Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Pilda semanatorului (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10955)

costel 18.10.2010 11:46:38

Pilda semanatorului
 
Sunt persoane care nu depun niciun efort spre a rodi pe motiv ca Dumnezeu este cel care l-a predestinat sa fie intr-o anumita stare: pe cale, pe piatra sau intre spini, dupa cu se spune in Pilda despre samanta. In realitate Scriptura afirma ca Dumnezeu doreste ca toti oamenii sa se mantuiasca (1 Timotei 2:4).

Cauza nerodirii nu sta nici in semanator si nici in samanta, ci in noi. Exista tendinta de a arunca vina pe Dumnezeu, asa cum a facut-o si Adam si Eva atunci cand au fost intrebati daca au mancat din pomul din care li se poruncise sa nu manance: "femeia pe care Tu mi-ai dat-o, m-a indemnat sa mananc...", "sarpele pe care Tu l-ai creat....".

E grav ca numai o patrime e pamant bun. In Hristos toate sunt cu putina, chiar si prefacerea pietrei, in pamant bun. Nu Dumnezeu ne-a facut piatra, ci despartirea noastra de El. Asa ca nu e cazul sa lenevim pe motiv ca Dumnezeu nu ne-a facut capabili sa rodim.

windorin 18.10.2010 11:54:53

Cauza neroditrii in noi a Cuvantului lui Dumnezeu este lipsa de vointa, nepasarea, lenea si comoditatea in cele josnice.

Ieri am gasit acest cuvant, al Sfantului Ioan Gura de Aur, spus celor care punea in fata neputintelor firea, ori alt factor extern:
"Nu veni la mine cu scuze si pretexte, caci, daca vrei, poti fi linistit si bun si bland."

costel 18.10.2010 12:05:55

Minunat ar fi Dorin sa lucram nu doar pamantul nostru, ci si pe cel al celui de langa noi, ca samanta sa rodeasca atat in noi, cat si in cel de langa noi. Cred ca lucrarea pamantului celui de langa noi, echivaleaza cu o ploaie pentru samanta din noi.

windorin 18.10.2010 12:16:47

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 298229)
Minunat ar fi Dorin sa lucram nu doar pamantul nostru, ci si pe cel al celui de langa noi, ca samanta sa rodeasca atat in noi, cat si in cel de langa noi. Cred ca lucrarea pamantului celui de langa noi, echivaleaza cu o ploaie pentru samanta din noi.

Adevarat, a sluji celui de langa noi este totuna cu a creste noi insine, cu a incolti si de a rodi in noi Cuvantul lui Dumnezeu.

Cred insa ca cea mai deosebita ingrijire a pamantului cel din aproapele nostru este a' ii fi exemplu cu fapta si a ne ruga pentru el.
A'l ajuta cu cuvantul este adesea cea mai neputincioasa, chiar daunatoare, modalitate de a'i veni in ajutor.

georgeval 18.10.2010 12:17:16

Prin aceasta pilda Mantuitorul se foloseste de un exemplu viu- samanta care contine in potenta viata- dupa cum si cuvintele Mantuitorului care dincolo de informatii transmit viata- un mod de a fi. Iata cat de minunat Hristos vrea sa ne descopere ca invatatura Sa nu este ideologica, ci un mod de a fi, depasind orice ideologie sau morala legalista. Sa avem in vedere ca isi prefigureaza jertfa prin bobul de grau care se jertfeste- da viata spre viata, nu ideologie pe ideologie.

windorin 18.10.2010 12:17:34

Samanta cazuta... in mine !
 
"Ieșit-a semănătorul să semene sămânța sa. Și semănând el, una a căzut lângă drum și a fost călcată cu picioarele și păsările cerului au mâncat-o. Și alta a căzut pe piatră, și, răsărind, s-a uscat, pentru că nu avea umezeală. Și alta a căzut între spini și spinii, crescând cu ea, au înăbușit-o. Și alta a căzut pe pământul cel bun și, crescând, a făcut rod însutit. (...) Sămânța este cuvântul lui Dumnezeu. Iar cea de lângă drum sunt cei care aud, apoi vine diavolul și ia cuvântul din inima lor, ca nu cumva, crezând, să se mântuiască. Iar cea de pe piatră sunt aceia care, auzind cuvântul îl primesc cu bucurie, dar aceștia nu au rădăcină; ei cred până la o vreme, iar la vreme de încercare se leapădă. Cea căzută între spini sunt cei ce aud cuvântul, dar umblând cu grijile și cu bogăția și cu plăcerile vieții, se înăbușă și nu rodesc. Iar cea de pe pământ bun sunt cei ce, cu inimă curată și bună, aud cuvântul, îl păstrează și rodesc întru răbdare." (Luca 8, 5-15)

Care dintre aceste locuri esti tu ?
Esti locul de langa drum, esti locul pietros, esti locul dintre spini, ori esti pamantul cel bun ?

