Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa Romana (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=507)
-   -   De ce nu exista excomunicari din Sfanta Biserica ?!? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10869)

doctor_faustus 08.10.2010 11:48:33

De ce nu exista excomunicari din Sfanta Biserica ?!?
 
După cum se poate vedea în întreaga societate românească, din care mulți pretind că fac parte, măcar nominal din Biserica Ortodoxă, foarte mulți oameni, unii chiar "pravoslavnici", se complac într-o viață incompatibilă în mod real, esențial cu învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe, duc o viață cu foarte mari fapte de imoralitate și lipsă de credință, cu grave compromisuri și abateri nu doar de la morala creștină ci de la orice minimă morală naturală. Pe de altă parte se observă vizibil disproporția evidentă și îngrijorătoare între cei botezați ortodox și cei care se străduiesc să cunoască și să trăiască o viață ortodoxă cât mai autentică.

Foarte des, și din ce în ce mai des, Biserica Ortodoxă și credincioșii ortodocși sunt acuzați de ipocrizie, de lipsă de trăire autentic creștină, de formalism, îngustare mentală confesională, etc. și acest lucru în mod evident datorită faptului că foarte mulți "pravoslavnici", adică creștini ortodocși doar cu numele, prin faptele și toată viața lor în dezacord, mai mult sau mai puțin, cu învățătura Sfintei Scripturi și a Sfintei Biserici Ortodoxe, întinează în mod evident și produc mari daune de imagine Bisericii, românii ortodocși fiind catalogați ca producători de avorturi, crime, beții, curvii, furturi și înșelăciuni, corupție de toate felurile, nedreptăți etc.

Întrebarea fundamentală care se pune este de ce Biserica prin ierarhii și preoții ei tolerează atât de mult aceste lucruri, de ce oamenii imorali, nelegiuiți, necredincioși, etc fac și încă mai fac parte din Biserică, chiar dacă doar formal, de ce nu există excluderi și excomunicări din Biserică pentru încălcările credinței creștine ortodoxe ?!? De ce se întreține această mentalitate de toleranță față de atâtea păcate, nelegiuiri, necredință, ignoranță și indiferență în Sfânta Biserică, așa încât de multe ori îți este rușine să mai spui cuiva că ești român ortodox ? De ce se (mai) primesc în Biserică oameni, mă refer la Botez, prin desconsiderarea Botezului prin practică formalistă, și de ce se mai fac slujbe de orice fel pentru mulți oameni care, deși formal fac parte din Biserică, din punct de vedere al cunoașterii și trăirii efective a credinței sunt niște repetenți și niște indiferenți și ignoranți fără pic de rușine ?? De ce ierarhii și preoții Bisericii tolerează, îngăduie și oarecum chiar încurajează în mod indirect, prin această nefericită toleranță, discreditarea evidentă a Sfintei Credințe și a Sfintei Biserici Ortodoxe ?!?

Bineînțeles că nu am inițiat acest subiect de discuție pentru a denigra în vreun fel Biserica Ortodoxă, însă din punctul meu de vedere personal este destul de grav ceea ce se întâmplă și nu de ieri de azi ci de o îndelungată perioadă. Dacă nu vom striga noi, care suntem ortodocși și ne străduim să cunoaștem cât mai bine și să trăim cât mai autentic o viață creștinească, atunci părerea mea că vor striga pietrele în locul nostru către Dumnezeu, însă nu cred că este preferabil să ajungem în această situație. De ce se menține în continuare această stare de lașitate și de nefericită toleranță ?!? Nu cred că ar fi rău ca efectivele Bisericii să fie reduse prin excomunicări, și în special din rândul notabilităților corupte și nelegiuite ale societății românești, pentru că cred că o curățenie în Biserică, făcută în primul rând cu cei cu bani și cu funcții însă corupți și nelegiuți și nedrepți, ar fi de bun augur și ar duce în termen mediu de câțiva ani sau chiar zeci de ani la însănătoșirea morală și spirituală a Bisericii pe trupul căreia a crescut un cancer moral și spiritual care trebuie cumva extirpat, părerea mea.

horatiu.miron 08.10.2010 12:57:39

Din acelasi motiv pentru care la facultatea de teologie se invata obiceriuri pagane din diversele colturi ale tarii: nu pentru a fi starpite de viitorii preoti, ci pentru a fi imbratisate de acestia ca sa nu supere comunitatea locala in care va fi asezati odata hirotoniti.

Stiu "crestini" cu duiumul, oameni care cand aud ca sunt ateu fac ochii mari si incep sa se bata cu pumnul in piept ca sunt crestini, desi ultima oara au calcat in biserica la propria cununie sau la botezul copilului. E plina tara de din astia. De ce sa-i alunge Societatea Comerciala BOR S.A. din propria ograda, cand ei aduc bani "la buget"?

Cum sa le spui ca un crestin adevarat nu face aia, aia si aialalta? Se sperie si fug si nu mai calca prin Casa Domnului, care Domn, dupa cum stim, iubeste banul foarte mult.

Mihnea Dragomir 08.10.2010 13:19:41

Excomunicarea (în limbaj răsăritean: oprirea de la împărtășanie) nu se dă pentru orice fel de păcat, ci numai pentru păcate deosebit de grave, numite și păcate teologice. Simpla înjurătură, simplul furt sau chiar simpla crimă nu sunt urmate de excomunicare, pe când insulta adusă unui preot în exercițiul ministerului său, furtul obiectelor sacre sau avortul sunt, în mod normal, urmate de excomunicare.
În prima enumerare, autorul este un membru căzut al Bisericii, în cea de a doua se află, deocamdată, în afara Trupului Mistic al lui Cristos, în care va fi reprimit când se va căi și își va face canonul.

Patmos 08.10.2010 13:31:00

,,Cazuri de excomunicare (herem) intalnim si in Vechiul Testament (Facere XVII, 14 ,- Iesire XI, 15 ; Lev. XX, 6 ; XXVII, 28 ; Ezdra X, 8), care a cunoscut trei etape ale disciplinei penitentiale, si anume : herem, niddui si nezifa. "Herem era cea mai severa", si aceasta pedeapsa era excomunicarea propriu-zisa. Evreii au avut doua feluri de excomunicari : a) mare si b) mica. Prima, il excludea pe cel excomunicat din societate. A doua il "separa numai de o parte a acestei societati, adica de cei de la sinagoga...".

Si in Noul Testament avem numeroase cazuri de aplicare a pedepsei excomunicarii (Matei XVIII, 17 ; Ioan V, 10 ; I Cor. V, 4 ; XVI, 22 ; II Tes. III, 14 ; Rom. XVI, 17 ; Fapte XIII, 8-11).

Bazele disciplinei bisericesti au fost puse de Mantuitorul Hristos si Sfintii sai Apostoli. In spiritul acestei discipline, Biserica apostolica a explicat, ca prima pedeapsa - celor care se faceau vinovati de pacate grele (erezie, schisma etc.) - interzicerea impartasirii cu Sfanta Euharistie, "iar in urma, daca vedea ca ei nu dadeau nici un semn de cainta si penitenta, ii indeparta nu numai de la participarea la Sfintele Taine, dar in genere din ceata credinciosilor, carora le impunea sa nu mai aiba nici un fel de legatura si amestec cu ei... Actul acesta al indepartarii din adunarea credinciosilor... se numea excomunicare sau afurisire, ...".

