in acest punct nu exista consens intre parintii bisericii, s-a discutat asta aici), cum poti sa spui ca asta ar fi 'jertfa de sange'? Sa fim seriosi, este un proces natural, fie el eventual rezultat al caderii, nu tine de pacat sau de vreo vina a femeii. Si daca intr-adevar este pacat sa ne apropiem de taine in acest moment, nu poti pune asta pe acelasi plan cu pacate ca mandria, cleveteala, rautatea si altele cu care ne incarcam noi aproape toti chiar spovedindu-ne. Trei ca nu stii daca nu a fost din nestiinta faptul ca a participat la taine fara sa ii spuna preotului. Poate nu si-a dat seama fata, abia dupa aia s-a gandit. Si patru ca pacatele spovedite sunt iertate. Cinci, crestinismul nu este o lege. Legea noua este legea dragostei, nu un nou Vech Testament. Trist... PS Nu o lua personal. :53: |
trist? Negarea unor caractere mai aspre ale ortodoxismului nu e tot trist? nu e totul lapte si miere asa cum nici insusi Dumnezeu nu e doar blandete.
biserica (ortodoxa) = mare parte dogme reguli si canoane. ... si Sfinte Taine. Facute nu de simpli oameni ci de sfinti. Daca preotii zilelor noastre ("cand va lipsi batranului sfatul si preotului cunostinta legii"...) nu cad de acord ce si cum... asta e. Regulile tot alea raman oricum. |
Citat:
Deci avem dreptul sa dam sfaturi despre reguli numai daca iubim acel suflet de om. Altfel sfaturile noastre vor fi ca niste ciocane ce bat piroane, caci nici noi nu vom fi inteles adancimea acelor sfaturi. |
da Doriana, iubire.
Dar si paganii se iubesc, si cei de alte religii, toti se pot iubi. Dar nu se pot mantui. In biserica sunt "directive" si pt cum trebuie sa fie iubirea, ca sa nu includa pacatul... "..........................Care a grait prin prooroci. Într-una sfânta, soborniceasca si apostoleasca Biserica. Marturisesc un Botez, întru iertarea pacatelor......................" gandeste-te cu atentie la fiecare cuvant. Doar Biblia nu este deajuns pt mantuire... daca ar fi asa, ne-ar fi lasat Hristos sa fim cu totii evanghelisti... |
Nu am auzit de vreun canon care să interzică spovada în vremea menstruației. Nici nu am auzit de vreun canon care să oblige preotul care s-ar tăia la degețel să iasă din biserică.
În schimb, am auzit de un canon, care pare a fi încă în vigoare în Biserica Ortodoxă, potrivit căruia prezența menstruației este impediment la primirea Sfintei Euharistii. Încălcarea poruncilor Bisericii este păcat de moarte. Pe de altă parte, pentru ca un păcat să fie de moarte este necesară deplina intenție și deliberarea. În concluzie: -spovada a fost validă, neexistând impediment canonic. -cuminecarea nu a fost spre osândă, căci unde nu este păcat cu voie nu este nici sacrilegiu. Situația e oarecum comparabilă cu a cuiva care, din nebăgare de seamă, scapă Sf Trup din gură pe jos. Este un lucru de nedorit, dar nu este un sacrilegiu. Totuși, ar fi bine ca acest păcat fără voie (bazat pe informare incompletă asupra canoanelor) să fie mărturisit la viitoarea spovadă. Părerea mea. |
Doamne ajuta!
Eu am intrebat-o pe preoteasa noastra de la biserica in doua randuri despre femeia la menstruatie si mi-a spus ca nu a auzit niciodata de vreo interdictie cu privire la prezenta acesteia in biserica. Alta data am intrebat-o daca am voie sa merg la miruit in acea perioada si mi-a raspuns ca pot, ca doar nu ma impartasesc. Asadar eu asa stiu, mergem la biserica, insa nu la impartasit. Sincera sa fiu nu ma pricep la aceste canoane, insa ar fi bine sa nu speriem lumea, asa cum bine spune si Fani. Avem noi pacate mai grele in carca... Doamne ajuta! |
Citat:
Despre subiect: "Iar in privinta femeilor care au curatirea lunara, daca se cuvine, aflandu-se ele asa, sa intre in Casa lui Dumnezeu, socotesc ca si a intreba este le prisos; deoarece cred ca nici ele, fiind credincioase si cucernice, n-ar indrazni, aflandu-se asa, sau sa se apropie de masa cea sfanta, sau sa se atinga de trupul si de sangele lui Hristos; caci nici aceea ce avea curgerea sangelui de 12 ani nu s-a atins de El spre vindecare, ci numai de poalele lui; dar este lucru neprihanit a se ruga, oricum ar fi cineva, si a-si aduce aminte de Stapanul, oricum s-ar afla, si a se ruga spre a dobandi ajutor; iarcel ce nu este cu totul curat, si cu sufletul, si cu trupul, se va opri de a se apropia de cele sfinte si de Sfintele Sfintilor" sursa: http://www.crestinortodox.ro/canoane...sie-90719.html "Intrebare. Daca o femeie va sti ca are cele obisnuite femeilor, se cuvine a se apropia de Taine in ziua aceea, ori nu? Raspuns. Nu se cuvine pana ce nu se va curati." (Sf. Timotei al Alexandriei) |
Citat:
Despre cuminecare: http://www.crestinortodox.ro/canoane/Cuminecare/ Alt site util: http://www.canoaneortodoxe.net/index.html si in engleza: http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf214 |
Citat:
|
Citat:
Credinta din cate stiu eu inseamna credinta in Dumnezeul Treime, in intruparea Fiului, in moartea pentru pacatele noastre si Inviere, in Evangheile si altele asemenea. Afla frate Zaharia ca noi astia care critisam anumite canoane sau aplicarea lor orbeasca suntem tot credinciosi. Macar sa stim ca ne certam pentru o masura de marar si de chimen, nu pentru dreapta credinta. |
Citat:
Doamne ajuta. |
Citat:
|
Citat:
2. ,,Pomul bun se cunoaste dupa roade ... si nu dupa flori , caci florile se pot scutura fara a ajunge sa fie roade vreodata" |
Citat:
|
Citat:
,,In parte primim, in parte vedem , in parte sporim, in parte ne desavirsim" |
Mie mi s-a intamplat sa fiu in perioada c.m. si parintele a venit in pronaos si m-a spovedit (i-a spus prietena mea care e problema).