Cred ca este greu a raspunde la aceasta intrebare, insa ne este de mare folos a ne localiza cu precizie.
Cred ca putem fi mai multe locuri, de'a lungul vremii... si loc pietros, si loc intre spini... dar si loc in pamant bun.

Nu ma vad langa drum, nici intre spini, ci ma vad a fi mai mult un loc pietros. "Samanta cea de pe piatra sunt aceia care, auzind cuvântul îl primesc cu bucurie, dar aceștia nu au rădăcină; ei cred până la o vreme, iar la vreme de încercare se leapădă."

De fiecare data primesc totul cu mare bucurie si imediat ma pun pe lucru.
Niciodata insa lucrarea cea buna nu dureaza suficient de mult spre a face rod.
Cum incolteste in mine "samanta", cum ii dau radacini, imediat se usuca, neafland umezeaza si adancime buna.

Rodica50 18.10.2010 12:49:58

Cat ne sta in putinta sa semanam in pamantul bun pe care l-a plamadit Hristos - fara sa ne propunem, suntem -de multe ori in viata de toate zilele , fie prin profesie, fie prin contactul cu cei din jur- in postura de semanator.Sa facem roade bune, pentru ca va veni si vremea secerisului.

georgeval 18.10.2010 12:55:17

Sa nu uitam ca mai este o pilda in care si diavolul seamna neghina care creste, insa pe care Dumnezeu o va secera la sfarsitul lumii. Noi trebuie sa ne asemanam omului care a semanat samanta cea buna, sa semanam si noi samanta Semanatorului.

Florin-Ionut 18.10.2010 13:08:16

Problema mea cea mai mare este sa ma straduiesc a da roade. Sa inmultesc talantul primit. Si cred ca numai prin puterea exemplului propriu se poate face ceva in sensul asta si prin lucrarea faptelor bune.

carmina 18.10.2010 13:53:15

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 298234)
Cred ca putem fi mai multe locuri, de'a lungul vremii... si loc pietros, si loc intre spini... dar si loc in pamant bun.

O povestioara destul de sugestiva circula anul trecut pe internet despre istoria celebrei picturi Cina cea de taina. Eu una nu am cautat sa aflu adevarul istoric, ci doar sa iau lucrurile asa cum au fost ele prezentate. (Probabil ca daca as merge mai departe, as recunoaste genul preferat al celor ce sustin tehnici NLP privind evolutia spirituala, inevitabila, a fiecaruia dintre noi.)

Probabil ca cea mai cunoscuta pictura a lui Leonardo Da Vinci este "Cina cea de taina". La aceasta pictura, Da Vinci a lucrat sapte ani iar figurile care ii reprezinta pe cei 12 apostoli si pe insusi Iisus au fost preluate de la persoane care traiau in acea vreme.

Persoana care a fost aleasa pentru a-l reprezenta pe Iisus a fost primul model pictat. Da Vinci a studiat cateva sute de tineri pentru a descoperi o fata si o personalitate care sa exprime inocenta, bunatatea si frumusetea. Dupa saptamani intregi, pictorul a gasit un tanar de 19 ani care era modelul perfect pentru a reprezenta figura lui Iisus.

Timp de sase luni, Leonardo Da Vinci a lucrat pentru reproducerea caracterului principal al faimoasei sale lucrari. In perioada urmatorilor sase ani, persoanele care se potriveau au fost alese pentru a-i reprezenta pe fiecare dintre cei 11 apostoli, lasandu-se spatiu pe panza pentru a picta figura lui Iuda Iscariotul, ca parte finala a operei.

Dupa mai multe experiente descurajante, Da Vinci a auzit de un om a carui infatisare corespundea in intregime celui pe care il cauta. Acesta era inchis intr-o temnita din Roma si condamnat la moarte pentru multele crime comise in ultimii trei ani.