S-a afirmat, de catre unii canonisti ortodocsi, ca excomunicarea este lipsirea "de relatia cu cei credinciosi din comunitatea Bisericii intr-o masura mai mare ori mai mica, dupa gravitatea delictului comis". O asemenea definitie este insa proprie eclesiologiei medievale romano-catolice. In comentariul sau la canonul 13 al Sinodului de la Constantinopol (861), Zonara precizeaza ca excomunicarea este oprirea cu desavarsire atat de la "Tainele dumnezeiesti", cat si "inlaturarea din Biserica"."

Florin-Ionut 08.10.2010 13:35:15

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 295137)
De ce se (mai) primesc în Biserică oameni, mă refer la Botez, prin desconsiderarea Botezului prin practică formalistă, și de ce se mai fac slujbe de orice fel pentru mulți oameni care, deși formal fac parte din Biserică, din punct de vedere al cunoașterii și trăirii efective a credinței sunt niște repetenți și niște indiferenți și ignoranți fără pic de rușine ??

Cand m-am casatorit, eram in stare de apostazie. I-am si spus asta preotului care m-a cununat, om pe care atunci l-am si intalnit prima oara. Nici nu m-a spovedit, i-am zis clar ca nu m-am hotarat sa ma pocaiesc. Sotia era si ea intr-o nepasare, necredincioasa. Cu toate astea, ni s-a facut Taina Cununiei.

Slava Domnului, Care m-a trezit din amorteala. Insa, nici eu nu gasesc normal sa cununi oameni necredinciosi de dragul ritualului sau al banilor, sa botezi copii ai caror nasi nu stiu Crezul sau sa impartasesti pe cineva fara ca acesta sa creada intr-adevar ca in Potir este Trupul si Sangele Lui Hristos. Din pacate, este loc de critica aici pentru practica generala a bisericii ortodoxe. La inceputurile crestinismului nu era de conceput asa ceva.

ap2010 08.10.2010 13:37:02

In orasele mari este imposibil pentru un preot sa-si cunoasca toti enoriasii,nu are cum sa stie ce face sau gandeste fiecare,mai ales daca nu merge la biserica.Sau daca,sa zicem,i s-ar interzice intrarea in biserica,se poate duce foarte bine in alt cartier.

mihele_m 08.10.2010 13:40:37

De ce nu exista excomunicari in Sfinta Biserica /
 
Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 295137)
După cum se poate vedea în întreaga societate românească, din care mulți pretind că fac parte, măcar nominal din Biserica Ortodoxă, foarte mulți oameni, unii chiar "pravoslavnici", se complac într-o viață incompatibilă în mod real, esențial cu învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe, duc o viață cu foarte mari fapte de imoralitate și lipsă de credință, cu grave compromisuri și abateri nu doar de la morala creștină ci de la orice minimă morală naturală. Pe de altă parte se observă vizibil disproporția evidentă și îngrijorătoare între cei botezați ortodox și cei care se străduiesc să cunoască și să trăiască o viață ortodoxă cât mai autentică.

Foarte des, și din ce în ce mai des, Biserica Ortodoxă și credincioșii ortodocși sunt acuzați de ipocrizie, de lipsă de trăire autentic creștină, de formalism, îngustare mentală confesională, etc. și acest lucru în mod evident datorită faptului că foarte mulți "pravoslavnici", adică creștini ortodocși doar cu numele, prin faptele și toată viața lor în dezacord, mai mult sau mai puțin, cu învățătura Sfintei Scripturi și a Sfintei Biserici Ortodoxe, întinează în mod evident și produc mari daune de imagine Bisericii, românii ortodocși fiind catalogați ca producători de avorturi, crime, beții, curvii, furturi și înșelăciuni, corupție de toate felurile, nedreptăți etc.

Întrebarea fundamentală care se pune este de ce Biserica prin ierarhii și preoții ei tolerează atât de mult aceste lucruri, de ce oamenii imorali, nelegiuiți, necredincioși, etc fac și încă mai fac parte din Biserică, chiar dacă doar formal, de ce nu există excluderi și excomunicări din Biserică pentru încălcările credinței creștine ortodoxe ?!? De ce se întreține această mentalitate de toleranță față de atâtea păcate, nelegiuiri, necredință, ignoranță și indiferență în Sfânta Biserică, așa încât de multe ori îți este rușine să mai spui cuiva că ești român ortodox ? De ce se (mai) primesc în Biserică oameni, mă refer la Botez, prin desconsiderarea Botezului prin practică formalistă, și de ce se mai fac slujbe de orice fel pentru mulți oameni care, deși formal fac parte din Biserică, din punct de vedere al cunoașterii și trăirii efective a credinței sunt niște repetenți și niște indiferenți și ignoranți fără pic de rușine ?? De ce ierarhii și preoții Bisericii tolerează, îngăduie și oarecum chiar încurajează în mod indirect, prin această nefericită toleranță, discreditarea evidentă a Sfintei Credințe și a Sfintei Biserici Ortodoxe ?!?

Bineînțeles că nu am inițiat acest subiect de discuție pentru a denigra în vreun fel Biserica Ortodoxă, însă din punctul meu de vedere personal este destul de grav ceea ce se întâmplă și nu de ieri de azi ci de o îndelungată perioadă. Dacă nu vom striga noi, care suntem ortodocși și ne străduim să cunoaștem cât mai bine și să trăim cât mai autentic o viață creștinească, atunci părerea mea că vor striga pietrele în locul nostru către Dumnezeu, însă nu cred că este preferabil să ajungem în această situație. De ce se menține în continuare această stare de lașitate și de nefericită toleranță ?!? Nu cred că ar fi rău ca efectivele Bisericii să fie reduse prin excomunicări, și în special din rândul notabilităților corupte și nelegiuite ale societății românești, pentru că cred că o curățenie în Biserică, făcută în primul rând cu cei cu bani și cu funcții însă corupți și nelegiuți și nedrepți, ar fi de bun augur și ar duce în termen mediu de câțiva ani sau chiar zeci de ani la însănătoșirea morală și spirituală a Bisericii pe trupul căreia a crescut un cancer moral și spiritual care trebuie cumva extirpat, părerea mea.


La sate sa zicem ca sa-r putea pune in practica ceia ce Dumneavoastra sugerati . Dar la Orase va intreb cum sa se puna in practica ? Credeti ca preotii isi cunosc enoriasi ? Si de fapt cancerul moral nu este numai in Ortodoxie ci peste tot in tara asta si nu numai .Dumnezeu sa ne lumineze mintile tuturor sa facem numai lucruri bune si placute lui Dumnezeu . Si sa stiti ca proverbul din batrini ca "pestele de la cap se impute " mai functioneaza .

ap2010 08.10.2010 13:42:45

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 295170)
Cand m-am casatorit, eram in stare de apostazie. I-am si spus asta preotului care m-a cununat, om pe care atunci l-am si intalnit prima oara. Nici nu m-a spovedit, i-am zis clar ca nu m-am hotarat sa ma pocaiesc. Sotia era si ea intr-o nepasare, necredincioasa. Cu toate astea, ni s-a facut Taina Cununiei.

