Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Puterea rugaciunii (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11208)

Rodica50 18.11.2010 12:07:41

Puterea rugaciunii
 
"O rugăciune este un remediu puternic", spune Valeri Slezin, șeful Laboratorului de Neuropsihofiziologi e al Institutului de Cercetare și Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg .

"Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, ea repară și structura grav afectată a conștiinței."[2]
Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut - a masurat puterea rugăciunii. El a înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau și a captat un fenomen neobișnuit - "stingerea" completă a cortexului cerebral.

Această stare poate fi observată numai la bebelușii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranță absolută. Pe masură ce persoana crește, această senzație de siguranță dispare


Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaște sau sanctuarele. Oamenii de știință din Petersburg au dovedit-o și au descoperit și mecanismul "material" al acestui fenomen divin.
"O rugăciune este un remediu puternic", spune Valeri Slezin, șeful Laboratorului de Neuropsihofiziologi e al Institutului de Cercetare și Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg .

"Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, ea repară și structura grav afectată a conștiinței."[2]
Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut - a masurat puterea rugăciunii. El a înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau și a captat un fenomen neobișnuit - "stingerea" completă a cortexului cerebral.

Această stare poate fi observată numai la bebelușii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranță absolută. Pe masură ce persoana crește, această senzație de siguranță dispare

creierului crește și acest ritm al biocurenților cerebrali devine rar, numai în timpul somnului profund sau al rugăciunii, așa după cum a dovedit omul de știință. Valeri Slezin a numit aceasta stare necunoscută "trezie ușoară, în rugăciune" și a dovedit ca are o importanță vitală pentru orice persoană.

Este un fapt cunoscut că bolile sunt cauzate mai ales de situații negative și afronturi care ne rămân înfipte în minte. În timpul rugăciunii, însă, grijile se mută pe un plan secundar sau chiar dispar cu totul. Astfel, devine posibilă atât vindecarea psihică și morală cât și cea fizică.

Slujbele bisericești ajută și ele la ameliorarea sănătății. Inginera și electrofiziciana Angelina Malakovskaia, de la Laboratorul de Tehnologie Medicală și Biologică a condus peste o mie de studii pentru a afla caracteristicile sănătății unor enoriași înainte și după slujbă. A rezultat că slujba în biserică normalizeaza tensiunea și valorile analizei sângelui.

Se pare că rugăciunile pot să neutralizeze chiar și radiațiile. Se știe că după explozia de la Cernobîl, instrumentele de masură pentru radiații au arătat valori care depășeau capacxitatea de măsurare a instrumentului.
În apropierea Bisericii Arhanghelului Mihail, însă, aflată la patru km de reactoare, valoarea radiațiilor era normală.

Oamenii de știință din Petersburg au confirmat, cu ajutorul experimentelor efectuate, că apa sfințită, semnul Crucii și bătutul clopotelor pot să aibă, de asemenea, proprietăți vindecătoare..
De aceea, în Rusia, clopotele bat întotdeauna în cursul epidemiilor.
Ultrasunetele emise de clopotele care bat omoară virușii de gripă, hepatită și tifos.
Proteinele virușilor se încovoaie și nu mai poartă infecția, a spus A. Malakovskaia. Semnul crucii are un efect și mai semnificativ : omoară microbii patogeni (bacilul de colon și stafilococi) nu numai în apa de la robinet, ci și în râuri și lacuri. Este chiar mai eficient decât aparatele moderne de dezinfecție cu radiație magnetică.

Laboratorul științific al Institutului de Medicină Industrială și Navală a analizat apa înainte și după sfințire.

A rezultat că dacă se citește rugăciunea Tatăl Nostru și se face semnul Crucii asupra apei, atunci concentrația bacteriilor dăunătoare va fi de o sută de ori mai mică. Radiația electromagnetică dă rezultate mult inferioare.
Astfel, recomandările Ortodoxe de a binecuvânta orice mâncare sau băutură nu au numai o valoare spirituală, ci și una preventivă.

Apa sfințită nu este numai purificată, ci ea își schimbă și structura, devine inofensivă și poate să vindece. Aceasta se poate dovedi cu aparate speciale.

Spectrograful indică o densitate optică mai mare a apei sfințite, ca și cum aceasta ar fi înțeles sensul rugăciunilor și l-ar fi păstrat.
Aceasta este cauza acestei puteri unice de a vindeca..

Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioși.

"Apa "distinge" nivelul de credință al oamenilor.", spune A. Malenkovskaia. Atunci când un preot sfințește apa, densitatea optică este de 2,5 ori mai mare, atunci când sfințirea este efectuată de o persoană credincioasă laică, numai de 1,5 ori mai mare, dar cu un om botezat și necredincios, fără cruce la gât, schimbările au fost nesemnificative.

Tradus din rusă în engleză de Julia Bulighina. Trad. Din engleză în română Cristina M. C1999-2009 "Pravda Ru"


De fapt, după cum se va vedea, au fost capabili să măsoare unele efecte, dovedind cu mijloacele științifice actuale ceea ce Sfinții Părinți știu, prin experință, de 2000 de ani, dar "mecanismul" , fiind divin, nu poate fi explicat în termeni omenești.

Această putere vindecătoare pe plan fizic, moral și spiritual a rugăciunii Tatăl Nostru și a rugăciunii, în general, spusă cu credință, am vazut-o cu ochii mei în programul 12 Pași pentru Alcoolici Anonimi și Al-Anon (pentru familii afectate de alcoolism).
Oameni care erau la un pas de moarte sau pacienți în spitale de boli mentale au suferit transformări miraculoase. Nu numai că le-a dispărut obsesia alcoolului, dar au ajuns să aibă o sănătate perfectă. Pentru a-și menține această stare, continuă să se roage, să practice cei 12 Pași și să se abțină de la orice substanță cu prorpietăți psihotrope, inclusiv uneori anestezia la dentist. Părintele Ortodox Melethios Weber, în cartea sa
"Doisprezece Pași de Transformare" (Twelve Steps of Transformation) explică bazele ortodoxe ale programului, care are efecte pozitive și asupra neortodocșilor, cu condiția să aibă credință în Dumnezeu.(N. T.)

Credinta dreapta si rugaciunea facuta cu inima curata aduce pace, liniste, dragoste, puterea de a uita raul primit, de a ierta, de a intelege, de a darui, de a vindeca ranile trupesti si sufletesti.

"Gandul, cuvantul si fapta trebuie sa lucreze in chip vrednic de numele de crestin."
Sfantul Grigorie de Nyssa

Scotsman 18.11.2010 12:29:44

Foarte interesant topic(o sa caut si eu mai multe detalii pe acest subiect).Referitor la rugaciunea ,,Tatal Nostru(pe care niciodata nu o vom intelege suficient)as remarca un aspect:cand spunem ,,Si ne iarta noua gresalele noastre,Precum si noi iertam gresitilor nostri"este ca si cum noi,oamenii,plini de pacate,ne dam exemplu in Fata Celui de Sus si ii spunem ,,Uite Doamne cum iert eu pe altii.Te rog din suflet asa sa ma ierti si Tu". Nu cred ca realizam exact ceea ce spunem si ce raspundere ne asumam.Nu cumva sa se inteleaga ca ar trebui sa evitam sa spunem asta ci dimpotriva:sa fim cat se poate de constienti de ceea ce spunem pentru ca vom raspunde pentru asta.

Daca ii cer Domnului sa ma ierte si dau ca exemplu modul cum iert eu si solicit ca tot asa sa fiu iertat si eu,adica cu aceiasi masura a bunatatii si iubirii cu care iert si eu..mare atentie oameni buni cum respectam cele spuse,pentru ca nu sunt cuvinte in vant,este ceea ce spui tu Celui de Sus prin rugaciunea pe care ai invatat-o de la Fiul Lui.Fiecare cuvant din acesta rugaciune este extrem de profund si cu multe implicatii,pare simpla si scurta in aparenta,ca sa fie retinuta de toata lumea dar Mantuitorul a stiut de ce tocmai acesta rugaciune trebuie spusa de noi.

