![]() |
preotul in ziua de azi
Voi ce parere aveti despre preotul din ziua de astazi?Eu unul cred ca preotul de azi nu trebuie sa asculte de toat canoanele Sfintilor Parinti pentru ca lumea asta este foarte vicleana si isi intorc repede spatele cand nu le convine ceva.De exemplu era odata un baiat care a facut pacatul desfranarii si s-a dus sa se spovedeasca la duhovnicul lui,ei bine acesta i-a dat canon 3 ani oprire de la impartasanie,el s-a suparat pentru ca tatal lui vine mai rar ca el si totusi este impartasit.Un alt exemplu este chiar duhovnicul meu care este unul din putinii preoti cu puterea harica de ascultare fiind foarte iubit de multi enoriasi cam in numar de 1000 si stiti de ce?pentru ca el are grija de ei ca sa nu cada in pacat sau sa se manie fara sa le dea canoane.Voi ce preferati?sa dati canon cuiva si apoi sa il pierdeti sau sa il spovediti cum se cuvine si apoi sa ramana cu Hristos?
|
Eu cred ca preotul trebuie sa tina cont de canoane intrucat va da socoteala pentru fiecare pacat iertat; numai cine nu constientizeaza asta se supara la mustrarea duhovnicului si la indeplinirea canonului. Asa cum pentru trup cauti cel mai bun medicament ca sa te vindeci intocmai si medicamentul sufletesc(canonul) nu trebuie ignorat.
Sunt pacat care opresc de la Sfanta Impartasanie si nu inteleg de ce sa se supere penitentul daca mai inainte nu s-a rusinat a-l faptui? Pe Hristos nu Il putem minti! |
Vincentiu dai dovada de o gandire secularizata, adica sugerezi ca, canoanele Sinoadelor Ecumenice si ale Sfintilor Parinti ar fi expirate, ceea ce este total gresit, ceea ce spui, a nu da canon la spovedanie e ca si cum ai spune ca doctorul sa vindece bolnavul fara a folosi medicamente, canoanele fiind in felul lor niste medicamente care au rostul de a pregati sufletul bolnav pentru medicamentul suprem care este Euharistia, ca nu-i poti da unui pacient un medicament care sa-l omoare, intai ii intaresti organismul si apoi ii dai un medicament care sa-l vindece, nu din prima sa-l omori ci treptat sa-i faci bine, caci ce zice apostolul pavel despre impartasirea cu nevrednicie?(ar fi bine sa citesti epistola intai catre corinteni) apoi daca ia dat 3 ani, aceasta perioada se poate reduce cu mult daca duhovnicul constata pocainta din partea penitentului...supararea lu x si y nu poate fi un argument pt a numai da canoane la spovedanie, desigur preotul poate e vinovat ca nu la facut pe prietenul sa constientizeze valoarea canonului, iar prietenul tau probabil nu constientizeaza valoarea Euharistiei daca s-a suparat ca a primit canon, adica i-o fi fost greu sa se abtina de la pacat si sa-si implineasca canonul pe care l-a primit, sa tina legatura cu duhovnicul care sa-i supravegheze penitenta si astfel sa reduca din durata interdictiei...iar un preot care nu da canoane probabil ca nu le cunoaste si nici nu stie cum sa le aplice ceea ce e GRAV!!!