Slava Domnului, Care m-a trezit din amorteala. Insa, nici eu nu gasesc normal sa cununi oameni necredinciosi de dragul ritualului sal al banilor, sa botezi copii ai caror nasi nu stiu Crezul sau sa impartasesti pe cineva fara ca acesta sa creada intr-adevar ca in Potir este Trupul si Sangele Lui Hristos. Din pacate, este loc de critica aici pentru practica generala a bisericii ortodoxe. La inceputurile crestinismului nu era de conceput asa ceva.

Daca atunci ati hotarat sa va casatoriti religios inseamna ca nu erati chiar asa straini de credinta,iar preotul v-a dat o sansa sa va apropiati de biserica.Chiar,ce ati fi facut daca v-ar fi refuzat?In afara de a cauta alt preot,bineinteles?

Florin-Ionut 08.10.2010 13:52:19

Citat:

În prealabil postat de ap2010 (Post 295176)
Daca atunci ati hotarat sa va casatoriti religios inseamna ca nu erati chiar asa straini de credinta,iar preotul v-a dat o sansa sa va apropiati de biserica.Chiar,ce ati fi facut daca v-ar fi refuzat?In afara de a cauta alt preot,bineinteles?

A fost o formalitate, desi eu am stat foarte atent la slujba. Multi atei se casatoresc in biserica pentru ca asa vor parintii.

FiulRisipitor 08.10.2010 14:51:17

Citat:

"Ne uităm la David care, fiind deja împărat peste Israel, era prigonit de Saul. Saul era îndrăcit, ne spune Scriptura, ieșise din ascultarea lui Dumnezeu și pentru aceasta a fost pedepsit și lepădat de Dumnezeu. În locul lui a fost uns David, deși Saul continua să stea pe scaunul lui Israil. Scriptura ne spune ce fel de necazuri răbda David din partea lui Saul, cum îl prigonea prin munți și căuta ca să-l omoare. Odată tovarășii lui David au zis: "Să-l omorâm pe Saul". David însă le-a răspuns: "Să nu-mi fie mie a ridica mâna asupra unsului Domnului". Iată, Saul era nebun, era îndrăcit, Dumnezeu Însuși a mărturisit că l-a lepădat pe Saul și l-a ales pe David în locul lui. David știa toate acestea, și totuși a zis: "Să nu ridicăm mâna asupra unsului Domnului!". Ungerea este veche, de acum anulată, dar David nu a nesocotit-o. Așa și noi - să ne temem a ridica mâna asupra unșilor Domnului. "Nu ridicați mâna asupra unșilor mei și împotriva proorocilor mei nu vicleniți!", zice Domnul prin gura lui David. Dumnezeu i-a ales. Oare Dumnezeu nu poate să le dea într-o noapte așa o boală ca să nu se mai scoale nimeni a doua zi?"

Intregul articol aici: http://blog.pustniculdigital.info/articole/301/

Se refera in principal la ierarhii bisericii dar se poate aplica oricarui credincios.

IonelS 08.10.2010 16:08:46

Excomunicari nu mai au loc pt ca sus sunt cei ce nu mai reprezinta ortodoxia, iar cei vizati de excomunicare, nedreapta, sunt prea iubiti de popor. Inainte vreme raportul era altul: cei buni sus, cei rai la periferia ortodoxiei si a societatii. De cate ori un Iusin Parvu sau un Arsenie Papcioc n-au fost amenintati, nu neaparat cu excomunicarea, dar amenintati si defaimati de liota de vanduti din sanul ortodoxiei ?

doctor_faustus 08.10.2010 20:48:30

Citat:

În prealabil postat de IonelS (Post 295201)
Excomunicari nu mai au loc pt ca sus sunt cei ce nu mai reprezinta ortodoxia, iar cei vizati de excomunicare, nedreapta, sunt prea iubiti de popor. Inainte vreme raportul era altul: cei buni sus, cei rai la periferia ortodoxiei si a societatii. De cate ori un Iusin Parvu sau un Arsenie Papcioc n-au fost amenintati, nu neaparat cu excomunicarea, dar amenintati si defaimati de liota de vanduti din sanul ortodoxiei ?

Sincer nu am știut că părintele Arsenie Papacioc ar fi avut astfel de probleme. Puteți să detaliați, să dați exemple pentru că este prima oară când aud așa ceva ? Știam că a fost hărțuit de comuniști (anii de pușcărie,..) însă nu credeam să fi fost hărțuit chiar și de oamenii de pe scaune din Biserica Ortodoxă Română, mai ales ținând cont de cât este de iubit de ortodocșii din România, și nu numai, părintele Arsenie.

paradosis 08.10.2010 22:58:54

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 295162)
Excomunicarea (în limbaj răsăritean: oprirea de la împărtășanie) nu se dă pentru orice fel de păcat, ci numai pentru păcate deosebit de grave, numite și păcate teologice. Simpla înjurătură, simplul furt sau chiar simpla crimă nu sunt urmate de excomunicare, pe când insulta adusă unui preot în exercițiul ministerului său, furtul obiectelor sacre sau avortul sunt, în mod normal, urmate de excomunicare.
În prima enumerare, autorul este un membru căzut al Bisericii, în cea de a doua se află, deocamdată, în afara Trupului Mistic al lui Cristos, în care va fi reprimit când se va căi și își va face canonul.

"Adulterul în cincisprezece ani nu se va împărtăși de cele sfinte; și cei cincisprezece ani i se vor împărți lui astfel: în patru ani adică va fi tânguindu-se; iar în cinci ascultând; în patru, prosternându-se; în doi, împreună stând fără împărtășire." (Canonul 57 Sf. Vasile cel Mare, Canonul 87 Trulian)

"Cel ce a furat, dacă pocăindu-se singur se va acuza pe sine, un an se va opri numai de la impărtăsirea celor sfinte; Iar de se va vădi prin altul atunci în doi ani; și se va împărți lui timpul în prosternare și în starea împreună, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare)

"De acum înainte nimenea dintre toți, fie dintre laici, fie dintre clerici, să nu joace zaruri. Iar dacă s-ar prinde cineva făcând ceva de acest fel, dacă ar fi cleric să se caterisească, iar dacă ar fi laic să se afurisească." (Canonul 50 Trulian)

"Cel ce mărturisește că a făcut vrăjitorie sau fermecătorie i se va da timpul de penitență ca pentru ucigaș, împărțindu-se așa cum s-a vădit pe sine în fieștecare păcat." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare)

"Cel ce se dă pe sine vrăjitorilor sau unora ca aceștia acela încă se va canoniși
cu timpul de penitență al ucigașilor." (Canonul 72 Sf. Vasile cel Mare)

"Călcătorul de jurământ în zece ani va fi neîmpărtășit, doi ani tânguindu-se, trei ascultând, patru prosternându-se, într-un an stând numai împreuna, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 64 Sf. Vasile cel Mare)

Si lista poate fi mult continuata...

mihailt 08.10.2010 23:16:08

Citat:

În prealabil postat de paradosis (Post 295329)
"Adulterul în cincisprezece ani nu se va împărtăși de cele sfinte; și cei cincisprezece ani i se vor împărți lui astfel: în patru ani adică va fi tânguindu-se; iar în cinci ascultând; în patru, prosternându-se; în doi, împreună stând fără împărtășire." (Canonul 57 Sf. Vasile cel Mare, Canonul 87 Trulian)

"Cel ce a furat, dacă pocăindu-se singur se va acuza pe sine, un an se va opri numai de la impărtăsirea celor sfinte; Iar de se va vădi prin altul atunci în doi ani; și se va împărți lui timpul în prosternare și în starea împreună, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare)

"De acum înainte nimenea dintre toți, fie dintre laici, fie dintre clerici, să nu joace zaruri. Iar dacă s-ar prinde cineva făcând ceva de acest fel, dacă ar fi cleric să se caterisească, iar dacă ar fi laic să se afurisească." (Canonul 50 Trulian)

"Cel ce mărturisește că a făcut vrăjitorie sau fermecătorie i se va da timpul de penitență ca pentru ucigaș, împărțindu-se așa cum s-a vădit pe sine în fieștecare păcat." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare)

"Cel ce se dă pe sine vrăjitorilor sau unora ca aceștia acela încă se va canoniși
cu timpul de penitență al ucigașilor." (Canonul 72 Sf. Vasile cel Mare)

"Călcătorul de jurământ în zece ani va fi neîmpărtășit, doi ani tânguindu-se, trei ascultând, patru prosternându-se, într-un an stând numai împreuna, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 64 Sf. Vasile cel Mare)

Si lista poate fi mult continuata...