Cu permisiunea speciala primita de la rege, acest prizonier a fost adus la Milano unde i-a servit lui Da Vinci drept model pentru Iuda, timp de cateva luni.

In momentul in care si ultimul retus a fost facut la chipul lui Iuda, puscariasul s-a aruncat la picioarele lui Da Vinci, plangand:

- "O, Da Vinci, priveste-ma! Dumneata chiar nu stii cine sunt eu?"

Leonardo, cu ochiul antrenat al pictorului, a cercetat cu atentie fata celui care ii servise drept model mai mult de sase luni si i-a spus:

- "Nu, nu te-am mai vazut in viata mea pana acum sase luni cand mi-ai fost adus din temnita din Roma."

Ridicandu-si ochii catre ceruri, cu ochii siroind de lacrimi, puscariasul a spus:

- "Oh, Doamne, am cazut oare atat de jos? Sunt oare chiar atat de schimbat si de nerecunoscut? Leonardo Da Vinci, priveste-ma din nou pentru ca eu sunt cel pe care l-ai pictat in urma cu sapte ani ca figura a lui Iisus!"

windorin 18.10.2010 14:37:16

Citat:

În prealabil postat de carmina (Post 298260)
Probabil ca cea mai cunoscuta pictura a lui Leonardo Da Vinci este "Cina cea de taina". La aceasta pictura, Da Vinci a lucrat sapte ani iar figurile care ii reprezinta pe cei 12 apostoli si pe insusi Iisus au fost preluate de la persoane care traiau in acea vreme.

Ma bucur ca mi'ai amintit aceasta povestioara, fie ea reala, ori numai moralizatoare.

Viata omului este suprinzatoare pana in ultimele clipe ale acesteia.
Oricand omul poate sa se ridice pana la cer, ori poate cadea atat de adand, pana la iad.
Oameni dintre criminali si desfranate au ajuns sfinti/sfinte, iar oameni din familii de seama au ajuns mai rau ca animalele fioroase.

OmuBun 18.10.2010 14:56:42

Semanatorul, samanta si rodul!
 
Fiecare dintre postarile anterioare sunt deosebite si nu ma indoiesc ca au fost spuse din adancul sufletului. Indraznesc totusi sa abordez subiectul dintr-o pozitie la care nu prea ne gandim niciodata. Intr-un fel sau altul suntem cu totii semanatori, asa cum suntem si buni samariteni si detinatori de talanti. Daca in aceeasi zi suntem buni samariteni si Iuda, de cateva zeci de ori, oare nu conteaza? Daca talantul iubirii sau al iscusintei il ascundem de multe ori, in cel mai din adanc coltisor, dintr-un motiv sau altul, oare nu conteaza? Si mai ales cum calificam caracterul semanatorului din noi? Se intelege ca toti "achizitionam" samanta de la aceeasi sursa si o rasadim cu mare grija, in loc curat si pamant bun. Iar cand creste, ne umplem de mandrie, parandu-ni-se ca ceea ce am semanat noi e mult mai "de folos" decat a semanat vecinul, care are ceva, dar nu chiar ca la noi... Nu mi-o luati in nume de rau: nu ma refer aici la paralele si diferente dintre cum propavaduim noi, ortodocsii, Cuvantul Adevarului si cum o fac ceilalti de orice alta confesiune, ci la noi toti, credinciosi intr-una sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica. De ce suntem tentati sa ne consideram semanatori mai "alesi"? De ce privim cu indiferenta la rodul care creste in semanatura alaturata, cand de fapt intr-un final rodul tau si rodul meu vor ajunge la acelasi granar? Cautam din ochi neghina in lanul altuia si ne bucuram ca o descoperim, iar daca n-o desoperim suntem tentati s-o inventam, dar nu realizam ca din loc in loc si in lanul nostru mai napadesc balariile... Suntem mult prea indulgenti cu noi insine si deja ne imaginam dreapta judecata unde, dupa o mica mustruluiala, vom fi trecuti de-a dreapta, dar de cate ori am plans in viata aceasta pentru pacatele noastre despre care habar nu avem, dar atunci... ni se vor arata noua?!... De cate ori n-am semanat tarlale intregi NUMAI de neghina, printr-o vorba aruncata fara judecata, printr-o barfa dusa mai departe cu adaugirile aferente, printr-o rautate subiectiva, numai fiindca asa ne-a casunat noua pe cineva? Cat de constienti suntem de "roadele" noastre, oare? Ni se pare ca suntem buni? Haideti sa ne rugam, sa ne arate Dumnezeu intr-o noapte, calitatea roadelor noastre!... Poate atunci vom realiza ce inseamna cu adevarat cuvintele Sfantului Siluan: "Tine mintea in iad si nu deznadajdui!"

