![]() |
Resfintirea Bisericilor
Anca mi-a adresat o intrebare pe un alt topic referitoare la resfintirea Bisericilor si la intervalul la care se face aceasta resfintire . Rog pe cei ce cunosc exact raspunsul sa raspunda aici , mai ales ca este un subiect interesant la care nu am gasit un raspuns exact asi bine documentat . Va multumesc !
|
Eu am participat la resfintirea unei biserici de 150 de ani... Nu era pictata dar erau innoite Sfanta Masa, stranile si usa Bisericii. Nu cred ca e o regula depinde si de lucrarile care se fac.
|
Nu demult am participat si eu la o resfintire de biserica - destul de tanara.
|
Bisericile se sfintesc dupa fiecare renovare,indiferent de vechimea constructiei.Maine se sfinteste biserica manastirii Golia din iasi,manastire veche si care a stat in reparatii multi ani.
|
Nu mă pricep de loc la drept canonic, dar eu așa văd lucrurile: una dintre deosebirile dintre Sf Taine și Sf Ierurgii este că ultimele aduc haruri lucrătoare, pe când primele aduc atât haruri lucrătoare cât și Harul Sfințitor. Harurile lucrătoare nu sunt permanente, ci durează atâta timp cât durează lucrarea pentru care Dumnezeu le-a dat.
Spre exemplu, când merg duminica spre biserică, dar pe drum mă întâlnesc cu niște prieteni care mă invită la un șpriț, dacă am puterea de a rezista tentației se cheamă că am primit o inspirație de la Spiritul Sfânt. Acestei inspirații, acestui ajutor supranatural îi spun "har lucrător". Dacă nu merg la șpriț, ci merg la Sf Liturghie, harul lucrător dispare. Nu mai e nevoie de el, ci va fi nevoie de altul în altă situație. Sfințirea unei biserici nu este Taină, ci este Ierurgie. Prin urmare, ea cheamă ajutor supranatural ca haruri lucrătoare. Nu se face o dată pentru totdeauna, ci de câte ori este nevoie. În ultimă instanță și dacă gândim etimologic, "a sfinți" este sinonim cu "a curăți". Prin urmare, o biserică trebuie resfințită de câte ori se murdărește. Cum murdăria înseamnă absența curăției, chiar și o perioadă în care nu s-a slujit în biserică poate fi motiv de resfințire. Tot ceea ce este în contact într-un fel sau altul cu Preasfântul Trup și Sânge trebuie să fie curat, adică sfințit: mâinile celui care Îl ating, vasele în care El este așezat, etc. Chiar și spațiul în care El este invocat și vine trebuie să fie curat. Cu atât mai mult trebuie să fie resfințită biserica dacă ceva anormal o întinează, adică o profanează (făcând-o să slujească altui scop decât cel destinat). De asemenea, trebuie resfințită dacă au loc lucrări de extindere sau de restaurare, după cum, dacă ducem o icoană veche la restaurat, trebuie resfințită după aceea. În schimb, dacă într-o biserică se slujește periodic, nu trebuie resfințită niciodată, fiind sfințită de Dumnezeu prin fiecare liturghie. Că nu este târnosirea deasupra liturghiei și nici ierurgiile deasupra sacramentelor, ci invers. |
Citat:
|
Citat:
|
Cladirea biserica este, in aceasta lume, un spatiu bine definit si cu o functionalitate clara. Aceasta insa, nu pentru ca asa vrem noi ci pentru ca asa vrea Dumnezeu! Cu toate acestea statutul special al bisericii in viata noastra nu este dat de vreo nevoie ce nu poate fi implinita decat acolo, ci mai degraba de dorinta noastra de a avea un loc unde Dumnezeu sa fie prezent in chip vazut, daca nu in "carne si oase", macar intr-un simbolism cat mai aproape de capacitatea noastra de a pricepe rational lucrurile. In acelasi timp, biserica are un rol definitoriu in castigarea identitatii unei comunitati de crestini si poate reprezenta chiar, in unele cazuri, o nevoie esentiala, dar legata de traseul lumesc al crestinului. Dar in biserica nu se lucreaza cu cele lumesti ci cu cele dumnezeiesti, asa ca acest spatiu trebuie inzestrat cu o dimensiune spirituala, la fel de reala ca cea lumeasca. Prin sfintire, exact aceasta se realizeaza. In concluzie, comunitatea de crestini are nevoie de biserica, dar nu de o biserica-adapost ci de biserica-poarta catre cer!