In viata Sfantului Vasile cel Mare zice ca Sfantul Vasile cel Mare a impartasit pe un tanar care se lepadase in scris de Dumnezeu Iisus Hristos si isi dase sufletul diavolilor nu dupa multe zile.
http://www.sfantulvasilecelmare.info/viata.php
Acum daca cautam la Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare poate ne-om mai lamuri.
Ca de unde sa stiu eu cum se aplica Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare?
Pe cine insufla Duhul Sfant sa stie cum se aplica acela stie.

paradosis 08.10.2010 23:32:51

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 295334)
In viata Sfantului Vasile cel Mare zice ca Sfantul Vasile cel Mare a impartasit pe un tanar care se lepadase in scris de Dumnezeu Iisus Hristos si isi dase sufletul diavolilor nu dupa multe zile.
http://www.sfantulvasilecelmare.info/viata.php
Acum daca cautam la Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare poate ne-om mai lamuri.
Ca de unde sa stiu eu cum se aplica Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare?
Pe cine insufla Duhul Sfant sa stie cum se aplica acela stie.

Nu te priveste pe tine cum se aplica canoanele. Ele sint acolo ca sa intelegem grozavia pacatelor pe care le savirsim. Preotul (si de multe ori numai episcopul) le poate da cu iconomie, dupa cum dovedeste si canonul urmator:

"Vasile cel Mare, în canoanele sale al 2-lea și al 8-lea, spune că femeile care strică cu meșteșugiri pe feți în pântece și cele ce dau și iau doctorii, pentru ca să-i piardă și ca feții înainte de vreme că cadă afară, să fie excluse de la impărtășanie pentru 10 ani. Noi însă hotărâm ca acestora să li se dea cel mult până la cinci ani sau și trei ani." (33, Sf. Ioan Postitorul)

mihailt 08.10.2010 23:56:41

Citat:

În prealabil postat de paradosis (Post 295337)
Nu te priveste pe tine cum se aplica canoanele. Ele sint acolo ca sa intelegem grozavia pacatelor pe care le savirsim. Preotul (si de multe ori numai episcopul) le poate da cu iconomie, dupa cum dovedeste si canonul urmator:

"Vasile cel Mare, în canoanele sale al 2-lea și al 8-lea, spune că femeile care strică cu meșteșugiri pe feți în pântece și cele ce dau și iau doctorii, pentru ca să-i piardă și ca feții înainte de vreme că cadă afară, să fie excluse de la impărtășanie pentru 10 ani. Noi însă hotărâm ca acestora să li se dea cel mult până la cinci ani sau și trei ani." (33, Sf. Ioan Postitorul)

Nu mai frate nu ma priveste pe mine ii priveste pe duhovnicii BOR.
Ce ai citat aci sunt canoanele Sfantului Ioan Postitorul.
Eu am vrut doar sa arat ca nu putem noi sa ne dam seama cum trebuie aplicat cuiva un Sfant Canon pentru ca Sfantul Vasile cel Mare are un Sfant Canon in care spune ca cel care s-a lepadat de Hristos numai la moarte sa se impartaseasca si totusi pe acel tanar l-a impartasit dupa putine zile.
(acel Sfant Canon e canonul 73 al Sfantului Vasile cel Mare:
http://www.canoaneortodoxe.net/pdf/4...e_cel_Mare.pdf)
Pentru ca Sfantul Vasile cel Mare zice la Sfantul Canon 74 asa:
"Dacă oricare dintre cei ce au fost în păcatele menționate mai înainte se va face sârguitor, mărturisindu-se, în acest caz dacă acela căruia prin iubirea de oameni a Iui Dumnezeu i s-a încredințat puterea de a lega și a dezlega, văzând covârșirea mărturisirii celui ce a păcătuit, s-ar face mai blând întru a micșora timpul epitimiilor, nu este vrednic de osândire; fiindcă examinarea Scripturilor ne face cunoscut că cei ce cu mai mare durere se mărturisesc degrabă ajung iubirea de oameni a lui Dumnezeu."
De unde se vede ca nu este noua a aplica Sfintele Canoane ci duhovnicilor carora Duhul Sfant le insufla cum sa aplice Sfintele Canoane spre vindecarea sufleteasca a celor care vin la Sfanta Spovedanie.

paradosis 09.10.2010 01:36:07

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 295342)
Nu mai frate nu ma priveste pe mine ii priveste pe duhovnicii BOR.
Ce ai citat aci sunt canoanele Sfantului Ioan Postitorul.
Eu am vrut doar sa arat ca nu putem noi sa ne dam seama cum trebuie aplicat cuiva un Sfant Canon pentru ca Sfantul Vasile cel Mare are un Sfant Canon in care spune ca cel care s-a lepadat de Hristos numai la moarte sa se impartaseasca si totusi pe acel tanar l-a impartasit dupa putine zile.
(acel Sfant Canon e canonul 73 al Sfantului Vasile cel Mare:
http://www.canoaneortodoxe.net/pdf/4...e_cel_Mare.pdf)
Pentru ca Sfantul Vasile cel Mare zice la Sfantul Canon 74 asa:
"Dacă oricare dintre cei ce au fost în păcatele menționate mai înainte se va face sârguitor, mărturisindu-se, în acest caz dacă acela căruia prin iubirea de oameni a Iui Dumnezeu i s-a încredințat puterea de a lega și a dezlega, văzând covârșirea mărturisirii celui ce a păcătuit, s-ar face mai blând întru a micșora timpul epitimiilor, nu este vrednic de osândire; fiindcă examinarea Scripturilor ne face cunoscut că cei ce cu mai mare durere se mărturisesc degrabă ajung iubirea de oameni a lui Dumnezeu."
De unde se vede ca nu este noua a aplica Sfintele Canoane ci duhovnicilor carora Duhul Sfant le insufla cum sa aplice Sfintele Canoane spre vindecarea sufleteasca a celor care vin la Sfanta Spovedanie.