Marius22 18.10.2010 16:05:32

Pilda semanatorului ni se poate lumina si din perspectiva creatiei si a pacatului stramosesc. Dumnezeu Cuvantul a sadit intru noi ratiunile Sale divine prin creatie - in pamantul din care am fost luati - , si a pus totodata intru noi suflarea de viata. Nu intamplator, Adam inseamna tarana, pamant.

Fara indoiala, omul prin creatie a fost "pamant bun". Dumnezeu a pus asadar in om sufletul ca "lucrator" al "ogorului trupului", spre indumnezeirea omului intreg, spre partasia cu Dumnezeu. La randul sau, omul este "samanta" a intregului cosmos, "aluat al intregii framantaturi".

Cauza "nerodirii" lui Adam, ca si in cazul nostru de altfel, sta in dispozitia sufletului, in masura in care acesta stapaneste peste trup, si il face pe acesta partas harului dumnezeiesc. Cand sufletul se departeaza de Dumnezeu, omul intreg devine "loc pietros" sau "loc cu spini".

De aceea, dupa caderea protoparintilor, expresia "spini si palamida iti va rodi pamantul", poate fi inteleasa ca patimile inerente, ce aveau sa supuna sufletul prin trup, iar "in sudoarea fruntii iti vei manca painea" poate trimite la efortul ascetic necesar primirii adevaratei hrane, a celei duhovnicesti.

Pilda semanatorului, mentionata in Evanghelie, trimite insa la calitatea de Semanator a lui Dumnezeu prin care nu inceteaza a Se sadi intru noi, dupa cadere, in Biserica. Fiecare intalnire cu Sfanta Scriptura, cu icoana, cu Scrierile Sfintilor Parinti, cu duhovnicul, cu Sfanta Euharistie reprezinta o actualizare a pildei semanatorului. Viata Bisericii este, in acest sens, un semanat continuu si tot atatea incercari ale rodirii Cuvantului in noi, pana la vremea secerisului.

Fara indoiala, cauzele nerodirii tin de noi, de incapacitatea noastra de a "conlucra" cu Semanatorul in a ne infatisa "pamant bun si roditor". Pilda semantorului intareste in acest fel nu predestinarea si fatalismul, cum ar inclina unii sa creada, ci necesitatea pocaintei (a schimbarii mintii) si a faptelor mantuirii. Altfel, in loc sa purtam noi insine de grija "propriului ogor", il oferim din nestiinta sau lene, spre lucrare diavolului.

Rodica50 18.10.2010 16:09:15

Citat:

În prealabil postat de carmina (Post 298260)
O povestioara destul de sugestiva circula anul trecut pe internet despre istoria celebrei picturi Cina cea de taina. Eu una nu am cautat sa aflu adevarul istoric, ci doar sa iau lucrurile asa cum au fost ele prezentate. (Probabil ca daca as merge mai departe, as recunoaste genul preferat al celor ce sustin tehnici NLP privind evolutia spirituala, inevitabila, a fiecaruia dintre noi.)

Probabil ca cea mai cunoscuta pictura a lui Leonardo Da Vinci este "Cina cea de taina". La aceasta pictura, Da Vinci a lucrat sapte ani iar figurile care ii reprezinta pe cei 12 apostoli si pe insusi Iisus au fost preluate de la persoane care traiau in acea vreme.

Persoana care a fost aleasa pentru a-l reprezenta pe Iisus a fost primul model pictat. Da Vinci a studiat cateva sute de tineri pentru a descoperi o fata si o personalitate care sa exprime inocenta, bunatatea si frumusetea. Dupa saptamani intregi, pictorul a gasit un tanar de 19 ani care era modelul perfect pentru a reprezenta figura lui Iisus.

Timp de sase luni, Leonardo Da Vinci a lucrat pentru reproducerea caracterului principal al faimoasei sale lucrari. In perioada urmatorilor sase ani, persoanele care se potriveau au fost alese pentru a-i reprezenta pe fiecare dintre cei 11 apostoli, lasandu-se spatiu pe panza pentru a picta figura lui Iuda Iscariotul, ca parte finala a operei.