Gasiti o excelenta si autorizata explicatie aici : http://www.crestinortodox.ro/sfaturi-duhovnicesti/talcuire-tatal-nostru-122307.html

doctor_faustus 18.11.2010 13:22:51

Din câte se poate vedea un asemenea subiect de discuție nu are ce căuta pe o secțiune a forumului numită Reguli generale de utilizare a forumului. Vă rog ca data viitoare când doriți să mai începeți un subiect de discuție să îl deschideți pe o secțiune corespunzătoare a forumului, pentru că de aceea a fost strucuturat acest Forum pe mai multe tipuri de discuție, nu pentru a face fiecare dintre noi o "salată cu de toate" pe unde avem fiecare chef !!

Rodica50 18.11.2010 14:13:19

Citat:

În prealabil postat de doctor_faustus (Post 306113)
Din câte se poate vedea un asemenea subiect de discuție nu are ce căuta pe o secțiune a forumului numită Reguli generale de utilizare a forumului. Vă rog ca data viitoare când doriți să mai începeți un subiect de discuție să îl deschideți pe o secțiune corespunzătoare a forumului, pentru că de aceea a fost strucuturat acest Forum pe mai multe tipuri de discuție, nu pentru a face fiecare dintre noi o "salată cu de toate" pe unde avem fiecare chef !!

Cu mare drag, totul se datoreaza nepriceperii mele de a utiliza corect mijloacele puse la dispozitie de administratorii forumului. Nu am vrut sa pricinuiesc suparare, doar ca am vrut sa se bucure cat mai multi de un subiect care poate schimba multe in viata noastra.

Rodica50 18.11.2010 15:00:01

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 306099)
Foarte interesant topic(o sa caut si eu mai multe detalii pe acest subiect).Referitor la rugaciunea ,,Tatal Nostru(pe care niciodata nu o vom intelege suficient)as remarca un aspect:cand spunem ,,Si ne iarta noua gresalele noastre,Precum si noi iertam gresitilor nostri"este ca si cum noi,oamenii,plini de pacate,ne dam exemplu in Fata Celui de Sus si ii spunem ,,Uite Doamne cum iert eu pe altii.Te rog din suflet asa sa ma ierti si Tu". Nu cred ca realizam exact ceea ce spunem si ce raspundere ne asumam.Nu cumva sa se inteleaga ca ar trebui sa evitam sa spunem asta ci dimpotriva:sa fim cat se poate de constienti de ceea ce spunem pentru ca vom raspunde pentru asta.

Daca ii cer Domnului sa ma ierte si dau ca exemplu modul cum iert eu si solicit ca tot asa sa fiu iertat si eu,adica cu aceiasi masura a bunatatii si iubirii cu care iert si eu..mare atentie oameni buni cum respectam cele spuse,pentru ca nu sunt cuvinte in vant,este ceea ce spui tu Celui de Sus prin rugaciunea pe care ai invatat-o de la Fiul Lui.Fiecare cuvant din acesta rugaciune este extrem de profund si cu multe implicatii,pare simpla si scurta in aparenta,ca sa fie retinuta de toata lumea dar Mantuitorul a stiut de ce tocmai acesta rugaciune trebuie spusa de noi.

Gasiti o excelenta si autorizata explicatie aici :http://www.crestinortodox.ro/sfaturi-duhovnicesti/talcuire-tatal-nostru-122307.html

Multumim pentru link- sa ne fie de folos!

Mosh-Neagu 18.11.2010 16:00:54

Rugaciunea este rodul hotararii noastre. Acceptarea lui Dumnezeu ca ajutor suprem si desavarsit. Daca acceptarea se face de complezenta, iar gandurile hoinaresc in voie la timpul rugaciunii, efectul este ca atare.
Rugaciunea Tatal Nostru contine, poate, cele mai importante aspecte care stau la baza mantuirii si nimic nu trebuie rostit fara o aprofundare a gandului. Cred ca cei mai multi dintre noi trecem mult prea usor peste un lucru care este in fapt cel mai important. Cati dintre noi, intelegem cu adevarat ce inseamna "Faca-se voia Ta"? Fiecare rugaciune a mireanului cuprinde de obicei o dorinta anume, prin care de fapt nu se cauta voia lui Dumnezeu, ci voia noastra.
Dumnezeu este indurator si mult milostiv, dar omul greu intelege asta. Marea majoritate cred ca nu cunoaste decat scurte fragmente din Vechiul Testament, si e mare pacat fiindca multe avem de invatat si de acolo. Iata un exemplu aici de fata:

Iona
CAPITOLUL 1
Chemarea, neascultarea si pedeapsa lui Iona.

1. Si a fost cuvantul Domnului catre Iona, fiul lui Amitai, zicand:
2. “Scoala-te si du-te in cetatea cea mare a Ninivei si propovaduieste acolo, caci faradelegile lor au ajuns pana in fata Mea!”
3. Si s-a sculat Iona sa fuga la Tarsis, departe de Domnul. Si s-a coborat la Iope, unde a gasit o corabie, care mergea la Tarsis, si, platind pretul calatoriei, s-a coborat in ea ca sa mearga la Tarsis impreuna cu toti cei de acolo, el fugind din fata Domnului.
4. Dar Domnul a ridicat un vant napraznic pe mare si o furtuna puternica s-a starnit, incat corabia era gata sa se sfarame.
5. Corabierii s-au infricosat si au strigat fiecare catre dumnezeul sau si au aruncat in mare incarcatura corabiei ca sa se usureze. Dar Iona se coborase in fundul corabiei, se culcase si adormise.
6. Atunci s-a apropiat de el carmaciul corabiei, si i-a zis: “Pentru ce dormi? Scoala-te si striga catre Dumnezeul tau, poate El Isi va aduce aminte de noi, ca sa nu pierim!”
7. Si au zis unul catre altul: “Haidem sa aruncam sorti, ca sa stim din pricina cui a venit peste noi nenorocirea aceasta!” Si au aruncat sorti, si sortul a cazut pe Iona.
8. Si l-au intrebat pe el: “Spune-ne noua din pricina cui s-a abatut nenorocirea aceasta asupra noastra? Care este mestesugul tau, de unde si din ce tara vii si din ce popor esti?”
9. Atunci el le-a raspuns: “Sunt evreu si Domnului Dumnezeului cerului ma inchin - Cel care a facut marea si uscatul”.
10. Si toti oamenii s-au temut cu frica mare si i-au zis lui: “Pentru ce ai savarsit una ca aceasta?” Caci ei stiau ca el fuge din fata lui Dumnezeu, fiindca el le spusese.
11. Si i-au zis lui: “Ce sa-ti facem ca sa se potoleasca marea?” Caci marea se ridica din ce in ce mai mult.
12. Atunci el a raspuns: “Luati-ma si ma aruncati in mare si ea se va potoli, caci stiu bine ca din pricina mea s-a pornit peste voi aceasta vijelie”.
13. Si marinarii vasleau ca sa ajunga la tarm, dar in zadar, caci marea se ridica din ce in ce mai mult impotriva lor.
14. Atunci au strigat catre Domnul si au zis: “O, Doamne, de-am putea sa nu pierim din pricina vietii acestui om si sa nu ne impovarezi pe noi cu un sange nevinovat! Ca Tu, Doamne, precum ai voit ai facut!”
15. Si il ridicara pe Iona si il aruncara in mare si s-a potolit urgia ei.
16. Si oamenii s-au temut cu teama mare de Domnul si au adus jertfa lui Dumnezeu si I-au facut Lui fagaduinte.