Da, si am spus eu cumva altceva?

valentin.viliga 09.10.2010 02:19:46

Citat:

În prealabil postat de mihele_m (Post 295174)
La sate sa zicem ca sa-r putea pune in practica ceia ce Dumneavoastra sugerati . Dar la Orase va intreb cum sa se puna in practica ? Credeti ca preotii isi cunosc enoriasi ? Si de fapt cancerul moral nu este numai in Ortodoxie ci peste tot in tara asta si nu numai .Dumnezeu sa ne lumineze mintile tuturor sa facem numai lucruri bune si placute lui Dumnezeu . Si sa stiti ca proverbul din batrini ca "pestele de la cap se impute " mai functioneaza .

s-ar putea pune in practica ce a spus doctor faustus foarte simplu si la oras, sa se o reorganizare a parohiilor mamut in mai multe parohii mai mici, chiar fara sa se construiasca mai multe biserici dar sa se aduca mai multi preoti la o biserica si care desigur sa aiba ravna pentru cele sfinte si sa-i pese de turma incredintata lui la hirotonie...deci cel putin la nivel teoretic s-ar putea...

doctor_faustus 09.10.2010 14:16:46

Citat:

În prealabil postat de IonelS (Post 295201)
Excomunicari nu mai au loc pt ca sus sunt cei ce nu mai reprezinta ortodoxia, iar cei vizati de excomunicare, nedreapta, sunt prea iubiti de popor. Inainte vreme raportul era altul: cei buni sus, cei rai la periferia ortodoxiei si a societatii. De cate ori un Iusin Parvu sau un Arsenie Papcioc n-au fost amenintati, nu neaparat cu excomunicarea, dar amenintati si defaimati de liota de vanduti din sanul ortodoxiei ?

Când mă refeream la excomunicări mă refeream la excluderea completă din Biserică nu doar de la sfintele taine, și mă refeream în primul rând la cei corupți, bogați din tot felul de furturi și metode neortodoxe; spre exemplu există multe facultăți în România care scot absolvenți pe bandă rulantă, foarte mulți fiind niște incompetenți sau slabi pregătiți, însă care datorită a tot felul de relații și metode ajung în posturi salarizate pe când alții care sunt bine pregătiți și fără relații se confruntă cu mari greutăți în găsirea unui loc de muncă pentru meseria pentru care s-au pregătit. Întreb atunci cum astfel de cadre universitare care practică o hoție mascată, aparent legală, și în special de la cei care plătesc taxe de școlarizare la facultăți, cum deci astfel de oameni mai pot fi acceptați în Biserică de membri, cum mai pot fi primiți să facă ritualuri în Biserică (în cazul în care îi mai interesează să mai facă și niște formalități prin Biserică) pe când ei sunt niște oameni la care păcatul nu este o excepție, ci o regulă de viață, o structură a comportamentului lor și în privința căruia ei nu văd nimic greșit, și chiar dacă ar vedea își calcă și peste orice "prejudecată" de conștiință în schimbul atingerii unor scopuri pur materialiste și idolatre. Și ăsta este doar un exemplu. Altul, spre exemplu este că în învățătura ortodoxă necredința sau nepăsarea de Dumnezeu, Cel în Treime slăvit, este considerat păcat împotriva Duhului Sfânt, ori noi putem vedea la o minimă observație că sunt mulți dintre cei care "sunt" "pravoslavnici" însă nu au nici cea mai mică preocupare față de Scriptură, față de Liturghie, față de învățătura ortodoxă de credință și morală, nu au o reală preocupare de cunoașterea și trăirea creștină. De ce se îngăduie și se tolerează în continuare aceste stări de lucruri care în mod normal nu ar trebui să caracterizeze Biserica ? De ce trebuie să suportăm cu toții anumite etichetări și catalogări jignitoare pentru indiferența și profunda nesimțire față de Scriptură și Biserică a unora care în scripte figurează ca "pravoslavnici" ? De ce această lașitate, acest laxism și această nefericită toleranță ?

coldworld 14.10.2010 18:43:35

excomunicari trebuie sa existe, si Pavel a spus sa fie dat afara raul din adunarea din Corint (acel curvar)

Elesya 15.10.2010 10:58:34

si iata...
 
Citat:

În prealabil postat de IonelS (Post 295201)
Excomunicari nu mai au loc pt ca sus sunt cei ce nu mai reprezinta ortodoxia, iar cei vizati de excomunicare, nedreapta, sunt prea iubiti de popor. Inainte vreme raportul era altul: cei buni sus, cei rai la periferia ortodoxiei si a societatii. De cate ori un Iusin Parvu sau un Arsenie Papcioc n-au fost amenintati, nu neaparat cu excomunicarea, dar amenintati si defaimati de liota de vanduti din sanul ortodoxiei ?

Si iaca-ta ca aici suntem de acord ! Minune!

doctor_faustus 19.10.2010 12:09:42

Lipsa apostolatului din viata Bisericii si activismul ereticilor
 
Lipsa apostolatului din viata Bisericii si activismul ereticilor
http://apologeticum.wordpress.com/20...ul-ereticilor/

Daniela26 19.10.2010 12:33:34

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 295170)
Cand m-am casatorit, eram in stare de apostazie. I-am si spus asta preotului care m-a cununat, om pe care atunci l-am si intalnit prima oara. Nici nu m-a spovedit, i-am zis clar ca nu m-am hotarat sa ma pocaiesc. Sotia era si ea intr-o nepasare, necredincioasa. Cu toate astea, ni s-a facut Taina Cununiei.

Slava Domnului, Care m-a trezit din amorteala. Insa, nici eu nu gasesc normal sa cununi oameni necredinciosi de dragul ritualului sau al banilor, sa botezi copii ai caror nasi nu stiu Crezul sau sa impartasesti pe cineva fara ca acesta sa creada intr-adevar ca in Potir este Trupul si Sangele Lui Hristos. Din pacate, este loc de critica aici pentru practica generala a bisericii ortodoxe. La inceputurile crestinismului nu era de conceput asa ceva.

Poate ca tocmai cununia religioasa te-a facut sa ti se lumineze mintea. Preotul stie mai bine ce face in unele cazuri, decat noi mirenii. Daca traiai in pacat cu sotia, adica necununati, cu cred ca te gaseam postand pe acest site. Faptul ca ai fost sincer cu preotul cand va cununat a contat enorm. Ai fost constient ca nu ai voie sa minti, ceea ce a contat enorm in gandirea preotului. La ultima Sf. Liturghie am auzit spusele Sf. Ioan Gura de Aur: "Cand intalnesti un preot cazut in santz si un inger, pe cine saluti primul? Raspunsul bun este: Saruti mana preotului mai intai, pentru ca nici ingerii nu au puterea preotilor ce li se da de la Dumnezeu la hirotonie!"