Dupa mai multe experiente descurajante, Da Vinci a auzit de un om a carui infatisare corespundea in intregime celui pe care il cauta. Acesta era inchis intr-o temnita din Roma si condamnat la moarte pentru multele crime comise in ultimii trei ani.

Cu permisiunea speciala primita de la rege, acest prizonier a fost adus la Milano unde i-a servit lui Da Vinci drept model pentru Iuda, timp de cateva luni.

In momentul in care si ultimul retus a fost facut la chipul lui Iuda, puscariasul s-a aruncat la picioarele lui Da Vinci, plangand:

- "O, Da Vinci, priveste-ma! Dumneata chiar nu stii cine sunt eu?"

Leonardo, cu ochiul antrenat al pictorului, a cercetat cu atentie fata celui care ii servise drept model mai mult de sase luni si i-a spus:

- "Nu, nu te-am mai vazut in viata mea pana acum sase luni cand mi-ai fost adus din temnita din Roma."

Ridicandu-si ochii catre ceruri, cu ochii siroind de lacrimi, puscariasul a spus:

- "Oh, Doamne, am cazut oare atat de jos? Sunt oare chiar atat de schimbat si de nerecunoscut? Leonardo Da Vinci, priveste-ma din nou pentru ca eu sunt cel pe care l-ai pictat in urma cu sapte ani ca figura a lui Iisus!"

Minunata aceasta pilda- am auzit-o si eu la Biserica de la Parintele.Ne trebuie in orice moment prezenta, pentru a fi vii- in lumina invataturilor hristice.

Rodica50 18.10.2010 16:17:06

Citat:

În prealabil postat de OmuBun (Post 298270)
Fiecare dintre postarile anterioare sunt deosebite si nu ma indoiesc ca au fost spuse din adancul sufletului. Indraznesc totusi sa abordez subiectul dintr-o pozitie la care nu prea ne gandim niciodata. Intr-un fel sau altul suntem cu totii semanatori, asa cum suntem si buni samariteni si detinatori de talanti. Daca in aceeasi zi suntem buni samariteni si Iuda, de cateva zeci de ori, oare nu conteaza? Daca talantul iubirii sau al iscusintei il ascundem de multe ori, in cel mai din adanc coltisor, dintr-un motiv sau altul, oare nu conteaza? Si mai ales cum calificam caracterul semanatorului din noi? Se intelege ca toti "achizitionam" samanta de la aceeasi sursa si o rasadim cu mare grija, in loc curat si pamant bun. Iar cand creste, ne umplem de mandrie, parandu-ni-se ca ceea ce am semanat noi e mult mai "de folos" decat a semanat vecinul, care are ceva, dar nu chiar ca la noi... Nu mi-o luati in nume de rau: nu ma refer aici la paralele si diferente dintre cum propavaduim noi, ortodocsii, Cuvantul Adevarului si cum o fac ceilalti de orice alta confesiune, ci la noi toti, credinciosi intr-una sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica. De ce suntem tentati sa ne consideram semanatori mai "alesi"? De ce privim cu indiferenta la rodul care creste in semanatura alaturata, cand de fapt intr-un final rodul tau si rodul meu vor ajunge la acelasi granar? Cautam din ochi neghina in lanul altuia si ne bucuram ca o descoperim, iar daca n-o desoperim suntem tentati s-o inventam, dar nu realizam ca din loc in loc si in lanul nostru mai napadesc balariile... Suntem mult prea indulgenti cu noi insine si deja ne imaginam dreapta judecata unde, dupa o mica mustruluiala, vom fi trecuti de-a dreapta, dar de cate ori am plans in viata aceasta pentru pacatele noastre despre care habar nu avem, dar atunci... ni se vor arata noua?!... De cate ori n-am semanat tarlale intregi NUMAI de neghina, printr-o vorba aruncata fara judecata, printr-o barfa dusa mai departe cu adaugirile aferente, printr-o rautate subiectiva, numai fiindca asa ne-a casunat noua pe cineva? Cat de constienti suntem de "roadele" noastre, oare? Ni se pare ca suntem buni? Haideti sa ne rugam, sa ne arate Dumnezeu intr-o noapte, calitatea roadelor noastre!... Poate atunci vom realiza ce inseamna cu adevarat cuvintele Sfantului Siluan: "Tine mintea in iad si nu deznadajdui!"