|
Citat:
Hai sa-ti spun cum vad eu (deci, parerea mea) chestiunea in cauza, dupa ce am inteles ce am inteles: esti prea grabit in a-ti da cu parerea si astfel dai cu "bata-n balta". Pai cum, frate, sa nu asculti de canoane? Daca faci asa esti eretic! Cum se aplica insa un canon in cazul unei persoane, ai rabdare si pune burta pe carte si poate, intr-o zi vei afla ce trebuie sa faci! Atunci vei si intelege ca Sfintii Parinti nu sunt calai ci crestini sfinti, adica asemenea lui Hristos care a intemeiat aceasta Biserica, de grija careia spui fratia ta ca nu mai ai somn! Oare nu cumva incerci sa acoperi ceva cu aceasta dorinta de a renunta la canoane? Vreun pacat opritor la preotie sau (alt)ceva care te doare in mod personal? Stii de ce cred eu ca nu am cum sa pierd pe cineva? Pentru ca stiu ca acei ce vin la mine nu pe mine ma cauta, ci-L cauta pe Hristos. Daca vine pentru mine si aflu asta, il cert si de nu intelege ma departez eu de el, pentru ca un astfel de om ma va pune sa fac ce vrea el, daca nu, se va supara, indiferent cat de bland as fi cu el la canoane! Iar daca vine pentru Hristos si totusi ajunge la "usa" mea, inseamna ca el cauta preotia nu preotul. Au nu stii tu inca despre preotie ca nu este a oamenilor ci este a lui Hristos? Astfel, prin preotie tot cuvantul il va afla ca din gura lui Hristos si-l va implini, oricat de greu i s-ar parea! In concluzie (mai clar, nu ca pan-acum): Lasa preotii sa-si faca treaba asa cum le spune Duhul Sfant, iar fratia ta incearca sa asculti ce-ti spune acelasi Duh Sfant. Sigur vei auzi ca trebuie sa faci (inca) ascultare si smerenie si sa nu te lansezi in atacuri la adresa invataturii Sfintilor Parinti pana ce nu implinesti si tu toate cele ce ei au implinit. Am vazut ca esti din Constanta! Oare ne si cunoastem? Cu dragoste in Domnul iti marturisesc ca m-as bucura daca ai alege ca inainte sa vorbesti despre unele lucruri in felul acesta hotarat si "ultracunoscator", sa incerci sa intrebi; poate pe duhovnicul fratiei tale, poate chiar si pe mine. Ce zici? Sa nu intelegi cumva ca te-am certat, te rog! Sau mai bine zis, te-am certat un pic, da' cu dragoste sa stii, ca esti constantean! Iarta-ma de te-am mahnit cumva!:6: Domnul sa te ocroteasca! |
slava Sfintilor parinti care iti dau voie sa-ti schimbi duhovnicul daca se dovedeste a fi nepotrivit pentru sufletul tau!
mie daca Parintele are dragoste iau canon si pe viata cu bucurie.. dar daca-l vad ca ma judeca el, nu ma mai vede si simt ca Dumnezeu prin comportamentul lui rece imi spune ca nu el e potrivit pentru mine.. .. ieri m-am intalnit cu Maica Siluana.. m-a imbratisat, m-a pupat, m-a mangaiat, iarasi ma imbratisa, si atata dragoste mi-a aratat ca ma topisem langa ea , eram prizonier, beat de bucurie duhovniceasca si plin de recunostinta si de fierbinte dragoste.. din "binecuvantatule" nu m-a scos.. si multe altele care nu se pot falsifica.. stiti cum au intrat sfaturile ei? apoi aia e mustrare cu dragoste .. of.. daca am fi un pic mai atenti.. aiai e problema.. omul ala nu a plecat din cauza canonului.. s-a dus el la altul stati linistiti! Sfantul Ioan Scararul spune ca daca un preot e orb sufleteste va calauzi la naufragiu si pe bietul om.. ca nu lasa Duhul sa lucreze.. rog fratii mireni sa spuna daca simt vreun pic de Duh Sfant si de dragoste in postarile de mai sus.. se spun cuvinte mai reci ca mormantul si lipsite de viata.. simt ca vreau sa ies, sa ma indepartez.. vorbim de inima si tratam oamenii cu ratiunea..nu uitati fratilor ca sunteti slujitori si nimic altceva.. am avut un parinte care dadea niste ordine cu niste aere.. un abuz ucigator de suflete.. toti noriasii erau niste roboti cu sufletele sugrumate de deznadejde .. cam pe aici e de fapt buba.. nu e dragoste ..nu asa ar trebui sa fie.. desigur ca nu e o regula, dar ea e in prea multe din cazuri.. slava lui Dumnezeu ca nu sunt toti asa, dar aici comentam visavi de exemplele ce se scot singure in evidenta.. pe sine.. :( |
Eu cred ca trebuie sa se intalneasca in mod fericit pocainta credinciosului si dorinta sa de a ispasi pacatul si a isi vindeca sufletul,cu asprimea duhovnicului,care insa trebuie sa tina seama si de puterea de a a duce canonul a celui caruia i-l da
Cel mai bine ,ideal,este sa dai canonul potrivit fiecaruia. Dar nu facand compromisuri de la adevar.Ci tinand seama ca un om sanatos care urca un munte,si un om bolnav care de abia se ridica din carucior,de fapt depun acelasi efort. |
Daca ne referim strict la Taina Spovedaniei atunci mi-as dori ca preotul sa fie asemenea medicului care ia atitudine de boala, nu asemenea unui judecator care iti pune inainte o lege inflexibila care nu cunoaste puterea iertarii ci se rezum doar la incriminare.