Mihnea Dragomir 19.10.2010 23:45:03

De fapt, termenul de "excomunicare" este ortodox ? Eram convins că e un termen romano-catolic. Cel puțin în Biserica Greco-Catolică, eu personal nu prea am auzit de verbul "a excomunica-excomunicare".

doctor_faustus 20.10.2010 07:31:22

BOTEZATA IN BANI … La propriu
 
VIDEO: Nepoata lui BERCEA MONDIALU’, al carei nas este MIRCEA BASESCU, a fost BOTEZATA IN BANI … La propriu
http://saccsiv.wordpress.com/2010/01...ni-la-propriu/

Acuma, să mă ierte Dumnezeu, dar când vezi așa ceva, care nu este groaznic, nici strigător la cer, ci strigător la cerurile cerurilor, întreb și eu ca "prostul", bă da popii ăia ce păzesc acolo ? Cum își permit unii să facă o asemenea batjocură din sfânta taină a botezului ?? Cum poate un preot ortodox să accepte așa ceva ?? Dacă pe țiganii ăia îi poți înțelege că ei mai multe nu știu, cum poate un popă să accepte așa ceva ?? Cum poate să accepte acea mărturisire efectiv formală și fără absolut nici un fel de relevanță din partea unor indivizi care nu au nici cea mai mică legătură cu viața de credință, ci se ocupă numai cu lucrurile veacului acestuia din care și-au făcut dumnezei la care se închină precum odată evreii la vițelul de aur ?? Ce păzesc înalții care stau acolo cocoțați pe scaune, sus, în înălțimi ?? Astfel de atitudini cu privire la sfântul botez, și nu mă refer neapărat la persoane cât la atitudini și comportamente, trebuie excomunicate pentru vecii vecilor din Sfânta Biserică, deși asemenea lucruri nu ar fi trebuit să se întâmple niciodată !!! Însă stau și mă întreb, și sper că nu retoric, ce naiba mai păzesc preoții și ierarhii Bisericii când au loc asemenea ritualuri formaliste și când au loc asemenea batjocuri ale lucrurilor sfinte chiar în incinta Bisericii ?? Cum este posibil pentru bani ca anumiți indivizi care trebuiau să păzească sfințenia credinței să permită asemenea lucruri strigătoare la cer și chiar în Biserică și chiar la Sfântul Botez, care odată în istoria Bisericii (ehe, dar ce vremuri ..!!!) mai era numit și luminare ??

rodika_mj 22.10.2010 00:25:30

subiect de maaaare preocupare
 
Haideti sa ne excomunicam reciproc! Macar vreun motiv sigur vom avea! Dupa definitia clara a excomunicarii, ea are ca obiect nu numai pe preoti, ci si pe mireni. Asadar, sa vedem cine pe cine excomunica mai bine, ca motive sunt destule...pt ambele parti
Spre exemplu, eu am o mare febra: imi doresc din tot sufletul sa excomunic pe adimin-ul acestui site. Mi se pare ca ori ia bani degeaba, ori face munca voluntara pentru plata "de dincolo". Ce sa faci, "nu ai cu cine, ba"! Pana una alta, si admin-ii sunt oameni

mihailt 22.10.2010 00:53:01

Pai intrebati pe fratele Mihnea la cate anateme a ajuns BC din cate stiu eu pe la 3000.
In BC cred ca majoritatea membrilor nu sunt excomunicati prin pogoramant.
:))

doctor_faustus 26.10.2010 21:53:26

Propunere de excomunicare și anatematizare pe viață
 
Poate părea o atitudine "extremistă", ultralegalistă, însă personal cred că este necesar ca toate persoanele din sistemul sanitar public și privat, care au efectuat operații de avort (adică ucidere de ființe umane aflate la stadii incipiente de dezvoltare biologică), precum și toți parlamentarii din Parlamentul României de după evenimentele de la sfârșitul lui 1989 care nu au avut inițiative active în Parlament de a interzice avorturile, precum și toți miniștri care au guvernat sistemul de sănătate din România din 1990 încoace fără să aibă inițiative de a interzice avortul în România, precum și toți președinții statului român din 1990 încoace, aceștia toți, dacă fac parte din structurile Bisericii Ortodoxe Române, chiar și numai în scripte, să fie excomunicați pe viață din Sfânta Biserică Ortodoxă, fără nici cel mai mic drept la vreo pocăință, datorită practicării, în cazul unora, sau îngăduirii legale cu bună știință din partea altora, a unui sistem de ucidere în masă a unor ființe umane fără apărare și aflate în stadii incipiente de dezvoltare în pântece de mamă, precum și să fie excluși pe viață de la orice activitate și serviciu ale Bisericii, precum și să fie anatematizați de Sfânta Biserică Ortodoxă Română !!!

Doriana 26.10.2010 22:06:41

Da, este o atitudine extremista...Daca mai adaugi la acestia si femeile care au facut avort si pe cele care au incurajat avortul, plus barbatii care nu s-au opus acestor initiative in casa lor, vei constata ca BO ramane cam fara enoriasi. Ca sa nu mai spunem ca de acei parlamentari depinde BO ca organizatie.
Oricum, ar trebui macar opriti de la impartasanie un timp.

doctor_faustus 26.10.2010 22:20:29

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 300781)
Da, este o atitudine extremista...Daca mai adaugi la acestia si femeile care au facut avort si pe cele care au incurajat avortul, plus barbatii care nu s-au opus acestor initiative in casa lor, vei constata ca BO ramane cam fara enoriasi. Ca sa nu mai spunem ca de acei parlamentari depinde BO ca organizatie.
Oricum, ar trebui macar opriti de la impartasanie un timp.

Cred că totuși superficialitatea, ca să nu zic ușurătatea, probabil te face să tragi asemenea concluzii penibile !! Nu am vorbit aici de un avort sau două, ci de aceia care, aflați în posturile pe care le-am menționat, au asigurat existența și funcționarea unui sistem de ucidere în masă, practic a unui sistem de genocid. Pe de altă parte, cei și cele care au îngăduit avortul au, în cazul în care au avut vreo remușcare de conștiință, propriile lor canoane de pocăință, precum și propriile lor canoane și pedepse date direct de la Dumnezeu. Bineînțeles că și ei sunt vinovați, însă aici vorbeam despre sistemul de ucidere în masă.

Biserica Ortodoxă Română nu depinde de nici un parlamentar, ea depinde de Dumnezeu și de credincioșii ei !! Practic vorbind, finanțarea de sorginte bugetară publică a Bisericii se face tot din banii contribuabililor ortodocși, tot din impozitele și taxele pe care ortodocșii le plătesc statului. Odată cu o eventuală tăiere sau reducere semnificativă a finanțărilor de la Bugetul Statului trebuie să survină implicit și în mod necesar o scădere a taxelor și impozitelor plătite de contribuabilii de religie ortodoxă așa încât credincioșii să aibă fonduri pentru a finanța activitățile Bisericii.

Doriana 26.10.2010 22:29:11

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 300792)
Practic vorbind, finanțarea de sorginte bugetară publică a Bisericii se face tot din banii contribuabililor ortodocși, tot din impozitele și taxele pe care ortodocșii le plătesc statului..

Intreaba-i pe acesti ortodocsi majoritari de care vorbesti daca sunt de acord cu propunerile tale. Vei vedea cum sar sa-si apere dreptul de a face avort in defavoarea Bisericii. Au fost foarte fericiti dupa 1989 ca li s-a redat acest drept, asa ca in 10 ani au devenit campioni europeni in avorturi.

Tu vrei sa pedepsesti conducerea pentru ca da voie la avorturi...dar daca tara asta este formata din asa buni crestini de ce e nevoie sa-i pazeasca cineva? Ar trebui sa nu mai doreasca avorturi si sa nu le faca de frica lui Dumnezeu, chiar daca parlamentarii le dau voie. Nu-i obliga parlamentarii sa faca avort, ei singuri o cer.

doctor_faustus 26.10.2010 22:39:39

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 300798)
Intreaba-i pe acesti ortodocsi majoritari de care vorbesti daca sunt de acord cu propunerile tale. Vei vedea cum sar sa-si apere dreptul de a face avort in defavoarea Bisericii. Au fost foarte fericiti dupa 1989 ca li s-a redat acest drept, asa ca in 10 ani au devenit campioni europeni in avorturi.