CAPITOLUL 2
Rugaciunea lui Iona pentru izbavire.

1. Si Dumnezeu a dat porunca unui peste mare sa inghita pe Iona. Si a stat Iona in pantecele pestelui trei zile si trei nopti.
2. Atunci s-a rugat Iona din pantecele pestelui catre Domnul Dumnezeul lui, zicand:
3. “Strigat-am catre Domnul in stramtorarea mea, si El m-a auzit; din pantecele locuintei mortilor catre El am strigat, si El a luat aminte la glasul meu!
4. Tu m-ai aruncat in adanc, in sanul marii si undele m-au inconjurat; toate talazurile si valurile Tale au trecut peste mine.
5. Si gandeam: Aruncat sunt dinaintea ochilor Tai! Dar voi vedea din nou templul cel sfant al Tau!
6. Apele m-au invaluit pe de-a intregul, adancul m-a impresurat, iarba marii s-a incolacit in jurul capului meu;
7. Ma coborasem pana la temeliile muntilor, zavoarele pamantului erau trase asupra mea pentru totdeauna, dar Tu ai scos din stricaciune viata mea, Doamne Dumnezeul meu!
8. Cand se sfarsea in mine duhul meu, de Domnul mi-am adus aminte, si la Tine a ajuns rugaciunea mea, in templul Tau cel sfant!
9. Cei ce slujesc idolilor deserti dispretuiesc harul Tau;
10. Dar eu Iti voi aduce Tie jertfe cu glas de lauda si toate fagaduintele mele le voi implini, caci mantuirea vine de la Domnul!”
11. Si Domnul a dat porunca pestelui si pestele a aruncat pe Iona la tarm!

CAPITOLUL 3
Mustrarea cea roditoare a lui Iona. Pocainta Ninivitenilor.

1. Si a fost cuvantul Domnului catre Iona, pentru a doua oara, zicand:
2. “Scoala si porneste catre cetatea cea mare a Ninivei si vesteste-le ceea ce iti voi spune!”
3. Si s-a sculat Iona si a mers in Ninive, dupa cuvantul Domnului. Si Ninive era cetate mare inaintea lui Dumnezeu; iti trebuia trei zile ca s-o strabati.
4. Si a patruns Iona in cetate, zicand: “Patruzeci de zile mai sunt, si Ninive va fi distrusa!”
5. Atunci Ninivitenii au crezut in Dumnezeu, au tinut post si s-au imbracat cu sac, de la cei mai mari si pana la cei mai mici.
6. Si a ajuns vestea pana la regele Ninivei. Acesta s-a sculat de pe tronul sau, si-a lepadat vesmantul lui cel scump, s-a acoperit cu sac si s-a culcat in cenusa.
7. Apoi, din porunca regelui si a dregatorilor sai, s-au strigat si s-au zis acestea: Oamenii si animalele, vitele mari si mici sa nu manance nimic, sa nu pasca si nici sa bea apa;
8. Iar oamenii sa se imbrace cu sac si catre Dumnezeu sa strige din toata puterea si fiecare sa se intoarca de pe calea lui cea rea si de la nedreptatea pe care o savarsesc mainile lui;
9. Poate ca Dumnezeu Se va intoarce si Se va milostivi si va tine in loc iutimea maniei Lui ca sa nu pierim!”
10. Atunci Dumnezeu a vazut faptele lor cele de pocainta, ca s-au intors din caile lor cele rele. Si i-a parut rau Domnului de prezicerile de rau pe care li le facuse si nu le-a implinit.

CAPITOLUL 4
Intristarea lui Iona si mustrarea lui Dumnezeu.

l. Si Iona a fost cuprins de mare suparare si s-a aprins de manie.
2. Si a rugat pe Domnul, zicand: “O, Doamne, iata tocmai ceea ce cugetam eu cand eram in tara mea! Pentru aceasta eu am incercat sa fug in Tarsis, ca stiam ca Tu esti Dumnezeu indurat si milostiv, indelung-rabdator si mult-milosard si Iti pare rau de faradelegi.
3. Si acum, Doamne, ia-mi sufletul meu, caci este mai bine sa mor decat sa fiu viu!”
4. Si a zis Domnul: “Faci tu oare bine ca ti-ai aprins mania?”
S. Atunci Iona a iesit din cetate si s-a asezat la rasaritul ei, si-a facut o coliba si a stat sub ea la umbra, ca sa vada ce se va intampla cu cetatea.
6. Si Domnul Dumnezeu a facut sa creasca un vrej care s-a ridicat deasupra capului lui Iona, ca sa-i tina umbra si sa-i mai potoleasca mania. Si s-a bucurat Iona cu bucurie mare pentru vrej.
7. Dar Dumnezeu, a doua zi, la revarsatul zorilor, a poruncit unui vierme sa reteze vrejul. Iar el s-a uscat.
8. Si la rasaritul soarelui a pornit Dumnezeu un vant arzator de la rasarit si soarele a dogorit capul lui Iona, incat el se prapadea de caldura. Si si-a rugat moartea zicand: “Mai bine este sa mor decat sa traiesc!”
9. Si a grait Domnul catre Iona: “Ai tu dreptate sa te manii pentru vrej?” Si el a raspuns: “Da, am dreptate sa fiu suparat de moarte!”
10. Si a zis Domnul: “Tu ti-ai facut necaz pentru acest vrej pentru care nu te-ai trudit si nici nu l-ai crescut, care si-a luat fiinta intr-o noapte si intr-alta a pierit!
11. Dar Mie cum sa nu-Mi fie mila de cetatea cea mare a Ninivei cu mai mult de o suta douazeci de mii de oameni, care nu stiu sa deosebeasca dreapta de stanga lor, si cu un mare numar de dobitoace?”

mihele_m 18.11.2010 16:10:39

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 306095)
"O rugăciune este un remediu puternic", spune Valeri Slezin, șeful Laboratorului de Neuropsihofiziologi e al Institutului de Cercetare și Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg .

"Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, ea repară și structura grav afectată a conștiinței."[2]
Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut - a masurat puterea rugăciunii. El a înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau și a captat un fenomen neobișnuit - "stingerea" completă a cortexului cerebral.

Această stare poate fi observată numai la bebelușii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranță absolută. Pe masură ce persoana crește, această senzație de siguranță dispare


Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaște sau sanctuarele. Oamenii de știință din Petersburg au dovedit-o și au descoperit și mecanismul "material" al acestui fenomen divin.
"O rugăciune este un remediu puternic", spune Valeri Slezin, șeful Laboratorului de Neuropsihofiziologi e al Institutului de Cercetare și Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg .

"Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, ea repară și structura grav afectată a conștiinței."[2]
Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut - a masurat puterea rugăciunii. El a înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau și a captat un fenomen neobișnuit - "stingerea" completă a cortexului cerebral.

Această stare poate fi observată numai la bebelușii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranță absolută. Pe masură ce persoana crește, această senzație de siguranță dispare

creierului crește și acest ritm al biocurenților cerebrali devine rar, numai în timpul somnului profund sau al rugăciunii, așa după cum a dovedit omul de știință. Valeri Slezin a numit aceasta stare necunoscută "trezie ușoară, în rugăciune" și a dovedit ca are o importanță vitală pentru orice persoană.

Este un fapt cunoscut că bolile sunt cauzate mai ales de situații negative și afronturi care ne rămân înfipte în minte. În timpul rugăciunii, însă, grijile se mută pe un plan secundar sau chiar dispar cu totul. Astfel, devine posibilă atât vindecarea psihică și morală cât și cea fizică.