Este mare nevoie in viata crestinului de a nu cadea in capcana rationalizarii sacrului. Asa ca voi incerca sa ma feresc de aceasta si eu! Pentru ca biserica sa fie potrivita implinirii rolului de "casa a lui Dumnezeu" nu doar din cand in cand ci continuu si definitiv, cladirea trebuie dedicata, inchinata lui Dumnezeu, Cel care va "locui" acolo. Actul prin care se face aceasta inchinare se numeste târnosire. Recomand sa fie citit si acest material. Citat:
Sfintirea este actul de cult prin care o un obiect sau o persoana este inchinata lui Dumnezeu. Citat:
Odata daruit (consacrat) lui Dumnezeu, un lucru sau o persoana capata, pe langa latura lumeasca si o latura spirituala speciala ce-l aseaza in relatie directa cu Datatorul sfinteniei. Citat:
Citat:
Subiectul despre sfintire ca lucrare si ca efect nu poate fi cuprins decat sumar aici, pe forum. Daca tratezi pe scurt pot aparea omisiuni sau posibilitati de interpretare a unor prezentari ce tin de dogmatica ritualului mai ales. Imi cer iertare daca acestea vor fi observate in ceea ce am scris pana aici si rog pe toti sa nu faca din acestea un motiv de a arunca cu piatra:104:. Sa fiti binecuvantati! |
Va multumesc tuturor pentru explicatiile date.
Am gasit vorbindu-se de necesitatea resfintirii unor biserici dupa ce au fost folosite de francmasoni la Timisoara: http://laurentiudumitru.ro/blog/2007...din-timisoara/ In asemenea caz se resfinteste sau nu biserica? |
Citat:
|
Citat:
Istoria cavalerilor de Malta începe în anul 1048, când un grup de negustori din republica italiană Amalfi a cerut permisiunea să construiască la Ierusalim o biserică, o mânăstire și un spital care să ofere asistență pelerinilor. În anul 1113, comunitatea monastică ce s-a dezvoltat în jurul spitalului a fost recunoscută printr-o Bulă papală și a primit privilegiul de a-și alege conducătorii independent de orice autoritate laică sau religioasă. Cunoscuți până atunci ca și „Ospitalieri", din acest moment încep să se numească „Ordinul Sfântului Ioan de Ierusalim". Cei care îl alcătuiesc sunt militari și călugări totodată, de origine nobilă și depun un triplu jurământ de sărăcie, castitate și supunere (astazi mai sunt doar 38 membrii, care indeplinesc aceste conditii). Vorbim deci de un grup militaro-religios care se bucură de o serie de privilegii: pot purta arme și mai ales pot circula liber (fără a avea nevoie de permise de liberă trecere sau alte aprobări). Cu timpul au devenit și o forță militară terestră și navală foarte importantă. Acest ordin a participat la toate cruciadele, iar in anul 1291, dupa cucerirea de catre turci a ultimului bastion cruciat, Acra, acestia se refugiaza in Cipru. Sunt izgoniti si de acolo si isi gasesc adapost e insula Rhodos In 1522, Soleiman Magnificul decide sa atace insula, iar in anul 1530 Imparatul Carol Quintul, cu aprobarea papei Clement al 7-lea, le ofera insula Malta. Cu aceasta ocazie, se stabileste ca Ordinul sa ramana neutru in caz de razboi intre natiunile crestine. In anul 1798, Napoleon Bonaparte ocupa insula si ii constrange sa abandoneze insula si sa se imprastie in toate tarile Europei. Abia in anul 1834, Ordinul se stabileste la Roma unde detin si astazi Villa Malta si Palatul Malta, ambele teritorii malteze in statul italian. Toate conspirațiile duc la... Malta Pe lângă faptul că timp de secole au reprezentat o importantă forță armată terestră și navală, Cavalerii de Malta au rămas până în zilele noastre o importantă putere ocultă financiară