Daca am in vedere preotul in intregul misiunii sale, acesta necontenit trebuie sa "reactualizeze" intreita slujire a Mantuitorului- sa fie pedagog, jertfitor pentru comunitate si un conducator, al intregii comunitati incredintate la hirotonie, catre cereasca imparatie. |
tocmai am citit pe Sfantul Siluan "despre duhovnici" si regret ca am avut o parere.. ba inca si critica.. ma caiesc si imi cer iertare .. in special Parintelui Gheorghe.. Parinte rugati-va sa ma ierte Dumnezeu va rog si rugati-va sa-mi dea blandete si mila ca sa nu mai judec pe aproapele.. ma voi spovedi si rog Duhul Sfant sa ma ierte si sa nu ma paraseasca si ma pun exemplu si pentru cei ce vor mai intra.. este neplacut lui Dumnezeu care Singur lucreaza prin acestia.. cat despre subiect, nu cred ca te duci tu cu inima dornica de vindecare si Dumnezeu sa nu inmoaie pe preotul acela oricat de dur ar fi.. asa ca uitam acesti doi factori.. ca Dumnezeu e prezent, nu e o loterie ce spune un preot oricat de nepregatit ar fi.. doi, orice gand care condamna un slujitor al lui Dumnezeu instantaneu te lasa gol de harul Duhului Sfant.. spunea Sfantul Siluan ca daca un preot iti da binecuvantare sa-l vezi pe Hristos cand mori te duci in Rai.. asa ca daca iti da canon 400 de ani e spre binele tau.. sa nu uitam ca ,Cuvioasa Maria Egipteanca s-a impartasit doar de doua ori in toata viata ei! eu am primit 3 ani canon si a randuit Dumnezeu pentru ca nu am cartit probabil ca dupa un an sa aud cuvintele"vrei sa te impartasesti?" am izbucnit in plans.. trei zile dupa acea impartasanie parca eram in Rai, asa ma simteam..cat har am primit pentru ascultare.. asa ca nu preotul trebuie sa schimbe canonul ci pacatosul sa se socoteasca vrednic de 500 000 de ani de canon ba inca infinit mai mult.. vrednic sa arda in flacarile iadului si sa zica multumesc pentru ca a scapat cu 3 ani.. care 3 ani nu sunt pedeapsa ci inteleptire ,distantare spre o adevarata pretuire ,pocainta sincera si indurerata, medicament spre vindecarea sufletului..Doamne ajuta si sa avem mare grija sa nu judecam preotii.. mai bine ne dam cu un ciocan peste degete si ne va fi mult mai bine! iertati-ma si fiti binecuvantati su totii! sa dea Domnul sa ne mantuim ,cum o fi numai sa ne mantuim!