Slujbele bisericești ajută și ele la ameliorarea sănătății. Inginera și electrofiziciana Angelina Malakovskaia, de la Laboratorul de Tehnologie Medicală și Biologică a condus peste o mie de studii pentru a afla caracteristicile sănătății unor enoriași înainte și după slujbă. A rezultat că slujba în biserică normalizeaza tensiunea și valorile analizei sângelui.

Se pare că rugăciunile pot să neutralizeze chiar și radiațiile. Se știe că după explozia de la Cernobîl, instrumentele de masură pentru radiații au arătat valori care depășeau capacxitatea de măsurare a instrumentului.
În apropierea Bisericii Arhanghelului Mihail, însă, aflată la patru km de reactoare, valoarea radiațiilor era normală.

Oamenii de știință din Petersburg au confirmat, cu ajutorul experimentelor efectuate, că apa sfințită, semnul Crucii și bătutul clopotelor pot să aibă, de asemenea, proprietăți vindecătoare..
De aceea, în Rusia, clopotele bat întotdeauna în cursul epidemiilor.
Ultrasunetele emise de clopotele care bat omoară virușii de gripă, hepatită și tifos.
Proteinele virușilor se încovoaie și nu mai poartă infecția, a spus A. Malakovskaia. Semnul crucii are un efect și mai semnificativ : omoară microbii patogeni (bacilul de colon și stafilococi) nu numai în apa de la robinet, ci și în râuri și lacuri. Este chiar mai eficient decât aparatele moderne de dezinfecție cu radiație magnetică.

Laboratorul științific al Institutului de Medicină Industrială și Navală a analizat apa înainte și după sfințire.

A rezultat că dacă se citește rugăciunea Tatăl Nostru și se face semnul Crucii asupra apei, atunci concentrația bacteriilor dăunătoare va fi de o sută de ori mai mică. Radiația electromagnetică dă rezultate mult inferioare.
Astfel, recomandările Ortodoxe de a binecuvânta orice mâncare sau băutură nu au numai o valoare spirituală, ci și una preventivă.

Apa sfințită nu este numai purificată, ci ea își schimbă și structura, devine inofensivă și poate să vindece. Aceasta se poate dovedi cu aparate speciale.

Spectrograful indică o densitate optică mai mare a apei sfințite, ca și cum aceasta ar fi înțeles sensul rugăciunilor și l-ar fi păstrat.
Aceasta este cauza acestei puteri unice de a vindeca..

Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioși.

"Apa "distinge" nivelul de credință al oamenilor.", spune A. Malenkovskaia. Atunci când un preot sfințește apa, densitatea optică este de 2,5 ori mai mare, atunci când sfințirea este efectuată de o persoană credincioasă laică, numai de 1,5 ori mai mare, dar cu un om botezat și necredincios, fără cruce la gât, schimbările au fost nesemnificative.

Tradus din rusă în engleză de Julia Bulighina. Trad. Din engleză în română Cristina M. C1999-2009 "Pravda Ru"


De fapt, după cum se va vedea, au fost capabili să măsoare unele efecte, dovedind cu mijloacele științifice actuale ceea ce Sfinții Părinți știu, prin experință, de 2000 de ani, dar "mecanismul" , fiind divin, nu poate fi explicat în termeni omenești.

Această putere vindecătoare pe plan fizic, moral și spiritual a rugăciunii Tatăl Nostru și a rugăciunii, în general, spusă cu credință, am vazut-o cu ochii mei în programul 12 Pași pentru Alcoolici Anonimi și Al-Anon (pentru familii afectate de alcoolism).
Oameni care erau la un pas de moarte sau pacienți în spitale de boli mentale au suferit transformări miraculoase. Nu numai că le-a dispărut obsesia alcoolului, dar au ajuns să aibă o sănătate perfectă. Pentru a-și menține această stare, continuă să se roage, să practice cei 12 Pași și să se abțină de la orice substanță cu prorpietăți psihotrope, inclusiv uneori anestezia la dentist. Părintele Ortodox Melethios Weber, în cartea sa
"Doisprezece Pași de Transformare" (Twelve Steps of Transformation) explică bazele ortodoxe ale programului, care are efecte pozitive și asupra neortodocșilor, cu condiția să aibă credință în Dumnezeu.(N. T.)

Credinta dreapta si rugaciunea facuta cu inima curata aduce pace, liniste, dragoste, puterea de a uita raul primit, de a ierta, de a intelege, de a darui, de a vindeca ranile trupesti si sufletesti.

"Gandul, cuvantul si fapta trebuie sa lucreze in chip vrednic de numele de crestin."
Sfantul Grigorie de Nyssa

Intradevar puterea rugaciuni nu are egal atunci cind este facuta cu mare smerenie si cu mare credinta .

adrian010155 18.11.2010 16:36:08

Sa ne daruiasca Dumnezeu darul rugaciunii catre El, cu cuvimtele noastre, care tesnesc din inime noastre.

arwein 05.12.2010 16:41:50

Stirea de la care porneste acest fir de discutie a aparut initial in Pravda. Incercand sa identific o sursa anterioara (in definitiv este vorba de cerecetare stiintifica si ar trebui sa fie comunicata sau publicata)- nu am reusit sa gasesc nimic, numai stirea reluata de diferite ziare, reviste, bloguri si forumuri- atat ale crestinilor cat si ateiste. Institutul de care este vorba exista, prof. Slezin este o persoana reala, lucreaza in domeniul respectiv; date putine si fara mare folos am obtinut numai cautand siteuri rusesti (cu traducerea prin Google, ca in ceea ce priveste cunostintele mele de lb. rusa....aproape, foarte aproape de zero). As putea incerca sa il contactez pe dl. Slezin, dar cred ca ma voi opri aici cu investigatia.
A fost un exercitiu absolut inutil. A fost inutil pentru ca mi-am dat seama ca, indiferent de rezultate, eu nu voi crede mai putin sau mai mult, nu astept niste studii in urma carora sa cred. Acesta atitudine de incercare a explicarii sau cuantificarii spirituale prin metodele stiintifice este inutila. Stiinta nu descrie fenomenul spiritual. Cred ca este o emanatie a...ispititorului epocii actuale- scientismul. Personal cred ca asemnea studii smintesc, pentru ca amesteca in capul oamenilor toate si pun pe acelasi plan Credinta in Dumnezeu si studiul stiintific.
Am citit o carte despre viata arhiepiscopului Luca din Crimeea- care a fost chirurg si cercetator si, acelasi timp, un mare marturisitor al credintei crestine din epoca sa (a trait intre anii 1877- 1961, in fosta URSS, a fost deportat in Siberia vreo 10 ani, a fost tinut in mizerie si i s-au facut multe mizerii); nu a privit partea sa de activitate stiintifica decat strict ca pe o modalitate de a servi oamenii si nicaieri (desi pentru cateva decade a fost si arhiereu si chirurg si cercatator simultan) nu a amestecat planurile- cel duhovnicesc cu cel stiintific. Este exemplara acesta atitudine. Altfel ce le-am raspunde ateilor? "S-a dovedit prin studii randomizate, realizate dublu-orb ca rugaciunea e benefica?" Sa fim seriosi! Credinta este mai presus de asta.!