și politică. Majoritatea membrilor sunt de origine nobilă, iar printre condițiile primirii în Ordin se află aceea de a deține o poziție socială, titluri și o avere importantă. Această condiție, oricât ar părea de bizară este cheia puterii financiare a cavalerilor. De altfel, în vechime, averile nobililor ce se înrolau ca și cavaleri de Malta reveneau la moartea acestora Ordinului. Încă de la început Ioaniții s-au constituit ca o organizație și forță militară supra-națională, și așa au rămas și până astăzi. Îi regăsim acum peste tot, dar mai ales în Consiliul pentru Relații Externe al SUA (CFR în limba engleză), CIA, FBI, NATO, Bilderberg, Comisia Trilaterală. Toți „Cavalerii de Malta" dețin funcții politice care le conferă imunitate diplomatică. Astfel ei au acoperire pentru foarte multe din activitățile ilegale în care sunt implicați și se pot sustrage în caz de nevoie cercetării autorităților. Strânse legături cu francmasoneria Într-o planșă ce reproduce structura francmasoneriei, regăsim la nivelul Ritului de York Cavalerii de Malta și binecunoscutul lor simbol printre gradele cele mai înalte. Mai ales, Loja Propaganda Due (P2) din Italia a avut strânse legături cu ei. În cartea „Cavalerii întunericului", François Hervet scrie: „în decembrie 1969 a avut loc o întâlnire secretă în biroul contelui Umberto Ortolani, ambasadorul cavalerilor de Malta în Uruguay, la care au participat mai multe capete ale lojei P2: Licio Gelli, Roberto Calvi, Michele Sidona, toți implicați în omorârea Papei Ioan Paul I și în masive fraude bancare." Istoricul militar român Mihai Dogaru afirma într-o emisiune TV în 2006: „Cavalerii de la Malta reprezintă una dintre cele mai vechi ramuri ale „Ordinului Cuceritorilor" (societate francmasonică în care sunt admiși doar cei care au deja un anumit grad de inițiere ocultă). Ei au o Constituție proprie și au jurat să depună toate eforturile în scopul stabilirii Noii Ordini Mondiale." (Text prescurtat) http://ro.wikipedia.org/wiki/Cavalerii_Ioani%C8%9Bi |
Un francmason în uniformă:
|
daca sunt numai 38 in lume, cum de au atatea pozitii- cheie?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Am si eu doua intrebari:
1. Se resfinteste o biserica dupa lucrari de renovare? Este o slujba speciala, separata? 2. Cum se spala/curata textilele diverse din biserica? Ma refer benzile acelea care se pun pe suporturile unde stau icoanele, sau pe suportul de la strana etc. Nu stiu din ce material sunt. Cele care sunt cu fir, ca si vesmintele preotesti cred ca se dau la curatat, dar sunt unele mai simple din ceva sintetic si brodate cu cruce. Se pot spala de mana? |
Citat:
La întrebarea doi , da poți spăla de mână. Doamne ajută! |
Am participat azi la resfintirea bisericii si am o intrebare.
Exista undeva scrisa aceasta slujba speciala? In vreo carte de liturgica? As fi vrut sa ma lamuresc. Slujba nu a fost ceea ce credeam, sau poate am pierdut o parte importanta... Cineva care a fost la o alta sfintire de biserica de curand a povestit ca (asa cum auzisem/citisem si eu), au trecut toti prin altar. Eu ma asteptam ca slujba sa se tina cu noi acolo, aproape de altar, sa vedem bine. N-am trecut prin altar. Nu s-a facut asa. Nu se face peste tot la fel? Ma asteptam sa fie ceva maret, deosebit, o slujba speciala, dar...poate am pierdut partea aceea... Poate depinde de episcop, de tara... |
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:19:23. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.