|
Citat:
|
Nu stiu ce sa zic..cu parere de rau spun ca am schimbat catziva duhovnici si....Eu cel putin sunt mai rabdator..Am fost invatat ca trebuie sa cred cu sufletul nu sa cercetez.Dar in acelasi timp sa nu fiu nici fraier.Dar pe prietena mea am convins-o sa mearga pentru prima oara la spovedit la 27 de ani.Si am dat peste un "parinte " (de la biserica de la Timpuri Noi) care la prima ora..ai mirosea guritza a bautura de seara..si ff grabit..ne-a expediat sa venim cand ne vom "legaliza" relatia pentru ca altfel nu ne poate impartasi..Asta dupa cateva intrebari sumare..pe tonul pe care intrebi in statie daca acolo opreste aurobuzul pentru anume directie.Eu eram pregatit oarecum pentru asa "spovedanie"..Dar ea nu prea.Practic ia dat apa la moara pentru parerea pe care o are despre multi din preotii romani.Acum sunt in "tratative" pentru a merge la spovedit in alta parte..la urmatorul post.Sa vedem.O coldega de munca a mers pentru prima oara la spovedit tot de gura mea..la 54 de ani..La care preotul cand a aflat ca nu a fost pana atunci la spovedit a tipat la ia "dar ce crezi cucoana ca Dumnezeu iarta pacatele en gros?" si i-a spus sa vina alta data..ia a promis ca nu mai merge...Nu stiu ce sa spun dar am sentimentul ca preotii de acest gen impreuna cu cei care cer taxa multe milioane pentru anumite "servicii" uitand ca de fapt ei slujesc oamenii si nu invers sunt intr-un numar pe care multi nu vor sa-l recunoasca.Nu continui din respect pentru PR Gheorghe pe care al consider un om deosebit in urma postarilor dumnealui si pentru ca alti forumisti binecunoscuti m-ar cataloga repede drept hulitor..sau mai stiu eu ce.Dar eu cred ca asta este principala problema a preotilor din ziua de azi.Restul implica lucruri mult mai usor de indreptat.
|
salut,ciprian22
Citat:
|
Citat:
Citat:
Deci, în cazul păcatelor continuate (viciilor), spovada nu se poate face decât dacă penitentul este hotărât să iasă din starea de păcat. Mai concret, în cazul unui cuplu în cadrul căruia există relații sexuale premaritale, pe care le mai numim, dur dar clar, "legătură de curvie", spovada se poate face în una din următoarele două situații: -când penitentul este hotărât să nu mai aibă legătură sexuală cu prietenul/prietena lui, ci să trăiască în curăție. -când cei doi se căsătoresc. Prin câteva întrebări scurte, probabil că preotul și-a dat seama că nu vă calificați pentru o bună spovadă. Asta nu înseamnă că a avut loc o spovadă grăbită, ci că nu a avut loc spovada. Ceea ce putea să facă, era să vă dea binecuvântare, fapt care, chiar dacă nu vă readuce în stare de grație sfințitoare, aduce totuși harurile lucrătoare (grațiile actuale), care întăresc credința și sporesc capabilitatea credinciosului de a rezista ispitei. Dar, probabil că preotul a avut considerentele lui să nu vă dea binecuvântare, ori pur și simplu a uitat. Noi, e bine să ne concentrăm mai mult pe omisiunile noastre decât pe acelea ale părinților noștri. Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Si va rog sa nu imi spuneti ca nu exista pacat mic si pacat mare,pentru ca nu cred.Nu mi se pare tot una sa spui o minciuna,sa te manii pe cineva sau sa barfesti cu a ucide un om. Daca ar fi asa,cred ca toti crestinii aproape,cu cateva exceptii de sa le numeri pe degetele de la o mana,nu s-ar mai impartasi. Sunt preoti care fac exces de zel in acest sens,mai ales printre preotii calugari am observat si unii enoriasi ajung sa se indeparteze de biserica,iar altii sa stea cu anii neimpartasiti,pentru ca dupa terminarea respectivului canon,evident in anii aceia mai faci si alte pacate,deci vei primi un altul cu oprire eu stiu cati alti ani si o tii asa pana cand? Impartasania este foarte importanta din punctul meu de vedere si cred ca si al vostru,iar canonul trebuie sa aiba drept scop pocainta celui in cauza,nu alungarea lui din mijlocul celor sfinte.Prioritar ar trebui sa fie pentru un preot in primul rand salvarea pacatosului si apoi respectarea unor canoane. Cand canoanele ajung mai importante decat omul,iarasi...avem o problema! Se spune si este o realitate ca nu exista boli,ci bolnavi,iar pentru aceasi suferinta nu poti aplica la toata lumea un tratament identic,iar ca analogie,un preot cred ca ar trebui sa asculte foarte atent la spovedanie persoana in cauza si sa ia o decizie avand in vedere absolut toti factorii care implica omul din fata lui si pacatul savarsit. |
