![]() |
Dumnezeu in Treime.
Cand Tatal l-a nascut pe Fiul si l-a purces pe Duhul a nascut o persoana si a purces o alta?Au avut Ipostase Cuvantul si Duhul inca de la generarea lor de catre Tatal?Daca da, ce forma au avut?Toate intrebarile se refera la timpul dinaintea Intruparii..
|
Ce inseamna "a purces"? ...de la cineva?
Cum vine asta? Se rupe o bucata din acea entitate sau cum? |
Citat:
|
carte
Citat:
(Asta ca sa nu bajbaim in pareri personale) |
Citat:
Iisus Hristos spune de Duhul Sfant ca purcede din Tatal si El va trimite celor ce cred in El (In 15, 26). De aceea si in Simbolul niceo-constantinopolitan Biserica a spus despre El: "Care din Tatal purcede". Parintii au tinut sa accentueze ca purcederea Duhului din Tatal este altceva decat nasterea Fiului, dar n-au voit sa precizeze in ce consta ea. Sfantul Grigorie de Nazianz spune: "Dar ce este purcederea? Spune-mi tu, ce este nenasterea Tatalui si eu iti voi explica ce este nasterea Fiului si purcederea Duhului. Si vom delira amandoi tinand a strabate tainele dumnezeiesti" (In 20, 11) . " (din cartea Sfanta Treime) |
preot marian tudor
da. ca persoana a fost nascut Fiul in vesnicia Tatalui si ca persoana a fost izvorat Duhul Sfant tot in vesnicia Tatalui!
Citat:
|
preot marian tudor
a purcede= cum izvoraste un rau dintr-un loc
Citat:
|
Citat:
Noua atat ne-a fost revelat: ca Tatal este Dumnezeire izvoratoare, ca Fiul S-a nascut din Tatal si ca Duhul Sfant a purces de la Tatal. Dumnezeu este astfel comuniune Treimica de Persoane, insa este Unul in Fiinta. Daca noi nu putem pricepe cu mintea noastra limitata nici macar tainele ultime ale Universului in care vietuim, atunci cum Il vom putea intelege pe Dumnezeu Creatorul? Nici ingerii nu pot. Dar si ingerii, si oamenii detin informatia cea mai importanta despre existenta [sub timp si fara timp]: anume ca iubirea reciproca mereu crescanda ne face sa ne asemanam cu modelul dupa care am fost creati, cu Iisus Hristos - Fiul intrupat - si prin El cu Dumnezeu. Restul sunt vorbe goale, speculatii periculoase si fara rost. |
Citat:
Nu se rupe ceva- ci se primeste intr-un mod neimpartit intreaga Fiinta a Tatalui. |
Citat:
Noi abia de suntem in stare sa intelegem lucrurile materiale, care ne cad sub simturi. "Nu ne e cu putinta sa cunoastem desavarsit nici lucrurile iesite din mana omului." (Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilii la Facere, II, 2) La ce ne este de folos a sti cum stateau lucrurile inainte de Intrupare ? Oare am dobandim desavarsit curatia trupului si a sufletului, spre a ne ocupa de lucruri atat de mari ?! |
chelului , tichie de margaritare ii lipseste
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Din vesnicie exista Tatal, Fiul si Sfantul Duh. Desi Tatal nu e nascut, nu are cauza, si Fiul si Sfantul Duh sunt tot din vesnicie, adica nicio clipa Tatal N-a fost singur.