Rodica50 05.12.2010 17:48:29

Citat:

În prealabil postat de arwein (Post 310313)
Stirea de la care porneste acest fir de discutie a aparut initial in Pravda. Incercand sa identific o sursa anterioara (in definitiv este vorba de cerecetare stiintifica si ar trebui sa fie comunicata sau publicata)- nu am reusit sa gasesc nimic, numai stirea reluata de diferite ziare, reviste, bloguri si forumuri- atat ale crestinilor cat si ateiste. Institutul de care este vorba exista, prof. Slezin este o persoana reala, lucreaza in domeniul respectiv; date putine si fara mare folos am obtinut numai cautand siteuri rusesti (cu traducerea prin Google, ca in ceea ce priveste cunostintele mele de lb. rusa....aproape, foarte aproape de zero). As putea incerca sa il contactez pe dl. Slezin, dar cred ca ma voi opri aici cu investigatia.
A fost un exercitiu absolut inutil. A fost inutil pentru ca mi-am dat seama ca, indiferent de rezultate, eu nu voi crede mai putin sau mai mult, nu astept niste studii in urma carora sa cred. Acesta atitudine de incercare a explicarii sau cuantificarii spirituale prin metodele stiintifice este inutila. Stiinta nu descrie fenomenul spiritual. Cred ca este o emanatie a...ispititorului epocii actuale- scientismul. Personal cred ca asemnea studii smintesc, pentru ca amesteca in capul oamenilor toate si pun pe acelasi plan Credinta in Dumnezeu si studiul stiintific.
Am citit o carte despre viata arhiepiscopului Luca din Crimeea- care a fost chirurg si cercetator si, acelasi timp, un mare marturisitor al credintei crestine din epoca sa (a trait intre anii 1877- 1961, in fosta URSS, a fost deportat in Siberia vreo 10 ani, a fost tinut in mizerie si i s-au facut multe mizerii); nu a privit partea sa de activitate stiintifica decat strict ca pe o modalitate de a servi oamenii si nicaieri (desi pentru cateva decade a fost si arhiereu si chirurg si cercatator simultan) nu a amestecat planurile- cel duhovnicesc cu cel stiintific. Este exemplara acesta atitudine. Altfel ce le-am raspunde ateilor? "S-a dovedit prin studii randomizate, realizate dublu-orb ca rugaciunea e benefica?" Sa fim seriosi! Credinta este mai presus de asta.!

Pe Crestin Ortodox, la Sfaturi duhovnicesti vei gasi un articolreferitor la aceasta tema, dar nu pot sa-ti dau si alte detalii. Rugaciunea face minuni. Crede numai si te vei vindeca.

arwein 05.12.2010 21:20:22

Eu nu sustin ca rugaciunea nu are putere, ci ca este inutil sa incerci macar sa strangi puterea rugaciunii in corsetul studiilor stiintifice, oricat ar fi acestea de oneste/ scrupuloase.

tigerAvalo9 05.12.2010 22:21:34

A ne ruga înseamnă a ne înălța spiritul și inima către Dumnezeu pentru a-I aduce laudele noastre,a-i expune grijile noastre si a-I implora ajutorul. A ne înălța spiritul către Dumnezeu înseamnă a ne smulge din vârtejul treburilor omenești a tuturor atracțiilor pământului, fie pur materiale, fie intelectuale, după gradul de cultură al fiecăruia. Ori ce bucurie a trupului și a spiritului trebuie înlăturată pentru a putea convorbi cu Dumnezeu și a ne dărui Lui în întregime. A aduce lauda lui Dumnezeu înseamnă a recunoaște că toată ființa noastră este creată și-I aparține Lui. Deci ascultarea noastră o datorăm numai Lui, căci suntem opera Lui și trebuie să ne îndeplinim misiunea pe care ne-a încredințat-o El. Orice alt scop am vrea să atingem în viața, în afara voinței lui Dumnezeu nu ne va aduce decât dezastru trupesc si spiritual. Noi suntem creați cu un scop bine determinat de Creatorul nostru și El ne-a pus la dispoziție toate mijloacele ca să-l atingem. Pentru mântuirea noastră El ne-a dăruit totul, chiar pe unicul său Fiu, pe Iisus Hristos, ca model de viață și descoperitor al voinței Sale. A fugi și a ne eschiva de la cunoașterea voinței lui Dumnezeu, în ceea ce privește sensul si scopul nostru în viața și a ne făuri unul personal după aprecierea noastră, înseamnă a ne condamna singuri la moarte veșnică. Astfel deci, pe bună dreptate, suntem datori …. să aducem cu laudele si mulțumirile noastre Celui ce ne-a creat si nu ne-a lasat pradă propriilor fantezii, conducându-ne in mod greșit, ci din contră ne-a arătat clar si precis calea de urmat prin legile Sale. Mai mult ne-a trimis si modelul unic, minunat, născut ca și noi din carne si sânge si având aceleași cerințe ca ale noastre pe care le-a demonstrat în mod palpabil cum trebuie să le rezolvăm. Cine îl are pe Iisus de model în toate acțiunile vietii lui, acela și-a găsit sensul vietii și pacea sufletului lui. Recunoștința noastră față de Creator trebuie să fie nesfârșită. Toate popoarele lumii, chiar și cele barbare, simt necesitatea rugăciunii de adorare, care este de fapt fondul oricărui cult religios. A cere lui Dumnezeu cele ce sunt necesare corpului nostru este alt obiectiv al rugăciunilor noastre. Acest corp care deși este o capodoperă a Maestrului Creator, totuși în urma neascultării față de 1


voința Stăpânului și-a pierdut starea de fericire veșnică în care a fost orânduit la început și pe care altfel ar fi putut să și-o păstreze. Uneltirile diavoului însă l-au determinat să-și satisfacă dorințele și poftele personale călcând voința si porunca Creatorului, așa cum de altfel face acum întreaga omenire, ca o moștenitoare credincioasă a primului si neascultătorului ei reprezentant. Astfel, de la primul act de neascultare al omului a intrat în lume moartea și suferință. Corpul nostru se zbuciumă în zadar, căci destinul lui este implacabil, dreptatea Creatorului trebuie să aibă loc. Ferice de cei ce-și descoperă sufletul si spiritul, de cei ce au ajuns la concluzia evidentă că în afară de corpul lor pieritor, ei posedă această comoară ce nu va pieri odată cu trupul lor, ci din contra, întocmai ca un prizonier captat în lanțuri, e dornic de adevar și de lumină, suspină după revenirea lui la prima stare de fericire si simte că aceasta se va întâmpla numai cu ajutorul mijloacelor pe care insusi Creatorul i le-a pus la dispozitie. Rugaciunea neincetata catre Cel care ne-a facut invocarea ajutorului Sau in lupta cu materia corupta din noi, este singura noastra cale sigura de urmat si singura consolare.

Marius22 07.12.2010 10:32:15

Rugaciunea reprezinta o taina a omului aflat in relatie cu Dumnezeu. A face din ea obiect de cercetare stiintifica este o "violare" a acestei intimitati. Mantuitorul spune: "cand vrei sa te rogi, mergi in camara ta...".

Iar eu ce fac, ma rog, merg la slujbe, iar dupa ce termin, ma conectez la aparate, imi iau tensiunea arteriala, pentru a constata efectele rugaciunii? Rugaciunea nu este un experiment, iar atunci cand devine unul, nu mai poate fi numita rugaciune, ci orice altceva.

Rodica50 07.12.2010 12:43:58

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 310898)
Rugaciunea reprezinta o taina a omului aflat in relatie cu Dumnezeu. A face din ea obiect de cercetare stiintifica este o "violare" a acestei intimitati. Mantuitorul spune: "cand vrei sa te rogi, mergi in camara ta...".

Iar eu ce fac, ma rog, merg la slujbe, iar dupa ce termin, ma conectez la aparate, imi iau tensiunea arteriala, pentru a constata efectele rugaciunii? Rugaciunea nu este un experiment, iar atunci cand devine unul, nu mai poate fi numita rugaciune, ci orice altceva.