Parintele meu duhovnic e si prof. la facultatea de teologie, e un fin psiholog si un duhovnic f bun si am discutat cu el despre acest aspect). (Teoretic femeile nu au voie sa intre in biserica, dar practic multe femei vin la biserica in perioada c.m. si stau in pronaos si pridvor. Nu saruta icoane, nu se miruiesc, de fapt nu intra in naos. Decat sa mearga in alta parte sa savarseasca cine stie ce pacatea, e de preferat sa vina la biserica). De impartasit intr-adevar e interzis in perioada c.m. (pt ca trebuie sa fim curati si sufleteste si trupeste), dar daca daca s-a intamplat din nestiinta, pacatul nu e f mare, caci nu e considerata sfidare. Cel mai bine e sa discuti cu parintele duhovnic. |
Intreb si eu ca prostu': care scurgere e mai necurata, cea
de sange sau cea de vorbe? Probabil cea de sange, ca n-am auzit pe nimeni vaitandu-se de cealalta! Har, smerenie si jertfa de sine. |
Va multumesc tuturor pentru sfaturi!
|
[quote=Mihnea Dragomir;287389]Nu am auzit de vreun canon care să interzică spovada în vremea menstruației. Nici nu am auzit de vreun canon care să oblige preotul care s-ar tăia la degețel să iasă din biserică.
În schimb, am auzit de un canon, care pare a fi încă în vigoare în Biserica Ortodoxă, potrivit căruia prezența menstruației este impediment la primirea Sfintei Euharistii. Încălcarea poruncilor Bisericii este păcat de moarte. Pe de altă parte, pentru ca un păcat să fie de moarte este necesară deplina intenție și deliberarea. În concluzie: -spovada a fost validă, neexistând impediment canonic. -cuminecarea nu a fost spre osândă, căci unde nu este păcat cu voie nu este nici sacrilegiu. Situația e oarecum comparabilă cu a cuiva care, din nebăgare de seamă, scapă Sf Trup din gură pe jos. Este un lucru de nedorit, dar nu este un sacrilegiu. Totuși, ar fi bine ca acest păcat fără voie (bazat pe informare incompletă asupra canoanelor) să fie mărturisit la viitoarea spovadă. Sa-mi fie cu iertare dar cum vine asta, "am auzit de un canon,care pare a fi încă în vigoare în Biserica Ortodoxă, potrivit căruia prezența menstruației este impediment la primirea Sfintei Euharistii".? vreti sa spuneti cumva ca este un canon "cam vechi" care ar fi trebuit anulat? Nu indrazanesc sa mai vorbesc de Sf. Impartasanie (Sf. Trup si Sange la ortodocsi, la catolici doar Sf. Trup din cate stiu) in cazul in care ar fi "scapata " pe jos...... |
Citat:
|
Citat:
În cazul Sf Împărtășanii care este scăpate pe jos, dacă acest lucru este un accident, nu e sacrilegiu și este un păcat MULT mai mic decât cuminecarea cu nevrednicie sau cu "credința" că ceea ce luăm este pâine și vin. |
Citat:
|
poruncile Bisericii sunt aceleasi cu poruncile lui Dumnezeu ?
Citat:
|
Dumnezeu a vorbit clar pt cine crede
Citat:
Ev.Matei cap 15/17. "Nu înțelegeți că tot ce intră în gură se duce în pântece și se aruncă afară? 18. Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă și acelea spurcă pe om. 19. Căci din inimă ies: gânduri rele, ucideri, adultere, desfrânări, furtișaguri, mărturii mincinoase, hule. 20. Acestea sunt care spurcă pe om" |
Da, hulele spurca pe om, tocmai de aceea ma simt un spurcat. De fapt, de cand ma stiu m-am simtit un spurcacios, inclinat spre pacat mai mult ca altii, mai ales spre desfranari, asa m-am nascut cu inclinatia asta, fecioria si prostiile astea mi se pareau magarii din cele mai mari, mereu imi ziceam ca abia astept si eu sa cresc putin sa ma desfranez, sa fiu liber si oricine incerca sa ma opreasca nu ar fi putut. Desigur, asta pana ce m-am saturat si am inceput sa gandesc altfel.
In concluzie, daca cineva e cu adevarat spurcat si murdar si jegos, fiti sigur ca ala-s eu. Doamne ajuta! P.S. si desfranarile astea iti dau senzatii nebanuite - problema e ca pana la urma uiti si cele mai tari adrenaline si daca ai fi ales curatenie si nu pacatul, stateau mai bine lucrurile si erai cu adevarat fericit ca curviile nu duc la fericire. |
Citat:
tau. Oare e si luat in seama de cei care ar trebui? Intreb si eu ca prostu'. Har, smerenie si jertfa de sine. |
cine iL nesocoteste va fi judecat
Citat:
Ev. Ioan cap.12 "48. Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi. " Dupa cum intelegem toti, Dumnezeu nu generalizeaza, cine iL nesocoteste va fi judecat. Atat. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 00:28:02. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.