Citat:
Problema ridicată este serioasă, interesantă, actuală și merită dezvoltată pe un topic dedicat. Eventual nu la "Generalități", unde subiectele se pierd repede, ci la "preoți". Permiteți două observații la cele ce ați spus. 1. "Prioritar ar trebui sa fie pentru un preot in primul rand salvarea pacatosului si apoi respectarea unor canoane." Noi credem că spovada bine făcută duce la restaurarea stării de grație de după botez. Prin urmare, dacă un credincios s-ar spovedi, ar primi 7 ani de interdicție de la împărtășanie, și apoi nu ar mai face nici un păcat grav, murind în această stare, va fi în mod sigur mântuit mai devreme sau mai târziu, după un răstimp pe care îl putem scurta prin faptele noastre de credință, prin rugăciunile noastre și ale întregii Biserici și pe care unii îl numim "vămile văzduhului", alții îl numim "suferințele purgatoriale". 2. Scopul acestor amânări de la împărtășanie nu este ca omul să trăiască despărțit de Cristos, ci ca, prin nevoință, să înțeleagă darul gratuit care i s-a făcut. Sunt de acord că, pe alocuri, se exagerează cu acest timp de penitență. Pe de altă parte, există și un pericol contrar, pe care eu îl întâlnesc des în Biserica mea. La noi se dă excomunicare numai pentru păcate de extremă gravitate, așa cum este sacrilegiul sau avortul. În rest, chiar dacă ar fi să fi omorât pe cineva, crediniosul se poate împărtăși imediat după ce s-a spovedit. Acesta este spre binele unora, dar spre răul altora, care ajung să ia Sf Împărtășanie cam ca pe agheasmă, dacă nu cumva ca pe guma de mestecat. În planul ideilor, consecința este convingerea falsă că nu este necesară nevoința ca să te mântuiești, precum și diminuarea a ceea ce am putea numi "conștiința păcatului", adică a durerii și părerii de rău înlăcrimate față de teribila palmă pe obrazul lui Cristos care se produce în urma păcatului nostru. În plan spiritual, se ajunge adesea la scăderea sentimentului sacrului, adică la scăderea convingerii că cele ale lui Dumnezeu sunt prea curate și trebuie tratate ca atare, la scăderea convingerii că cele văzute sunt mlădițe ale unei vițe de vie cu rădăcina într-un loc nevăzut deocamdată, dar cât se poate de real și, în final, la diminuarea credinței. La urma urmi, problema ridicată de dv este reductibilă la dilema de tip "ce fel de profesor este mai bun: profesorul sever sau profesorul îngăduitor ?". Este o problemă cu soluție mediană: răspunsul nu poate fi decât calea de mijloc, care este Calea Împărătească. Dar nu e întotdeauna ușor de găsit. Și nu e ușor de găsit în primul rând fiindcă depinde mult de elev. Dar, să nu uităm, elevii rareori doresc profesori mai severi, ci mai des doresc profesori mai îngăduitori, ceea ce nu este neapărat spre zidirea și viitorul lor. |
Citat:
1.Vorbeam despre preotii care dau ani buni de zile oprire la impartasanie pentru pacate nu atat de grave.Este utopic sa te gandesti ca in 7 ani de zile omul nu mai pacatuieste deloc. A,sa nu mai repeti un pacat deosebit de grav (avort,crima,abuz sexual,magie neagra etc) pentru care ai fost oprit de la impartasanie,da,de acord,insa depaseste sfera unei viziuni realiste sa crezi ca persoana aceea nu va mai cadea si din alte puncte de vedere in decurs de ani.O facem in fiecare zi,daramite ani! Calea asta spirituala nu este una lina si lipsita de obstacole:cadem,ne ridicam,cadem iarasi si tot iarasi ne ridicam.Dumnezeu ne cunoaste natura umana si vrea sa vada in primul rand ca nu ne complacem in a sta cazuti,ci ca ne luptam sa evoluam,invatam din greseli si ne ridicam indiferent ce obstacole si ispite intalnim. 