Despre Sfanta Treime a spus in multe locuri Iisus, care este Dumnezeu Fiul ce S-a intrupat pe Pamant. De acolo avem ceea ce stim. In plus, ca o dovada, in Vechiul Testament avem intalnirea lui Avraam cu Dumnezeu, si Dumnezeu este Trei Persoane. La Facerea, capitolul 18: Citat:
|
Citat:
|
salut,danut7
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
nu poate fi doar o persoana. Acolo unde Dumnezeu e o singura persoana, in islamism de exemplu, valoarea suprema este supunerea, nu iubirea. Sau compasiunea in cazul budismului. Dumnezeul iubire trebuie sa fie El mai intai un model de iubire si acest lucru nu e posibil decat intre doua persoane si desavarsit in trei persoane. Comuniunea, viata treimica, la fel, nu e posibila la modul desavarsit decat intre trei persoane. Apoi mai e un motiv: daca in lume predomina substanta iar subiectele sunt minoritare, la Dumnezeu e invers, predomina subiectele, persoanele. Caci persoana e cea care are deschidere fata de alteritate, persoana se poate autodepasi, ea nu poate fi marginita la sine, ci se revarsa in exterior stabilind raporturi si relatii cu fiinte si creaturi diverse, umple distantele prin iubire si intervalele prin memorie. Tocmai aceasta valoare deosebita a persoanei asigura o intreita desavarsire dumnezeirii prin Taina Sfintei Treimi. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Citat:
Nu.Dogma nu spune ca nu au fost de la inceput 3 ipostasuri distincte. Dar spune ca pentru Dumnezeu nu exista inceput ,ca El este totdeauna la fel si neschimbat,adica Fiul se naste din eternitate,fara a exista un moment de timp in care Fiul sa nu fie nascut.Si la fel si Duhul ,purcede din eternitate din Tatal. Doar la noi,oamenii,exista inceput si sfarsit. |
Citat:
nici sfarsit, totul este etern. Asa si Nasterea si Purcederea, sunt eterne, nu sunt momente si nu pot fi comparate cu nasterea umana sau orice alta generare din creatie, care se face in timp, adica are un inceput si un sfarsit. O numim Nastere si o numim Purcedere din cauza ca nu avem numiri adecvate pentru aceste mari Taine ale PreaSfintei Treimi. Cu mintea noastra limitata incercam in zadar sa le patrundem, caci sunt de nepatruns, adancimi infinite ale SupraFiintei dumnezeiesti. Har, smerenie si jertfa de sine. |
De ce se zice despre Iisus
Isaia Capitolul 53 1. Cine va crede ceea ce noi am auzit și brațul Domnului cui se va descoperi? 2. Crescut-a înaintea Lui ca o odraslă, și ca o rădăcină în pământ uscat; nu avea nici chip, nici frumusețe, ca să ne uităm la El, și nici o înfățișare, ca să ne fie drag. In Septuaginta paremi-se, spune "nu avea nici o forma" ? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Modalismul este probabil cea mai obișnuită eroare teologică privind natura lui Dumnezeu. Este o negare a Treimii, susținând că Dumnezeu este o singură persoană care, de-a lungul istoriei biblice, s-a dezvăluit pe Sine în trei moduri ori forme. Astfel, Dumnezeu este o singură persoană care prima dată s-a manifestat pe Sine în chipul Tatălui în vremurile Vechiului Testament. La întrupare, modalitatea a fost Fiul. După înălțarea lui Isus, modalitatea a fost Sfântul Duh. Aceste modalități sunt consecutive și niciodată simultane. Cu alte cuvinte, Tatăl, Fiul și Sfântul Duh nu au existat vreodată toți în același timp, ci doar unul după altul. Modalismul neagă distincția între cele trei persoane ale Treimii, chiar dacă păstrează divinitatea lui Hristos. http://www.voxdeibaptist.org/Modalismul.htm Eu am spus ca Dumnezeu e unul singur compus (nu stiu daca e cel mai bun termen care se putea folosi) din Principiu(Tatal) , Cuvant(Fiul) si Duh(Sfant).Eu cred ca Dumnezeu exista ca o fiinta complexa,un intreg unitar, o singura esenta divina avand in acelasi timp trei manifestari ale esentei sau naturii divine, chiar daca sunt sub chipuri distincte existand si continuand sa existe Unul Intr-Altul.. Prin aceasta credinta imi permit flexibilitatea de a ma gandi si la posibilitatea/ipoteza ca aceste manifestari ale Cuvantului si Duhului sub forma de chip sa nu fi existat din totdeauna.Astept discutii construnctive pe subiectul acesta in continuare.. |
Citat:
Teologia rasariteana nu vorbeste despre un raport exterior intre Fiinta si Persoane- Fiinta nu poate exista decat intr-un ipostas sau intr-un subiect. Nu Fiinta spune despre sine ceva , ci persoana- Afirmatiile din Sfanta Scriptura sunt din perspectiva personalismului- Eu sunt Cel ce sunt, Eu sunt Calea, Adevarul si Viata, etc. Persoana spune despre sine nu Fiinta. Din afirmatiile de mai sus tot la modalism se ajunge, cand vorbesti despre chipuri, moduri. Dar te rog, citeste cartea pe care ti-am recomandat-o. |
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 09:00:00. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.