Uneori e nevoie si de interventia oamenilor de stiinta- pentru cei care nu cred- vezi documentarul"Memoria apei" "Inger digital 2".Chiar noi, nefiind oameni de stiinta, ne dam seama ca rugaciunea aduce echilibru si mentine organismul la cote normale de functionare. E un rezultat si nu o asteptare.

cristian67 17.01.2011 21:19:32

taina mantuirii prin rugaciune neincetata
 
Cum trebuie să ne mântuim? Această întrebare a evlaviei creștine se naște în chip http://cuvioasacasiana.files.wordpre...pg?w=300&h=225firesc în mintea fiecăruia, ca urmare a stricării și slăbirii firii omenești și a năzuinței către adevăr și dreptate, rămasă într-însa dintru început. Fiecare om care crede măcar câtuși de puțin în nemurire și în răsplata vieții veșnice, se întâlnește nevrând cu gândul care îl întreabă cum trebuie să se mântuiască, atunci când își întoarce privirea către cer. Întâmpinând greutăți în dezlegarea acestei probleme, el întreabă privitor la acest subiect pe oamenii bine pricepuți și informați, apoi după arătările lor citește cărțile de îndrumare scrise de scriitorii duhovnicești cu privire la această temă, stăruindu-se să urmeze în chip neabătut adevărurile și rânduielile, atât cele auzite cât și cele citite. În toate aceste îndrumări el găsește, el întâlnește ca pe niște condiții necesare pentru mântuire, care îi sunt puse la arătare, următoarele fapte bune: o viață plină de evlavie, nevoințele și ostenelile asupra noastră înșine, pentru o hotărâtă lepădare de sine, care ne conduce spre înfăptuirea faptelor bune, spre necurmata îndeplinire a tuturor poruncilor lui Dumnezeu, care mărturisesc o credință nezdruncinată și tare. Mai departe i se predică, cum că toate aceste condiții ce duc spre mântuire, trebuie să fie îndeplinite în chip necesar cu cea mai adâncă smerenie și toate laolaltă, fiindcă întrucât toate faptele bune atârnă una de alta, ele trebuie să se sprijine una de alta și să se însuflețească asemenea razelor soarelui, care numai atunci își arată puterea și produc flacără când se concentrează într-un punct. Iar altminteri, „cel ce este nedrept pentru puțin, este nedrept și întru mult“.
Ca un adaus la toate acestea, pentru o mai mare convingere despre necesitatea acestei activități multiple și într-una adunată, el aude o înaltă laudă pentru frumusețile faptelor bune și o osârdie hotărâtă pentru josnicia și sărăcia viciilor. Toate acestea sunt pecetluite cu o nemincinoasă făgăduință sau cu o măreață răsplată, sau cu o pedeapsă plină de chinuri și de nevoi în viața veșnică.
Acesta este îndeosebi caracterul predicii din timpurile mai noi!
Îndreptat spre calea cea bună, creștinul care dorește cu înfocare să-și mântuiască sufletul se apropie în chipul acesta cu bucurie de împlinirea îndrumărilor și de punerea în practică a tuturor celor auzite și citite. Dar vai! Chiar la început, la cel dintâi pas, făcut în avântul său, el nu-și găsește putința să-și atingă scopul, prevăzând și chiar experimentând că firea lui vătămată și slăbită va birui convingerile lui raționale, că libera lui voință este legată, înclinările sunt corupte, iar puterea duhului este neputincioasă. În timpul când își dă seama prin propria experiență de neputința lui, el trece în chip firesc la ideea, dacă nu s-ar găsi unele mijloace, care să ușureze împlinirea celor prescrise de legea Domnului, celor cerute de cucernicia creștină și a celor ce au fost împlinite de toți cei ce s-au învrednicit să dobândească mântuirea și sfințenia. Ca urmare, cu neputința puterilor de îndeplinire el se îndreaptă din nou către cei ce predică mântuirea, cu întrebarea: cum trebuie să mă mântuiesc? Ce răspuns voi da, pentru că nu pot îndeplini condițiile de mântuire? Dar oare acei ce practică aceste lucruri sunt în stare ei înșiși să împlinească fără nici o abatere tot ce-i învață pe alții? „Cere de la Dumnezeu, roagă-te lui Dumnezeu ca să-ți ajute!“ și atunci n-ar fi oare o lucrare mai rodnică dacă, ceva mai de cu vreme sau întotdeauna sau în orice stare am fi, am căuta să învățăm rugăciunea ca pe una ce este pricinuitoare tuturor faptelor care trebuiesc împlinite, prin care se dobândește mântuirea și pe care le cere o viață trăită în evlavie? Astfel își încheie vorba cel ce se întreabă și odată cu aceasta se apucă să învețe rugăciunea să citească, să mediteze, să judece învățătura celor ce au scris pe această temă. Și într-adevăr, găsește acolo multe idei luminoase, cunoștințe adânci și expresii puternice. Unul de pildă, vorbește minunat despre necesitatea rugăciunii; altul despre puterea ei, despre lucrarea ei binefăcătoare, despre datoria de a ne ruga, despre stăruința în rugăciune, despre luarea aminte, despre căldura duhului, curățenia gândurilor, împăcarea cu vrăjmașii, smerenia, înfrângerea inimii și alte stări care trebuie să însoțească rugăciunea.
Dar ce este rugăciunea în ea însăși și cum trebuie în fond să ne rugăm? Întrucât la aceste întrebări, care deși sunt cele dintâi și cele mai de trebuință, totuși, numai rareori se pot găsi lămuriri cuprinzătoare și pe înțelesul tuturor, atunci cel ce dorește rugăciunea cu multă râvnă, din nou rămâne sub acoperământul tainei. Din citirea făcută în linii generale, i se va înrădăcina în memorie o parte a rugăciunii care, deși e plină de evlavie, totuși nu este decât pe dinafară și atunci el va ajunge la următoarea încheiere sau concluzie: ca să te rogi, trebuie să te duci la biserică, să-ți faci cruce, să te închini, să stai în genunchi, să citești Psaltirea, canoanele, acatistele.
Această concepție generală despre rugăciune o au cei ce nu cunosc scrierile despre rugăciunea lăuntrică și lucrările despre contemplație ale Sfinților Părinți. În cele din urmă, cel ce caută găsește cartea ce se numește „Filocalia“ în care cei 25 Sfinți Părinți au arătat știința rugăciunii adevărate și esențiale, care este rugăciunea inimii, într-un chip cât se poate de limpede. Aici taina mântuirii și a rugăciunii noastre începe – pentru el – să-și ridice vălul că, pentru a te ruga cu adevărat înseamnă să-ți îndrepți mintea și memoria spre o neîncetată aducere aminte de Dumnezeu, să umbli în prezența Lui prin mijlocirea cugetării de Dumnezeu și să-ți unești numele Domnului cu respirația și cu bătăile inimii, conducându-te spre toate acestea la chemarea, făcută mai întâi cu gura, a Prea Sfințitului nume al lui Iisus Hristos sau de rostirea neîncetată a rugăciunii lui Iisus în orice timp și loc, indiferent de ocupația pe care o ai. Cu toate că aceste adevăruri strălucitoare luminând conștiința celui ce caută rugăciunea și deschizându-i calea spre învățarea și însușirea ei, îl vor convinge să treacă îndată la împlinirea acestor îndrumări înțelepte, totuși în timpul experiențelor lui, lucrând în răstimpuri periodice, nu va rămâne lipsit cu totul de greutăți, pe când un îndrumător încercat nu-i va descoperi (din aceiași carte „Filocalia“) întreaga taină și anume Read the rest of this entry

Marius22 20.01.2011 16:26:44

Atunci cand vrem sa aflam despre puterea rugaciunii citim vietiile sfintilor, Patericul si Filocalia. Nu cred ca exista marturii mai cuprinzatoare si mai vii decat ele, in intreaga spiritualitate ortodoxa, cu privire la rugaciune.

Dar pentru a cunoste puterea rugaciunii din proprie experienta, e nevoie sa ne facem din aceasta - si nu din pacat - o "a doua fire".