2.Am spus-o si o repet:sunt de acord cu rostul canonului,insa nu la modul exagerat si nu in orice conditii. Canoanele ar trebui bine gandite si dramuite dpdv al efectului care l-ar avea asupra celui in cauza. Nu cred ca e cel mai potrivit sa comparam aceasta situatie cu un profesor sever versus unul indulgent,ci mai curand cu un medic care daca nu isi dramuieste bine reteta risca ori sa nu aiba efect ori sa piarda pacientul din cauza dozei prea mari. Cainta omului este cea mai importanta,iar daca acesta se caieste cu amar timp de un an,doi la modul cel mai sincer si din adancul sufletului,de ce sa il tii departe de Sfanta Impartasanie 7 ani?Asta mi se pare cea mai drastica parte a canonului si cred ca ar trebui data doar in cazuri foarte grave,mai ales ani de zile! In acelasi timp,mi se pare foarte corect sa prelungesti canonul unei persoane care vezi ca persevereaza in greseala respectiva si ca nu se caieste. Iisus l-a iertat pe talhar pe cruce pe loc si asta doar pentru faptul ca acela s-a cait sincer in inima lui pentru greselile sale! Stiu ca noi judecam cu mintea noastra de profani,insa repet: nu mi se pare firesc sa pui canonul inaintea omului,pentru ca primul a fost creat pentru cel de al doilea si nu invers! |
Odata, eu u m -am spovedit cu multa rusine si frica si preotul mi-a dat canon sa nu ma impartasesc o perioada de timp (scurta) si apoi si-a pus mainile pe capul meu si mi-a dat iertarea In aceeasi zi am primit un semn ca n-am fost iertat si acolo SUS ...!!!!!!!! asa ca nu conteaza doar preotul
|
Citat:
|
Citat:
ma iertati, Doamne ajuta! |
Citat:
Nu ci pur si simplu nu o merit .... Cred ca daca D-zeu ne-ar ierta pacatele doar prin spovedanie , atunci noi nu ne-am mai regreta pacatele comise , ele fiind iertate asa usor... si am gresi din nou ..... |
Meriti
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
pocainta curata este sentimentul nedesavarsirii si o sete dupa mila Luidar cu acceptarea pacatoseniei! ca daca nu faci pace cu pacatosenia ta nu vei primi harul! vei primi o inchipuire de la satana.. cum spun multi.. "azi am simtit har la liturghie! mi s-a facut pielea de gaina".. ei se cred buni atunci, isi inchipuie ca sunt lacas al harului.. inselaciune! harul vine cand esti smerit si repet, smerenie este sa accepti asa de tare ca esti pacatos incat sa nu te mai zbati si sa nu te mai acuzi .. sa te lasi rastignit de patimi.. asta este smerita cugetare .. dar foarte ,foarte ,foarte putinio stiu.. eu afara de Maica Siluana si de Parintele Rafail nu am vazut asta nici la marii nostri duhovnici.. de asta si simtim sufletul sub o amenintare cand ii ascultam pe multi.. capata mai degraba nelinistea cea rea decat cea a pacii.. nu dau exemple, asta e alta discutie.. cine m-a intelesbine ar fi sa aprofundeze aceasta ,eu nu sunt in masura sa o fac caci eu insumi bolesc si nu am dragostea care vindeca ,dimpotriva:( Doamne ajuta..
|
Citat:
Sa te ajute Dumnezeu! Imi plac postarile tale ca-ti pui intrebari care conteaza! Spui ca ai citit despre aceste lucruri in scrierile Maicii Siluana? Poti fi mai exact, te rog? Unde. (eu nu am citit inca nimic scris de dumneaei). |
Citat:
De aceea, uneori exista pogoraminte, tocmai pentru ca si cei mai slabi sa se poata inalta, ridica. Dar, de cele mai mult ori, pentru noi cei lenesi si nesimtitori, nici macar canoanele aplicate cu iconomie nu dau rod. Si acestea ni se par peste puterile noastre, daca nu-L intrezarim dincolo de ele pe Hristos. Pe de alta parte, preotul nu trebuie sa se faca iubit de credinciosi pentru indulgenta de care da dovada fata de ei, in scaunul spovedaniei. Aceasta nu este nici adevarata blandete si nici adevarata bunatate. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:12:09. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.