Tu vrei sa pedepsesti conducerea pentru ca da voie la avorturi...dar daca tara asta este formata din asa buni crestini de ce e nevoie sa-i pazeasca cineva? Ar trebui sa nu mai doreasca avorturi si sa nu le faca de frica lui Dumnezeu, chiar daca parlamentarii le dau voie. Nu-i obliga parlamentarii sa faca avort, ei singuri o cer.

Cei care sunt ortodocși nu au făcut așa ceva; probabil că aceia care sunt ortodocși doar în scripte. Deasemenea, părerea mea personală este ca și aceia care trăiesc în păcat să fie excluși din Biserică până la o eventuală pocăință și îndreptare. Însă în cazul marilor jmecheri, care au guvernat această țară, în ceea ce privește avorturile cu bună știință că este vorba despre un sistem de ucidere în masă, de genocid, trebuie luați deoparte, în cazul în care fac parte din Biserica Ortodoxă Română, și excomunicați și anatematizați pe viață fără absolut nici cea mai mică discuție și oportunitate de pocăință înaintea Bisericii.

Doriana 26.10.2010 22:44:06

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 300810)
trebuie luați deoparte, în cazul în care fac parte din Biserica Ortodoxă Română, și excomunicați și anatematizați pe viață fără absolut nici cea mai mică discuție și oportunitate de pocăință înaintea Bisericii.

Tu zici asa, mai, fight, mai, dar daca ai sti cat de tare arde iadul si ce cumplit este acolo, nu ai dori asta nici celui mai mare dusman al tau. Ai lupta toata viata sa salvezi chiar si sufletele acestor pacatosi care au fost atat de inconstienti ca sa faca ceea ce au facut. Ai plange cu lacrimi de foc pentru pocainta lor. Caci mila biruieste judecata si cat timp este viata este o sansa si pentru nenorocitii acestia. Doamne-ajuta!

doctor_faustus 26.10.2010 22:57:48

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 300817)
Tu zici asa, mai, fight, mai, dar daca ai sti cat de tare arde iadul si ce cumplit este acolo, nu ai dori asta nici celui mai mare dusman al tau. Ai lupta toata viata sa salvezi chiar si sufletele acestor pacatosi care au fost atat de inconstienti ca sa faca ceea ce au facut. Ai plange cu lacrimi de foc pentru pocainta lor. Caci mila biruieste judecata si cat timp este viata este o sansa si pentru nenorocitii acestia. Doamne-ajuta!

Din nou dovadă de lipsă de adevărată credință !! Eu nu am spus să îi bage pe ăia în iad, de acest lucru se va ocupa Stăpânul Bisericii, Dumnezeu, ci să îi excludă pe viață din Biserica Ortodoxă Română și să îi anatematizeze, pe urmă facă Dumnezeu ce-o vrea cu ei.

Pe de altă parte există păcate și păcate. Biserica Ortodoxă întotdeauna s-a rugat pentru conducătorii țării; au existat deasemenea multe inițiative din partea Bisericii precum și din partea societății civile pentru a convinge conducătorii să ia anumite măsuri datorită situației dezastruoase. Cu alte cuvinte, nu s-au făcut doar rugăciuni, ci s-au făcut și acțiuni efective de "lobby" fie direct din partea Bisericii, fie din partea societății civile de inspirație eclezială, însă toate au fost în zadar: ticăloșii și sistemul ticăloșit nu a vrut să se lase. Aici nu vorbesc despre ucidere de om, care e un mare păcat, aici vorbesc de ucidere în masă: în această situație nu poate exista iertare, nimic. După cum spunea sfântul apostol Ioan există păcate pentru care Biserica nu trebuie să se roage; toți cei despre care am vorbit, la care s-ar mai putea adăuga și alții, au comis sau au îngăduit un sistem de ucidere în masă, de genocid, ori în acest caz nu putem vorbi despre rugăciuni pentru asemenea satane. Acesta este un exemplu de păcat despre care sfântul apostol Ioan ne-a spus că nu trebuie să ne rugăm, ca Biserică mă refer.

doctor_faustus 07.12.2010 11:50:49

Deși părintele Arsenie Papacioc are foarte puține cuvinte împotriva masoneriei făcute publice, asta neînsemnând că nu ar dezaproba fundamental această sectă, totuși am reușit să găsesc un interviu la radio în care părintele Arsenie Papacioc vorbește clar despre masonerie ca organizație dușmană concepției creștine pe care Iisus Hristos a descoperit-o.

http://sfaturiortodoxe.ortodoxism.ro...ie/radio/c.mp3

În acest interviu se poate auzi în jurul minutului 2 al interviului concepția părintelui Arsenie Papacioc despre poziția sectelor francmasonice: "S-a abătut pentru că s-a creat, s-au solidarizat, s-au sincronizat fel de fel de concepții împotriva Mântuitorului, cu pregătiri din partea dracului, cu masonerii, cu fel de fel, numa' să schimbe sensul, cu orice chip, a suflului omului, a concepției lu' Christos. Deci Christos a devenit dușmanul cel mai dintâi și asta este semnul că El va birui definitiv: <<Cu cât Mă veți urî mai mult, cu atât vă veți topi mai repede !!>>"

La acestea se mai adaugă multe alte mărturii din cadrul unora din Biserica Ortodoxă împotriva acestei secte masonice. Și la toate acestea se mai adaugă și liste de masoni făcute publice probabil prin intermediul unor servicii secrete, liste dintre care se pot găsi la paginile:

Lista “neactualizata” a masonilor din România – raport SRI
http://bisericasecreta.wordpress.com...93-raport-sri/

Lista cu cei 330 de masoni venerabili din Romania si contactele tuturor Lojelor Masonice. Adrese, e-mail-uri, telefoane mobile
http://www.badpolitics.ro/lista-cu-c...ncea-curentul/

Ceea ce se mai poate observa în societatea românească (dar foarte probabil că nu doar aici) este răspândirea a nenumărate cluburi Rotary, așa-zise cluburi de binefacere, care însă au ca scop fundamental, nemărturisit public dar care poate fi dedus, construirea unor societăți de "binefacere, caritate" care, datorită oamenilor și resurselor angrenate, să devină un substitut surogat mincinos al societăților de filantropie creștină. Scopul ascuns, ocult al acestor cluburi și clubulețe este acela de a construi o "alternativă" necreștină de "filantropie" și "binefacere" care să concureze și să atragă cât mai mulți oameni influenți, potenți financiar, din straturile superioare ale societății (ca afaceri, de toate felurile, dar în special afaceri semnificative, instituții publice, educație și învățământ, sănătate, politică, alte domenii importante ale suprastructurii societății, chiar și teologie) și care să fie angrenați în așa-zise proiecte de "filantropie" și "binefacere" bineînțeles nu pe baze creștine, ci pe bazele unei etici universale, noahide, de tipul celei iudeo-masonice. Aceste cluburi și clubulețe Rotary, dar și altele, sunt infiltrate bineînțeles și de francmasoni, nu toți rotarienii fiind masoni ci doar unii dintre ei, francmasonii având probabil anumite roluri importante în "ținerea în frâu" a acestor cluburi de "filantropie", precum și de selectare a unor potențiali candidați pentru sectele masonice din cadrul acestor cluburi de "binefacere", care bineînțeles că treptat alcătuiesc sisteme de rețele și de relații de fel și fel de influențe, dar care toate sunt făcute în baza ideologiei iudeo-masonice, credința creștină fiind tratată aproape ca și inexistentă. Se poate observa deci strategia de atacare a Bisericii nu prin atacuri fățișe ci prin rețele de "binefacere" care treptat induc în populație etica noahidă de tip iudeo-francmasonică de natură de a substitui treptat etica și spiritualitatea creștină ortodoxă, întâi din rândul elitelor intelectuale ale societății și mai apoi în rândul oamenilor mai simpli prin sistemele de relații sociale care vor fi implementate de aceste elite cooptate și atrase în ideologia iudeo-masonică, anticreștină, a cluburilor masonice și de "filantropie".