NECTARIE 20.01.2011 16:33:59

Desigur, nimic nu este mai puternic decat rugaciunea.
Rugaciunea este un liman pentru cei zbuciumati de furtuna, o ancora pentru cei goniti de valuri, un toiag pentru cel ce se clatina, o comoara pentru cei saraci, o siguranta pentru cei bogati, un ajutor impotriva bolilor si o ocrotire pentru sanatate.
Rugaciunea face nepieritoare bunurile ce le avem si cu toata graba goneste relele ce ne bantuiesc. De vine vreo ispita, ea usor se alunga, de se intampla pierderea averii, sau altceva ce tulbura sufletul, rugaciunea vindeca si aceasta curand.
Rugaciunea este scapare contra tristetii, temelia veseliei, pricina de bucurie statornica, muma adevaratei intelepciuni.Rugaciunea este arma cea mai tare, vistierie care niciodata nu se goleste, bogatie nesecata, liman fara valuri, temelia pacii, radacina, izvorul, mama tuturor bunatatilor, mai puternica decat o imparatie.

NECTARIE 20.01.2011 16:42:58

Cum altfel am putea deveni mădulare vii ale Trupului lui Hristos? Cum am putea primi Duhul Sfânt ca temple în care să sălășluiască fără a fi mistuiți de focul dumnezeiesc? Cum am putea deveni cu adevărat părtași ai dumnezeieștii firi? Și cum noi, păcătoși fiind, am putea săvârși lucrarea milosteniei, a dragostei divine, pe care suntem chemați să le împlinim?

Rugăciunea constituie nu doar un motiv de a înainta sau o chemare spre desăvârșire, ci și un mod de a fi altoiți pe vița cea dătătoare de viață.

Un fapt trebuie să ne atingă dintru bun început. Dacă nu dorim ca rugăciunea și viața noastră să fie despărțite și ca rugăciunea să dispară treptat, zdrobită de nevoile vieții grele și crude, de strădania stăpânitorului acestei lumi, trebuie să împletim rugăciunea cu tot ceea ce înseamnă viața noastră, să o aruncăm precum drojdia în acel aluat ce reprezintă viața noastră în ansamblul ei.

tigerAvalo9 20.01.2011 17:54:08

Ce putem face pentru ca Dumnezeu să ne asculte rugăciunile?

Cum să ne rugăm... în așa fel încât să ne fie ascultate rugăciunile

Ai cunoscut vreodată pe cineva care să se încreadă în Dumnezeu din toată inima? Când nu credeam în Dumnezeu, aveam o prietenă bună care se ruga adesea lui Dumnezeu. Ei bine, în fiecare săptămână îmi spunea despre o dificultate sau un lucru din viața ei pe care îl încredința în grija lui Dumnezeu. Și, invariabil, în fiecare săptămână eram martoră la un lucru neobișnuit făcut de Dumnezeu ca răspuns la rugăciunea ei din acea săptămână. Nici nu-ți poți închipui cât de greu îi este unui ateu să fie nevoit să constate acest lucru săptămână de săptămână! După o vreme, nu mai merge să argumentezi că totul este o „coincidență”...

Dar de ce îi asculta Dumnezeu rugăciunile prietenei mele? Motivul principal: fiindcă ea avea o relație cu El și voia să facă voia Lui. Și, într-adevăr, ea asculta ce îi spunea Dumnezeu. Considera că El are dreptul de a o îndruma în viață și ea chiar se bucura că așa stau lucrurile! De aceea atunci când se ruga în legătură cu diferite lucruri, făcea ceva firesc, dată fiind legătura ei cu Dumnezeu. Venea la Dumnezeu cu toată încrederea și-I vorbea despre nevoile, despre îngrijorările ei și despre orice altceva se întâmpla în viața ei. În plus, din ceea ce citise în Biblie, se convinsese că Dumnezeu dorea ca ea să se bizuie pe El în acest mod.

Mai exact, viața ei demonstra ceea ce spune versetul acesta din Sfânta Scriptură: „Îndrăzneala pe care o avem la El este că dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă.”1 „Căci ochii Domnului sunt peste cei neprihăniți, și urechile Lui iau aminte la rugăciunile lor...”2

Atunci cum se face că Dumnezeu nu ia aminte la rugăciunile tuturor oamenilor?

Poate deoarece nu toți oamenii au o legătură personală cu El... Or fi știind ei că există Dumnezeu, poate chiar I se închină din când în când. Cât despre cei care nu par să primească niciodată răspuns la rugăciunile lor... probabil că lucrurile stau astfel din cauză că nu au o relație personală cu Dumnezeu și, mai mult, niciodată nu au primit de la Dumnezeu iertarea completă pentru păcatele lor. Te întrebi ce legătură are una cu alta?! Îți explic imediat. „Nu, mâna Domnului nu este prea scurtă ca să mântuiască, nici urechea Lui prea tare ca să audă, ci nelegiuirile voastre pun un zid de despărțire între voi și Dumnezeul vostru; păcatele voastre vă ascund Fața Lui și-L împiedică să v-asculte!”3

Este destul de normal să simțim această despărțire de Dumnezeu. Ce se întâmplă de obicei când oamenii încep să-L roage ceva pe Dumnezeu? Își încep rugăciunea astfel: „Doamne, am mare nevoie să mă ajuți cu problema asta...” Apoi fac o pauză și reiau: „Sunt conștient de faptul că nu sunt o persoană perfectă... că, de fapt, nu am nici un drept să Te rog acest lucru...” Iată, oamenii își dau seama că sunt păcătoși... și își mai dau seama că nu doar ei își dau seama de acest lucru, ci și Dumnezeu! Și atunci se gândesc: „Hei, pe cine caut eu să păcălesc?” Însă ceea ce s-ar putea să nu știe ei... este cum pot primi de la Dumnezeu iertarea pentru toate păcatele. E posibil să nu știe că pot începe o relație cu Dumnezeu și că atunci Dumnezeu îi va auzi... Va lua aminte la rugăciunile lor.

Pe ce se bizuie rugăciunile noastre?

Mai întâi trebuie să ai o relație cu Dumnezeu. Închipuie-ți că un student se duce la rectorul universității sale (pe care nici nu-l cunoaște, de altfel) și îl roagă să îl gireze pentru un împrumut bancar. Ce șanse de reușită ar avea? ZERO. (Bine, pornim de la premiza că rectorul nu este un iresponsabil!) Dar dacă fiica rectorului și-ar ruga tatăl s-o gireze pentru un împrumut bancar, totul s-ar rezolva. De ce? Fiindcă se cunosc și, mai mult chiar, au o relație. Relațiile pe care le avem cu ceilalți schimbă totul.

Cum stau lucrurile cu Dumnezeu? Ei bine, când persoana respectivă este un copil al lui Dumnezeu, atunci Dumnezeu o cunoaște și ia aminte la rugăciunile sale. Iisus a spus: „Eu sunt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele și ele Mă cunosc pe Mine... Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc și ele vin după Mine. Eu le dau viața veșnică, în veac nu vor pieri și nimeni nu le va smulge din mâna Mea.”4

Așadar, Îl cunoști pe Dumnezeu cu adevărat? Dar El te cunoaște? Ai o relație cu El, care să îți garanteze că ia aminte la rugăciunile tale? Sau pentru tine Dumnezeu este departe; există mai degrabă la nivel teoretic decât practic? Dacă Dumnezeu este departe de tine sau dacă nu ești sigur(ă) că Îl cunoști, citește aici cum poți începe o relație cu El chiar acum: Cunoașterea personală a lui Dumnezeu.

Precis îmi va asculta Dumnezeu rugăciunea?