Cat de frumos si adevarat ai vorbit, Omule Bun! Ne regasim in postarea ta, caci oricat ne-am stradui, oricat am constientiza menirea noastra pe acest pamant ne lasam robiti de patimi marunte,uitand pentru moment ca tot ce avem, tot ce am primit ,ii datoram lui Hristos!

vsovivi 18.10.2010 16:19:46

Pilda semanatorului
Si adunandu-se multime multa si venind de prin cetati la El, a zis in pilda:

"Iesit-a semanatorul sa semene samanta sa. Si, semanand el, una a cazut langa drum si a fost calcata cu picioarele si pasarile cerului au mancat-o. Alta a cazut pe piatra si, rasarind, s-a uscat, pentru ca nu avea umezeala. Alta a cazut intre spini si, spinii, crescand cu ea, au inabusit-o. Si alta a cazut pe pamant bun si, crescand, a facut rod insutit".

Acestea zicand, striga: "Cine are urechi de auzit sa auda". Si ucenicii Lui Il intrebau: "Ce inseamna pilda aceasta?" El a zis: "Voua va este dat sa cunoasteti tainele imparatiei lui Dumnezeu, iar celorlalti in pilde, ca, vazand, sa nu vada si, auzind, sa nu inteleaga.

Iar pilda aceasta inseamna:
Samanta este cuvantul lui Dumnezeu. Samanta de langa drum sunt cei care aud, apoi vine diavolul si ia cuvantul din inima lor, ca nu cumva, crezand, sa se mantuiasca. Cea de pe piatra sunt aceia care, auzind cuvantul, il primesc cu bucurie, dar acestia nu au radacina; ei cred pana la o vreme, iar la vreme de incercare se leapada. Cea cazuta intre spini sunt cei ce aud cuvantul, dar umbland cu grijile si cu bogatiile si cu placerile vietii, se inabusa si nu rodesc. Iar cea de pe pamant bun sunt cei ce, cu inima curata si buna, aud cuvantul, il pastreaza si rodesc intru rabdare" (Lc. 8, 4-15).


După cum se observă, sămânță este socotit acela care are urechi ca să audă... Cuvântul lui Dumnezeu.

1.Prima sunt cei ce simt, pricep, pare că înțeleg dar ei nu prea cred și atunci vine diavolul și fură, deci drumul e credința... dar vulpile și lupii și ereții și șerpii fură pentru că nu aveau credință și ea a fost călcată în picioare, și ai trecut peste ea cu nonșalanță fiindcă nu ai crezut deloc sau prea puțin.

2.A doua nu avea pământ adânc, umezeală, și nu rămânea dragostea și bucuria la rădăcină ci era o plantă prea de suprafață, superficială, fățarnică, de ochii gLumii și s-a uscat, căci ei cred până la o vreme, deci sunt pe drumul cel bun doar o vreme, scurtă, un minut, o oră, o zi, o săptămână, cât au priceput, cât au visat, cât le-a plăcut... până vine încercarea: arșița soarelui... și când vine încercarea se leapădă de frică.

3.A treia sunt cei ce aud, au credință suficientă, dar grijile deșarte ale vieții le sunt mai importante și nu ajung să rodească ci credința le rămâne pitică duhovnicește, se înăbușe, e strivită, uitată, neimportantă, pipernicită, lâncezită, atrofiată, balonată, stearpă, bolnavă, urâtă, disperată, tulburată, plictisită, de second hand, pusă la borcan, la păstrat pentru altădată, nefolosită la nimic... căci păcatele sunt mai plăcute și averea gLumească mai utilă și grijile pentru pensie și pentru a fi în rând cu gLumea sunt mult mai folositoare încântării orgoliului masculin și sadico-mațochist... râvna deșartă a treburilor ''vrednice''.