În această situație ce face Biserica Ortodoxă ?? De ce se tace și se menține această tăcere absolut suspectă cu privire la ceea ce se întâmplă cu adevărat în societatea românească ?? De ce tac episcopii Bisericii Ortodoxe Române și de ce nu se declanșează acțiuni de contracarare a acestor mișcări care încearcă să bage sub ideologia iudeo-masonică segmente tot mai importante din elitele intelectuale ale societății, dar nu numai din aceste elite, ci și din elite și persoane influente din politică, etc ?? De ce acești oameni, care oricum de facto nu sunt ortodcși și nu fac parte din Biserica Ortodoxă (decât probabil formal în cazul celor care sunt formal "pravoslavnici") nu sunt atât de facto cât și de jure excluși, excomunicați din Sfânta Biserică Ortodoxă, așa încât să mai fie reprimiți doar la pocăință și ieșirea din aceste cluburi masonice și de "filantropie" ?? Cumva există ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române care să întrețină relații cu aceste cluburi discrete și de "filantropie" ?? De ce ierarhii Bisericii Ortodoxe Române, și chiar și preoții, nu inițiază regruparea organismului Bisericii, detașându-se de aceste elemente discrete și de "filantropie", scoțându-le atât din comuniunea eclezială cât și din scriptele bisericii, și păstrarea în comuniunea Bisericii doar a ortodcșilor care sunt angajați, responsabili și distanțarea practică, publică, efectivă de aceste secte masonice și de membrii lor care încă mai fac parte, chiar dacă doar formal, din rândurile BOR ?? De ce ierarhii BOR nu își fac treaba de curățare a efectivelor Bisericii de aceste elemente neortodoxe, care nu au nici o legătură cu Biserica, decât doar formal, care nu cred în Iisus Hristos și nu cred și nu trăiesc după Evanghelia lui Iisus Hristos, ci doar după propriile lor principii ori după principiile noahide de inspirație iudeo-masonică ?? Biserica Ortodoxă Română să scoată afară din mijlocul ei pe toți necreștinii, pe toți neortodocșii dacă vor să mai aibă Biserică pe viitor !! Secularizarea, ideologiile relativiste, cele iudeo-masonice trebuie detașate de BOR iar BOR să nu mai aibă nici un fel de parte cu astfel de sisteme de principii și etici !! Neortodocșii trebuie să fie excluși din Biserica Ortodoxă Română cât mai repede și cât mai fără de șovăire !!

Treziți-vă la realitate, ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române, preoți ai Bisericii și credincioși ortodocși responsabilli !!! Numai Hristos ne este singurul sprijin !!! Anatematizați-i pe toți sectanții iudeo-masonici și scoateți-i din mijlocul poporului creștin ortodox, din mijlocul poporului lui Dumnezeu pe aceste elemente neortodoxe, străine de Hristos și de Evanghelia Mântuirii, a Crucii și a Învierii !!! Păziți turma cuvântătoare a lui Hristos de acești lupi răpitori îmbrăcați în piei de miei, de acești "filantropi" care nu au iubirea lui Hristos care a biruit moartea și moartea păcatului !! Îndrăzniți să îi luptați, în mod unit, organizat și strategic pe acești dușmani fățiși sau nefățiși, oculți sau discreți ai lui Hristos și ai Sfintei Biserici Ortodoxe !!

Hattifnatt 09.12.2010 13:19:20

Ma bucura sa vad asemenea discutii pe un forum crestin ortodox... desi nu cred ca mai pot spune ca sunt ortodox, multi dintre prietenii mei sunt, si toti au tendinta sa nege orice critica adusa Bisericii Ortodoxe Romane. Ma refer la critici aduse BOR ca institutie, si nu credintei ortodoxe.

Tuty2010 29.12.2010 09:39:01

[quote=Florin-Ionut;295170]Cand m-am casatorit, eram in stare de apostazie. I-am si spus asta preotului care m-a cununat, om pe care atunci l-am si intalnit prima oara. Nici nu m-a spovedit, i-am zis clar ca nu m-am hotarat sa ma pocaiesc. Sotia era si ea intr-o nepasare, necredincioasa. Cu toate astea, ni s-a facut Taina Cununiei.




Pai ce a facut acel preot e foarte grav. V-a casatorit fara spovada, evident v-a si impartasit in timpul cununiei, asa este?

Eu zic ca acest topic este excelent, nu as merge atat de departe cu excomunicarile, ci as incepe sa fac "curatenie" incepand de sus, de la preoti, ierarhi...., ei sunt principalii responsabili de decaderea oamenilor, din urmatoarele motive:

1) spovezile se fac din an in Paste
2) nu exista cateheza in Biserica, tinerii/adultii nu sunt pregatiti din punct de vedere religios, de aici si ignoranta care predomina in Bor printre o mare parte din credinciosi
3) oamenii sunt impartasiti fara spovada, evident ca nu toti
4) preotii casatoresc tinerii fara pregatire, chiar fara spovada, cum a fost cazul de mai sus
5) preotii recasatoresc oameni in Biserica, cu toate ca eu mai fost casatoriti religios
6) preotii cu adevarat profunzi, ajunsi la un inalt nivel spiritual si de intelecpiune se numara pe degete....

Tuty2010 29.12.2010 09:43:48

Citat:

În prealabil postat de Hattifnatt (Post 311543)
Ma bucura sa vad asemenea discutii pe un forum crestin ortodox... desi nu cred ca mai pot spune ca sunt ortodox, multi dintre prietenii mei sunt, si toti au tendinta sa nege orice critica adusa Bisericii Ortodoxe Romane. Ma refer la critici aduse BOR ca institutie, si nu credintei ortodoxe.





Problema este BOR, nu Ortodoxia in general. Am avut ocazia sa vad interviuri cu preoti ortodocsi din alte tari, si am ramas placut surprinsa de modul lor de a gandi, mult diferit de cel a preotilor din Bor.
Daca stau bine sa ma gandesc, ce se intampla acum in BOR a inceput de cand cu moartea Patriarhului Teoctist.

dobrin7m 29.12.2010 10:53:21

Nu stiu daca e bine sa cautam raul in ograda celuilalt fara sa ne uitam in ograda noastra.
Noi nu stim exact ce a facut preotul la cununia lui Florin-Ionut si cred ca nici el nu stie prea bine pentru ca atunci nu a fost interesat de acest aspect. Asa ca..... adevarul spus de Florin este partial, doar cel stiut de el.

Voi catolicii aveti bubele voastre multe.

In legatura cu subiectul threadului, eu cred ca sunt multi care nu sunt informati si fac greseli din nestiinta. asa ce e bine sa fim mai molcomi cu datul afara.


Ora este GMT +3. Ora este acum 03:30:36.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.