Iisus Hristos le face o ofertă extrem de generoasă acelora care Îl cunosc cu adevărat și se bizuie pe El: „Dacă rămâneți în Mine și dacă rămân în voi cuvintele Mele, cereți orice veți vrea și vi se va da.”5 Sintagmele „a rămâne” în El și „dacă rămân în voi cuvintele Mele” înseamnă să ne ducem viața luându-L și pe El în calcul, bizuindu-ne pe El, ascultând ce are să ne spună. Atunci putem să-L rugăm orice dorim. Iată o altă condiție: „Îndrăzneala pe care o avem la El este că, dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă. Și dacă știm că ne ascultă, orice I-am cere, știm că suntem stăpâni pe lucrurile pe care I le-am cerut.”6 Dumnezeu ne ascultă rugăciunile potrivit voii Sale (și pe măsura înțelepciunii, a sfințeniei Sale, a dragostei pe care ne-o poartă etc.).

Știi care este punctul în care ne împotmolim? Când ne închipuim că știm ce vrea Dumnezeu... fiindcă nouă ni se pare că un anumit lucru este foarte firesc! Noi presupunem că la fiecare rugăciune este doar un singur „răspuns” potrivit, gândindu-ne desigur că ACELA este cel dorit de Dumnezeu. Și atunci lucrurile se complică. Noi, oamenii, nu suntem stâpâni pe timp și nu știm toate lucrurile. Noi deținem doar anumite informații despre o situație și despre efectele din viitor pe care o anumită acțiune le va avea asupra situației respective. Dar Dumnezeu ne înțelege pe deplin situația. Numai El știe ce efect va avea o anumită acțiune asupra vieții noastre sau în mersul istoriei. Iar scopurile Sale s-ar putea să depășească cu mult ideile noastre cele mai îndrăznețe. Prin urmare, Dumnezeu nu Se va apuca să facă ceva pur și simplu fiindcă am ajuns noi la concluzia că asta trebuie să vrea.

Ce dorește Dumnezeu să facă pentru noi?

Aș putea umple pagini întregi cu intențiile lui Dumnezeu în ceea ce ne privește. Toată Biblia ne descrie ce fel de relație dorește Dumnezeu să aibă cu noi și ce fel de viață vrea să ne dăruiască. Iată mai jos doar câteva exemple:

„Totuși Domnul așteaptă să Se milostivească de voi și Se va scula să vă dea îndurare, căci Domnul este un Dumnezeu drept: ferice de toți cei ce nădăjduiesc în El!”7 Ai auzit? „Domnul așteaptă să Se milostivească de tine.” „Căile lui Dumnezeu sunt desăvârșite... El este un scut pentru toți cei ce aleargă la El.”8 Domnul iubește pe cei ce se tem de El, pe cei ce nădăjduiesc în bunătatea Lui.”9

Și totuși, cea mai mare dovadă de dragoste și de devotament pe care ne-a arătat-o Dumnezeu este aceasta, descrisă de Iisus: „Nu este mai mare dragoste decât să-și dea cineva viața pentru prietenii săi”10 - adică exact ceea ce a făcut Isus pentru noi. Și atunci: „Dacă Dumnezeu este pentru noi, cine va fi împotriva noastră? El, care n-a cruțat nici chiar pe Fiul Său, ci L-a dat pentru noi toți, cum nu ne va da fără plată, împreună cu El, toate lucrurile?”11

De ce unele rugăciuni nu sunt „ascultate”?

Unii oameni se îmbolnăvesc și chiar mor; alții au probleme financiare; alții se pot confrunta cu diferite alte dificultăți. Ce se poate face atunci?

Dumnezeu ne spune să ne lăsăm grijile în seama Sa. Chiar și când o situație rămâne apăsătoare: „Aruncați asupra Lui toate îngrijorările voastre, căci El Însuși îngrijește de voi.”12 Chiar dacă situația pare scăpată de sub control, totuși nu este... Chiar atunci când lumea întreagă pare să se prăbușească, Dumnezeu ne poate ajuta să rămânem în picioare. În acele clipe omul poate fi foarte recunoscător că Îl cunoaște pe Dumnezeu.

„Domnul este aproape. Nu vă îngrijorați de nimic; ci în orice lucru, aduceți cererile voastre la cunoștința lui Dumnezeu, prin rugăciuni și cereri, cu mulțumiri. Și pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, vă va păzi inimile și gândurile în Hristos Iisus.”13 Soluțiile, rezolvările pe care le poate găsi Dumnezeu la problema respectivă depășesc cu mult tot ce am crede noi că este cu putință. Probabil că orice persoană care-L urmează cu adevărat pe Hristos ar putea da exemple de acest gen din viața sa. Însă chiar dacă situația nu se îmbunătățește, în ciuda problemelor cu care ne confruntăm, Dumnezeu ne poate da pace. Iisus Hristos a spus: „Vă las pacea, vă dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o dă lumea. Să nu vi se tulbure inima, nici să nu se înspăimânte.”14

În această clipă (când situația este încă încâlcită), Dumnezeu ne cere să ne încredem în El în continuare - să „umblăm prin credință, nu prin vedere”, după cum spune Biblia. Dar nu este vorba de credință oarbă. Ci este vorba că ne bizuim pe caracterul lui Dumnezeu. Mașina care merge pe un pod solid se sprijină în totalitate pe soliditatea podului; nu contează ce crede șoferul, ce gândește sau ce discută cu pasagerul de lângă el. Mașina ajunge în siguranță la celălalt capăt al podului datorită solidității podului, în care șoferul a ales să creadă de la bun început.

În mod asemănător Dumnezeu ne cere să ne încredem în integritatea și în caracterul Său... în îndurarea, în dragostea, în înțelepciunea Sa. El spune: „Te iubesc cu o iubire veșnică; de aceea îți păstrez bunătatea Mea.”15 „Popoare, în orice vreme, încredeți-vă în El, vărsați-vă inimile înaintea Lui! Dumnezeu este adăpostul nostru.”16

varlaam 27.01.2011 16:09:15

Sporești în rugăciune și smerenie, atunci când simți nevoia să te rogi, așa cum simți nevoia de aer și apă. Există o chemare ascunsă în tine, care te îndeamnă continuu să ceri, să mulțumești și să lauzi pe Creatorul tău, eul din tine care se vrea la Tatăl și la mama lui. El dorește să se biruiască pe sine, dar se vede slab și neputincios. El nu vrea să fie rob, adică împătimit, purtând un nume atât de mare, de creștin, ci se vrea lângă Stăpânul și Răscumpărătorul său.Puterea rugăciunii nu stă în cutare sau cutare cuvinte, ci în felul cum se săvârșește. Această grijă, preocupare de finețe sufletească continuă, aduce o retragere în tine, neprovocatoare și smerită în toate. (Ne vorbește părintele Arsenie, vol. I)

IOLANDA 02.02.2011 11:19:37

Rugaciunea, este comuniunea noastra cu Dumnezeu...este legatura intre inima noastra si inima lui Dumnezeu.Pentru a ne asculta rugaciunea, Dumnezeu trebuie sa ne gaseasca "in miscare"...continua,adica cu gandul numai la EL ....si atunci, ne va lua de mana si ne va ajuta sa gasim calea spre mantuirea noastra. Dumnezeu ne iubeste in asa masura,incat asteapta de la noi doar un semn(al smereniei,pocaintei)noastre.El nu vrea sa ne vada ca citim cite 4 acatiste pe zi si facem 100 de metanii(fara sa simtim nimic)"ne zice parintele Arsenie Papacioc"....putem spune doar"DOAMNE MILUIESTE-MA!!" si "DOAMNE IARTA-MA!!"..numai sa porneasca din adancul inimii noastre celei smerite.


Ora este GMT +3. Ora este acum 01:03:36.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.