4. Cea căzută în pământ bun, în credință până la sfârșit, pe drumul bun al dreptei credințe, ea după ce a fost bine auzită e păstrată în pământ adânc, cu rădăcină la loc cu umezeală unde nu o mai sperie arșița îndoielilor, nu o mai biruie ispispitele, e la loc umed ajunsă, loc plin de dragoste curată și tainică, rodind cinstit mai înainte de vremea roadelor, și iată că rodește însutit întru răbdare, așteptând sămânța această bună căzută în pământ bun, cu multă răbdare și fără aprinderile pismașe ale întietății, ca să fie și ceilalți contaminați cu bucurie și veselie sfântă... și la timpul potrivit pregustarii roadelor să trăiască fericirea Împărăției Cerurilor, împreună cu aproapele, veselindu-se cu duioșie și compasiune și compătimire și empatie și căldură a prieteniei și încrederii nevremelnice.

Problema deci e drumul și taina și pământul, care este credința din inima celui ce are urechi ca să audă... iar scopul este răbdarea apariției roadelor... având credința existenței lor, credința rodirii... duhovnicești.

Deci ni se explică clar rostul urechilor și ai ochilor lăuntrici ai inimii credinciosului: ca auzind să nu înțeleagă și văzând să nu vadă ci în pilde să cunoască taina Împărăției Cerurilor, căci ei nu se află pe drumul cel bun așa ca voi cărora vă sunt cunoscute tainele Împărăției deoarece sunteți în Credință... în Duhul, sunteți Cerești.

costel 19.10.2010 15:40:30

E bine sa luam aminte ca samanta trebuie sa moara, ca sa aduca rod. Dar ea nu poate muri decat intr-un pamant sapat, lucrat. Asa ca e bine sa nu treaca zi, fara a da "cu sapa" in "pamant", adica in firea noastra.

Marius22 24.01.2012 15:38:11

De fiecare data cand intalnim pilda semanatorului, sa ne amintim ca exista si o Zi a secerisului.

George.m 24.01.2012 21:07:34

Ne place invatatura lui Hristos, cuvintele Lui ne par frumoase, inaltatoare, dar cand zarim propria cruce, uitam totul.
Asta-i semn ca inimile noastre sunt inca impietrite; e dovada faptului ca nu am permis Cuvantului sa rodeasca intru noi.
Inima omului nu e roditoare daca nu e patrunsa de duhul de jertfa. Daca am lasa Cuvantul sa fie viu in noi, am fi capabili de sacrificiu, nu am mai petrece in impietrire, invaluiti de duhul arid al comoditatii.

stefan florin 24.01.2012 21:16:59

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 424511)
De fiecare data cand intalnim pilda semanatorului, sa ne amintim ca exista si o Zi a secerisului.

da...mare drepatate ai prietene. Din pacate ne amintim, de multe ori, mult prea tarziu de Ziua secerisului. Doamne ajuta!

costel 25.01.2012 16:27:18

Risipim foarte mult timpul, iar aceasta risipire face ca pamantul (fiinta noastra) sa nu mai fie capabila sa ajute samanta sa prinda radacini si sa rodeasca.

Nu e de ajuns ca samanta sa cada in pamant bun, este important ca el sa ramana tot timpul pamant bun. Degeaba samanta prinde radacini, daca pamantul nu o ajuta sa rodeasca. Intarirea sau pietrificarea pamantului, face ca samana sa moara, darurile sadite de Dumnezeu in om sa dispara.

Marius22 30.01.2012 18:27:22

Cineva ar putea spune ca pilda semanatorului nu mai este de actualitate. Mantuitorul a vorbit oamenilor timpului Sau, care traiau intr-o societate agrara, pe limba lor. Generatiei Facebook ii sunt straine, la propriu, atat bucuria semanatului intru nadejde, cat si cea a secerisului la vreme sau chiar necazul unei recolte compromise.

Pilda se adreseaza insa oamenilor tuturor timpurilor. Intrucat astazi ne lipseste tot mai mult pespectiva Semanatorului, incetand a ne mai raporta la realitate prin "ochii" Sai, am ajuns sa pierdem si "perspectiva pamantului", faptul de a fi pamant insufletit. Altfel, spus, un pamant "primenit" de Sus, spre primirea semintelor vietii celei vesnice. Uitam adesea ca dupa roade se cunoaste nu numai pomul, ci si pamantul din care acesta rodeste.

costel 30.01.2012 19:52:22

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 425952)
Cineva ar putea spune ca pilda semanatorului nu mai este de actualitate.

Marius, omul contemporan este superficial. Nu mai mediteaza deloc asupra sensului lucrurilor. Se blocheaza in imediat. Asa ca eu cred ca daca si astazi ar fi fost de actualitate semanatul, neputinta de a se deschide lui Dumnezeu l-ar face pe om cel mult sa spuna "voi mari hambarele", desi cred ca cel din zilele noastre nu se mai gandeste nici la hambar.

MariS_ 31.01.2012 12:36:21

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 425982)
Marius, omul contemporan este superficial. Nu mai mediteaza deloc asupra sensului lucrurilor. Se blocheaza in imediat. Asa ca eu cred ca daca si astazi ar fi fost de actualitate semanatul, neputinta de a se deschide lui Dumnezeu l-ar face pe om cel mult sa spuna "voi mari hambarele", desi cred ca cel din zilele noastre nu se mai gandeste nici la hambar.

Bine observat. Din pacate, insa, sunt si multi "semanatori" la fel de superficiali. Ba, as spune ca s-au inmultit tocmai semanatorii superficiali. Se stie ca apostolilor, inainte de a primi insarcinarea sau porunca de-a invata neamurile, de-a semana cuvantul lui Hristos, li s-a daruit si Duh Sfant. Nu poti merge doar cu adevaruri, si acelea "facute" cu copy-paste, la semanat fara sa ai si pe Duhul Sfant cu tine. Arunci semintele degeaba. Ele nu patrund la adancime, raman la suprafata si sunt "ciugulite de pasari". Cu alte cuvinte, te crezi semanator, dar de fapt esti doar risipitor de cuvinte. Ba, unii se mai si bucura zicand cam asa: "Aha, acum ca ti-am spus eu adevarul, nu mai ai nicio scuza in fata lui Hristos! Vei merge in iad!". In vechime, Sfintii Parinti interziceau ucenicilor sa predice cuvantul atata timp cat nu ajungeau la nepatimire sau indelunga pocainta (cum bine indeamna si fratele Ioan Cezar), caci doar atunci stiau ca au si Duh Sfant. Caci a semana Adevarul cere multe virtuti: rabdare, blandete, a stii cand sa spui, cui sa spui, cat sa spui, ce sa spui, unde sa spui si cand sa te opresti. Si astea toate au nevoie de dreapta socoteala, de smerenie, de iubire. Adica, de Duh Sfant. Daca inchinarea la Dumnezeu trebuie facuta in Duh si Adevar atunci si propovaduirea Cuvantului trebuie, la fel, facuta in Duh si Adevar, dar si trairea noastra trebuie tot in Duh si Adevar facuta. A face doar pe jumatate e treaba superficiala, ba poate fi chiar daunatoare si pentru cel ce o face si pentru cel ce asculta.
Har, smerenie si jertfa de sine.

ioan cezar 31.01.2012 12:59:31

Citat:

În prealabil postat de maris_ (Post 426139)
A semana adevarul cere multe virtuti: Rabdare, blandete, a sti cand sa spui, cui sa spui, cat sa spui, ce sa spui, unde sa spui si cand sa te opresti. Si astea toate au nevoie de dreapta socoteala, de smerenie, de iubire. Adica, de Duh Sfant. Daca inchinarea la Dumnezeu trebuie facuta in Duh si Adevar atunci si propovaduirea Cuvantului trebuie, la fel, facuta in Duh si Adevar, dar si trairea noastra trebuie tot in Duh si Adevar facuta.
Har, smerenie si jertfa de sine.


Ei da: Amin! Amin! Amin!

costel 11.04.2012 15:49:21

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 424582)
Ne place invatatura lui Hristos, cuvintele Lui ne par frumoase, inaltatoare, dar cand zarim propria cruce, uitam totul.
Asta-i semn ca inimile noastre sunt inca impietrite; e dovada faptului ca nu am permis Cuvantului sa rodeasca intru noi.
Inima omului nu e roditoare daca nu e patrunsa de duhul de jertfa. Daca am lasa Cuvantul sa fie viu in noi, am fi capabili de sacrificiu, nu am mai petrece in impietrire, invaluiti de duhul arid al comoditatii.

Noi suntem obisnuiti sa-L vedem doar pe Hristos pe cruce. Si credem ca doar Lui I se cade acest loc. In realitate toti suntem chemati spre jertfa. Nu-L putem intelege pe Hristos si nu ne putem mantui daca nu-I urmam faptele - sa iubim pana la jertfa.


Ora este GMT +3. Ora este acum 05:02:10.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.